Wat vond je van de seizoensfinale?
-
eva verbist
- Nog geen rang
Re: Wat vond je van de seizoensfinale?
ik dacht dat het frank was vandaar dat ik dacht dat guy geschoten had
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Dat wil niets zeggen. Hij kan toch nog eens terug gekeerd zijn?Lazylady schreef:Waarom denken sommigen dat Guy op Simonne geschoten heeft? We konden toch zelf zien dat hij als een bezetene weg scheurde met zijn auto, en Simonne hem nog nariep ("Zot!").
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
Lazylady
- x 435
Dat kan, maar het lijkt mij nogal onlogisch.Crackers schreef:Dat wil niets zeggen. Hij kan toch nog eens terug gekeerd zijn?
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Even ook mijn gedacht zeggen over de seizoensfinale. 
Ik verwacht nooit echt teveel van seizoenfinales >> meestal moet er heel veel gebeuren op één locatie om een paar verhaallijnen in gang te zetten voor volgend seizoen en nogal vaak moeten ze wat kunstgrepen uithalen om de eindjes aan elkaar te knopen. In die zin vond ik de seizoensfinale wel ok, maar er zitten wel een paar onvermijdelijke "gaten" in het verhaal.
Je zou haast gaan denken dat iemand anders al een tijdje eerder de seizoensfinale geschreven heeft terwijl de gewone crew de rest van de afleveringen van de week schrijft waardoor ze een paar situaties op het laatst nog moesten herschrijven. Zo van "hela, hela, Femke moet wel aan de drugs zitten op het einde van het seizoen" "schrijf dan gewoon dat ze nog even bij Peggy en Peter langs gaat, dat kan dan wel voor vonken zorgen."
(hoe Femke zo plots aan haar voorraad coke geraakt is is me ook wel niet duidelijk evenals waarom ze nu persé zich wil verontschuldigen bij Peggy en Peter)
Ook wel een rare kronkel dat Marianne en David even bij Marianne thuis tussen de lakens kruipen, alsof dat niemand dat gaat merken dat er iemand anders blijven slapen is, maar kom.
Waar je dan wel een beetje een déjà-vu van krijgt is dat er al een aantal keer een huwelijk geweest is in de seizoensfinale waar dan vanalles misloopt (zijn er eigenlijk wel al normale huwelijksfeesten geweest in Thuis?) Ok, het is een dankbare situatie om de meeste personages samen te krijgen op één locatie, maar ze moeten ook niet teveel dat truukje toepassen.
Voor diegene trouwens die denken dat Simone al dan niet door Guy afgeknald wordt >> in de beelden zie je heel duidelijk dat Simone in slow-motion omvergereden wordt door Femke (taxi met reclame voor Zus & Zo) en dat ze zo met haar achterhoofd tegen de muur terecht komt.
Enfin, het zorgt wel voor genoeg spanning om volgend seizoen terug te kijken, maar het verhaal was soms toch iets té geforceerd.
En Guy als spookattractie gebruiken in de seizoensfinale was er ook wel wat over.
Ik verwacht nooit echt teveel van seizoenfinales >> meestal moet er heel veel gebeuren op één locatie om een paar verhaallijnen in gang te zetten voor volgend seizoen en nogal vaak moeten ze wat kunstgrepen uithalen om de eindjes aan elkaar te knopen. In die zin vond ik de seizoensfinale wel ok, maar er zitten wel een paar onvermijdelijke "gaten" in het verhaal.
Je zou haast gaan denken dat iemand anders al een tijdje eerder de seizoensfinale geschreven heeft terwijl de gewone crew de rest van de afleveringen van de week schrijft waardoor ze een paar situaties op het laatst nog moesten herschrijven. Zo van "hela, hela, Femke moet wel aan de drugs zitten op het einde van het seizoen" "schrijf dan gewoon dat ze nog even bij Peggy en Peter langs gaat, dat kan dan wel voor vonken zorgen."
(hoe Femke zo plots aan haar voorraad coke geraakt is is me ook wel niet duidelijk evenals waarom ze nu persé zich wil verontschuldigen bij Peggy en Peter)
Ook wel een rare kronkel dat Marianne en David even bij Marianne thuis tussen de lakens kruipen, alsof dat niemand dat gaat merken dat er iemand anders blijven slapen is, maar kom.
Waar je dan wel een beetje een déjà-vu van krijgt is dat er al een aantal keer een huwelijk geweest is in de seizoensfinale waar dan vanalles misloopt (zijn er eigenlijk wel al normale huwelijksfeesten geweest in Thuis?) Ok, het is een dankbare situatie om de meeste personages samen te krijgen op één locatie, maar ze moeten ook niet teveel dat truukje toepassen.
Voor diegene trouwens die denken dat Simone al dan niet door Guy afgeknald wordt >> in de beelden zie je heel duidelijk dat Simone in slow-motion omvergereden wordt door Femke (taxi met reclame voor Zus & Zo) en dat ze zo met haar achterhoofd tegen de muur terecht komt.
Enfin, het zorgt wel voor genoeg spanning om volgend seizoen terug te kijken, maar het verhaal was soms toch iets té geforceerd.
En Guy als spookattractie gebruiken in de seizoensfinale was er ook wel wat over.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
^ Volledig mee eens, ook wat betreft Guy de spookattractie. 
