Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Gesloten
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Bericht door zanacht »

[
Leo schreef:
Leo schreef:Als je het ganse gebeuren bekijkt,... ik had eerst ook zoiets dat Marianne onschuldig was, maar is ze dat wel ??? In haar verklaringen aan de politie zegt ze dat Geert tussen haar en Helene kwam te staan daar Helene haar wou doden. Geert ligt uiterst links op de grond, de twee dames rechts. Marianne kent de spreekkamer door den door dus wist zeker waar de briefopener lag. En ze zit rechts naast Geert, hoe kan dat als hij tussen de 2 in kwam te staan ? Vreemd. Op een avond denken we eindelijk Henri te zien te krijgen als bij Helene word aangebeld. Maar ze steekt rouwkaarsen aan, bizar want Henri van wie we denken dat het de kersverse echtgenoot is van Marianne zou de moord gezien hebben, dan weet hij ook dat Helene de moord pleegde en zij steekt rouwkaarsen aan ??? Morbide humor ? Is Henri geen totaal nieuw personage ?? Of Is Marianne deze keer wel schuldig, en verkeerd ze in psychische shock van haar eigen daad, hoor je wel meer van daders. Bovendien was haar nachtmerrie zeer vreemd... Helene is niet zuiver op de graad en er is een drang naar het geld van Geert ... ik denk persoonlijk dat me Marianne een hele poos niet meer gaan zien. Levenslang. En misschien vrij onder voorwaarden. De gsm weggooien: Helene haar berichten zouden haar verraden hebben inzake oplichting ??? De dood van Geert komt haar goed uit, ze zal wachten tot de Notaris. Ik betwijfel of William er iets mee te maken heeft... Enfin mijn gedacht. Hopelijk komt ze toch snel vrij want zonder Marianne de ijzeren tante is het niet hetzelfde, herinner de periode dat Eddy in de gevangenis zat... alles is mogelijk...
Heb ik toch weer fantastisch gezien...
Niet te hard van stapel lopen want nu lijkt het zo maar een nachtmerrie van Marianne betekend voor de moment nog niet zij de schuldige zou zijn. Het is zoals Caligula zegt dat thuis zo van die heel rekbare wendingen heeft en soms brengen ze u dan wel eens op een dwaalspoor. ;)
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Ik geloof ook een dwaalspoor want waarom de ontknoping van de moord/doodslag geven de maandag in de allereerste scène ?. Niets is zoals het lijkt (om het mantra van "wie is de mol" te gebruiken).
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Da's waar...
Bovendien vond ik het weer vrij bevreemdend overkomen allemaal, net als de eerdere droom/nachtmerrie van Marianne. Geert was er volgens mij ook de man niet naar om Hélène op zo'n moment (hij had ze nota bene net uit elkaar's haren geplukt :mrgreen: ) te gaan staan kussen, om Marianne vervolgens zo heel demonstratief aan te gaan staan kijken. :lol:

Maar goed, we zullen het uiteindeloos wel te weten komen zeker? :razz: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Christel schreef:Da's waar...
Bovendien vond ik het weer vrij bevreemdend overkomen allemaal, net als de eerdere droom/nachtmerrie van Marianne. Geert was er volgens mij ook de man niet naar om Hélène op zo'n moment (hij had ze nota bene net uit elkaar's haren geplukt :mrgreen: ) te gaan staan kussen, om Marianne vervolgens zo heel demonstratief aan te gaan staan kijken. :lol:
ja, een David Lynch-moment in Thuis. :mrgreen: De droomscenes zijn er zodanig over dat het wel niet zal kloppen met de werkelijkheid. :lol:
Nu, voor mij mag MArianne nog een tijdje van die dromen hebben. Ik denk zelfs dat ze zich geamuseerd hebben met die alternatieve opnames. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Leo
x 435

Bericht door Leo »

