Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

vdbemdsa schreef: ma 22 mar 2021, 16:19 Hij was dan misschien wel onder serieuze invloed van drugs die hij via pa gekregen had, weten we niet.
Dat zou wel bijzonder extreem zijn, een vader die zijn zoon aan de drugs helpt :think:

Voor zover we weten is Jacques iemand die bij een of andere tegenslag ineens flipt, maar om nu te gaan denken dat hij zijn eigen vrouw en / of zoon moedwillig het hoekje om zou helpen, lijkt overdreven.

De moord op Jacques was om die verkrachting te verdoezelen, die op Roxanne omdat hij bang was dat ze het onderzoek op zijn spoor zou kunnen zetten. Dat Reinhilde's man dood moest, was wellicht in opdracht (zodat ze net voor de scheiding erdoor kwam aan zijn geld geraakte).

Intussen lijkt Waldek de volgende persoon die gevaar loopt, Jacques heeft intussen in de mot dat er weer een toenadering (*) is tussen hem en zijn ooit zo geliefde Rositska en dat baart Zakske serieus zorgen.

* wat ik een behoorlijk kromme verhaallijn zou vinden, want Waldek heeft haar intussen al zo vaak gedumpt (voor Jelena, voor Kris, voor Julia, voor Simonne... - waarna hij nadien ook aanpapte met onder meer Mayra en Tilly, misschien vergeet ik er nog - wat een vrouwengek :lol: ) dat het verbijsterend zou zijn als ze alweer voor zijn charmes zou vallen (tot er iets beters voorbij komt)...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: ma 22 mar 2021, 16:38 Voor zover we weten is Jacques iemand die bij een of andere tegenslag ineens flipt,
Het gaat hier om woedeaanvallen die hij niet kan controleren. Ook toen hij Stan onder water duwde was hij er bijna in geslaagd om hem onder de groene zoden te helpen. Is wel een echte moordmachine als je z'n pad volgt!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: ma 22 mar 2021, 16:38 De moord op Jacques was om die verkrachting te verdoezelen, die op Roxanne omdat hij bang was dat ze het onderzoek op zijn spoor zou kunnen zetten. Dat Reinhilde's man dood moest, was wellicht in opdracht (zodat ze net voor de scheiding erdoor kwam aan zijn geld geraakte).
Van de moord op Roxanne weten we nog altijd niet wie die gepleegd heeft, dus zeker niet of het wel Jacques. Evenmin weten we of de dood van Reinhilde's man een moord was (daar is gewoon over gerept), laat staan dat die door Jacques gepleegd zou zijn. Dat zijn en blijven dus forumtheorieën, net zoals dat hij zijn vrouw en zoon zou gedood hebben.
Laatst gewijzigd door tvx1 op ma 22 mar 2021, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

daffy duck schreef: ma 22 mar 2021, 17:41 Het gaat hier om woedeaanvallen die hij niet kan controleren. Ook toen hij Stan onder water duwde was hij er bijna in geslaagd om hem onder de groene zoden te helpen. Is wel een echte moordmachine als je z'n pad volgt!
Maar de enige keer dat hij iemand aangevallen heeft in een woedeaanval was Stan. Jasper heeft hij eigenlijk net heel koelbloedig gedood. Gewoon een Engelse sleutel opgepakt en hem de kop ingeslagen. En hem dan al even koelbloedig gedumpt. Indien hij ook de dood van Roxanne op zijn geweten heeft was daar ook niet bepaald een woedeaanval bij betrokken. Daarom was die scène in de Withoeve zo erg vreemd. Was zo enorm geforceerd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

tvx1 schreef: ma 22 mar 2021, 18:18 Van de moord op Roxanne weet we nog altijd niet wie die gepleegd heeft, dus zeker niet of het wel Jacques.
Nochtans wordt hier beweerd dat Jacques wel degelijk de dader is:
Exit Roxanne. Het personage van Eve Van Avermaet (de dochter van Bart Van Avermaet, die Waldek speelt) werd gisteravond op brutale wijze van het leven beroofd in Thuis. Ze is het derde slachtoffer van Jacques (Peter Van De Velde). Hij brandde haar auto uit, terwijl zij er nog inzat. Zo wilde hij alle sporen die naar hem kunnen leiden in de moord op Jasper uitwissen. Het leek te werken, want de politie vermoedde een afrekening in het drugsmilieu.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210308_96481626
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: ma 22 mar 2021, 18:26 Nochtans wordt hier beweerd dat Jacques wel degelijk de dader is:
Exit Roxanne. Het personage van Eve Van Avermaet (de dochter van Bart Van Avermaet, die Waldek speelt) werd gisteravond op brutale wijze van het leven beroofd in Thuis. Ze is het derde slachtoffer van Jacques (Peter Van De Velde). Hij brandde haar auto uit, terwijl zij er nog inzat. Zo wilde hij alle sporen die naar hem kunnen leiden in de moord op Jasper uitwissen. Het leek te werken, want de politie vermoedde een afrekening in het drugsmilieu.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210308_96481626
En een krant schrijft nooit iets dat niet waar is of wat??? Het is gewoon een simpel feit dat ze NIET getoond hebben in de reeks wie haar heeft gedood. Ze hebben niet meer getoond dan een paar benen die van de brandende auto wegstapten. Ze hebben sindsdien ook NIETS specifiek getoond in de reeks dat Jacques als dader toonde. Die journalist is gewoon te snel geweest.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Op de Thuis-pagina van Een staat het filmpje over de dood van Roxanne expliciet bij het personage Jacques Pieters.
Dat staat daar niet zomaar.

