Tsja, Veerle is dement, maar dat herseninfarct had ze anders ook kunnen krijgen, toch? Haar Alzheimer maakt het alleen allemaal nog verwarrender voor haar...nounake schreef: do 09 mar 2023, 10:14 Is dat nu echt nodig om telkens die afschuwelijke scene met die arme vrouw te geven ? We weten ondertussen wat er gaande is en ik kan me voorstellen dat mensen die te maken hebben met dementie ( henzelf of familieleden ) dit echt niet willen zien in een soap !
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook al verschillende keren heb zitten slikken bij dat tafereel in het ziekenhuis, hoor, ook omdat het maar al te vaak voorkomt (en het dus inderdaad dichtbij komt) en zo'n situatie verschrikkelijk is voor alle partijen.
Thuis is niet altijd realistisch met zijn verhaallijnen, maar dat is deze (helaas) wel. En daar valt wel wat voor te zeggen vind ik, ook al is het hartverscheurend om te zien. Het zou ook maar raar zijn als ze ons niks meer van Veerle zouden laten zien totdat ze weer wat opgeknapt is of juist nog verder aftakelt, toch?

Ik vind het dus "fijn" om te zien dat Joren zich over hun meningsverschil van een tijdje geleden heen heeft kunnen zetten, en dat Veerle dat ook nog meegekregen heeft. Verder hoop ik dat haar een nog veel langer lijden bespaard gaat blijven, zoals ik dat voor alle mensen hoop die in zo'n akelige situatie zitten...