Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

jessie V. schreef: wo 31 mar 2021, 10:10 Zo zal hij Rosa aan zich binden. Zij is zeer gevleid.
En misschien verwacht hij nu van Rosa hetzelfde. Zo krijgt hij dan haar aandelen van de wijnhandel in handen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: wo 31 mar 2021, 17:14 En misschien verwacht hij nu van Rosa hetzelfde. Zo krijgt hij dan haar aandelen van de wijnhandel in handen!
Help, hoe griezelig... misschien helpt hij Rosa wel een handje met het tijdelijke voor het eeuwige te wisselen?
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Ofwel gaat hij proberen om te maken dat Paulien weduwe wordt, want Kobe is een doorn in zijn oog want wat hij ook doet hij krijgt altijd tegenwerking van Kobe en voor Jacques is dat alsof Kobe hem altijd dwarsboomt dus gaat hij proberen om deze hindernis uit de weg te ruimen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Wat mij opviel was dat er gezegd werd dat Jacques en Reinhilde elkaar al kenden voor zijn vrouw overleden is.
Het werd hier ergens al gepost, maar zou hij iets met de dood van zijn vrouw te maken hebben en weet Reinhilde dat?
Ik had altijd het gevoel tijdens hun gesprekken vroeger dat zij hem op 1 of andere manier in de tang had - dat ze hem kon laten doen wat ze wou, omdat ze iets over hem wist.
Maar dit is slechts een veronderstelling.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ze kenden elkaar omdat ze samen voor hetzelfde immokantoor werkten. In het begin (toen Jacques nog bij de Kabouters zat) vroeg Reinhilde toch regelmatig "waarom kom je niet terug voor mij werken?". Zo begon hij weer (eerst buiten de werkuren) huizen te verkopen. Dat was ook de reden waarom Jacques naar Spanje moest (huizen verkopen).

Wellicht was hij daar in het echt (weten we intussen) om R's man te vermoorden. Maar om dan nu meteen te denken dat hij ook zijn vrouw heeft verrmoord, dat is moeiljjk te beoordelen omdat zij nooit in het verhaal is geweest...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Klopt allemaal, maar toch had ik vaak tijdens hun gesprek(ken) in Bar Madam het gevoel dat zij de touwtjes in handen had en dat hij verondersteld werd te doen wat zij zei.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat idee had ik ook. :yup:
Ze kwam met opmerkingen en acties weg bij Jacques die bij een ander toch op z'n minst voor gefronste wenkbrauwen gezorgd zouden hebben. Maar als Reinhilde riep, dan begon Jacques al te springen. Inderdaad alsof ze iets over hem wist waardoor ze hem in de tang had...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

De vrouw van Jacques is officieel gestorven aan kanker. Of dit officieus ook zo is weet niemand. Reinhilde had hem in de tang ja, maar waarmee weten we ook (nog) niet. Misschien komt inspecteur Scooby Doo daar nu wel achter nu zijn neus meer en meer richting Jacques wijst.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Misschien moet supercop binnenkort eens naar Spanje om Reinhilde aan de tand te voelen, vermits zij de begunstigde van het testament was.

Kan hij meteen ook uitzoeken hoe de relatie Jacques - Reinhilde precies in elkaar zit.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: do 01 apr 2021, 11:31 alsof ze iets over hem wist waardoor ze hem in de tang had...
Die indruk heb ik ook! Ze weet precies iets over hem! Misschien iets over z'n duister verleden??
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
thuismizerie
Nog geen rang

Bericht door thuismizerie »

'Divide et imperia" of verdeel en heers. Jakske weet verdomd goed waarmee hij bezig is. Hij is een parasiet die zijn gastheer, gastheren benadert en op een onopzichtige manier nestelt. En dan wordt geteerd op het slachtoffer.
Hij speelde duidelijk een soort slachtofferrol waarbij hij tenslotte duidelijk inspeelt op de emoties van Pauline. Zij als stabiele en krachtige intellectuele vrouw wordt niet gekend, wordt geen mening gevraagd in Jakskes voorstel. Neen, Kobe beslist in haar plaats.
De nadruk leggende dat hij zinnens was een deel van het pand voor haar vrij te houden ... BTW, als huidige fotograaf heb je niet echt een donkere kamer nodig. En Paulien heeft al helemaal geen materiaal om te werken in een donkere kamer. Geen negatieven want ze fotografeert digitaal, geen ontwikkeltrommels, geen belichtingsmateriaal. Deze laatste zijn niet min bij kleurenfotografie.
Hij stookt heel bewust Paulien tegen Kobe op. Ik vermoed dat hij dit doet om het info-kanaal dat tussen Kobe en Paulien bestaat af te breken zodat hij op die manier Kobe kan isoleren. De volgende stap in manipulatie zal Rosa zijn om ook daar Kobe af te zonderen. Hij heeft wel nog een probleem. Nu zit ook Waldec in het beheer van Stevenson. Ook daar zal hij nog een wig moeten zien te drijven en dan zou ik niet verschieten dat er iets gebeurd waardoor Stevenson toch in zijn machtbereik komt. Als hij tegen dan niet ontdekt en ontsluiert is geworden door het professionele expertise politieduo.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Een ding is zeker. Jacques is duidelijk van plan een wig te drijven tussen Paulien en Kobe. Waarschijnlijk komt dat ook door het feit dat Kobe hem instinctief niet mag en hem niet vertrouwt.
Ik vind deze verhaallijn toch wel het volgen waard.
1 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 53
x 83

Bericht door catherine »

Ik vraag mij ook al een tijd af wat Jacques met zijn slijmerig gedoe tegenover Paulien uiteindelijk van plan is, wat hij daarmee wil bereiken. En ik denk net zoals mijn voorganger dat hij Kobe en Paulien uiteen wil drijven. Door het vertrouwen van Paulien meer en meer af te kopen zal hij samen met het blinde vertrouwen dat hij van Rosa heeft het Kobe erg moeilijk maken, tot er barsten in Stevenson komen en hij zijn eigen positie kan versterken. De meester-manipulator.

Ik hoop op de cool en de helderheid van Waldek. Die gaat hierin nog een cruciale rol krijgen. Hij vond het gisteren al zo sneu dat Rosa haar somelier-cursus alsnog niet wou aanvatten (hoewel hij weet dat ze het héél graag zou doen). Maar denk ook aan de afspraak die hij met Kobe heeft gemaakt om mee in het bedrijf te stappen: geen ruzie meer, of....
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Waldeck is inderdaad de enige van dat groepje die nog kritisch kan denken. Maar of het effectief tot daden komt moeten we nog afwachten Ik vind het wel komisch eigenlijk. Rosa wil die cursus volgen. Waldeck moedig haar aan. En daar komt Jacques die praat het weer uit haar hoofd. Daarna is Waldeck weer aan de beurt en Rosa gaat weer twijfelen. Kom op, Rosa, volg je eigen weg en laat ze allemaal maar kletsen.
Het wordt tijd dat Waldeck weer eens een verhaallijn krijgt.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef: vr 02 apr 2021, 11:20 Ik vind deze verhaallijn toch wel volgen waard.
Dat vind ik ook wel. Sterker nog; het maakt Jacques in mijn ogen een stuk interessanter om te volgen dan wanneer hij alleen bezig was geweest met vreemde mensen oplichten en/of vermoorden.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten