Ilias Pauwels (Bram Spooren)
-
- x 435
Een nieuw personage in de begingeneriek, dus daar hoort wel een eigen topic bij.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ilias (Bram Spooren)
Ilias, de kerel die bij nacht en ontij vertrekt om op een andere wijngaard in het pikkedonker druiven te gaan stelen.
Het verwondert mij dat hij al zijn vingers nog had.
Het verwondert mij dat hij al zijn vingers nog had.
1 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Ilias (Bram Spooren)
Och in de middeleeuwen hakten ze wel iemand zijn/haar hand(en) af en tegenwoordig gebeurt dat nog altijd in sommige primitieve landen.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 2
- x 9
Ilias (Bram Spooren)
Hoewel misschien niet goed doordacht, was zijn actie om die druiven op een nabijgelegen wijngaard te plukken wel een die met goede bedoelingen is gedaan, denk ik.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ilias (Bram Spooren)
Goede bedoelingen? Bij ons heet dat gewoon diefstal.
Hij had geluk dat Servaes het laconiek bekeek en er het voordeel van inzag.

Hij had geluk dat Servaes het laconiek bekeek en er het voordeel van inzag.
2 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik probeer het goede en het grappige te zien in Ilias maar het lukt me lang niet altijd.
En gisteravond al helemaal niet.
Nadat hij daar kwam werken met de lingerie boven zijn kleren en Simonne overhaalde om die ene avond dat hij alleen werkte de fooien in zijn eigen zak te steken - ook al is dat niet de normale gang van zaken in Bar Madam - ergerde ik mij gisteren wel aan zijn uitval naar Sam toe.
Sam is niet mijn favoriete personage, maar dit verdiende ze niet., want ik vind dat ze van Ilias meer pikt dan de doorsnee werkgever zou doen.
En voor iemand die (blijkbaar?) zijn laatste middelbaar overdoet, kan hij wel heel slecht tellen.
Je weet toch hoeveel uren je gewerkt hebt en hoeveel je uurloon bedraagt?
Dat het dan opeens 500 euro minder bleek te zijn dan hij gehoopt of verwacht had, kwam mij ontzettend dom over.
Hij mag blij zijn dat Frank voor hem in de bres springt, ook al zou hij beter af en toe eens heel goed naar hem luisteren.
Want die had gelijk toen hij zei dat als je zoveel moeite moet doen voor iemand, dat meestal niet loont en dat het niet de ware is.
Want Ilias heeft blijkbaar echt niet door dat Silke gewoon met hem speelt.
En verder kijk ik niet uit naar nog 6 weken domme opdrachtjes doen.
En gisteravond al helemaal niet.
Nadat hij daar kwam werken met de lingerie boven zijn kleren en Simonne overhaalde om die ene avond dat hij alleen werkte de fooien in zijn eigen zak te steken - ook al is dat niet de normale gang van zaken in Bar Madam - ergerde ik mij gisteren wel aan zijn uitval naar Sam toe.
Sam is niet mijn favoriete personage, maar dit verdiende ze niet., want ik vind dat ze van Ilias meer pikt dan de doorsnee werkgever zou doen.
En voor iemand die (blijkbaar?) zijn laatste middelbaar overdoet, kan hij wel heel slecht tellen.
Je weet toch hoeveel uren je gewerkt hebt en hoeveel je uurloon bedraagt?
Dat het dan opeens 500 euro minder bleek te zijn dan hij gehoopt of verwacht had, kwam mij ontzettend dom over.
Hij mag blij zijn dat Frank voor hem in de bres springt, ook al zou hij beter af en toe eens heel goed naar hem luisteren.
Want die had gelijk toen hij zei dat als je zoveel moeite moet doen voor iemand, dat meestal niet loont en dat het niet de ware is.
Want Ilias heeft blijkbaar echt niet door dat Silke gewoon met hem speelt.
En verder kijk ik niet uit naar nog 6 weken domme opdrachtjes doen.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ik vraag me af hoe die jongen in het zesde middelbaar is geraakt, want hij heeft volgens mij het IQ van een kamerplant.
1 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Het is goed dat Frank zich met dat ventje bemoeit. Hij gaat er goed mee om. Geeft hem niet altijd zijn zin zoals de anderen doen.
Kortom: hij probeert hem een beetje te sturen, want dat heeft hij broodnodig. Ik vraag me af of die ook ouders heeft en waar die zich schuil houden
Kortom: hij probeert hem een beetje te sturen, want dat heeft hij broodnodig. Ik vraag me af of die ook ouders heeft en waar die zich schuil houden
0 x
-
- Poster rang 1
- x 65
- x 134
Uit het topic 'Dit personage verdient een lap':
Hij wou namelijk 'Police chase' (een spelletje) kopen voor zijn zusje, die agent wil worden, zoals haar nonkel Dieter.
En hij ziet haar blijkbaar graag, want hij wou niet alleen het spelletje kopen, maar ook een console.
Ja, die hebben we nog niet gezien, maar ze kwam wel woensdag ter sprake toen Ilias aan Sam een voorschot vroeg.apestaart schreef: vr 24 dec 2021, 09:37 Heeft Ilias een zuster, dat is het eerst wat ik er van hoor.
Hij wou namelijk 'Police chase' (een spelletje) kopen voor zijn zusje, die agent wil worden, zoals haar nonkel Dieter.
En hij ziet haar blijkbaar graag, want hij wou niet alleen het spelletje kopen, maar ook een console.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Silke speelt wel heel hard met Ilias zijn voeten, ik had al lang gestopt met die opdrachten als ik hem was !
0 x
-
- x 435
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Ik zou dat gewoon van de hand wijzen en Silke zou van mij mogen lopen waar het effen is.
2 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Van mij mag ze ook lopen waar het wel zeer ONEFFEN isapestaart schreef: zo 26 dec 2021, 09:39 zou dat gewoon van de hand wijzen en Silke zou van mij mogen lopen waar het effen is.

1 x
-
- Poster rang 1
- x 19
- x 52
Ik vond Illias van het begin al de "beste" (relatief gezien) van de drie en ik ben hem de afgelopen tijd ook echt gaan waarderen. Naïef en onnadenkend, dat wel, maar hij heeft een goed hart en is ten minste nergens verbitterd over. Ik hoop echt dat hij zich snel aan Silke weet te ontworstelen, liefst voor ze hem (bij wijze van spreken) op de vuilkar zet en hem naar de stortplaats laat brengen.
2 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Volledig mee eens. Het is een heel positief personnage.ThuisStan123 schreef: wo 29 dec 2021, 09:39 vond Illias van het begin al de "beste" (relatief gezien) van de drie en ik ben hem de afgelopen tijd ook echt gaan waarderen. Naïef en onnadenkend, dat wel, maar hij heeft een goed hart en is ten minste nergens verbitterd over. Ik hoop echt dat hij zich snel aan Silke weet te ontworstelen, liefst voor ze hem (bij wijze van spreken) op de vuilkar zet en hem naar de stortplaats laat brengen
0 x