Femke De Grote (Vanya Wellens)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Femke

Bericht door Christel »

Een huis is ook geen slechte investering vind ik. Maar moet dat dan gelijk zo groot? Ik snap gewoon niet zo goed dat Femke, na al haar financiële tegenslagen, niet wat voorzichtiger te werk gaat.. ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Christel schreef:Een huis is ook geen slechte investering vind ik. Maar moet dat dan gelijk zo groot? Ik snap gewoon niet zo goed dat Femke, na al haar financiële tegenslagen, niet wat voorzichtiger te werk gaat.. ;)
ik vind het anders wel een goeie investering. Als de loft ze uiteindelijk niet bevallen kunnen ze die nog altijd verhuren en iets anders kopen (ik neem aan dat Peter ook geen armoezaaier is).
En nogmaals "groot" >> eens Femke (en Peter ?) aan kinderen begint zal die loft wel rap niet meer "te groot" zijn. :)
johan1969 schreef:In ieder geval vind ik het nogal ziek dat Peter binnenkort met Femke in Sofies bed zit te smossen. Voor die jongen moet dat toch ook raar zijn.
Is Peter daar dan ooit blijven slapen ? :)
En ik neem aan dat ze het dubbelbed van Eric & Martine zullen gebruiken ipv zich dubbel te plooien in dat eenpersoonsbed van Sofie. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
johan1969 schreef:In ieder geval vind ik het nogal ziek dat Peter binnenkort met Femke in Sofies bed zit te smossen. Voor die jongen moet dat toch ook raar zijn.

Bovendien zit Femke nog met Mike in haar kop.
Laten ze de loft helemaal bemeubeld achter?
Voor zover ik het begrepen heb, hebben ze alleen de bank laten staan. :)
0 x
de_moo
Nog geen rang

Bericht door de_moo »

ik weet niet of het nog iemand anders is opgevallen, maar de rol van peter in de verkoop is ook allesbehalve "neutraal" (wat je toch van een notaris zou mogen verwachten) geweest...

-klant A had 255 000 geboden
-toen ging hij praten met Femke om haar te melden dat er een bod binnen was en dat ze snel moest zijn als ze de loft nog wou. Meteen zei hij erbij hoeveel die ene klant dan wel had geboden (= schending beroepsgeheim).
-toen ging hij naar M+E en zei hen dat Femke OOK 255 000 wou betalen...

nu denk ik zo dat je als notaris die voor een opdrachtgever (M+E) een eigendom verkoopt, je liefst hebt dat de koper zoveel mogelijk betaalt, is toch in het voordeel van je opdrachtgever - volgens Erik (toen bod 1 binnenkwam) lag de vraagprijs 20.000 hoger.

in zo'n geval speel je als onafhankelijk notaris de twee klanten A en B (=Femke) tegen elkaar uit, zodat ze allebei onafhankelijk van elkaar een bod uitbrengen, waarna de opdrachtgevers (M+E) achteraf kiezen welk bod (= het beste) ze aanvaarden.

Omdat Peters loyauteit bij Femke ligt, heeft hij dus zowel zijn opdrachtgevers als de andere klant benadeeld, want vermits er 2 kandidaat-kopers waren, hadden M+E meer voor die loft kunnen krijgen. Hij schiet dus eens te meer serieus te kort als notaris!!!!

daarnaast blijft het toch ook wel vrij bizar dat M+E op het bod van Femke ingingen, want tenslotte betaalt ze met het geld van de moordenaar van hun bloedeigen dochter (wat ze vroeger "bloedgeld" noemde) en gaan zij dan met dat bloedgeld ook nog op wereldreis!!!!

Door dus Mike te vermoorden, maakte Erik het mogelijk dat Femke zijn loft koopt, waardoor hij nu op wereldreis kan -

heel knap verzonnen van de scenaristen :roll:
0 x
Willy Crevits
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Willy Crevits »

Die verkoop rammelt langs alle kanten en vond het ook raar dat ze met bloedgeld op wereldreis gaan, maar het belangrijkste is dat de familie Bastiaens eindelijk weg is. Jiehaa !!!
0 x
de_moo
Nog geen rang

Bericht door de_moo »

Willy Crevits schreef:Die verkoop rammelt langs alle kanten en vond het ook raar dat ze met bloedgeld op wereldreis gaan, maar het belangrijkste is dat de familie Bastiaens eindelijk weg is. Jiehaa !!!

kan ik me bij aansluiten, dat stomme tronie van erik bijvoorbeeld was ik nu wel écht beu gezien, het hypocriete lachje van ons dubbelzinnige martineke eveneens, maar waar is geens ineens naartoe, ik had verwacht dat hij zijn grote liefde toch kwam uitwuiven :lol:
0 x
Cataclysm Child
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Cataclysm Child »

Naar mijn weten zijn ze al vertrokken he...
0 x
Cataclysm Child
Poster rang 1
Poster rang 1

Rieka schreef:
Cataclysm Child schreef:Naar mijn weten zijn ze al vertrokken he...
:oops: ik weet het niet, heb donderdag en vrijdag niet kunnen kijken.
Maar als jij gelijk hebt, zal ik mij vanaf deze week helemaal niet meer ergeren aan Eric en C°?!
jippie :lol:
Inderdaad, want vrijdag zijn ze op het vliegtuig richting Destination Unknown gestapt :mrgreen:
0 x
Amber
Nog geen rang

Bericht door Amber »

Richting Praag eigenlijk, om Sofie haar erfenis cadeau te gaan doen;
't is daarna dat ze "richting Destination Unknown" gingen.

