Wie heeft Geert gedood?

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Wie heeft Geert gedood?

Bericht door satine »

Een van de vragen die ons allemaal bezig houdt:
Wat is er precies gebeurd in het dokterskabinet?
Heeft Marianne echt Geert de dodelijke steek toegebracht, of was het Hélène?
Hoeveel heeft William gezien?

En wie zal Marianne geloven?
Na de aflevering van vandaag zullen dat niet veel mensen zijn.
Misschien ontpopt 'hartsvriendin' Nancy zich nog tot een rasechte detective?

Is Geert wel echt dood?
0 x
Bartje007
Nog geen rang

Re: Wie heeft Geert vermoord?

Bericht door Bartje007 »

Volgens mij wou Marianne Helene aanvallen , en heeft ze per ongeluk Geert gestoken, die tussenbeide is gekomen
Ik denk dat william de waarheid spreekt
Ik kan precies toch niet geloven dat william Henri is, dat zou toch wel heel ver gezocht zijn!
Hoe kan jommeke nu plots Henri zijn?
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

ik vermoed dat Helene of William Geert hebben omgebracht, en ze lappen er Marianne erbij...
een mogelijke verklaring voor het feit dat ze het moordwapen vast heeft is dat ze het uit Geert getrokken heeft, dan hangt ze natuurlijk ook vol bloed
wat ik niet zo begrijp is dat Marianne niet roept , ik was het niet, het was ....... (ik vermoed dus dat ze de steek niet gezien heeft, misschien omdat het gedaan werd door William die achteraf binnenkwam?)

2 getuigen tegen Marianne dus ik vrees dat ze opgepakt wordt en wordt beschuldig voor moord en effectief fkes zal brommen, Henri & Helene mogen het wel niet de bont maken met hun vers verworven kapitaal want dat zou wel eens kunnen opvallen
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Waar komt in hemelsnaam die briefopener opeens vandaan? Ze lagen te vechten en ineens is die briefopener er? Waarom was William er opeens bij? Rare gang van zaken. Ik vermoed dat het of die heks is of William. Het zou mij niets verbazen als jut en jul iets met elkaar te maken hebben. Hoewel, het zou wel erg voor de hand hebben gelegen maar dat terzijde.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Volgens mij is het als volgt gegaan:
Hélène en Marianne zijn aan het vechten ...Marianne heeft in de ene hand de bewuste gsm en in de andere hand de haren van Hélène. Geert hoort de beide dames en wil er tussen komen. Hélène grist de briefopener van de bureau , steekt Geert neer. Geert valt , en Hélène duwt Marianne ook tegen de grond. Marianne wil de briefopener eruit halen... zo komen haar vingerafdrukken in ieder geval op de briefopener. Hélène trekt zich direct terug en roept om hulp, terwijl Marianne ( totaal van slag om de dood van Geert) bij hem op de grond blijft zitten.
William heeft helemaal niets gezien, was daarvoor net te laat in de spreekkamer maar aangezien William = Henri, kiest hij de kant van Hélène , en beschuldigt Marianne.
Als pasgetrouwde gelukkige echtgenoot zou hij minstens moeten twijfelen aan de schuld van Marianne! Per slot van rekening kent hij ( door de stukjes die we gezien hebben ) Hélène nauwelijks!

Zwak punt in mijn verklaring: hoe gaat Hélène ervoor zorgen dat haar vingerafdrukken niet op die briefopener te vinden zijn?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

annekeHU schreef:Zwak punt in mijn verklaring: hoe gaat Hélène ervoor zorgen dat haar vingerafdrukken niet op die briefopener te vinden zijn?
Misschien door bloed dat er op hangt?
Of de vingerafdrukken van Marianne die die van Hélène overlappen of onbruikbaar voor identificatie gemaakt hebben?

Wat we natuurlijk niet weten is hoeveel tijd er verstreken is tussen het moment dat Geert binnen komt en Ann & Co die het geschreeuw horen.
Is er nog een discussie geweest?

Ik moet de aflevering nog eens opnieuw bekijken, een kwebbelende buurvrouw/thuisfan is niet bevorderlijk voor de aandacht. ;)
Wie stond er het dichtst bij het bureau eigenlijk?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

De moord op Geert was duidelijk nog niet gepland door Hélène & Henri. Improviseren leidt vaak tot fouten. Volgende vraag die zich opdringt: is alles administratief al in orde zodat Hélène alles erft? Zo niet was het een maat voor niks.
William heeft na het onverwachte telefoontje van Marianne onraad geroken en is onvoorstelbaar snel afgekomen, net op tijd om als getuige tegen Marianne te kunnen optreden.
Bedenking: zou de GSM van Hélène nog op de crime scene rondslingeren? Heeft Nancy die zien liggen op tafel toen ze een selfie wou nemen? Heeft die selfie van Marianne met Nancy nut voor het verder verloop van het verhaal?
Ach, twee maanden tijd om na te denken...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Captain Cuckoo schreef:Heeft die selfie van Marianne met Nancy nut voor het verder verloop van het verhaal?
Interessante denkpiste. Het zou op zich niks bewijzen, maar het zou wel een hint kunnen zijn.
Voor Nancy? Of gaat ze Eddy voor de kar spannen om dit uit te zoeken?
Die heeft interessante en onopvallende boekjes om zich achter te verstoppen. :mrgreen:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

