Veerle Vanhoof (Karin Tanghe)
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Heb eigenlijk wel te doen met Veerle. ocharme toch, ze denkt een goede vriend gevonden te hebben en wordt zo gebruikt. Inderdaad, die dementie is al erg genoeg. Nu moet het ook nog eens leiden tot misplaatste vriendschap en zoals hij het formuleert; eitjes pellen. Maar toch vreemd zoals Tiboko als aangaf : is er daar geen toezicht ? Voor hetzelfde geld wandelt ze buiten met haar nieuwe 'vriend'.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Het is niet Chris die haar naar dat rustige hoekje brengt, maar de begeleider, een personeelslid dus. En niet 1 van de tuinmannen.Tiboko schreef: di 11 apr 2023, 16:24 die ene "vriendelijke meneer" - die haar blijkbaar altijd zonder tegenstribbelen mee kan tronen naar een rustig hoekje, uit het zicht van de andere bezoekers/bewoners.
Maar het is inderdaad vreemd dat ze daar helemaal alleen wordt geparkeerd, alsof haar luisterboek met koptelefoon hinderlijk zou zijn voor anderen.

2 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
Als zij daar nu graag alleen zit, normaal in van die instellingen, zijn de deuren op slot met een code, toen wij ons schoonmoeder zaliger gingen bezoeken in zo een opvanghuis, moesten wij telkens de code vragen om binnen te kunnen.satine schreef: di 11 apr 2023, 18:01 Maar het is inderdaad vreemd dat ze daar helemaal alleen wordt geparkeerd, alsof haar luisterboek met koptelefoon hinderlijk zou zijn voor anderen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Als ik vraag om een extra oogje in het zeil te houden, dan zou ik graag hebben dat dit ook gebeurt, u niet?
Ze krijgt daar zowat elke dag bezoek van een van de tuinmannen, waarvan niemand op de hoogte is. Ook bij navraag wordt er verder niet op gelet.
Maar goed, we zullen maar aannemen dat het beter past in de verhaallijnen op deze manier.

Ze krijgt daar zowat elke dag bezoek van een van de tuinmannen, waarvan niemand op de hoogte is. Ook bij navraag wordt er verder niet op gelet.
Maar goed, we zullen maar aannemen dat het beter past in de verhaallijnen op deze manier.

3 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ik weet niet wat voor soort instelling dit is, maar normaal gesproken zou een patiënt dement of niet, zich nooit af kunnen zonderen met een onbekende bezoeker.
2 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
Is dat al zo uitdrukkelijk gevraagd? En je weet toch ook hoe het in die rusthuizen aan toe gaat, veel te weinig volk, en ze zullen zeggen, ze zit toch binnen.satine schreef: wo 12 apr 2023, 09:21 Als ik vraag om een extra oogje in het zeil te houden, dan zou ik graag hebben dat dit ook gebeurt, u niet?
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Nou euh...vdbemdsa schreef: wo 12 apr 2023, 10:59 En je weet toch ook hoe het in die rusthuizen aan toe gaat, veel te weinig volk, en ze zullen zeggen, ze zit toch binnen.
Ik ben het met je eens dat die mensen het vaak superdruk hebben en moeten rennen om hun cliënten te verzorgen, maar in dit geval denk ik dat ze bij Thuis toch wel de enige dagbesteding gevonden hebben waar mensen in hun eentje ergens in een hoekje weggezet worden zonder dat er ook maar op enige manier naar omgekeken wordt verder...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ja, dat is uitdrukkelijk gevraagd.vdbemdsa schreef: wo 12 apr 2023, 10:59 Is dat al zo uitdrukkelijk gevraagd? En je weet toch ook hoe het in die rusthuizen aan toe gaat, veel te weinig volk, en ze zullen zeggen, ze zit toch binnen.
En als die begeleider de tijd heeft om aan een slakkengangetje die hele gang door te schuifelen met Veerle aan zijn arm, zal hij het toch niet zo ontzettend druk hebben me dunkt.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
1. Ja, dat is uitdrukkelijk gevraagd.vdbemdsa schreef: wo 12 apr 2023, 10:59 dat al zo uitdrukkelijk gevraagd? En je weet toch ook hoe het in die rusthuizen aan toe gaat, veel te weinig volk, en ze zullen zeggen, ze zit toch binnen.
2. Dat is geen rusthuis maar een dagcentrum. Het is al heel raar dat iedereen daar zomaar in en uit kan. Zelfs zoon Stef zal daar niet zomaar op bezoek kunnen want het is net de bedoeling dat de gebruikers daar hun eigen dagbesteding invullen.
3. Een dagcentrum is kleinschalig. Heel raar dat niemand het andere personeel kent.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
Andere personeel kent, Chris is tuinman, dus werkt al niet constant met dat andere personeel samen, vind het enkel raar dat hij daar altijd binnen zit, maar waarom zou dat andere personeel hun daar druk moeten in maken, dat is overal wel de taak van de cheffen, niet van collega'sheidiw schreef: wo 12 apr 2023, 14:32 Een dagcentrum is kleinschalig. Heel raar dat niemand het andere personeel kent.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Omdat het HUN taak is om de boel in de gaten te houden en dat te melden aan hun chef of zelf in te grijpen. Dat is de verantwoordelijkheid die je draagt voor de gebruikers van een dagcentrum. DAAROM moet het personeel zich daar druk over maken, omdat zij het eerste aanspreekpunt zijn het het hun verdomde taak is.vdbemdsa schreef: do 13 apr 2023, 09:32 waarom zou dat andere personeel hun daar druk moeten in maken, dat is overal wel de taak van de cheffen
2 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Hoe halen ze het trouwens in het hoofg om een zwaar dementerende patient ergens totaal alleen gaan droppen ?
2 x