Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 05 apr 2024, 08:47 Want iemand die een mogelijke partner beleefd vertelt dat de vlinders ontbreken, kan niet hé - daar zal ongetwijfeld wel een traumatisch verhaal achter zitten :think:
Echt hè... :roll: :lol: :nope:
Ik vind het zo stom en vooral jammer, want zowel bij Emma als bij Thilly zag je gewoon meer "klik" vanuit Sunny dan hij met Femke leek te hebben, dat kwam ook heel natuurlijk over allemaal, dus waarom ze dat nou weer deze kant uit moeten dwingen is mij echt een raadsel. Alsof het inderdaad iets vreemds is dat het niet altijd persé met iedereen klikt op die manier... :-?

En verder had ik van de verhaallijn rond Bob echt niet verwacht dat ze er een soort Investigation Discovery van zouden maken of zo, maar het had wel een béétje fatsoenlijker aangepakt kunnen worden dan dit allegaartje van toevalligheden en losse eindjes.
Het is op dit moment echt alleen nog maar "verstand op 0 en zien waar het schip strandt" (of ontploft, om in thema te blijven :angel: ) :mrgreen:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik denk altijd : erger en zotter kan het niet meer maar dan blijkt toch van wel ...Ik ben boos op mezelf dat ik blijf kijken alhoewel het niet OK is voor de bloeddruk volgens mij ...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Je kunt het ook omdraaien, Nounake. Ik blijk ook te erg gehecht te zijn aan dat "half uurtje" (wat gewoon in de dagelijkse gewoonte gesleten zit na bijna 30 jaar) om het te laten, dus maak ik er tegenwoordig maar een sport van om gewoon eens te raden wat voor rare en extreme bokkesprongen ze nu weer uit hun hoge hoed gaan toveren. Da's al bij al nog best vermakelijk :mrgreen: :angel:

Geen enkele serie is het waard om je bloeddruk voor omhoog te jagen hè... ;) :romance-kisscheek:
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik kan er op den duur niet meer aan uit wie ruzie heeft met wie en waarom ...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1368
x 1725
Contacteer:

OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: di 09 apr 2024, 14:05 Er valt dus meer dan genoeg over singles te vertellen.
Dat heb ik ook al een paar keer duidelijk proberen te maken! Er is meer tussen hemel en aarde dan verliefd worden, iemand aantrekken, afstoten, bedriegen, verliefd worden, verleiden, mee in bed, of wat het kantoor van Tom betreft: op de tafel duiken,... Er kan over zoveel meer geschreven worden dat we tegenkomen op de levenstrack: eens succes hebben (maar dat is blijkbaar de personages weinig gegund), echte vriendschap beleven, slagen in een project, ... single of koppel laat iedereen wat meer genieten en ons met heel wat meer optimisme naar Thuis kijken. Feel good gevoel kan zo onze avond wat optimaliseren.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 551

OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door Kiki_Dee »

Geen idee waar ik het moet schrijven, maar sinds de ontvoering van Polly en Leo, boeit heel Thuis mij niet meer.
Alleen maar verdriet omdat de kindjes weg/dood zijn.
Ik kan het niet meer opbrengen…
Het staat nog op, maar vroeger keken we vanaf het begin.
Nu zien we meestal maar het einde als het huishouden op tijd gedaan is en ik geef er niet om.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Bericht door Tiboko »

Nancy die speciaal eten ging laten komen van de traiteur omdat Abel zou langskomen, wel pijnlijk eigenlijk hoezeer ze nog steeds opkijkt naar mensen met chique beroepen. Leeft precies nog in de jaren stillekes, die Nancy :thumbdown:

Maar vooral...

Toen Frank (of was het Dries?) Tamara gisteren een dikke knuffel gaf, kwam haar hand duidelijk in close-up, daar was te zien dat ze nog steeds een trouw- én verlovingsring draagt. Straf - na wat haar ex haar heeft aangedaan.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Sunny Ado (Prince K. Appiah)

Bericht door johan1969 »

Volgens mij zijn de nieuwe (?) scenaristen oversekst. Iedereen doet het met iedereen, als je een pint teveel drinkt, word je naast een onbekende wakker. One nights stands zonder gevoelens moeten kunnen, mekaar gewoon gebruiken. Volgens een onderzoek heeft de gemiddelde Belg 7 bedpartners in heel zijn leven, in Thuis is dat per jaar ...

