Harry Peeters (Stan Van Samang)

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Hoe lang zijn Harry en Thilly eigenlijk samen?
Iets van een anderhalf à twee jaar of zo?
Gisteravond sprak hij over 'een lange relatie', het moet daar dan wel heel saai zijn als hij er nu al zo over denkt. :mrgreen:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

En daar duikt (eindelijk :denk: :silent: ) de naam van Chris weer op. :shock:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Hij gaat naar Janssen en Janssens, onze 2 superflikken om aangifte te doen over een buikgevoel dat hij heeft? Misschien wordt dit aanvaard in het Thuis politie corps, maar in werkelijkheid denk ik toch dat je met wat meer motieven moet overtuigen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ook Tim heeft nooit geloofd dat Chris effectief overleden was, dus zo raar vond ik dat niet.
Eerste ding dat gedaan wordt is dan blijkbaar toestemming vragen om het GSM-signaal te traceren, daar had hij gisteren toestemming voor.
Wat de eventuele volgende stappen zullen zijn, is nog af te wachten.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hoe al die puzzelstukjes weer op een rare manier in elkaar geschoven worden :doh:

Dat Thilly al een week niet op berichten reageert doet bij Harry het vermoeden rijzen dat Chris hier achter zit. Zijn enige aanwijzing hierbij is zijn buikgevoel...

Want inderdaad. Kan zijn dat Chris niet dood is. Maar sowieso kan hij in dat geval niet zomaar rond reizen. En als Thilly effectief in Kirgezië ontvoerd is, waarom zou Chris of zijn handlangers haar dan naar Hoei verplaatsen? Omdat de Belgische politie in Kirgezië niet mag optreden en hij per se gearresteerd wil worden?

Staat er niemand bij die ongeruste pipo's één moment stil bij de mogelijkheid dat Thilly gewoon even gerust gelaten wil worden? De beelden uit die caravan toonden niet meteen een geknevelde of mishandelde Thilly, eerder eentje die leek te mediteren.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Een anoniem telefoontje van een Thaīs sprekende vrouw... Er staat Harry nog wat te wachten want hij heeft altijd al gelijk gehad: Chris leeft nog.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Ik dacht in eerste instantie ook aan één of andere thaise maar later vroeg ik me af of het niet Zihame is want er was eerst "gegiechel" Misschien heeft Zihame samen met enkele vriendjes/vriendinnetjes een pret sigaret gerookt en thais dan kun je gewoon opzoeken ergens. Denk dat ze ons kijkers op het verkeerde spoor aan het zetten zijn :denk:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat Harry wat meer moet loslaten is misschien wel waar, maar is dit de nieuwe manier van opvoeden?
Een straf geven om die dan bij de eerste pruillip van de vriendin of dochter terug in te trekken?
En dan heeft ze nog 'privacy' nodig ook, is een eigen kamer niet genoeg?

Ik ben wel heel ouderwets blijkbaar... ;)
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

satine schreef: za 04 mar 2023, 09:47 Ik ben wel heel ouderwets blijkbaar...
Denk ik niet, maar we zijn niet meer mee hé met de huidige manier van met jongeren omgaan. Moet ook verwarrend voor hen zijn: eerst niet, dan wel,...om tenslotte te eindigen met allee ga maar! Een beetje meer begeleiding staat blijkbaar recht tegenover het geven van meer privacy! Troost je Satine, ik behoor ook tot de ouderwetse garde waar een afspraak nog altijd een afspraak blijft! :thumbup:
3 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

satine schreef: za 04 mar 2023, 09:47 Ik ben wel heel ouderwets blijkbaar...
Ik ben (denk ik toch) nog een redelijk aantal jaren jonger dan jullie en ik ben blijkbaar hopeloos ouderwets.
Zolang ze geen 18 is doet mijn dochter wat ik uiteindelijk beslis, al staat ze op haar kop te dansen (wat niet betekent dat ze helemaal niets mag maar ze doet niet zomaar waar ze zin in heeft). Ik zeg altijd: "het is hier geen democratie maar een dictatuur". :lol:
En een eigen kamer, laptop, smartphone... Privacy genoeg denk ik zo.
4 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

In de jaren 80 werd het opeens 'mode' dat ouders 'moesten luisteren naar hun kinderen'. Allemaal goed en wel, de onredelijke autoriteit van sommige ouders mocht wel wat afgezwakt worden af en toe.
Maar veel ouders sloegen over naar de andere kant en vergaten dat dit een tweerichtingsstraat is, dat kinderen ook moeten luisteren naar hun ouders.
En dat zie ik hoe langer hoe minder eigenlijk.
Ik heb echt met verbazing zitten kijken naar het weerwerk van Zihame..
Roepen dat ze al bijna 17 is, dat ze zich dan ook zo begint te gedragen!
Alles is de schuld van haar gsm, waarom zoekt ze geen jobje zodat ze zelf een nieuwe kan kopen, of een externe batterij? Als ze zichzelf echt al zo volwassen vindt, mag ze ook stoppen met haar handje constant open te houden.
En een betweter als Thilly onder hetzelfde dak, helpt ook niet natuurlijk. Die vergeet soms ook dat ze al jaren enorme chance heeft gehad dat haar nooit iets overkomen is.
Een puber haar (of zijn) zin geven is niet altijd wat je wil doen.
Maar zoals vaak staat de beste stuurman hier aan wal.
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