De moord op Geert was zeker niet gepland, het was een samenloop van omstandigheden waar Geert het slachtoffer is van geworden. Ik denk niet dat Helène bvb deze situatie op touw had kunnen zetten want je weet nooit hoe zoiets kan aflopen.
Het komt eigelijk omdat Geert domweg tegen Helène zei dat Marianne haar GSM gevonden had waarop ze in paniek naar Marianne vertrok, en dan wat geruzie,Geert die erachteraan komt en de 2 donna's heeft willen scheiden en dan tja...als het ware "per ongeluk" een messteek krijgt. Wat we niet zien natuurlijk is of onze laagvliegende William toen al in de buurt was.
@Satine: Natuurlijk wel jammer dat Lucas nog niet kan lezen anders had Eddy een van zijn boekskes kunnen gebruiken voor zijn eventueel speurwerk. ;)
0 x
Potentia Principatum
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

Captain Cuckoo schreef:Volgende vraag die zich opdringt: is alles administratief al in orde zodat Hélène alles erft? Zo niet was het een maat voor niks.
ze zijn toch getrouwd? dan is zij toch wettige erfgename?
0 x
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sans »

Getrouwd met scheiding van goederen mss? Dan heeft zij er normaal geen recht op..
0 x
xDolceFalls
Nog geen rang

Bericht door xDolceFalls »

Nieuw lid hier :razz: .

Mijn versie van de moord: Toen Geert Helene van Marianne aftrok, gaat Helene buiten beeld. Dan zal ze waarschijnlijk die briefopener genomen hebben van die bureau, terwijl Marianne Geert wou beginnen vertellen over de smsjes en Henri. Dan heeft Helene ofwel Marianne rechtstreeks aangevallen ofwel meteen Geert. Ik denk niet dat er veel tijd verstreken is tussen de 'daad' en wanneer Tom en Ann binnen kwamen, aangezien de video van Luc tegelijk speelde. (maar in Thuis kan tijd wel eens snel gaan. ;) ) William zou wel eens alles gezien kunnen hebben aangezien Marianne na de beschuldiging van Helene zegt dat William er was en alles gezien heeft, en beschuldigd ook mee Marianne.

Nu na de scenes is herbekeken te hebben heb ik een beetje de detective uitgehangen en ik heb toch een paar serieuze vragen.
1: Ik veronderstel dat Helene rechtshandig is, dus met rechts gestoken heeft. Geert zijn steekwonde is ook aan zijn rechterkant. Vanuit Helene haar standpunt (dus elkaar in de ogen kijken) is dit links. Ik zou eerder nijgen om met een rechterhand naar haar rechterkant te steken aangezien kruisend steken tegendraads aanvoelt.

2: We zien het doktersbed rechts staan van de deur en in de scene waar Helene de gsm wilt afpakken staan ze beiden voor het bed. In de scene waar Geert neergestoken op de grond ligt, zit Marianne links van Geert, en Geert zijn bovenlijf bevindt zich nogal redelijk dicht bij het bureau. Dus Marianne zou rond Geert zijn hoofd moeten gegaan zijn en over zijn arm gestapt zijn. Rechts van Geert zitten zou toch veel sneller zijn om hem te "redden" ? Ook dit is weer raar.. :eh:

3: Tot hoever is William betrokken met de moord? Wanneer arriveerde hij? Voor de politie zal dit gezien worden als een 'passiemoord' door een jaloerse Marianne en Helene geen goed motief heeft om haar echtgenoot te vermoorden. Ik vind het heel raar dat William zegt 'het spijt me, maar Marianne is de dader'. Hoe hij dit zei en zo snel Helene gelijk gaf moet toch iets verraden voor Tom en Ann. Ik bedoel maar, hij zou net zijn vrouw haar ex vermoorden gezien hebben.. dan reageer je toch niet zo. Natuurlijk weet ik ook wel dat William en Helene onder 1 hoedje spelen, maar ik vind zijn reactie heel raar 'gespeeld'. :denk:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