https://www.een.be/thuis/wie-is-jacques-pieters
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: ma 22 mar 2021, 19:28 Op de Thuis-pagina van Een staat het filmpje over de dood van Roxanne expliciet bij het personage Jacques Pieters.
Dat staat daar niet zomaar.

https://www.een.be/thuis/wie-is-jacques-pieters
Da's dan jouw theorie. Ik deel deze niet. Feit is dat het niet expliciet IN DE REEKS is duidelijk gemaakt dat hij de dader is.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Die Jacques. Slim denkt hij te zijn met zijn testament. Zo zal hij Rosa aan zich binden. Zij is zeer gevleid.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik weet niet of het slim is van Jacques, maar ik weet wel zeker dat ik vind dat het heel stom is van Rosa om zo in de wolken te zijn met haar Jacques. Ik hoop dat ze gauw weer met haar 2 voeten op aarde staat en niet te erg gekwetst wordt. Maar ik vrees ervoor met grote vrees. Laat deze beker toch gauw aan ons voorbijgaan... Amen.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

We kunnen veel zeggen van Jacques, maar dom is hij niet...

Hij heeft intussen heel goed in het snuitje dat Waldek en Rosa weer helemaal naar elkaar toegroeien (het geflirt is niet uit de lucht) en hij ziet dit met duidelijke irritatie aan (gisteren ook weer, over die vergadering).

Lijkt me maar een kwestie van tijd voor dat lontje weer 🎆 en hopelijk is Waldek dan niet in de buurt :problem:
0 x
thuismizerie
Nog geen rang

Bericht door thuismizerie »

Ik vrees eerder dat jakske ons Rosa aan het bemanipuleren is .... Kijk eens liefste wat ik voor je over heb ... mijn fortuin .... daarbij denkende en laat haar nu aub hetzelfde doen. Jakske heeft voor zover ik me meen te herinneren nog nooit over Peggy horen praten en dus voor hem staat ze alleen en heeft ze wel een groot pak centen.
Een document in de hand dat door een bekwaam advocaat werd opgesteld. Indien Rosa dat kopieert in haar naam dan zal bij plots overlijden niemand twijfelen aan de geloofwaardigheid van dat document. Je stelt immers niet zomaar dergelijk document op in een fluitje van een cent. En notarissen, advocaten mogen nooit uit de biecht klappen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

thuismizerie schreef: wo 31 mar 2021, 15:15 ...daarbij denkende en laat haar nu aub hetzelfde doen. Jakske heeft voor zover ik me meen te herinneren nog nooit over Peggy horen praten en dus voor hem staat ze alleen en heeft ze wel een groot pak centen.

Hoezo een pak centen? Dat huis in Frankrijk zijn ze kwijt en met een groot deel van de helft van de opbrengst van de verkoop van het huis van Steven heeft ze haar boete betaald. Voor ze Steven leerde kennen, woonde Rosa in een (sociaal?) appartement en werkte ze in een WZC

Denk dus niet dat ze "een pak centen" heeft.

En dat hij nooit over Peggy heeft horen praten is speculatie natuurlijk, dat weten we niet vermits we nooit bij die vele etentjes tussen hen aanwezig zijn.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ook nogal raar dat niemand stilstaat bij de enorme successierechten die zullen moeten betaald worden gezien ze niet getrouwd noch wettelijk samenwonend zijn. Enfin, nu toch nog niet...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: wo 31 mar 2021, 16:08 Ook nogal raar dat niemand stilstaat bij de enorme successierechten die zullen moeten betaald worden gezien...
Daar schiet Peter toch weer serieus tekort. Als ex-notaris moet hij over deze materie toch alles weten, maar nee, in plaats van zijn klant hierop te wijzen, laat hij Jacques gewoon meteen een wettelijk testament tekenen :)
0 x
Gesloten