De enige die niet kweken als konijnen of vreemdgaan zijn de minderjarigen of bejaarden (Marianne). Misbruik maken van iemand met n ziekte (Rosa) of een groot verdriet (Tamara) moet ook kunnen blijkbaar.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: di 09 apr 2024, 18:00Dat heb ik ook al een paar keer duidelijk proberen te maken! Er is meer tussen hemel en aarde dan verliefd worden, iemand aantrekken, afstoten, bedriegen, verliefd worden, verleiden, mee in bed, of wat het kantoor van Tom betreft: op de tafel duiken,... Er kan over zoveel meer geschreven worden dat we tegenkomen op de levenstrack: eens succes hebben (maar dat is blijkbaar de personages weinig gegund), echte vriendschap beleven, slagen in een project, ... single of koppel laat iedereen wat meer genieten en ons met heel wat meer optimisme naar Thuis kijken. Feel good gevoel kan zo onze avond wat optimaliseren.
Van mij hoeft het in Thuis niet persé rozengeur en maneschijn te worden, eerlijk gezegd. Ik kan ook niet zeggen dat ik me de negativiteit of de verwijzingen naar seks of wat dan ook zoveel aantrek, want ik zie daarin helemaal niet zoveel verschil met vroeger... :oops: :)

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat vrijgezelle mensen net zo goed dingen - zowel positief als negatief - meemaken. Daar hoeven ze niet persé constant, koste wat kost voor aan iemand anders gekoppeld te worden.
En als ik dan zie dat gisteravond letterlijk de héle aflevering ging over de "koppeltjes" - met een kleine uitzondering voor Frank die even bij Tamara en Lowie langs ging - dan vind ik dat weinig interessant meer om te volgen. Heel eentonig allemaal... :)

Dus toen heb ik maar zitten lachen met Frank die bijna bezwijkt onder zijn overenthousiaste "harem", Eddy die op zijn eigen kleurrijke manier ff duidelijk maakte wat hij van de nieuwe trio-situatie van zijn "beste kameraad" denkt :mrgreen: , het verschrompelende ego van Casanova Waldek toen Rosa hem zei dat zijn charmes moeten onderdoen voor die van Frank :shock: :lol: Sunny die letterlijk een zucht van opluchting slaakte toen hij hoorde dat Femke en vooral Vince hem ein-de-lijk met rust gaan laten :doh: :nope: en vooral Femke die na 1 nachtje fun alweer rondfladderde alsof ze de hoofdvogel heeft afgeschoten met Vince, terwijl ze Nancy een politiek correcte uitleg zat te geven over de manier waarop hij haar de vorige keer gedumpt heeft. Het is niet wat wij te zien kregen op TV - want ik kan me de zorgen van Nancy heel goed voorstellen - maar ach...Femke is weer onder de pannen dus who cares? :dance: ;)
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1368
x 1725
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Vandaag had ik de indruk dat het een auditie was voor: welke acteur wint de prijs voor het beste huilmoment. Oké, het was een triestig onderwerp, maar er zijn grenzen. En verder: veel vrouwen hebben blijkbaar last van gebrekkige zelfrespectitis.: eerst Tamara met Bob, dan Tilly die niet meer uit haar hoekje van haar Bar komt, we hebben ook nog Femke die achter de mannen loopt als een hondje en nu ook nog: vroeger zelfverzekerde Viv, die uitgescholden wordt en dan komt aangehold zodra er haar bevolen wordt om naar Lowie te komen. En dat sukkeltje wordt dan nog verkracht ook! Zo onderdanig zijn de vrouwen normaal toch ook niet!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Viv wordt verkracht en wil daarna gezellig samen ontbijten met Lowieke ????
1 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Zouden we nu het afschuwelijke dieptepunt van deze serie bereikt hebben ???
:boo: :boo: :boo: :boo: :boo:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

johan1969 schreef: vr 12 apr 2024, 07:44 Viv wordt verkracht en wil daarna gezellig samen ontbijten met Lowieke ????
Inderdaad, helemaal niet te snappen, dat ze eerst al uberhaupt afkwam als meneer haar belde, en dan nog doodleuk vragen, moet ik naar de bakker gaan, komaan zeg, van zelfrespect nog niet gehoord zeker.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

nounake schreef: vr 12 apr 2024, 13:42 Zouden we nu het afschuwelijke dieptepunt van deze serie bereikt hebben ???
Wie verzint het ? Net zoals het trio van Frank, Simonne en Rosa ...
1 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 693
x 532

Bericht door jessie V. »

Er is daar toch een stelletje dat serieus een klap van de molen heeft gehad. :crazy:
1 x
Plaats reactie