Viv Van Rooy (Lynn Van den Broeck)
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ze klaagt putten on de grond dat ze niet kan doordringen tot Tamara. Maar zal het nu eindelijk eens tot haar doordringen dat ze water (en veel!) zal moeten in haar ecologische wijn doen als ze winst wil maken? Want Tamara heeft haar al can dag één gezegd dat haar verpakkingsmateriaal dubbel zo duur was als het gewone.
1 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Klopt, maar zo vaak is Tamara er ook niet. Ofwel zit ze in de Withoeve, ofwel thuis.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Vind het wreed eigenaardig dat iemand, die raad en daad gegeven heeft aan de grootste bedrijven, nu plots zo hopeloos achterblijft bij de eerste tegenslag van haar zaak. Dat wordt slikken en een totaal andere draai geven en toch wat haar principes naast zich neer leggen. Verbazend hoe je in zo'n korte tijd van leider en begeleider tot sukkelaar wordt hervormd.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Er zijn zoveel personages die plots van karakter veranderen in Thuis, heel vreemd. De wereldreizigster Thilly bv, zo onafhankelijk en zelfstandig, kan en kent alles, maar zonder boezemvriendin is ze niks.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Toch kan ik dat wel begrijpen...daffy duck schreef: za 06 jan 2024, 16:21 Vind het wreed eigenaardig dat iemand, die raad en daad gegeven heeft aan de grootste bedrijven, nu plots zo hopeloos achterblijft bij de eerste tegenslag van haar zaak. Dat wordt slikken en een totaal andere draai geven en toch wat haar principes naast zich neer leggen. Verbazend hoe je in zo'n korte tijd van leider en begeleider tot sukkelaar wordt hervormd.
Viv gaf advies in ecologische bedrijfsvoering. Zoiets is natuurlijk goed en hoort nagestreefd te worden, maar dat moet wel op zo'n manier gebeuren dat het rendabel blijft voor een bedrijf. En dat is nou net iets waar dergelijke adviseurs niet persé rekening mee houden. Daar komt zo'n bedrijf dan zelf om de hoek kijken om het kosten-baten-technisch recht te houden.
Er zullen dan waarschijnlijk ook compromissen gesloten worden waar zo'n adviseur niet persé deel meer van uitmaakt.
Viv heeft die compromissen zelf nog nooit hoeven sluiten, omdat ze nog nooit financieel eindverantwoordelijk is geweest. Dat is ze nu wel en dat is duidelijk even wennen...

Wat overigens ook voor Tamara geldt, want die dacht volgens mij dat ze lekker haar zin kon doen als ze eigen baas is, maar vergat daarbij even dat je dan geen 9 tot 5 mentaliteit kunt hebben en dat je salaris ook niet zondermeer doorloopt als je te pas en te onpas vrij neemt.
Er is bij die 2 nog heel wat werk aan de winkel...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Geld was toch van ondergeschikt belang ten opzichte van haar groene principes? En dan wil ze 170 euro voor iets wat ze in de kringwinkel voor 5 euro heeft gekocht en dat zelfs in een Barbiehuis nog zou vloeken als een tang op een varken

2 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ze had er dan ook een hele dag aan gewerkt
Neee serieus. Viv geeft me steeds meer de indruk dat ze niet goed weet waarmee ze bezig is. Hoe sneller zij en Tamara met ViTa stoppen hoe beter. Want dít komt niet meer goed.

Neee serieus. Viv geeft me steeds meer de indruk dat ze niet goed weet waarmee ze bezig is. Hoe sneller zij en Tamara met ViTa stoppen hoe beter. Want dít komt niet meer goed.
2 x
-
- Poster rang 1
- x 1
- x 56
Wat mij eigenlijk het meeste ergert aan dit is niet per se Viv zelf, want ik kan haar ecologisch standpunt wel begrijpen, maar de crew van Thuis die van elke upcycling echt een monsterlijk stuk vuil maken. Haar kerstboom leek op een klasproject van het derde leerjaar en die lamp leek een decorstuk uit de film Barbie, mocht die door de Zeeman gefilmd zijn. Mochten het echt mooie stukken zijn (en die bestaan in de wereld van upcycling en dergelijke!) dan zou ik Vivs standpunt begrijpen.
Tenzij dit met opzet is dat haar werk echt slecht lijkt, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Tenzij dit met opzet is dat haar werk echt slecht lijkt, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.
3 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
is inderdaad zo! Wat was me dat gisterenavond. Moest dat een lamp voorstellen? M'n kippen hebben nu zoiets in hun kot staan om hun water op te warmen bij vorst zodanig dat het niet vriest. Plastieken bucht en dan zoveel geld vragen. Je kunt er veel aan gewerkt hebben maar het moet nog op iets lijken ook. Viv is blijkbaar qua esthetiek de pedalen kwijt!Nicolaske schreef: vr 12 jan 2024, 07:44 maar de crew van Thuis die van elke upcycling echt een monsterlijk stuk vuil maken.
3 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Zo is dat! Toen ik de oude meubels beu was werden die via Marketplace/2ehands verkocht. En heel bewust werd daar ook naar vervangstukken gezocht.Nicolaske schreef: vr 12 jan 2024, 07:44 niet per se Viv zelf, want ik kan haar ecologisch standpunt wel begrijpen, maar de crew van Thuis die van elke upcycling echt een monsterlijk stuk vuil maken.
Een kast van iemand die hobbyrestaurateur is, een andere kast zelf helemaal afgeschuurd, de oude naaimachine van mijn oma helemaal opgeknapt, een oude Chesterfield hersteld... Wellicht ook niet iedereen zijn smaak maar toch helemaal iets anders dan wat Viv aanbiedt.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Precies dat is het probleem wat ik ermee heb...
Over smaak valt niet te twisten, en wat de een mooi vindt kan een ander spuuglelijk vinden. Maar kwaliteit heeft wel een prijs, dus ongeacht of je iets wel of niet mooi vindt, als je de prijs eraan af ziet (en ziet dat er een hoop tijd en moeite aan is besteed) dan kun je zo'n hoge prijs iig wel begrijpen.
Dat is bij de spullen van Viv gewoon echt niet het geval.

