Hoe zal Bob uit Thuis verdwijnen?

overlijden ingevolge kanker
4
33%
Bob is niet terminaal, maar vertrekt met Leootje naar een ver buitenland
8
67%
op een andere manier
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Dat Bob dodelijk ziek zou zijn, moeten de andere personages en de kijker maar geloven door wat hij zelf beweert.
We hebben in het ziekenhuis niemand die mededeling aan hem zien/horen doen.
Als kijker hebben we wel al gezien dat hij info over snelprocedure voor aanvraag reispas-kidsid opzocht, alsook prijzen voor vliegtuigticket naar Cambodja en overnachtingsmogelijkheden o.a. in Cuba.
Dus voorbereidingen om met Leootje naar een verre bestemming te vertrekken en niet meer terug te keren.
1 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Volgens mij vertrekt Bob naar een ver land met leotje.
Binnen 10 jaar kan Leo dan terugkomen zoals Lowie destijds
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Als hij alleen gaat reizen met zijn zoontje zal hij toch een schriftelijke toestemming moeten hebben van Tamara.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Als ik zie hoe Tamara nu zwijmelt als Bob in de buurt is en alles wat hij zegt slikt als zoete koek, zal dat geen probleem zijn.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad, en anders vervalst hij er wel eentje.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Spoilers uit de inhouden van de komende weken die volgens mij verband houden met de "verdwijning" van Bob:
Thuisforum schreef: za 26 aug 2023, 14:52 29.03.2024 - aflevering 5625
Een confrontatie tussen Bob en Christine loopt helemaal uit de hand.
Thuisforum schreef: za 26 aug 2023, 14:52 01.04.2024 - aflevering 5626
Tamara ontvangt een vreemd bericht.
Thuisforum schreef: za 26 aug 2023, 14:52 02.04.2024 - aflevering 5627
Karin krijgt een belangrijke opdracht binnen en dat is niet naar de zin van Dries
Thuisforum schreef: za 26 aug 2023, 14:52 03.04.2024 - aflevering 5628
Judith heeft het moeilijk om haar gedachten te verzetten.
Thuisforum schreef: za 26 aug 2023, 14:52 04.04.2024 - aflevering 5629
Dries worstelt met zijn geweten. Viv krijgt de wind van voren van Tamara en stort helemaal in
Thuisforum schreef: za 26 aug 2023, 14:52 05.04.2024- aflevering 5630
Dries komt tot inzicht door toedoen van Tamara
De spoiler van vrijdag 29/3 zou er op kunnen wijzen dat Bob hierbij overlijdt door toedoen van Christine, dus nog een andere "verdwijningspiste" voor Bob dan de 2 eerder gegeven mogelijkheden.
Maar uit de spoiler van maandag 1/4 leid ik toch af dat Bob nog leeft en er in geslaagd is te ontkomen, maar dan zonder Leo ("gered" van Bob door Christine). Ik vrees dat Maureen het dodelijk slachtoffer is van de schermutselingen tussen Christine en Bob.
Spoiler van dinsdag 2/4: Christine laat zich bijstaan door Karin, wat Dries niet zint. Maar hij, Judith en Viv komen vervolgens tot het besef dat Bob hen misleid heeft (spoilers van 3/4, 4/4 en 5/4).

Hopelijk wordt de komende weken alles rond de "ziekte" en/of "verdwijning" van Bob helder/duidelijk voor de kijker en de andere personages: geen losse eindjes a.u.b. en wordt voor iedereen zonder discussie duidelijk gemaakt wat Bob de afgelopen maanden in zijn schild voerde onder het mom van zijn "terminale" kanker.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vraag me nu toch af of Bob wel echt uit Thuis geschreven is.
Als ik denk aan wat er in de media verschenen is over zijn 'exit': terminaal ziek, sereen afscheid,... nu weer verschillende berichten waarin hij zegt dat zijn vrouw blij zal zijn dat hij opnieuw meer thuis is...
Dan denk ik niet alleen dat we dit alles met een korrel zou moeten nemen want hij was niet terminaal en het afscheid was moeilijk sereen te noemen, maar dan denk ik ook aan de berichten die in 2018 verschenen over Waldek die definitief, na 17 jaar uit Thuis 'verdween'. Die stond er na een tijdje ook gewoon weer terug.