Maar moet het hier eigenlijk niet over Femke gaan?
0 x
Cataclysm Child
Poster rang 1
Poster rang 1

Femke De Grote? :mrgreen:
0 x
de_moo
Nog geen rang

Bericht door de_moo »

Cataclysm Child schreef:Femke De Grote? :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol:
0 x
Bomanza
Nog geen rang

Bericht door Bomanza »

de_moo schreef:ik weet niet of het nog iemand anders is opgevallen, maar de rol van peter in de verkoop is ook allesbehalve "neutraal" (wat je toch van een notaris zou mogen verwachten) geweest...

-klant A had 255 000 geboden
-toen ging hij praten met Femke om haar te melden dat er een bod binnen was en dat ze snel moest zijn als ze de loft nog wou. Meteen zei hij erbij hoeveel die ene klant dan wel had geboden (= schending beroepsgeheim).
-toen ging hij naar M+E en zei hen dat Femke OOK 255 000 wou betalen...

nu denk ik zo dat je als notaris die voor een opdrachtgever (M+E) een eigendom verkoopt, je liefst hebt dat de koper zoveel mogelijk betaalt, is toch in het voordeel van je opdrachtgever - volgens Erik (toen bod 1 binnenkwam) lag de vraagprijs 20.000 hoger.

in zo'n geval speel je als onafhankelijk notaris de twee klanten A en B (=Femke) tegen elkaar uit, zodat ze allebei onafhankelijk van elkaar een bod uitbrengen, waarna de opdrachtgevers (M+E) achteraf kiezen welk bod (= het beste) ze aanvaarden.

Omdat Peters loyauteit bij Femke ligt, heeft hij dus zowel zijn opdrachtgevers als de andere klant benadeeld, want vermits er 2 kandidaat-kopers waren, hadden M+E meer voor die loft kunnen krijgen. Hij schiet dus eens te meer serieus te kort als notaris!!!!
Doe 'm een proces aan!

Toch even rechtzetten:
Dat koppel had - voor zover ik me herinner - géén €255.000 geboden, maar een stuk minder (225.000?).
De notaris heeft zijn 'beroepsgeheim' NIET geschonden, vermits hij de eerdere bieders niet bij naam heeft genoemd en aldus hun privacy heeft gerespecteerd. Hij heeft gewoon meegedeeld wat E+M verwachtten (normaal toch?) en wat er al geboden is (doet elke notaris, kwestie van geen tijd te verspillen aan een nog lager - en dus zinloos - bod).
Vermits het een onderhandse verkoop betrof (de zogenaamde "uit ter hand" i.t.t. een openbare verkoop) staat het de verkoper vrij om elk aanvaardbaar (zowel voor hemzelf als voor de kadastrale overheid, i.v.m. schijnverkopen onder de marktwaarde) bod onmiddellijk te aanvaarden en tot de effectieve verkoop over te gaan. Er is daarbij niet de minste vereiste om alle vorige bieders nog de gelegenheid te geven om op dat hoger bod te reageren. Meer zelfs, de verkopers kunnen desgewenst de voorkeur geven aan een koper met een lager bod.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Femke is al druk bezig haar centen uit te geven. Ik had de meubels in de loft gehouden.

Ze zou beter werk zoeken.

Met 165.000 € kom je wel even toe, maar geen 10 jaar he.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

johan1969 schreef:Femke is al druk bezig haar centen uit te geven. Ik had de meubels in de loft gehouden.

Ze zei toch tegen Leo dat ze haar eigen baas wou zijn ? Vermoedelijk zal ze dus zelf een zaak opstarten en zo haar brood verdienen.
Allez, moest ik nog €165.000,- "over" hebben zou ik ook rap nieuwe meubelen kopen zunne. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:
johan1969 schreef:Femke is al druk bezig haar centen uit te geven. Ik had de meubels in de loft gehouden.

Ze zei toch tegen Leo dat ze haar eigen baas wou zijn ? Vermoedelijk zal ze dus zelf een zaak opstarten en zo haar brood verdienen.
Allez, moest ik nog €165.000,- "over" hebben zou ik ook rap nieuwe meubelen kopen zunne. :)
Ja, een paar meubeltjes moet wel kunnen. Kan me wel voorstellen dat ze de loft naar haar eigen smaak in wil richten, en als je dan de meubels niet mooi vindt die zijn blijven staan... :)
0 x
Gesloten