Artemis Janssens (Rihzlane Omarhi)

Thuisforum
Administrator
Administrator
x 9
x 63

Bericht door Thuisforum »

Ook Artemis verdient een eigen topic - arm meisje!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Had zo met haar te doen gisteren, tegen haar eigen gevoelens moeten ingaan, haar eigen geaardheid 'vies' vinden omdat ze er anders nooit zal bij horen.

Ik moet zeggen: wel een rare school waar ze zit - zo homofoob heb ik de leerlingen in de school waar ik werkte, nooit geweten. Sommigen zeiden wel dat ze het niet begrepen, maar de algemene reactie was toch wel eerder 'Love is love'.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Pfff, worden we weer 50 jaar terug gekatapulteerd. Ik dacht toch dat behalve binnen extreem religieuze groeperingen, LGB algemeen aanvaard werd. De norm is nog altijd man + vrouw omdat de biologie dat zo wil, maar we zitten toch niet meer in de tijd dat meneer pastoor bepaalde dat dat de enige mogelijkheid was.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

heidiw schreef: do 06 feb 2025, 11:09 maar we zitten toch niet meer in de tijd dat meneer pastoor bepaalde dat dat de enige mogelijkheid was.
Hopelijk niet, maar de realiteit is soms jammer genoeg nog anders. En jongeren kunnen elkaar zoveel pijn doen om de dominantste, de grootste te zijn in een groep. En als een ander er onder lijdt, so be it! Zo egoïstisch en kwetsend kunnen ze zijn en met die overdaad aan sociale media gaat alles zo vlug en overweldigend. Moet zo'n harde les zijn voor Artemis.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Level10
Nog geen rang
x 196
x 35

Bericht door Level10 »

Benieuwd ook wat de rol van haar vader is. Ze bleef gisteren even hangen bij het boek "Kind van extreemrechts" dat ze uit de rek bij Anna haalde, een stroming waar een vrouw-vrouwrelatie ook niet altijd geaccepteerd wordt. Is dat een hint naar haar thuissituatie? Alleen weet ik dan niet goed waarom een extreemrechtse vader met conservatieve ideeën een dochter met een andere huidskleur zou hebben.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het boek gaat vooral over vooroordelen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Level10 schreef: do 06 feb 2025, 14:35 Ze bleef gisteren even hangen bij het boek "Kind van extreemrechts"
Hopelijk gaan ze dat in Thuis ook niet aan bod brengen en blijven ze ver weg van dat onderwerp. Begint een beetje naar politiek te ruiken dan en dat hebben we echt niet nodig na al die pap die we al binnenkrijgen in nieuwsuitzendingen.
Maar wat Artemis betreft: haar vader heeft wel conservatieve en voorbijgestreefde ideeën, maar dat slaat precies meer op haar handelingen dan op haar huidskleur.
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Is Artemis meerderjarig? Wel belangrijk voor Anna als ze verliefd is op haar.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

frankeneddy1 schreef: di 11 feb 2025, 20:07 Is Artemis meerderjarig? Wel belangrijk voor Anna als ze verliefd is op haar.
Neen, ik geloof dat zij 17 jaar is.
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Dankjewel. Dan mag het niet denk ik?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ze hoeft niet meerderjarig te zijn om toestemming te geven voor fysiek contact in die zin.
Vanaf 14 jaar als het leeftijdsverschil niet meer dan 3 jaar is, vanaf 16 jaar zijn er geen voorwaarden.

Maar het is niet omdat Anna lesbisch is en op een moederlijke manier met Artemis omgaat, dat er direct die gevoelens bij komen, toch?
Anna zei laatst nog dat ze in haar vorige relaties altijd 'de zorgende' was en dat ze dat niet meer wil.
Dus waarom mensen hier meteen 'een relatie' in zien, snap ik niet zo goed.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

satine schreef: wo 12 feb 2025, 09:47 Dus waarom mensen hier meteen 'een relatie' in zien, snap ik niet zo goed.
Neen, denk ook niet dat dit hier het geval is. Ze is precies meer bezorgde pleegmoeder en een relatie staat hier ver vandaan. Omgekeerd zou eerder waar zijn, dat Artemis zich teveel aan haar zal hechten. Maar Anna zal wel professioneel genoeg zijn om dat in de juiste context te plaatsen moest dit gebeuren. x
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 12 feb 2025, 09:47 ...vanaf 16 jaar zijn er geen voorwaarden.

We dwalen af, maar toch even melden dat dit een beetje kort door de bocht is, er zijn wel degelijk voorwaarden als "wederzijdse toestemming" en natuurlijk dat er geen dwang (op welke manier ook) van de oudere persoon mag zijn. Ingeval die oudere persoon dan een soort ouderfiguur is (zoals Anna in dit geval) met een soort gezag, dan zul je het geval per geval moeten bekijken, vooral omdat die minderjarige op een bepaald moment kan terugkomen op haar toestemming, natuurlijk.

Maar om terug te komen op Artemis, natuurlijk doet Anna dit niet met bijbedoelingen, we hebben daarvan ook geen enkel signaal gekregen - al is het niet duidelijk of ze in het verleden ook jongens heeft opgevangen. Het feit dat ze heel heftig op Robin reageerde, laat me vermoeden dat dit wel het geval was en dat ze daar bepaalde problemen mee heeft ondervonden. Maar Artemis heeft ook andere katten te geselen, ze is bovendien verliefd op Winnie - dat heeft ze deze week nog tegen Anna herhaald.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Als er sprake is van dwang en/of gebrek aan wederzijdse toestemming, dan is het nooit oké, bij eender welke leeftijd.
Dat leek me logisch, daarom dat ik het niet nog eens apart heb vermeld.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wij weten dat, maar of de scenaristen dit ook laten doorschemeren ??

Bij de akelige scène tussen Lowie en Viv bijvoorbeeld ?? Niemand heeft hem er op aangesproken, waarom Viv niet ?? Of al die mannen van de hockeyclub - ik zag ze niet op het proces :thumbdown:
0 x
Gesloten