Dus ik wacht af. Als we nu een aantal weken/maanden een overvloed aan tranen en verdriet krijgen over de dood gewaande kindjes, gaan veel mensen afhaken vrees ik.
Hoewel het plotse overlijden van Paulien ook snel vergeten was en heel af en toe nog maar eens terzijde vermeld wordt.

https://www.gva.be/cnt/dmf20240329_97261346
1 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

in de vooruitblik naar volgende week zit een nieuwsbericht waarin gesteld wordt dat een man en twee kinderen zijn omgekomen bij de ontploffing. Tenminste, daar wordt in het nieuwbericht toch van uitgegaan, want bij zo een ontploffing zullen er wellicht weinig lichamelijke resten kunnen worden teruggevonden, opgegaan in vlammen en rook (?). Wat ik denk: Bob heeft dat ook zo welbewust in elkaar gestoken om de anderen te doen geloven dat hij is omgekomen en daarbij Leo en Polly in de dood heeft meegenomen.
En de scene van Bob met Leo en Polly na de ontploffing van de boot: dat is dan om enkel de kijker te laten weten dat hij nog leeft ergens ondergedoken. Zo kunnen hij (denk ik wel niet met dit op zijn kerfstok), maar vooral Leo en Polly bijgevolg later, na jaren, opnieuw opduiken in Thuis!
Dat hij na zijn vreselijke acties tegenover iedereen de afgelopen maanden er uiteindelijk zo gemakkelijk mee wegkomt en met de kinderen Leo en Polly (!) in zijn gezelschap er dan nog bovenop, zal wellicht bij veel Thuiskijkers wringen.
In het nieuwsbericht is geen sprake van Maureen.

Als kijker blijven we natuurlijk ook wel achter met nog heel wat vragen: zie hiervoor de posts van meerdere forumleden op pagina 2 van volgend topic in dit forum:
https://www.thuisforum.be/viewtopic.php ... 3&start=15
Maar ik vrees dat we de volgende aflevering(en) geen antwoorden hierop zullen krijgen.

Er is nu op VRTMAX een filmpje verschenen over het afscheid van Christophe Haddad, de acteur die Bob vertolkt. Dus blijkbaar toch wel het einde van Christophe Haddad in Thuis. we gaan hem bijgevolg, behoudens eventueel flashbacks (?), de volgende weken/maanden niet meer zien in Thuis: geen verder vervolg met eventuele vlucht van Bob met Leo en Polly en/of het al dan hierbij gevat worden door de politie en alles wat hierop zou kunnen volgen (ondervragingen, proces, ...).

En hoe het nu werd/is uitgedraaid zijn de scenarioschrijvers door het verdwijnen van Bob met Leo en Polly ook weer "verlost" van 2 kinderen die ze doorheen de serie niet verder meer moeten opvolgen en verhalen voor bedenken.
Kinderen in Thuis: er wordt slechts aan enkele van hen een toekomst gegund in de serie.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Er wordt online veel geschreven en gepost. Hieronder het filmpje waarmee in september 2021 afscheid werd genomen van Elise Roels

https://www.facebook.com/watch?v=2636465669993846

En hieronder ook een van de vele artikels die in 2018 het 'definitieve' vertrek van Waldek aankondigden:

https://www.hln.be/showbizz/grote-verra ... ~a03b4e75/

Dus in principe kan Bob nog steeds terugkomen.
1 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 49

Bericht door ThuisfanNL »

