Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Gesloten
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Bericht door Captain Cuckoo »

Christel schreef:Wat dat stoppen betreft; Hélène had blijkbaar met William afgesproken dat ze samen zouden vertrekken als ze het geld hadden. Ze zei dat hij het geld mocht hebben, maar dat zij haar kleinkinderen niet kon missen, dus ik neem aan dat het dat is wat ze nu niet door wil laten gaan. :)
Dus als het oorspronkelijke plan was om zoveel mogelijk geld af te troggelen van Geert en Marianne en dan samen hand in hand te huppelen richting ondergaande Toscaanse zon, dan zal na die wederzijdse dreigementen de liefde tussen haar en Henri nu wel enigszins bekoeld zijn. :denk:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Helène heeft natuurlijk wel een dik probleem. Ze is ongerust over de dreigementen van Henri, zowel voor haar als voor haar kleinkinderen. Dus, de enige oplossing is er ergens een eind aan te maken.
Nu van zo gauw ze weet (en dat zal wel) dat Henri/William aanpapt met Rosa zou ze Rosa wel eens kunnen inlichten over het doen en laten van Henri Cheri.
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:Helène heeft natuurlijk wel een dik probleem. Ze is ongerust over de dreigementen van Henri, zowel voor haar als voor haar kleinkinderen. Dus, de enige oplossing is er ergens een eind aan te maken.
Nu van zo gauw ze weet (en dat zal wel) dat Henri/William aanpapt met Rosa zou ze Rosa wel eens kunnen inlichten over het doen en laten van Henri Cheri.
Dit is pure speculatie die kant noch wal raakt. Hoe zou het Hélène kunnen helpen als ze Rosa inlicht?
Rosa werd door zus Jenny al gewaarschuwd dat er iets mis is met Hélène, dus weinig kans dat Rosa enig geloof zal hechten aan wat Hélène vertelt...
Dus.. terug naar Hélène? Die zal het probleem alleen moeten oplossen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel omdat Rosa denk ik niks zal doen om Marianne te helpen, dus gaat ze haar mond houden.
En zus Jenny heeft ook gezegd dat ze die William niet vertrouwt, dat heeft ze wel gezegd.
Dus als Rosa het van twee kanten hoort gaat er mss toch een lichtje branden, alhoewel ik geef toe bij Rosa...
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Maar hoe gaat Hélène erbij gebaat zijn als Rosa van het hele verhaal af zou weten, maar haar mond zou houden om Marianne niet vooruit te helpen? Dan nog zie ik daar geen voordelen in voor Hélène.
Deze redenatie snap ik ook niet goed, moet ik zeggen... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Simpel: Om de lieve William uit te schakelen, geen schrik meer voor de kleinkinderen want de William zou nu in de tang komen zitten. Als Rosa over William/Henri weet wat Helène weet dan kan ze daar leuk gaan graven en dat gaat onze William niet echt waarderen (wie hij ook moge zijn)
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:Wel omdat Rosa denk ik niks zal doen om Marianne te helpen, dus gaat ze haar mond houden.
En zus Jenny heeft ook gezegd dat ze die William niet vertrouwt, dat heeft ze wel gezegd.
Dus als Rosa het van twee kanten hoort gaat er mss toch een lichtje branden, alhoewel ik geef toe bij Rosa...
Deze redenering raakt nog steeds kant noch wal.
Hélène heeft daar helemaal geen baat bij, volgens mij. en 't is nog steeds pure speculatie... :naughty:
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Caligula schreef:Helène heeft natuurlijk wel een dik probleem. Ze is ongerust over de dreigementen van Henri, zowel voor haar als voor haar kleinkinderen. Dus, de enige oplossing is er ergens een eind aan te maken.
Hélène heeft maar twee opties: ofwel ze doet niks, met gevolg dat ze geen enkel moment meer gerust kan zijn over haar lot en dat van de kleinkinderen, ofwel ze gaat naar de politie en biecht de hele combine op. Dan vliegt zij misschien de gevangenis in maar William/Henri ook, en vermoedelijk langer dan zij. Met een poging om William fysiek uit te schakelen geraakt ze alleen maar dieper in de s**t.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Haar zonden opbiechten is de enige manier om W/H uit te schakelen denk ik ook maar of ze geloofd gaat worden in de state of mind waar ze nu in zit ????
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Captain Cuckoo schreef:Met een poging om William fysiek uit te schakelen geraakt ze alleen maar dieper in de s**t.
Wel dat weet ik nu niet zie. Als het mooi en proper gedaan is... (niet zo van dat geklungel als bij Geert).
En voor mij blijft de piste Rosa nog altijd open hoor. Ze hebben een ding gemeen.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Caligula schreef:
Captain Cuckoo schreef:Met een poging om William fysiek uit te schakelen geraakt ze alleen maar dieper in de s**t.
Wel dat weet ik nu niet zie. Als het mooi en proper gedaan is... (niet zo van dat geklungel als bij Geert).
En voor mij blijft de piste Rosa nog altijd open hoor. Ze hebben een ding gemeen.
Gij hebt goed praten als wrede keizer, maar een gewoon madammeke als Hélène zie ik misschien wel dergelijke plannen smeden, maar ze ten uitvoering brengen :violence-pistoldouble: is toch een ander paar mouwen.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Is dit ook wettige zelfverdediging ? :shhh:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Linne schreef:Is dit ook wettige zelfverdediging ? :shhh:
Ik denk het wel. Als iemand jezelf of je familie in gevaar brengt dan is het wettige zelfverdediging. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat William op het punt staat haar of haar kleinkinderen te vermoorden. Niet zo van: ik dacht dat hij het ging doen.
0 x
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nu zegt Helène wel tegen Henri dat zij Geert heeft neergestoken en zoals hier al gezegd: een paniekreactie, helemaal niet voorzien maar het is natuurlijk wel het zandkorreltje (enfin, bij manier van spreken) in het raderwerk en vanaf dan begint het scheef te lopen.
En als ik goed gehoord heb zou Helène ook haar man een vroege eeuwige rust bezorgd hebben? :mrgreen:
0 x
Potentia Principatum
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Caligula schreef:En als ik goed gehoord heb zou Helène ook haar man een vroege eeuwige rust bezorgd hebben? :mrgreen:
Inderdaad goed gehoord :eek: een koelbloedige oma precies ..
Al krijg ik toch wel wat medelijden nu,ze heeft het dan wel gedaan ( en al twee keer blijkbaar) maar werd er misschien wel lichtjes door gedwongen .. :think:
0 x
Gesloten