Lieven Cremers (Wim Danckaert)

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Vermits het etentje gisteravond 'goed verlopen' is, denk ik dat we Lieven nog vaker zullen zien, dus mag hij ook wel een eigen topic.

Ik vond dat hij opvallend familiair met Hannah omging - misschien ben ik te achterdochtig, maar voor iemand die zijn kleinkind voor de eerste keer ziet, vond ik hem wel heel fysiek met haar.
Daar zou ik het zelf wel een beetje moeilijk mee hebben, bij een eerste ontmoeting.
Uitteindelijk is de reden waarom er indertijd een breuk geweest is en wat er precies met Anouk gebeurd is, nog steeds niet duidelijk. Dus ik zou op mijn hoede zijn, als (groot-)ouder.
2 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

satine schreef: do 28 nov 2024, 09:36 voor iemand die zijn kleinkind voor de eerste keer ziet, vond ik hem wel heel fysiek met haar.
Dat was toch wat Lyn voor waarschuwde als ik het mij goed herinner?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat weet ik niet zeker - maar ik vond het wel opvallend.

Edit:
vanavond viel het wel op dat Lyn echt niet wou dat haar vader haar aanraakte, dus wat er in het verleden gebeurd is, zou wel eens iets met ongewenst gedrag van Lieven te maken kunnen hebben.
En wat Lyn ook tegen haar vader zei: 'Ik weet wat gij wilt en ik ga dat niet laten gebeuren.'
Ik weet niet of dit over misbruik ging, maar het kan alleszins zo geïnterpreteerd worden.
Hopelijk is het iets helemaal anders.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vond het wel goed dat Lieven een boekje had voor Hannah en geen overdreven duur cadeaus zoals n smartphone.

Ik denk dat de slechte band tussen Lyn en Lieven met het ongeval samenhangt, niet met zedenfeiten. En Lyn is jaloers dat Tim terug n band met zijn vader heeft en zij hem niet meer alleen voor zichzelf heeft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: do 28 nov 2024, 10:53 Hopelijk is het iets helemaal anders.
We hebben net die hele heftige misbruik-episode rond Britt gehad, waarna ook nog dat voor Britt pijnlijke proces tegen die vriend(en) van Abel gaat volgen - dus inderdaad, laat ons hopen dat het dit keer over iets heel anders gaat.

Veel zal de komende weken misschien duidelijk worden, want Tim vond de avond geslaagd en wil Lieven nog vaker zien.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik dacht ook dat het over misbruik ging.
Het feit dat Lyn zich afzonderde als kind, was misschien omdat ze zich heel slecht voelde door het misbruik en zich isoleerde van de rest van het gezin.
Ze was misschien jaloers op Tim en Anouk omdat zij een zorgeloze jeugd hadden (tot het ongeval dan)
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Kiki_Dee schreef: zo 01 dec 2024, 15:18 Ze was misschien jaloers op Tim en Anouk omdat zij een zorgeloze jeugd hadden (tot het ongeval dan)
is nog totaal onduidelijk waarom Lieven blijkbaar als vader mislukte. Ook de directe oorzaak van het ongeval van Anouck is onduidelijk. Misschien hebben die 2 iets met elkaar gemeen en was het de schuld van de één of de ander.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

daffy duck schreef: zo 01 dec 2024, 18:26is nog totaal onduidelijk waarom Lieven blijkbaar als vader mislukte
Dat weet ik, het was gewoon iets dat in mij opkwam
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Kiki_Dee schreef: ma 02 dec 2024, 08:12 Dat weet ik, het was gewoon iets dat in mij opkwam
maar je zou wel eens kunnen gelijk hebben, is een mogelijke piste, maar toch allemaal tot hiertoe een gecompliceerde zaak. En verder wat hem betreft: hij is een onaantrekkelijk en ogenschijnlijk streng figuur met dit uiterlijk. Lijkt me nogal strak en weinig vriendelijke uitstraling tot hiertoe.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik dacht dat er eens gezegd is dat vader Lieven het ontzettend moeilijk had met het overlijden van zijn dochter (wat uiteraard heel begrijpellijk is) en dat hij dat op Tim heeft uitgewerkt.
Waarom Lyn zo'n afkeer heeft van haar vader, is mij niet duideijk. Wel dat hij geen fan is van haar.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Leeft Tim zijn moeder nog? Het is waarschijnlijk wel gezegd in de serie, maar kan het me niet meer herinneren :lol:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

In het eerste gesprek tussen Lieven en Tim zei de vader dat hij en de moeder uiteen waren gegaan en dat zij nu in het buitenland woont.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Die zal dus vroeg of laat ook mogelijk weer opduiken...

Vreemd toch wel dat zowel Tim als Lyn ook met die moeder geen contact meer hebben dan. Als er een duister familiegeheim was, dan zou zij toch meer moeten weten en eventueel partij hebben gekozen? Verder weten we enkel dat Tim na Anouk's dood vertrok en dat de toen oudere Lyn gewoon bleef. Hoe lang weten we niet, ook niet of ze na de scheiding vertrok of eerder. Wordt tijd dat Sam haar nog eens deftig uitvraagt...
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Ik hoop dat we vlug te weten komen wat er met Anouk is gebeurd, dit sleept al lang genoeg aan.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Lieven is toch ook een manipulator, Lyn heeft het van geen vreemde
0 x
Gesloten