Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Gesloten
Amber
Nog geen rang

Re: Marianne Bastiaens

Bericht door Amber »

Maar dat wil niet zeggen dat het wettelijk ook van allebei is, hé. Er is hier geen verbod om zwanger te worden :wink: .
'k Weet niet hoe het juist zit. Er is een tijd geleden toch sprake van geweest dat bij een lesbisch koppel de niet-biologische moeder dat officieel "meemoeder" (of zoiets) zou worden, maar geen flauw idee of daar iets van gekomen is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Amber schreef:Maar dat wil niet zeggen dat het wettelijk ook van allebei is, hé. Er is hier geen verbod om zwanger te worden :wink: .
'k Weet niet hoe het juist zit. Er is een tijd geleden toch sprake van geweest dat bij een lesbisch koppel de niet-biologische moeder dat officieel "meemoeder" (of zoiets) zou worden, maar geen flauw idee of daar iets van gekomen is.
voor zover ik weet is dat nog steeds niet wettelijk geregeld, jammer genoeg.
maar ik ben geen expert, misschien vergis ik mij wel, kan ook. :wink:
0 x
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Amber schreef:Maar dat wil niet zeggen dat het wettelijk ook van allebei is, hé. Er is hier geen verbod om zwanger te worden :wink: .
Kan diegene dieniet de 'mama' is het kind dan ook neit gewoon adopteren, dan is het toch ook wettelijk... of gaat dat niet, mijn kennis over zulke zaken is nogal beperkt, maar ik ben nog jong e! :D
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

manon schreef:
Kan diegene dieniet de 'mama' is het kind dan ook neit gewoon adopteren, dan is het toch ook wettelijk... of gaat dat niet, mijn kennis over zulke zaken is nogal beperkt, maar ik ben nog jong e! :D
Als ik mij niet vergis gaat dat idd zo. Als de biologische mama iets overkomt dan is de andere "mama" verantwoordelijk voor het kind indien zij dit kind wettelijk geadopteerd heeft of zoiets. Zo gaat dat trouwens ook met draagmoeders, de "wensmama" moet dan ook het kindje adopteren... (Ik weet wel niet hoe dit zit als het koppel gehuwd is :oops: )
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Marianne moet eens ophouden zich te mengen in andermans leven. Ze doet meer kwaad dan goed. Als Geert zijn moeder niet meer wil, dan wil Geert zijn moeder niet meer zien. Dat is iets tussen die twee. Haar bemoeizucht kun je nu toch niet meer uitleggen als "goed willen doen". Zo te zien heeft het alleen een tegengestelde uitwerking en dat kon ze begrijpen als ze even had nagedacht. Als er al een "bemiddelaar" zou moeten zijn is dat een taak voor Sandrine als directe familie.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik zie Sandrine nog niet meteen bemiddelen, ik vind haar mentaal heel erg jong.

En Marianne is Marianne he :wink: - ik denk ook dat in het geval van Geert je af en toe de dingen een klein beetje moet forceren, die man is zo stug dat er af en toe wel eens grove middelen moeten gebruikt worden.

Maar Marianne is dan ook een van mijn favo's, valt het op? :oops: :mrgreen:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Ik zie Sandrine nog niet meteen bemiddelen, ik vind haar mentaal heel erg jong.

En Marianne is Marianne he :wink: - ik denk ook dat in het geval van Geert je af en toe de dingen een klein beetje moet forceren, die man is zo stug dat er af en toe wel eens grove middelen moeten gebruikt worden.

Daar ben ik het helemaal mee eens (incl. het favo-gedeelte :mrgreen: :wink: )
Ik denk bovendien dat Marianne het zeker wel goed bedoelt, ook al pakt ze de zaken soms misschien wat onhandig aan. Het moet ook wel lastig zijn om je nergens mee te bemoeien als je steeds tussen de discussie's en toestanden in zit lijkt me.. :)

Ik denk trouwens dat, als Marianne er niet geweest was, er bijna nooit over dingen gesproken zou worden daar in huis. Mede dankzij haar zijn er toch al een boel dingen in elk geval bespreekbaar gemaakt... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Christel schreef:
satine schreef:Ik zie Sandrine nog niet meteen bemiddelen, ik vind haar mentaal heel erg jong.