Dit maakt dat ze op mij nou gewoon overkomt als een verongelijkt kind wat maandenlang door haar vrienden is verteld dat ze fantastische dingen maakt, gewoon om haar niet te kwetsen, en wat het daardoor zo hoog in haar bol heeft gekregen dat ze nu denkt daar makkelijk en vlug groot geld mee te kunnen verdienen. Heel verwend en ergerlijk.
En dit staat voor mij nog los van de werkethiek van Tamara, die ik ook niet om over naar huis te schrijven vind.
Ik sluit me dan ook aan bij Tiboko; heel snel stoppen met dat fiasco ViTa, voordat de schulden (en de ruzies) zich nog verder opstapelen...
2 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Tamara springt af en toe binnen als ze tijd en goesting heeft, als ze niet bij haar kindje is of in de Withoeve werkt ... Viv werkt buiten Vita ook nog elders, dat vergeet ze wel. En Tamara bedisselt altijd vanalles achter Vivs rug.
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dus Tamara werkt bij Feniks en bij ViTa, en Viv werkt bij Bar Madam en bij ViTa. Ik zie dat verschil niet echt...
Het is prima dat ze er allebei nog een baan naast hebben, maar het wordt hoe langer hoe duidelijker dat ze allebei niet fatsoenlijk met de verantwoordelijkheid bij ViTa zelf om kunnen gaan. Ze behandelen het allebei als een soort tijdverdrijf in plaats van een bron van inkomsten.
Tamara is niet goed bereikbaar voor haar schoonheids-afspraken, en Viv wil maar niet inzien dat haar ge-hobby niet voldoende geld opbrengt.
Het enige verschil tussen die 2 is voor mij dat er met Viv totaal niet te praten valt. Die bedisselt zelf net zo goed dingen achter Tamara's rug (denk aan de prijzen die ze weer verhoogd had), maar wordt dan woest als ze erop aangesproken wordt en begint onder de gordel te trappen met haar opmerkingen (over Bob o.a.)...

Het is prima dat ze er allebei nog een baan naast hebben, maar het wordt hoe langer hoe duidelijker dat ze allebei niet fatsoenlijk met de verantwoordelijkheid bij ViTa zelf om kunnen gaan. Ze behandelen het allebei als een soort tijdverdrijf in plaats van een bron van inkomsten.
Tamara is niet goed bereikbaar voor haar schoonheids-afspraken, en Viv wil maar niet inzien dat haar ge-hobby niet voldoende geld opbrengt.
Het enige verschil tussen die 2 is voor mij dat er met Viv totaal niet te praten valt. Die bedisselt zelf net zo goed dingen achter Tamara's rug (denk aan de prijzen die ze weer verhoogd had), maar wordt dan woest als ze erop aangesproken wordt en begint onder de gordel te trappen met haar opmerkingen (over Bob o.a.)...
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Het is eigenlijk onbegrijpelijk hoe Viv op relatief korte tijd (sinds het uit is met Lowie in feite) is getransformeerd van een begripvolle en vriendelijke persoon naar de gemene karikatuur die ze nu is.
Alleen al de manier waarop ze reageerde op de valse roddel van Bob (Lowie & Tamara, dat is al een jaar bezig...) = ze nam die klakkeloos aan, terwijl de vroegere Viv gewoon even bij Lowie was langs gegaan om wat duidelijkheid hierover te krijgen. Nee - ze wordt gewoon kwaad en verder niks
Alleen al de manier waarop ze reageerde op de valse roddel van Bob (Lowie & Tamara, dat is al een jaar bezig...) = ze nam die klakkeloos aan, terwijl de vroegere Viv gewoon even bij Lowie was langs gegaan om wat duidelijkheid hierover te krijgen. Nee - ze wordt gewoon kwaad en verder niks

2 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat is zondermeer een feit ja. Ze is inmiddels zo goed als onherkenbaar veranderd.
Tot op zekere hoogte kan ik dat nog wel begrijpen, want het kan gebeuren dat iemand een situatie gewoon beu wordt en van zich afbijt, maar het verschil bij Viv is wel echt gigantisch groot.
Tot op zekere hoogte kan ik dat nog wel begrijpen, want het kan gebeuren dat iemand een situatie gewoon beu wordt en van zich afbijt, maar het verschil bij Viv is wel echt gigantisch groot.
0 x