In principe kan elke personage terugkeren zolang hij/zij niet sterft. Wat er allemaal in de media wordt vermeld kan over paar maanden of paar jaar helemaal anders zijn. Bob kan dus nog terugkeren, al denk ik dat het in het praktijk waarschijnlijk niet zal gebeuren. Angele, Vicky en Ilias kunnen nog terugkeren. Ook Ann die nu 3,5 al in Kaapverdië zit kan zelfs nog terugkeren.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: za 30 mar 2024, 12:14 Dus ik wacht af. Als we nu een aantal weken/maanden een overvloed aan tranen en verdriet krijgen over de dood gewaande kindjes, gaan veel mensen afhaken vrees ik.
Hoewel het plotse overlijden van Paulien ook snel vergeten was en heel af en toe nog maar eens terzijde vermeld wordt.
Precies hierom vind ik het ook een heel bijzondere beslissing die ze nu genomen hebben. En we zagen Bob vanavond toch alweer voortdoen om een "eind" aan deze verhaallijn te breien, dus het zou me niks verbazen als we hem - bijvoorbeeld tussen nu en de volgende seizoensfinale of zo - nog ergens voorbij zien komen in een afloop rond Polly en Leo.
Bij Paulien woog nog mee dat ze als personage al een hele tijd geen leuke verhaallijnen meer had gehad bijvoorbeeld, maar 2 kleine kindjes laten "ontploffen" en vervolgens laten ontvoeren door psycho Bob, die daar dan klakkeloos mee wegkomt? Dat is wellicht toch te ergerlijk voor veel mensen. En dan inderdaad ook nog met 2 rouwende ouders en een heel tranendal als gevolg...; lijkt mij ook niet verstandig idd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Ik denk dat we op maandag 1/4 met het vertrek uit de haven nu het laatste van Bob in Thuis gezien hebben.
Met zo een groot vaartuig is Bob blijkbaar van plan een heel eind te varen ver weg van hier.
Maar hij is toch maar de enige stuurman op de boot en kan toch niet 24u op 24u, 7d op 7d, als stuurman wakker blijven.

Een vertrek in 't geniep met een ander vervoermiddel, voor zijn verdwijning al als onrustwekkend was opgemerkt, zou wel nog enigszins geloofwaardig kunnen geweest zijn.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

jeff schreef: di 02 apr 2024, 04:10 zou wel nog enigszins geloofwaardig kunnen geweest zijn.
Ook nogal ongeloofwaardig: overal in de havens hangen camera's om diefstal bij de boten vast te stellen. Daar blijkbaar niet. Dat ze 's nachts af liggen?? misschien...maar tijdens de dag moet hij toch ook al die boot gehuurd/ gekocht, bezocht, verkend, ingericht hebben met z'n spullen?
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

daffy duck schreef: di 02 apr 2024, 08:23 Ook nogal ongeloofwaardig: overal in de havens hangen camera's om diefstal bij de boten vast te stellen. Daar blijkbaar niet. Dat ze 's nachts af liggen?? misschien...maar tijdens de dag moet hij toch ook al die boot gehuurd/ gekocht, bezocht, verkend, ingericht hebben met z'n spullen?
Daar had hij zijn slaafje Maureen voor, die zal dat wel allemaal geregeld hebben, want die had blijkbaar wel door dat hij alleen wou gaan varen, wist wel niets af van dat ook Polly er bij zou zijn denk ik, en ook niet dat Bob haar ging "opblazen". Denk wel dat ze met de telefoon van Bob die Tamara bij haar thuis liggen heeft, nog het een en ander kunnen vinden, en hopelijk de kids kunnen terugvinden door wat ze daarop vinden, en misschien wel beelden vanuit de haven. Bob kunnen ze dan nog altijd inrekenen, in het buitenland bv.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

vdbemdsa schreef: di 02 apr 2024, 09:37 hopelijk de kids kunnen terugvinden door wat ze daarop vinden, en misschien wel beelden vanuit de haven. Bob kunnen ze dan nog altijd inrekenen, in het buitenland bv.
Dat zal allemaal niet gebeuren.
0 x
Gesloten