Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Marianne Bastiaens

Bericht door Christel »

daffy duck schreef:
~ Cheetah ~ schreef:
jessie V. schreef:Als je niet kunt inzien dat je kind ook fouten kan maken (wat hier toch duidelijk het geval is) , ben je wel erg naief bezig en dat is ook niet bepaald goed voor je kind, dat ook best in mag zien dat hij dingen doen die niet kunnen.Zeker als dat kind een volwassen man is, die onderhand toch wel eens mag weten wat kan en niet kan. Amders heeft de opvoeding toch wel gefaald.
Hoe zeggen ze dat ook weer? Mijn kind schoon kind
Maar je hebt volkomen gelijk
Dus hier een duidelijk voorbeeld hoe opvoeding kan falen ! :D
Toch heeft ze Tom wel degelijk op zijn donder gegeven, en dus keurt ze zijn acties niet goed. Het is dus niet dat ze het niet inziet lijkt me. Maar om dat dan ook nog tegenover anderen toe te geven (en dan met name tegenover Rosa), is een stuk moeilijker blijkbaar, en zo raar vind ik dat eigenlijk niet. Wat niet wegneemt dat Sandrine daar weghouden geen oplossing is, en ook niet netjes is. Toch had Rosa volgens mij exact hetzelfde gereageerd als het andersom was geweest... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

Christel schreef:
daffy duck schreef:
~ Cheetah ~ schreef:
jessie V. schreef:Als je niet kunt inzien dat je kind ook fouten kan maken (wat hier toch duidelijk het geval is) , ben je wel erg naief bezig en dat is ook niet bepaald goed voor je kind, dat ook best in mag zien dat hij dingen doen die niet kunnen.Zeker als dat kind een volwassen man is, die onderhand toch wel eens mag weten wat kan en niet kan. Amders heeft de opvoeding toch wel gefaald.
Hoe zeggen ze dat ook weer? Mijn kind schoon kind
Maar je hebt volkomen gelijk
Dus hier een duidelijk voorbeeld hoe opvoeding kan falen ! :D
Toch heeft ze Tom wel degelijk op zijn donder gegeven, en dus keurt ze zijn acties niet goed. Het is dus niet dat ze het niet inziet lijkt me. Maar om dat dan ook nog tegenover anderen toe te geven (en dan met name tegenover Rosa), is een stuk moeilijker blijkbaar, en zo raar vind ik dat eigenlijk niet. Wat niet wegneemt dat Sandrine daar weghouden geen oplossing is, en ook niet netjes is. Toch had Rosa volgens mij exact hetzelfde gereageerd als het andersom was geweest... ;)
Daar geef ik Christel gelijk in, had het niet beter kunnen zeggen.
Ze geeft zijn fouten wel toe, maar voor zichzelf. 't Is logisch dat ze tegenover Rosa (haar aartsrivale), de schuld van Tom niet gaat bekennen...
0 x
Runaway Dreamer
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

1-0 Voor Marianne gisteren! :D

Vond het wel mooi om te zien dat er eindelijk eens iemand daar op z'n plaats gezet werd...
Iedereen loopt elkaar wel verwijten te maken, maar buiten het feit dat ze het vaak niet tegen de juiste persoon hebben, hoeven ze zelf vaak ook niet zoveel te zeggen. :)
(hoewel Frank geen recht van spreken had en het ook onbeschoft was om op die manier binnen te vallen, vond ik het overigens wel mooi dat hij direct naar de persoon ging die het aan gaat: Tom. Daar kunnen Jenny en Bianca nog wat van leren!)
0 x
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

Marianne deed het inderdaad weer fantastisch! Vraag me af of ze daar tegen Bianca nu iets over gaat zeggen. En hoe lang ze Bianca dan nog zal dulden in huis.
Misschien langer dan we denken, omdat ze zo graag wil dat Bianca het kindje houdt en ze nog niet weet dat die abortus eigenlijk enkel iets was om Tom een hak te zetten.
0 x
Runaway Dreamer
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mlies schreef:Marianne deed het inderdaad weer fantastisch! Vraag me af of ze daar tegen Bianca nu iets over gaat zeggen. En hoe lang ze Bianca dan nog zal dulden in huis.
Misschien langer dan we denken, omdat ze zo graag wil dat Bianca het kindje houdt en ze nog niet weet dat die abortus eigenlijk enkel iets was om Tom een hak te zetten.
Ik moest gisteren eigenlijk vooral lachen met Tom, toen Marianne ook hem wegstuurde (en hij braaf luisterde :mrgreen:) en zelf korte metten maakte met Frank. Je zult het meemaken, als volwassen kerel zijnde :lol:
Inderdaad fantastisch!
Ik denk zeker dat dat kindje ervoor zorgt dat Marianne zo'n moeite blijft doen steeds. Anders kan ik me zo voorstellen dat Bianca nu niet meer welkom zou zijn. Eigenlijk zou ik dat ook wel kunnen begrijpen trouwens, want Bianca's gedrag en al die toestanden die dat met zich meebrengt zou een mens voor minder beu worden. Al is Tom natuurlijk wel de oorzaak van die ellende, dat geeft Bianca nog niet het recht om iedereen met de nek aan te kijken.
0 x
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

