Nieuwe franky (seizoen 17)

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Franky Bomans (Braam Verreth)

Bericht door Christel »

Shabba schreef:Ik weet niet of Braam hier leest, maar hoe jij Franky Bomans neerzette, heeft zoveel voor mij betekend. Ik weet via via dat je er veel van je eigen sociale, zachte persoonlijkheid hebt ingestoken en zal dit nooit vergeten.
Hetgeen je hier schrijft, lijkt toch wel direct aan Braam gericht. Aangezien het hoogst onwaarschijnlijk is dat Braam zich onder de forumleden bevindt, is het mij toch ook niet echt duidelijk wat je er nou mee wil bereiken om dergelijke dingen hier te posten. Bij het schrijven van een rechtstreeks briefje weet je tenminste zeker dat het bij hem aankomt. En aangezien je blijkbaar toch heel makkelijk aan alle gegevens kan komen, vraag ik me dan ook af wat je tegen houdt. :wtf:

Wat die acteurswissel betreft, kom ik maar op 1 gedachte: belachelijk! :crazy:
Ik kan me voorstellen dat de makers van "Thuis" ervan balen dat Braam ineens iets anders wil gaan doen, net nu Franky een van de hoofdpersonages in een van de "hoofd-verhaallijnen" is. Maar net dat laatste gaat er volgens mij voor zorgen dat ze er deze keer lang niet zo gemakkelijk vanaf komen als de vorige keer. Persoonlijk heb ik de vorige keer ook echt al wel moeten wennen aan een andere Franky, laat staan deze keer... Ze zijn er nu wel echt een potje van aan het maken vind ik! :roll:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Franky Bomans (Braam Verreth)

Bericht door hannanaske »

Thuis’-fans zullen eind augustus raar opkijken. Franky Bomans ziet er dan helemaal anders uit. Braam Verreth (24) houdt het na twee seizoenen immers voor bekeken. “Tijd voor iets anders.” Waardoor oerman Frank Bomans een nieuwe homozoon krijgt, vertolkt door Jef Hoogmartens (27). “Het zal wennen zijn voor de kijkers, want ik lijk in de verste verte niet op Braam!”

Niet dat voor acteur Braam het vet van de soep was. Met de coming-out van Franky hing er héél wat vlees aan zijn personage. “Het was een fantastische verhaallijn. Ik heb ook veel mogen spelen. En als ik kijk naar de recente gebeurtenissen in Brussel, waar enkele homo’s in elkaar zijn geslagen, dan weet ik dat het zin heeft om dat thema aan te kaarten.”

Sfeer op set

Toch was het zijn beslissing om ermee te kappen. “Een moeilijke, want ik laat een fijne job achter me, die me financiële zekerheid gaf. Maar ik moét dit doen. Ik ben een onrustig mens, toch wat jobwissels betreft. In mijn hoofd schiet het alle richtingen uit. En jawel, het wás flexibel werken. Ik kon ‘Thuis’ goed combineren met theater. Maar ik kan me enkel opnieuw oriënteren als ik een ander hoofdstuk definitief afsluit. Door weg te gaan, komt er een leegte en kan ik me de vraag stellen: wat nu?”

In eerste instantie: zijn thesis afwerken, met als titel ‘Vrijheid in spelen’. “Ik doe hem in tweede zit binnen. Het is mijn laatste wapenfeit op school. Pas dan zit mijn toneelopleiding erop en begin ik écht te werken (lacht).” In het theater vooral. “Ik speel de monoloog ‘Ik ben geen racist’ bij fABULEUS en ook de kindervoorstelling ‘Wardje’ bij Le Mal du Siècle. Ik geef bovendien nog dramalessen bij Jeugdtheater Ondersteboven in Sint-Niklaas.” De sfeer op de set gaat hij missen, al heeft hij alle vertrouwen in zijn opvolger. “Tips kan ik Jef nauwelijks geven. Ik kan niet zeggen: ‘Mja, maar je zou toch meer zus of zo moeten spelen’. Jef is een goede acteur met veel ervaring. Ik acht hem in staat om te schitteren.”

Concurreren

“Toch zal het vreemd zijn voor de kijkers”, beseft Jef, die in 2006 afstudeerde aan de Toneelacademie van Maastricht en vooral actief was in het theater. “Het moeilijke van een rol overnemen, is dat je de rol niet zelf meer kunt kneden. Ik moet gaan concurreren met een beeld dat iedereen al heeft van Franky. En Braam kopiëren zou echt nergens op slaan. Dat heeft geen enkele zin, want ik lijk geen haar op hem. Het voordeel is dan weer dat ik vanaf de eerste seconde heftige scènes met Pol Goossen (Frank Bomans, red.) te spelen had. Ik ben erin gesmeten.”

Op enkele sterfscènes in de Nederlandse reeksen ‘De Troon’ en ‘Flikken Maastricht’ na is ‘Thuis’ Jefs eerste grote tv-project. “Elke dag met mijn gezicht op tv. Betekent dat dat ik straks om de paar maanden eens herkend word op straat? Of word ik totaal uit de anonimiteit gesleurd? Het is zoiets irreëels. Beangstigend ook. Maar ik laat het gebeuren.” Dat hij een homo moet spelen, vindt de acteur dan weer geen issue. “Daar heb ik geen halve seconde over moeten nadenken, al ben ik zelf erg hetero. 100% (lacht).”
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Sorry Rieka. Ik had idd over het hoofd gezien dat er al over geschreven werd. Dus bij deze mijn excuses! :lol: Ik wist ook totaal nergens van tot gisteren. :lol:

Nu moet ik toegeven dat ik ook maar naar thuis ben beginnen kijken toen Frank en Bram ruzie hadden met de gekende steekpartij tot gevolg. Alles wat erna gebeurde...franky die in zijn plaats in't gevang ging zitten, zijn verliefdheid, de zwangerschap van pauline en erna die vlucht op de brommer...het leek allemaal spannend en ook de meest boeiende verhaallijn. Die brand vond ik eigenlijk té voorspelbaar en ik vermoed ook nie dat het zo'n explosieve brand zal zijn anders was Thuis gewoon gedaan. Ze kunnen er moeilijk allemaal in gebleven zijn! :lol: Met die persoonswisseling lijkt het wel héél onnozel! Dus dan is het maar het ideale moment om niet meer verder te kijken.

Ik snap natuurlijk ook dat acteren in een soap iets helemaal anders is dan op een toneel waar je echt contact hebt met je publiek, telkens een ander personage mag spelen. Dat lijkt me een leukere uitdaging dan vastroesten in één personage. Zeker als het ook zo'n brave rol is. Maar ik vind het ook gek om te vertrekken op een moment waarin je op je hoogtepunt staat. Dat mensen zo uitkijken hoe het verder loopt. Ik keek niet toen twee jaar geleden Braam de vorige Franky kwam vervangen maar ik denk niet dat die jongen op dat moment zo'n grote rol speelde. Hadden ze gewoon zijn ontslag aanvaard en hem een opzegperiode laten doen waarin ze beetje moesten snoeien aan zijn personage. Maar hem laten verdwijnen op een moment dat hij een hoofdrol speelt, vind ik heel raar.

Infin....Ik zal in ieder geval dan weer meer tijd hebben 's avonds! :lol:
0 x
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

ik vond braam heel goed in de rol van franky (en ook wel knapper dan de nieuwe) maar ik ga wel niet stoppen met kijken en ik ga ook de nieuwe een eerlijke kans geven. Dat verdient hij vind ik. Ik denk wel dat er meer achter het vertrek zit van braam: in de spotlights staan opeens, die druk, het "voorbeeld" zijn voor homo-jongeren, mss ook slechte reacties van sommige mensen waar hij te maken mee kreeg
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
Mona'ke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mona'ke »

Ik vond Braam ook heel goed als Franky en zal hem zeker missen, maar ik geef Jef ook een eerlijke kans.
Ik zou Thuis sowieso niet kunnen missen en tel af naar 29 augustus (lang leve de teller bovenaan het forum :D ).
0 x
Kathkris
Nog geen rang

Bericht door Kathkris »

Misschien komt Braam er wel nog in voor in het volgend seizoen? Een paar scenes of zo? Ik wacht gewoon af en zie hoe de nieuwe Franky is... Het kan allemaal nog meevallen ook, toch?
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

dylan schreef:ik vond braam heel goed in de rol van franky (en ook wel knapper dan de nieuwe) maar ik ga wel niet stoppen met kijken en ik ga ook de nieuwe een eerlijke kans geven. Dat verdient hij vind ik. Ik denk wel dat er meer achter het vertrek zit van braam: in de spotlights staan opeens, die druk, het "voorbeeld" zijn voor homo-jongeren, mss ook slechte reacties van sommige mensen waar hij te maken mee kreeg
Waarschijnlijk wel! Als je theater speelt zullen er wel mensen zijn die na de voorstelling nog een klapke willen doen, maar dat gaat over het stuk dat ze gezien hebben. Bij een soap sta je ineens in de spotlights en dan gaan de gesprekken niet alleen meer over hun werk, maar ook over hun privé. Willen ze alles over je weten en zelfs de meest persoonlijke dingen. En er zijn ook mensen die geloven dat alles wat ze zien op tv, ook echt is. Ooit es een verhaal gehoord van een acteur die een moordenaar speelde, wandelde waar véél volk was en dat mensen met een grote boog rond hem heen liepen. :lol: Best wel stom, maar dat gebeurt wel. Dan moet je daar ook mee om kunnen natuurlijk. Voordien waren de verhaallijnen rond zijn personage niet zo groot en plots wel. Dat moet een enorme impact gehad hebben. Misschien kreeg hij reacties waarop hij inderdaad niet gerekend had! :-)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

dylan schreef:ik vond braam heel goed in de rol van franky (en ook wel knapper dan de nieuwe) maar ik ga wel niet stoppen met kijken en ik ga ook de nieuwe een eerlijke kans geven. Dat verdient hij vind ik. Ik denk wel dat er meer achter het vertrek zit van braam: in de spotlights staan opeens, die druk, het "voorbeeld" zijn voor homo-jongeren, mss ook slechte reacties van sommige mensen waar hij te maken mee kreeg
goh, denk dat je het wat te ver zoekt. :) Ik kan me inbeelden dat theaterwerk gewoon veel leuker is dan meespelen in een soap/tv-serie. Minder bandwerk en ook meer variatie qua rollen. Michael De Cock is na een paar jaar Thuis ook voor theater gaan werken en het ging hem duidelijk wel goed af. Met druk zal het wel niks te maken hebben, denk ik.
En Braam is nog jong hé. Hij zal zich nu nog niet willen vastpinnen op één rol.
(Heb zelf al genoeg van job veranderd om dat te begrijpen ;) )
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

staat ook al een scène op een.be http://www.een.be/mediatheek/488068
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
Gesloten