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Ik vind je gedacht over de seizoensfinale aardig overeenstemmen met die van mij. Spookattractie is inderdaad het juiste woord i.v.m. Guy (en niet meer dan een spookattractie.)
0 x
-
slimjim
- Nog geen rang
Ik vond het leuk dat den eddy ne grote meneer was ! Zijne grote menerenhoed was echt graaf
GOOOOOOOOOOOOOOOOOO EDDYYYYYYYYYYYYy
http://thuisforum.be/posting.php?mode=s ... &start=150#
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

leuke link heb je daarslimjim schreef:Ik vond het leuk dat den eddy ne grote meneer was ! Zijne grote menerenhoed was echt graaf
http://thuisforum.be/posting.php?mode=s ... &start=150#
0 x
-
Ilsemieke
- Nog geen rang
Waarom is het een rare kronkel dat David blijft slapen bij Marianne, in het dagelijkse leven gebeurt dat zoveel.lord F. schreef:Even ook mijn gedacht zeggen over de seizoensfinale.
Ik vind het wel grappig dat iedereen de seizoensfinale flauw vond terwijl eigenlijk niemand weet wat er gebeurd is???? Dan is ze toch geslaagd. Ik vond ze beter dan die van Familie, daar zie je duidelijk wie er dood is en wie niet. Nu weet je wel dat ze Simonneke niet gaan laten doodgaan want dan had dat allang in de pers gestaan maar je weet niet wat er gebeurd is.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Een rare kronkel dat David bij Marianne thuis blijft slapen, terwijl Geert ieder moment kan thuiskomen. En ik vermoed toch dat hij het wel zou ruiken dat er iemand anders in z'n bed geslapen heeft (moest hij ze al niet op heterdaad betrappen).Ilsemieke schreef: Waarom is het een rare kronkel dat David blijft slapen bij Marianne, in het dagelijkse leven gebeurt dat zoveel.
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Even praktisch: als het feest om pakweg 8 uur begint en je weet dat je wederhelft zal blijven plakken tot pakweg twee uur 's ochtends dan heb je toch al zo'n vier uur om wat te 'organiseren'. En de onzekerheid maakt het extra spannend!
Wat me meer verontrust is dat Ann en haar wederhelft ook in hetzelfde huis wonen en het scenario niet duidelijk maakt waar zij naartoe zijn...
Wat me meer verontrust is dat Ann en haar wederhelft ook in hetzelfde huis wonen en het scenario niet duidelijk maakt waar zij naartoe zijn...
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
maar als de wederhelft vraagt aan de 'amant' of hij 'een minuutje' heeft, dan is het niet slim om zonder boe of ba te vertrekken...
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Een karakter als dokter Geert kennende gaat die misschien eerder uit beleefdheid als 'dorpsdokter', effe hallo zeggen. Tot een uur of 9, half 10 's avonds. Het lijkt mij niet het type dat tot 2 uur 's nachts blijft plakken.Peter Jansens schreef:Even praktisch: als het feest om pakweg 8 uur begint en je weet dat je wederhelft zal blijven plakken tot pakweg twee uur 's ochtends dan heb je toch al zo'n vier uur om wat te 'organiseren'. En de onzekerheid maakt het extra spannend!
Nu ja op een uur tijd kan Marianne ook wel wat organiseren, hoeft niet eens een vluggertje te zijn als je er vlug genoeg aan begint.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

en een "vluggertje" >> het zijn niet meer van de jongsten hé.Crackers schreef:Een karakter als dokter Geert kennende gaat die misschien eerder uit beleefdheid als 'dorpsdokter', effe hallo zeggen. Tot een uur of 9, half 10 's avonds. Het lijkt mij niet het type dat tot 2 uur 's nachts blijft plakken.Peter Jansens schreef:Even praktisch: als het feest om pakweg 8 uur begint en je weet dat je wederhelft zal blijven plakken tot pakweg twee uur 's ochtends dan heb je toch al zo'n vier uur om wat te 'organiseren'. En de onzekerheid maakt het extra spannend!
Nu ja op een uur tijd kan Marianne ook wel wat organiseren, hoeft niet eens een vluggertje te zijn als je er vlug genoeg aan begint.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Van heel die toestand rond David/Marianne klopt er inderdaad niet veel.
En dat de situatie rond Simonne voor sommigen wat onduidelijk was, wil in mijn ogen nog niet zeggen dat de seizoensfinale geslaagd was, als ik eerlijk ben. Ik ga aankomend seizoen toch wel weer kijken hoor, daar niet van, maar daar staat de seizoensfinale toch wel volledig buiten. Die vond ik namelijk echt allesbehalve spannend (om over het onlogische gehalte nog maar te zwijgen)...
En dat de situatie rond Simonne voor sommigen wat onduidelijk was, wil in mijn ogen nog niet zeggen dat de seizoensfinale geslaagd was, als ik eerlijk ben. Ik ga aankomend seizoen toch wel weer kijken hoor, daar niet van, maar daar staat de seizoensfinale toch wel volledig buiten. Die vond ik namelijk echt allesbehalve spannend (om over het onlogische gehalte nog maar te zwijgen)...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..