satine schreef: wo 08 mar 2023, 13:04 In de jaren 80 werd het opeens 'mode' dat ouders 'moesten luisteren naar hun kinderen'.
Ja,heb ik ook van dichtbij meegemaakt. Dat was genoemd: anti-autoritaire opvoeding. Buiten de kwestie maar eens meegemaakt dat ik moest goedkeuren hoe kinderen van vrienden niet meer uit een bord aten, maar het gepaster vonden om frieten met mayonaise rechtstreeks op m'n treden van m'n trap te nuttigen. :crazy: Sindsdien krijg ik de bubbels als ik jongeren zo bezig hoor en Zihame heeft er inderdaad het handje van weg om het gezag van haar vader te ridiculiseren met de wind van vrijdenkende Tilly in haar zeilen. Harry heeft het bij het rechte eind als hij soms wat autoritair overkomt.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

satine schreef: wo 08 mar 2023, 13:04 de jaren 80 werd het opeens 'mode' dat ouders 'moesten luisteren naar hun kinderen'.
Euh, ik was een puber in de jaren 80 en veel had ik toch niet te zeggen :nope:
Als ik hoor wat sommige kinderen uit de lagere school al uitkramen... Mannekes, ik moest nog niet overwegen om eraan te denken zo te spreken tegen ouders of leerkrachten of mijn billen zaten 40 jaar later nog blauw :sick: En toch had ik goede vrienden en een leuke uitgaanstijd (al moest ik soms wel eens "weglopen" om uit te gaan).
Maar we zijn geëvolueerd en niet altijd in positieve zin. Dat jongeren wat mondiger zijn en niet meer zomaar ja en amen knikken vind ik zelfs goed. Maar er zijn ook grenzen. Zoals Satine zegt, als een 17-jarige beweert dat ze een nieuwe smartphone nodig heeft, dan moet ze zich maar gedragen naar haar leeftijd en ervoor werken. Mijn dochter werd 10 en wou een Nintendo: de helft zelf gespaard van haar drinkgeld van oma. Smartphone: idem. Ik betaal enkel het abonnement omdat ze nog te jong is voor een studentenjob.
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Op een bepaald moment zei Harry dat hij Zihame zou verbieden om seks te hebben met iemand en dat tot haar 21 jaar, ja hallo hij denkt zeker dat hij nog in de jaren 80 leeft of is hij nog altijd niet van op de hoogte dat sinds 1990 de volledige meerderjarigheid naar 18 jaar is gebracht?
Hij kan dus haar dat verbieden tot zij 18 jaar is en Zihame zal dat wel terstond wel laten opmerken. :D
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

apestaart schreef: wo 08 mar 2023, 19:52 Op een bepaald moment zei Harry dat hij Zihame zou verbieden om seks te hebben met iemand en dat tot haar 21 jaar, ja hallo hij denkt zeker dat hij nog in de jaren 80 leeft of is hij nog altijd niet van op de hoogte dat sinds 1990 de volledige meerderjarigheid naar 18 jaar is gebracht?
Hij kan dus haar dat verbieden tot zij 18 jaar is en Zihame zal dat wel terstond wel laten opmerken. :D
Mja, hij kan haar van alles proberen te verbieden tot ze 18 is, en dan nog zal hij ondervinden dat Zihame dan wel andere manieren zoekt om het voor elkaar te krijgen. Afraden is op die leeftijd in sommige gevallen eerder aanraden. :razz:
Maar ouders zeggen al eens wat ondoordachts als ze bezorgd zijn ook, hè? Denk ook niet dat dat altijd over de hele lijn serieus genomen moet worden. En seks is sowieso vaak een hekel onderwerp: sommige ouders willen het van hun kinderen niet weten, en kinderen gaan bij wijze van spreken over hun nek als ze er van hun ouders mee geconfronteerd worden. :mrgreen:
Dat mag wel wat veranderen, eigenlijk. ;)

Al bij al kan ik Harry wel goed begrijpen wat zijn frustraties over Zihame betreft, al ben ik niet altijd groot fan van de manier waarop hij het aanpakt, maar toch... Zihame mag wel wat respect leren, en ook dat de dingen die ze wil niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Zelf ben ik geboren in de jaren 80, maar wel in een boerengehucht waar er nog netjes ouderwets naar de ouders geluisterd werd over het algemeen. Bij ons geen vrijheid blijheid of frieten met mayonaise die niet uit een bord gegeten hoefden te worden (je zult zoiets op bezoek krijgen ook :shock: ).
Ik denk wel dat de plaats waar je opgroeit een verschil kan maken, en ook dat het belangrijk is dat ouders een consequent signaal afgeven wat dat betreft. Er is niks mis met wat regels, integendeel, daar worden mensen alleen maar plezieriger in de omgang en ook nederiger van. Als alles maar goedgevonden wordt, waarderen mensen op een gegeven moment ook helemaal niks meer.
Iets wat bij Zihame nu al duidelijk merkbaar is.

Dus ook al is Harry op sommige vlakken wat ongenuanceerd, ik hoop toch dat hij voet bij stuk houdt tegenover Thilly en zijn dochter, al was het maar voor Zihame's toekomst, waarin ze nog wel vaker geconfronteerd gaat worden met het feit dat je helaas niet altijd krijgt wat je zou willen. :nope:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten