satine schreef: vr 12 nov 2021, 10:05
Voor mij helt het zelfs nog wat over naar Peters kant, want die heeft nooit een straf gekregen,
Kobe wel.
Dit is natuurlijk niet het topic van Peter, maar van Kobe.
https://www.een.be/thuis/ik-heb-haar-vermoord
Maar te meten naar de ernst van de feiten is Kobe natuurlijk ook niet gestraft, IRL was hij natuurlijk in de gevangenis beland, net zoals Eddy - die de pech had dat het slachtoffer wél stierf, terwijl Kobe's slachtoffer het overleefde. Als ik mij goed herinner kwam hij er dankzij de bemoeienissen van zijn lepe advocate (Karin) en het niet neerleggen van een klacht door Kaat - van af met wat gemeenschapsdienst.
Verder vind ik die eis rond Vic inderdaad OOK overdreven en fout, daar ging het niet om. Maar om zoals Kobe het gisteren tegen Karin omschreef. "Het is niet eerlijk dat een fout uit het verleden je zo blijft achtervolgen". Dat is normaal, de "fout" die Eddy maakte achtervolgt hem ook voor de rest van zijn leven. En dat was geen geweldpleging, maar geknoei met remmen.
Voor zij die toen nog niet naar Thuis keken...
Kaat informeert Peter over het wietgebruik van Kobe, nadat ze hem meerdere keren waarschuwde en hem aanspoorde om hulp te zoeken. Peter stelt Kobe voor de keuze: hulp zoeken of ontslag. Kobe valt Kaat fysiek aan, maar Kaat bijt van zich af. Nu stelt Kaat Peter voor de keuze: Kobe weg of zij weg. Peter en Femke kunnen niet zonder Kaat, dus Kobe wordt ontslagen. Hij stort in en verliest zich in alcohol en coke. Op zijn weg naar huis komt hij Kaat opnieuw tegen. Hij slaat haar neer met een glazen fles en sleurt haar lichaam vervolgens naar een bos.
Kobe denkt dat hij Kaat vermoord heeft, maar hij weet niet meer wat hij met haar gedaan heeft, nadat hij haar neersloeg. Kaat wordt net op tijd teruggevonden. Ze heeft een schedelbreuk en is er erg aan toe.