Veerle Vanhoof (Karin Tanghe)

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

nounake schreef: do 09 mar 2023, 10:14 Is dat nu echt nodig om telkens die afschuwelijke scene met die arme vrouw te geven ? We weten ondertussen wat er gaande is en ik kan me voorstellen dat mensen die te maken hebben met dementie ( henzelf of familieleden ) dit echt niet willen zien in een soap !
Tsja, Veerle is dement, maar dat herseninfarct had ze anders ook kunnen krijgen, toch? Haar Alzheimer maakt het alleen allemaal nog verwarrender voor haar...
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook al verschillende keren heb zitten slikken bij dat tafereel in het ziekenhuis, hoor, ook omdat het maar al te vaak voorkomt (en het dus inderdaad dichtbij komt) en zo'n situatie verschrikkelijk is voor alle partijen.
Thuis is niet altijd realistisch met zijn verhaallijnen, maar dat is deze (helaas) wel. En daar valt wel wat voor te zeggen vind ik, ook al is het hartverscheurend om te zien. Het zou ook maar raar zijn als ze ons niks meer van Veerle zouden laten zien totdat ze weer wat opgeknapt is of juist nog verder aftakelt, toch? ;)

Ik vind het dus "fijn" om te zien dat Joren zich over hun meningsverschil van een tijdje geleden heen heeft kunnen zetten, en dat Veerle dat ook nog meegekregen heeft. Verder hoop ik dat haar een nog veel langer lijden bespaard gaat blijven, zoals ik dat voor alle mensen hoop die in zo'n akelige situatie zitten...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind het wel tof dat Joren nu meer met zijn oma inzit, al is het dan in haar laatste dagen ...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: do 09 mar 2023, 11:08 Het zou ook maar raar zijn als ze ons niks meer van Veerle zouden laten zien totdat ze weer wat opgeknapt is of juist nog verder aftakelt, toch?
Wat ik raar vind is dat kamertje dat ze blijkbaar in ligt. Ze komen daar binnen, stoeltje staat klaar en er zit dan iemand naast haar als het goed gaat. Ze hebben haar precies in quarantaine gestopt. Waarom hebben ze haar bed niet in de woonruimte geplaatst waar ze in contact blijft met iedereen en alles van beweging in het huis kan meemaken? Zo kan ze toch meer alert blijven? Ik kan nu wel aannemen dat ze veel rust moet hebben maar alleen diegene zien die wat tijd vind om op die stoel naast haar bed te zitten vind ik toch een trieste situatie. Huiselijke sfeer totaal weg in een huis waar zoveel mensen, een hond wonen. Normaliter zou die hond op het bed bij haar komen liggen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: di 21 mar 2023, 17:46 Wat ik raar vind is dat kamertje dat ze blijkbaar in ligt. Ze komen daar binnen, stoeltje staat klaar en er zit dan iemand naast haar als het goed gaat. Ze hebben haar precies in quarantaine gestopt. Waarom hebben ze haar bed niet in de woonruimte geplaatst waar ze in contact blijft met iedereen en alles van beweging in het huis kan meemaken? Zo kan ze toch meer alert blijven? Ik kan nu wel aannemen dat ze veel rust moet hebben maar alleen diegene zien die wat tijd vind om op die stoel naast haar bed te zitten vind ik toch een trieste situatie. Huiselijke sfeer totaal weg in een huis waar zoveel mensen, een hond wonen. Normaliter zou die hond op het bed bij haar komen liggen.
Mja, er zou misschien wel wat meer leven om haar heen kunnen/mogen zijn inderdaad, maar van de andere kant zorgen zowel het herseninfarct als ook haar Alzheimer ervoor dat ze heel verward is. Ik zou me dus zo voor kunnen stellen dat al die indrukken en prikkels misschien veel te vermoeiend zouden zijn voor Veerle, en op die manier ook haar herstel in de weg zouden kunnen staan.

Misschien scheelt dat ook nog wel van mens tot mens, maar mijn oma met Alzheimer bijvoorbeeld, kon op een gegeven moment absoluut niet meer tegen het zien van meerdere mensen. Het enige wat ze dan deed was naar haar hoofd pakken en haar ogen dichtknijpen. Ze is er zelfs een paar keer letterlijk misselijk van geworden, waaruit je dan de conclusie kon trekken dat ze toch een soort migraine had van het hele gebeuren.

In die zin denk ik dus dat Veerle daar misschien nog niet zo verkeerd ligt. Ze heeft af en toe aanspraak en is in een vertrouwde omgeving, maar ze krijgt tegelijkertijd ook de broodnodige rust. :)
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

daffy duck schreef: di 21 mar 2023, 17:46 Waarom hebben ze haar bed niet in de woonruimte geplaatst waar ze in contact blijft met iedereen
Omdat iedereen daar in en uit loopt en iemand in haar toestand makkelijk overprikkels raakt met alle geroep en hysterie die erbij hoort.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Zou die aantrekkelijke man dat Veerle ziet in het centrum misschien Chris zijn?
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Kiki_Dee schreef: do 06 apr 2023, 20:34 Zou die aantrekkelijke man dat Veerle ziet in het centrum misschien Chris zijn?
Had ook al jammergenoeg in die richting gedacht!
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik ben niet mee. Is Veerle verliefd op iemand die er werkt of komt haar zoon Stef haar bezoeken ?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Jup Johan! Veerle is blijkbaar verliefd op iemand in dat home, Sam dacht dat het haar broer Stef was, maar die is blijkbaar er niet geweest. Dat vernam ze aan de telefoon. Dus big question: wie is het??? :eek:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik dacht al 'wat heeft Chris met Veerle te maken ?', maar zo kan hij natuurlijk Tim treffen !
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Stieg ziet er wel heel bekend uit, Tim en Harry hebben gelijk...
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Goh, ik word toch zo ontzettend ongemakkelijk door die scènes tussen Veerle en Chris...
Ik begrijp dat er de nodige spanning moet zijn in Thuis, maar moet dat echt met een demente vrouw op poten gezet worden? :-?
Alsof Alzheimer alleen al niet genoeg is...
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vraag me af hoe Chris ongemerkt Tim kan treffen ... Wschl iets voor de laatste week van dit seizoen ...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Soms tref je mensen erger door iemand die ze graag zien iets aan te doen, dan hen zelf.
Zoals Veerle of Hannah, of Zihame of Thilly in het geval van Harry.

En Veerle is een makkelijk slachtoffer. Hij kan ook proberen haar uit te horen - wat zij daarover thuis vertelt wordt misschien als fantasie afgedaan?
Voor zover ze zich de dingen nog herinnert natuurlijk.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Opmerkelijk dat ze buiten Sam, Tim en Joren eigenlijk niemand de hele tijd herkent (laatst zelfs Frank even niet meer, ook Simonne regelmatig niet...) - maar wél die ene "vriendelijke meneer" - die haar blijkbaar altijd zonder tegenstribbelen mee kan tronen naar een rustig hoekje, uit het zicht van de andere bezoekers/bewoners. Ze is daar nochtans nog maar sinds kort, Sam vroeg de begeleiding toch om haar wat extra in het oog te houden :denk:
0 x
Gesloten