Dan hebben jullie toch de laatste afleveringen niet goed gevolg. Helaas, Marianne bekende schuld... Nu Hélène is natuurlijk géén heilige en Henri Cheri alias William wellicht ook niet, maar iemand pluimen, bedriegen en oplichten is totaal wat anders dan moord. Ik vermoed zelfs dat Hélène zal gestraft worden voor een moord die ze niet heeft gepleegd... maar da's dan weer mijn gedacht.
Tom is een geslepen advocaat en bewees zijn diensten al in het verleden en Marianneke moeten we ook al niet onderschatten.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ho ho, wacht even. Wat Marianne tegen William gezegd heeft was geen bekentenis hé. Het was eerder een "ik heb het gedaan zeker" in de hoop dat William nee zou zeggen maar hij zei natuurlijk volmondig ja. Dit heeft geen enkele juridische waarde.
En Peter heeft dat heel goed begrepen.
Voor mij is het heel goed mogelijk dat ons Heleentje Marianne wou beletten om al te veel over haar GSM te vertellen en dat zij de briefopener heeft genomen en dat Geert er is komen tussen te staan. Een "ongelukske" als het ware dat haar natuurlijk wel goed uitkomt. Marianne zag het gebeuren en heeft het wapen uit Geert getrokken, too late.
0 x
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Helène tegen Henri: ik moet u zien! Wij ook hé!!! :lol: :lol: :lol:
0 x
Potentia Principatum
Leo
x 435

Bericht door Leo »

Enfin we dwalen af... want dit is het topic van Helene, en Helene die staat op instorten ; en wil inderdaad Henri spreken. Wie Henri is weten we nog niet maar ik denk dat wij allemaal gaan verschieten... het ligt er veel te dik op. Helene heeft die 160.000 euro nodig, de vraag is WAAROM ? met 160.000 euro ga je niet vluchten en een nieuw leven beginnen. Ik denk dat Helene inderdaad iets te verbergen heeft en dat haar geheim ons allemaal sterk zal choqueren. Ik denk zelf dat Helene op dat moment door de kijker niet langer gehaat zal zijn ! Puur instinct. Kan mij ferm vergissen, dat zie ik dan wel.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik heb wel gemerkt dat op haar tf Henri ondertussen Rita is geworden...
Waarom ze die 160K echt zou nodig hebben is me een raadsel. Ze heeft toch al de rest van Geert, dat moet behoorlijk wat meer zijn denk ik.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Leo schreef:Helene heeft die 160.000 euro nodig, de vraag is WAAROM ? met 160.000 euro ga je niet vluchten en een nieuw leven beginnen. Ik denk dat Helene inderdaad iets te verbergen heeft en dat haar geheim ons allemaal sterk zal choqueren. Ik denk zelf dat Helene op dat moment door de kijker niet langer gehaat zal zijn !
Goh, ik weet niet, maar het enige wat we op dit moment in elk geval wel 100% zeker weten, is dat Hélène puur en alleen met Geert getrouwd is om het geld, dat ze een leugentje meer of minder niet uit de weg gaat, en dat ze Geert tot op het bot bedonderde met een andere kerel: daar kan ik persoonlijk met geen mogelijkheid een positieve draai aan geven, hoe hard ik ook mijn best doe en waar ze dat geld ook voor nodig mag hebben... :mrgreen:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Misschien wil Helene man worden :lol:

Maar nee, wellicht heeft ze gokschulden of iets dergelijks...

Vreemd toch dat noch Peter noch Tom ingaan op die schenking die Geert ging doen en die zij getorpedeerd heeft, want Nancy moet dat op een bepaald moment toch tegen Marianne verteld hebben ?
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Henri heeft die precies in zijn macht en Helene, geldzuchtige kraai, liep daar in.
Die Henri of wie dat ook is weet dat zij aan het veranderen is. Dat wordt spannend. :denk:
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Is Henri haar zoon ?
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Linne schreef:Is Henri haar zoon ?
Toen ze eens afspraak met Henri had met 2 glaasje en kaarsjes dan leek mij dit toch niet dat ze een afspraak met haar zoon had.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Caligula schreef :Ik heb wel gemerkt dat op haar tf Henri ondertussen Rita is geworden...
Waarom ze die 160K echt zou nodig hebben is me een raadsel. Ze heeft toch al de rest van Geert, dat moet behoorlijk wat meer zijn denk ik.

Het testament is toch nog niet gelezen en zolang zijn de rekeningen toch geblokkeerd, dacht ik. Dus eigenlijk heeft ze nu niets in handen en valt voor de rest nog af te wachten wat Geert in zijn testament heeft opgenomen.
0 x
Gesloten