Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
Ja en nee. Rouwen met een paar kaarskes en 2 coupkes om Henri te ontvangen, tja...
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat zorgt er inderdaad voor dat ze niet oprecht overkomt, sowieso omdat wij al van Henri af wisten, en dat haar huwelijk met Geert om de centen draaide.
Maar mochten we dat niet gezien hebben, dan zou aan haar gedrag niet persé af te leiden zijn dat ze niet echt rouwt om Geert, denk ik. Iedereen rouwt op zijn/haar eigen manier. Zoals "ikke" al zei, zijn daar geen regels voor...
Maar mochten we dat niet gezien hebben, dan zou aan haar gedrag niet persé af te leiden zijn dat ze niet echt rouwt om Geert, denk ik. Iedereen rouwt op zijn/haar eigen manier. Zoals "ikke" al zei, zijn daar geen regels voor...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

Helène rouwt om Geert zo oprecht als de twee coupkes voor Henri...
0 x
Potentia Principatum
- Caligula
- Poster rang 5

En ons Heleentje maar vissen met Judith hoe het gaat tussen Tom en haar... wat een wijf zeg.
0 x
Potentia Principatum
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Ze belde met Henry, maar willen ze ons nu op het verkeerde spoor zetten? Want mij leek het alsof het al een hele tijd geleden was dat die zlkaar gezien hebben ... 
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

voor zover ik het begrepen heb, heeft Hélène aan Henri/William een sms gestuurd ( degene die we maandag of dinsdag zagen in de loft?)om te bellen.. en belt hij nu terug. Ik denk dat ze de vorige vrijdag ( toen Henri/William daar aan de deur stond) afgesproken hebben om mekaar een tijdje niet te zien / te spreken op eigen initiatief.. Dus wel als ze mekaar toevallig tegenkomen in het doktershuis. Misschien bedoeld om zeker geen achterdocht te kweken?
En het feit dat Hélène allesbehalve positief was over William/Henri tegenover Ann, dat past dan ook in dat plannetje.
Wat me wel verwonderde was het feit dat Hélène er bijna onderdoor lijkt te gaan, precies alsof ze nu pas echt beseft, wat ze heeft gedaan, en wat voor gevolgen dat heeft voor de verschillende relaties binnen het Thuisdorp.
En het feit dat Hélène allesbehalve positief was over William/Henri tegenover Ann, dat past dan ook in dat plannetje.
Wat me wel verwonderde was het feit dat Hélène er bijna onderdoor lijkt te gaan, precies alsof ze nu pas echt beseft, wat ze heeft gedaan, en wat voor gevolgen dat heeft voor de verschillende relaties binnen het Thuisdorp.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Wel we kunnen alleen maar hopen dat Helène er onder door gaat terwijl William/Henri zit te jodelen met Rosa.
Nu zou het natuurlijk ook kunnen dat onze Helène van plan is om ook Henri overboord te gooien...als ze daar toch geen centen meer van kan krijgen.
Nu zou het natuurlijk ook kunnen dat onze Helène van plan is om ook Henri overboord te gooien...als ze daar toch geen centen meer van kan krijgen.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

De moord op Geert was niet gepland. Gevolg is dat zijn snel, tè snel, hun plannen moesten aanpassen. Onder dergelijke omstandigheden improviseren om de schade te beperken is verre van eenvoudig. Nu Hélène vernomen heeft dat zij de € 160.000 schadevergoeding waarschijnlijk al gaan mislopen, begint zij de draagwijdte van die improvisatie te beseffen: de rest van hun plannen -wat die ook waren- zou ook wel eens kunnen mislukken, en dat maakt haar niet echt vrolijk .
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nee,vrolijk niet natuurlijk maar nu A gezegd is moet B volgen hé. En dat er dan een beetje collateral damage is, tja dat moet ze er dan maar bijnemen. Troewens het is ook niet gezegd dat Marianne dat gaat winnen. In beroep gaan tegen een veroordeling ten voordele van de man waarvan je verdacht wordt hem vermoord te hebben is ook niet mis.
Nu heeft Helène buiten de 160.000 euro wel heel de rest en dat zal toch ook niet min zijn. Mss moet ze daar dan vrede mee nemen, maar ze zou toch zo graag alles willen hé. Daar zit mss wel het probleem dat haar uiteindelijk de das gaat omdoen alhoewel ik niet goed weet hoe.
Nu heeft Helène buiten de 160.000 euro wel heel de rest en dat zal toch ook niet min zijn. Mss moet ze daar dan vrede mee nemen, maar ze zou toch zo graag alles willen hé. Daar zit mss wel het probleem dat haar uiteindelijk de das gaat omdoen alhoewel ik niet goed weet hoe.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat denk ik ook, en ook dat ze nu pas beseft wat haar daden voor gevolgen hebben voor haar kleinkinderen. De rest kan haar niet zoveel schelen volgens mij, maar die 2 ziet ze wel graag. Als iets haar al kan breken, dan moeten zij het wel zijn...Captain Cuckoo schreef:De moord op Geert was niet gepland. Gevolg is dat zijn snel, tè snel, hun plannen moesten aanpassen. Onder dergelijke omstandigheden improviseren om de schade te beperken is verre van eenvoudig. Nu Hélène vernomen heeft dat zij de € 160.000 schadevergoeding waarschijnlijk al gaan mislopen, begint zij de draagwijdte van die improvisatie te beseffen: de rest van hun plannen -wat die ook waren- zou ook wel eens kunnen mislukken, en dat maakt haar niet echt vrolijk .
Ook haar inhaligheid is inderdaad niet slim. De drang naar die €160.000,- heeft er in elk geval al voor gezorgd dat i.p.v. alleen Geert, zowat iedereen er nu bij betrokken is. Als ze het bij Geert's geld gehouden had zonder dat geld van Marianne bijvoorbeeld, dan had ze er nu in principe al warmpjes bij kunnen zitten samen met Henri...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

Wel jammer natuurlijk dat we alleen Helène zien bellen en niet Henri. Zou die nu werkelijk bij Rosa zitten te jodelen?
Maar het is natuurlijk zo dat ze beter die 160.000 euro opoffert en de rest pakt (veel meer denk ik).
Het onderste uit de kan willen halen is nooit goed. Tenzij dat Henri natuurlijk dringend heeeel veel geld nodig heeft voor Toscane bvb.
Maar het is natuurlijk zo dat ze beter die 160.000 euro opoffert en de rest pakt (veel meer denk ik).
Het onderste uit de kan willen halen is nooit goed. Tenzij dat Henri natuurlijk dringend heeeel veel geld nodig heeft voor Toscane bvb.
0 x
Potentia Principatum
-
Linne
- Poster rang 2

Sedert de moord op Geert is Helene haar 'cool' kwijt, als het even meezit crasht ze.
Ze durft haar Henri weerwoord geven, ook de eerste keer zeg.
Ze durft haar Henri weerwoord geven, ook de eerste keer zeg.
0 x
-
aqwzsx
- Nog geen rang
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Blijkbaar heeft ze toch n hart (ivm de kleinkinderen).
0 x
- zanacht
- Poster rang 2

Dat is voor de eerste keer dat ik een oprechte menselijke kant van Hélène zag, ze houdt inderdaad wel van haar kleinkinderen.johan1969 schreef:Blijkbaar heeft ze toch n hart (ivm de kleinkinderen).
0 x