Daar ben ik het helemaal mee eens (incl. het favo-gedeelte :mrgreen: :wink: )
Ik denk bovendien dat Marianne het zeker wel goed bedoelt, ook al pakt ze de zaken soms misschien wat onhandig aan. Het moet ook wel lastig zijn om je nergens mee te bemoeien als je steeds tussen de discussie's en toestanden in zit lijkt me.. :)

Ik denk trouwens dat, als Marianne er niet geweest was, er bijna nooit over dingen gesproken zou worden daar in huis. Mede dankzij haar zijn er toch al een boel dingen in elk geval bespreekbaar gemaakt... :)
Uhu! 1Ben ik ook volledig mee eens! Ze wil goed doen, maar valt inderdaad soms tegen, soms niet zo slim... Maar Marianne weet goed wat ze doet! (Ook 1 van mijn favo! :D )
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Ik denk dat Marianne stiekem wel iets voelt voor Geert en dat ze het daarom zoveel aantrekt. 8)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

frank schreef:Ik denk dat Marianne stiekem wel iets voelt voor Geert en dat ze het daarom zoveel aantrekt. 8)
Wel, ik heb daar ook al aan zitten denken! Ze wil echt alles weten over Geert, wil steeds dat hij goed gezind is, doet er alles aan om het hem makkelijk te maken ( tenzij haar nieuwsgierigheid ervan wint!), ...
Wie weet komt er ooit nog wat van! :D
0 x
Leah_Nora_fannetje
Nog geen rang

Bericht door Leah_Nora_fannetje »

manon schreef:
frank schreef:Ik denk dat Marianne stiekem wel iets voelt voor Geert en dat ze het daarom zoveel aantrekt. 8)
Wel, ik heb daar ook al aan zitten denken! Ze wil echt alles weten over Geert, wil steeds dat hij goed gezind is, doet er alles aan om het hem makkelijk te maken ( tenzij haar nieuwsgierigheid ervan wint!), ...
zou eigenlijk wel tof zijn... :D
ja marianne is dan ook 1 van mijn favo's :D
0 x
Marianne rules!!!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Leah_Nora_fannetje schreef:
manon schreef:
zou eigenlijk wel tof zijn... :D
ja marianne is dan ook 1 van mijn favo's :D
Ja, dat idee heb ik ook wel een beetje... Ze heeft in elk geval wel een zwak voor Geert volgens mij :)
Die 2 samen als stel lijkt mij ook erg leuk! :D
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Zo schattig, Marianne en Geert gisteren...
Het leken precies 2 verliefde kinderen zoals ze daar stuntelig om elkaar heen draaiden in de woonkamer.. :) Ik vond dat echt prachtig gebracht!
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Christel schreef:Zo schattig, Marianne en Geert gisteren...
Het leken precies 2 verliefde kinderen zoals ze daar stuntelig om elkaar heen draaiden in de woonkamer.. :) Ik vond dat echt prachtig gebracht!

Dat heb ik dan gemist.
Maar 't is mij al lang duidelijk dat die relatie van Geert en Claire niet zal blijven duren.
Marianne en Geert moeten en zullen een koppel worden.
Alleen wanneer is nog de vraag volgens mij.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
Christel schreef:Zo schattig, Marianne en Geert gisteren...

Dat heb ik dan gemist.
Maar 't is mij al lang duidelijk dat die relatie van Geert en Claire niet zal blijven duren.
Marianne en Geert moeten en zullen een koppel worden.
Alleen wanneer is nog de vraag volgens mij.
Inderdaad.
Al zal het nu niet zo heel lang meer duren volgens mij, aangezien Marianne eindelijk aan Ann heeft toegegeven dat ze Geert graag ziet, maar alleen inzit met het feit dat ze Claire niet wil kwetsen. Ann heeft Marianne misschien wel over de streep getrokken nu, door te zeggen dat Claire misschien wel meer gekwetst wordt als ze bij Geert blijft omdat die 2 niet bij elkaar passen... ;)
0 x
Gesloten