En ik zeg dat het helemaal geen moord is. Zoals anderen hier al aangeven is het hoogstwaarschijnlijk niet gepland, waardoor het dus geen moord kan zijn. Nee, ik denk dat hij per ongeluk gedood is toen hij tussenbeide probeerde komen als de dames elkaar opnieuw te lijf gingen.
satine schreef:
annekeHU schreef:Zwak punt in mijn verklaring: hoe gaat Hélène ervoor zorgen dat haar vingerafdrukken niet op die briefopener te vinden zijn?
Misschien door bloed dat er op hangt?
Of de vingerafdrukken van Marianne die die van Hélène overlappen of onbruikbaar voor identificatie gemaakt?
Overlappende vingerafdrukken of in bloed gedrenkte vingerafdrukken kunnen door forensische onderzoekers perfect ontwaard worden. Zo gemakkelijk gaat dat niet verloren, hoor.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

k de vis schreef:
Captain Cuckoo schreef:Volgende vraag die zich opdringt: is alles administratief al in orde zodat Hélène alles erft? Zo niet was het een maat voor niks.
ze zijn toch getrouwd? dan is zij toch wettige erfgename?
Met die schenking van die € 160.000 aan Britney en Sandrine heeft Geert Hélène al eens hevig verrast. Wie weet heeft hij nog dergelijke schikkingen getroffen waarvan zij (nog!) geen weet heeft?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Toen Hélène haar beschuldigde, brabbelde Marianne iets in de richting van "Nee, jij wou mij kapot!". Aangezien Marianne veel te erg overstuur was om met een goed doordacht antwoord op de proppen te komen, denk ik dat zij wel degelijk in het kort de waarheid eruit geflapt heeft...
Mijn idee: Nadat Geert tegenover Marianne stond te roepen (en wij dus niks meer te zien kregen), heeft Marianne triomfantelijk met die gsm gezwaaid met de mededeling dat daar alle bewijzen voor het bedrog van Hélène op stonden. Hélène werd door Geert van Marianne weggetrokken en vloog richting het bureau. Ze heeft daar die briefopener zien liggen, en om de woorden van Marianne zo vlug mogelijk te stoppen (want dat zat erin gebakken de afgelopen maanden: Geert mag de waarheid koste wat kost niet te weten komen), heeft ze die in paniek van het bureau gegrist en op Marianne in gestoken. Geert is daar geschrokken tussen gesprongen, en is zo per ongeluk geraakt...

Marianne is helemaal overstuur bij Geert gaan zitten en heeft, om hem te helpen, in paniek die briefopener uit zijn lichaam gehaald, terwijl Hélène snel heeft bedacht hoe ze dit het beste in het vat kon gieten. Want ook dat zat er de afgelopen maanden in gebakken: hoe breng ik mijn act zodanig dat Marianne de gebeten hond lijkt. Veel tijd zal ze daar dus niet voor nodig gehad hebben, ook omdat ze eigenlijk niet van Geert hield en dus niet echt overstuur was. Dat vond ik best wel duidelijk, eigenlijk. Marianne wist totaal niet meer wat ze zei of waar ze mee bezig was, terwijl hetgeen Hélène riep, er eerder uitkwam als een "welles-nietes spelletje", zoals dat toneelstuk van de avond ervoor...

Wanneer William precies binnen is komen vallen is niet duidelijk, maar zijn reactie was, net als die van Hélène, nogal vreemd en "berekenend". Anders dan de stotterende Marianne die helemaal over haar toeren was. De manier waarop William reageerde en direct Marianne als de schuldige aanwees, duidt er wat mij betreft wel op dat hij Henri is. In dat geval heeft hij 's nachts of 's morgens al gehoord dat Marianne de gsm van Hélène had, toen ze dat telefoontje van Henri op nam, en is hij misschien verder argwaan beginnen krijgen nadat hij haar als "William" 's middags zelf belde? Hij zei toen dat ze vreemd klonk, waarop Marianne zei dat dit door de emoties kwam. Dit kan bij hem, in combinatie met dat telefoontje 's nachts, alarmbellen hebben doen rinkelen. Dan zal hij daar misschien gewoon al in de buurt geweest zijn, en op dat tafereel gestuit zijn toen hij "gewoon" thuis poolshoogte kwam nemen?

Een geplande moord lijkt het me in elk geval ook zeker niet. Gewoon een plan wat vroegtijdig misgelopen is en waarvan Hélène & Henri nu maar snel het beste proberen te maken.
Wat betreft de selfie van Nancy; ook ik denk dat die niet voor niks gemaakt is. Net zo goed als dat ze die briefopener van de week zo duidelijk in beeld brachten, werd ook dit ontzettend in de verf gezet. Dat doen ze bij Thuis meestal niet voor niks... :razz:
Daarbij werd van de week ook nog aangekaart dat Nancy zoveel foto's gemaakt had van het huwelijk tussen Marianne en "William" (suggereerde Ann niet dat Marianne die misschien aan Nancy kon vragen voor haar trouwalbum of zoiets? :lol: ), dus ook ik denk dat de fablet van Nancy nog wel eens een belangrijke rol kan gaan spelen, al dan niet in hun eigen "detective-onderzoek" (al hoop ik voor Marianne dan wel dat ze het nu een beetje fatsoenlijker aanpakken)... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Christel op za 27 jun 2015, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten