Dergelijke verklaringen worden vaak gekleurd of vertekend omwille van de traumatische ervaring. Eerst zei Marianne dat Hélène gestoken had, daarna zei ze te veronderstellen dat zij het zelf kon gedaan hebben. De mogelijkheid van "variantes" van waarheid spelen natuurlijk momenteel in de kaart van William.annekeHU schreef:Ne, geen William gezien, en zijn verklaring tegenover Rosa was volgens mij correct:" ik zag de briefopener in de handen van Marianne , zij moet gestoken hebben" ( of iets in die strekking) ... terwijl zijn verklaring direct na de feiten /bij de politie dat dus helemaal niet was: " Marianne heeft Geert neergestoken"
Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
0 x
-
- Poster rang 5
Dat van Henri Chérie zal wel niet in de brief gestaan hebben zeker? 

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5
Nu hoop ik maar dat niet heel het Thuisdorp met zijn vingerkes aan die brief gezeten heeft.
0 x
Potentia Principatum
- martha
- Poster rang 5
- x 975
- x 579
als Hélène schuldig bevonden wordt, dan is de kans groot dat Marianne (al dan niet opgestookt door William/Henri) een heuse schadevergoeding kan eisen.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Tja daar kwam ze mooi bedrogen uit en viel het plan in duigen.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- Poster rang 5
Te zien alsof ze het niet interpreteren is dat Hélène zot geworden is door de dood van Geert dat ze niet meer weet wat ze allemaal opschrijft. Zo kunnen we immers nog wel een tijdje doorgaan.martha schreef:als Hélène schuldig bevonden wordt, dan is de kans groot dat Marianne (al dan niet opgestookt door William/Henri) een heuse schadevergoeding kan eisen.

Allez, tot ze het lijk van Hélène (vrijdag?) gaan vinden natuurlijk.
(als William natuurlijk geen inspiratie opgedaan heeft bij Breaking Bad)
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Het lijk van Helène vinden, zo gauw? Normaal gezien in Thuis vinden ze lijken pas enkele weken of maanden daarna hoor.
En ik denk echt niet dat het de bedoeling van William is dat ze het lijk vlug vinden want dat zou een lelijke streep door zijn rekening zijn hé.
En ik denk echt niet dat het de bedoeling van William is dat ze het lijk vlug vinden want dat zou een lelijke streep door zijn rekening zijn hé.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
Vandaar, de Heisenberg-way.Caligula schreef:Het lijk van Helène vinden, zo gauw? Normaal gezien in Thuis vinden ze lijken pas enkele weken of maanden daarna hoor.
0 x
-
- Poster rang 2
Henri-Cherie zorgde vast voor een foutloos zelfmoordscenario voor Helene.
Hopelijk raakte hij per ongeluk de brief aan en vinden ze zijn vingerafdrukken er op
Hopelijk raakte hij per ongeluk de brief aan en vinden ze zijn vingerafdrukken er op