Inderdaad... En het is en blijft nog altijd Marianne haar huis, dus zij bepaalt wie er binnenwandelt en wie niet...
En uiteindelijk kiest een moeder (meestal dan toch) altijd voor haar kind. Zelfs al heeft die vanalles uitgespookt...
0 x
Runaway Dreamer
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Toen ik gisteren Marianne bezig zag en hoorde dacht ik toch: waar is de wachtlijst van Els?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

zij blaast koud en warm tegelijk. De ene keer heel lief tegen Bianca, de andere keer stoïcijns koud. Moet moeilijk zijn om met haar samen te leven !
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef:zij blaast koud en warm tegelijk. De ene keer heel lief tegen Bianca, de andere keer stoïcijns koud. Moet moeilijk zijn om met haar samen te leven !
Maar misschien zou ze wel wat minder van het ene uiterste in het andere vallen als mensen wat meer moeite deden om haar te begrijpen en eens fatsoenlijk met haar zouden praten...
Bianca bijvoorbeeld, vliegt meteen in de gordijnen als haar iets gevraagd of gezegd wordt wat haar niet aan staat. En dat Marianne nu schrik heeft dat ze haar kleinkind niet te zien gaat krijgen en dus ook moeite heeft met Bianca's aanwezigheid, vind ik niet helemaal onlogisch. Bianca geeft haar ook geen reden om iets anders te denken. Ook Ann lijkt alleen maar oog te hebben voor het verdriet van Bianca, en daarbij Marianne's twijfels helemaal uit het oog te verliezen. Een beetje begrip van Geert en Ann's kant zou misschien al wonderen doen. En dan zou het voor Bianca misschien ook wat makkelijker worden om met haar te praten ofzo.
Marianne is inderdaad allesbehalve makkelijk, maar ik moet nou ook wel zeggen dat het haar ook niet makkelijk gemaakt wordt... :?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Jup, ik kan daar inkomen.Stel die situatie eens voor in het werkelijke leven. Niet te doen......
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Nu Bianca weer met een ander dreigement gekomen is (anders ga ik terug naar Canada) en Jenny dat aan Marianne heeft verteld, is Mariannes gedrag weer omgekeerd als een blad aan een boom. De snauw- en negeerfase is van de baan en ze gaat weer buitengewoon aardig doen tegen Bianca. Vermoeiend mens. Kronkelt zich in allerlei bochten om mensen zover te krijgen dat ze doen wat zij voor ogen heeft. Doel nu is: Bianca moet hier blijven, want IK wil mijn kleinkind hier houden.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef:Vermoeiend mens. Kronkelt zich in allerlei bochten om mensen zover te krijgen dat ze doen wat zij voor ogen heeft. Doel nu is: Bianca moet hier blijven, want IK wil mijn kleinkind hier houden.
Is dat zo gek dan? Ik denk dat elke oma in paniek zou schieten als ze het risico liep om haar kleinkind kwijt te spelen. :)

Bovendien komt Marianne ook voor een deel Jenny tegemoed, aangezien zij ook schrik heeft dat Bianca met haar kind vertrekt. Marianne zit ook wel constant gewrongen tussen verschillende mensen hè? Haar eigen zoon (die het wel zelf gezocht heeft, maar toch haar eigen vlees en bloed blijft), Jenny, Bianca + kleinkind, Ann & Geert als collega's van Bianca, enz... Geen fijne situatie als je het mij vraagt! ;)
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Moet geestelijk vermoeiend zijn daar in dat doktershuis ! :?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef:Moet geestelijk vermoeiend zijn daar in dat doktershuis ! :?
Dat lijkt mij ook! Ze zijn eigenlijk allemaal vermoeiend bezig tegenover elkaar, en hebben allemaal wel ergens een vrij goede reden daarvoor, maar toch... Je zou er maar wonen! :shock: :razz:
Wat dat betreft ben ik wel blij dat Marianne nu een gesprek met Jenny heeft gehad en er het een en ander uitgesproken is tussen haar en Bianca. Dat is alweer een beetje aan ergerlijke toestanden minder, en dat is een stuk prettiger om naar te kijken als je het mij vraagt. ;)
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

En Jenny kan daar blijkbaar goed over praten met Marianne, heel anders dan met haar zuster. Hoewel ze allebei toch zoon en dochter hebben die Bianca pijn hebben gedaan. En Marianne toch ook de kant gekozen heeft van haar zoon.
0 x
Gesloten