0 x
-
- Poster rang 5
- x 691
- x 532
Ik heb me de laatste tijd wel afgevraagd wanneer dat allemaal begonnen is. Zij en William/Henri kenden elkaar dus blijkbaar al langer. Is ze bewust aan Geert gaan hangen toen de problemen met Marianne en Geert begonnen? De begrijpende vriendin? Of is dat geleidelijk gekomen? En waar begon de rol van Henri?
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Blijkbaar hebben ze de 1e man van Hélène ook al in een dergelijk complot omgebracht om zo aan zijn erfenis te komen. Dat wil dus zeggen dat Hélène en "Henri" elkaar al een hele tijd kenden voordat Geert in beeld kwam, en aangezien ze duidelijk een koppel waren, kunnen we er vanuit gaan dat Hélène dus wel degelijk met voorbedachte rade achter Geert aan gegaan is, en dat "Henri" daar al die tijd volledig bij betrokken was.
Ik vraag me overigens wel af wanneer ze besloten hebben om hetzelfde te proberen bij Marianne. Dat was heel wat lastiger in te kleden en lijkt me daardoor wel pas wat later bedacht te zijn door die 2...
Ik vraag me overigens wel af wanneer ze besloten hebben om hetzelfde te proberen bij Marianne. Dat was heel wat lastiger in te kleden en lijkt me daardoor wel pas wat later bedacht te zijn door die 2...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5
Vingerafdrukken denk ik niet, maar vermits William verschillende keren bij Helène geweest is moet dat daar toch vol sporen liggen of heeft hij een kuisploeg ingeschakeld?Linne schreef:Henri-Cherie zorgde vast voor een foutloos zelfmoordscenario voor Helene.
En dat Henri en Helène mekaar al zeer lang kenden dat is nu wel duidelijk.
0 x
Potentia Principatum
- Amiche
- Poster rang 2
Ik kan me nog een ander scenario voorstellen. William lijkt me ook iemand die slim gebruik maakt van omstandigheden en heel creatief is met hoe hij zaken kan gebruiken, inkleden enz.
Stel dat hij ontdekt heeft dat Helene haar man vermoord had (b.v. omdat ie haar mishandelde, ik bedoel maar, Kurt was ook niet echt een lieffie en had een heel kort lontje - en dus niet omdat ze gewetenloos en crimineel is) - en W heeft haar daarmee gechanteerd. Maar dan heel geniepig, door zich als vriend voor te doen en dan als lover en haar daarmee in te pakken totdat ze iets voor hem kon doen. Dan ontstaat die situatie met Marianne en Geert, waar hij van hoort dankzij Helene en dan gaat ie haar en zichzelf zorgvuldig positioneren, terwijl hij afwacht hoe de situatie zich ontwikkelt en hoe hij daar gebruik van kan maken.
Net zoals het hem eerst goed uitkwam dat Geert dood was (ook al was dat niet het plan) en dat hij Marian kon zwart maken, zodat zij mogelijk in zou storten en missch zelfs zelfmoord plegen - vergeet niet dat hij nog lang niet weet hoe ontzettend sterk en resilient onze Marianne is! En als dan Helene degene is die instort gaat ie het weer over een andere boeg gooien.
Stel dat hij ontdekt heeft dat Helene haar man vermoord had (b.v. omdat ie haar mishandelde, ik bedoel maar, Kurt was ook niet echt een lieffie en had een heel kort lontje - en dus niet omdat ze gewetenloos en crimineel is) - en W heeft haar daarmee gechanteerd. Maar dan heel geniepig, door zich als vriend voor te doen en dan als lover en haar daarmee in te pakken totdat ze iets voor hem kon doen. Dan ontstaat die situatie met Marianne en Geert, waar hij van hoort dankzij Helene en dan gaat ie haar en zichzelf zorgvuldig positioneren, terwijl hij afwacht hoe de situatie zich ontwikkelt en hoe hij daar gebruik van kan maken.
Net zoals het hem eerst goed uitkwam dat Geert dood was (ook al was dat niet het plan) en dat hij Marian kon zwart maken, zodat zij mogelijk in zou storten en missch zelfs zelfmoord plegen - vergeet niet dat hij nog lang niet weet hoe ontzettend sterk en resilient onze Marianne is! En als dan Helene degene is die instort gaat ie het weer over een andere boeg gooien.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Caligula
- Poster rang 5
Hmm...ja, maar hij heeft toch zelf het oorspronkelijk plan uit de doeken gedaan? Marianne weg en Geert weg. En samen naar de Bahama's. Ik vraag me nog af waarom niet naar Toscane? Een beetje TE mss vooral als het niet echt van hem is maar van de aldaar begraven echte William.
En hij kende Helène sinds lang hé.
En hij kende Helène sinds lang hé.
0 x
Potentia Principatum
- Amiche
- Poster rang 2
Tja, wat is lang. Ze hebben geen jaren genoemd. In het Thuisland is tijd zo relatief.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán