Ilias Pauwels (Bram Spooren)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Viv was 19 toen ze in Thuis verscheen in 2019, dus is ze nu 23.
Ilias is geboren in 2003, die is nu 20.

Dus, 'veel' ouder is ze niet.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wat mij betreft maakt de leeftijd niet uit. Wél dat de twee total opposites zijn. Hij de "domme" losbol die van de ene stommiteit in de andere stapt, zij de (op haar Lowie obsessie na) slimme en creatieve vrouw die toch wel heel nuchter in het leven staat. Dat ze in een dronken moment met hem slaapt tot daar aan toe. Maar dat dit verder zou gaan :doh:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

apestaart schreef: di 07 nov 2023, 09:56 Hij weet toch dat Viv veel ouder is dan hem.
Dus ze hebben toch die nacht samen de koffer ingedoken.
En? Wat is het probleem?
Moest het omgekeerd zijn zou er zelfs geen opmerking over komen.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: di 07 nov 2023, 10:57 Hij de "domme" losbol die van de ene stommiteit in de andere stapt, zij de (op haar Lowie obsessie na) slimme en creatieve vrouw die toch wel heel nuchter in het leven staat.
Hij gedraagt zich dom. Daarom is hij het nog niet. Geef die een deftige mentor zoals Adil en daar kan heel veel uit komen. Tot nu toe heeft hij niet bepaald rolmodellen gehad in zijn leven.
En Viv die nuchter in het leven staat :denk:
Energiezuinig, afval sorteren, enkel nieuw als het kapot is, 2e hands... Helemaal mee akkoord. De groene waanzin van Viv die iemand zelfs vliegschaamte zou aanpraten (maar dan misschien met een vrachtschip op heavy fuel zou meevaren zoals bepaalde klimaatkleuters) vind ik bezwaarlijk nuchter in het leven staan.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: di 07 nov 2023, 11:30 Geef die een deftige mentor zoals Adil en daar kan heel veel uit komen.
Hij had (heeft) die mentor met Frank. Dat belette (belet?) hem nooit om nieuwe stommiteiten uit te halen, of miskijk ik me nu zo op hem? Net uit de gevangenis hoorde ik zijn ex Silke nog zeggen (toen Ilias boos wegrende nadat hij hoorde dat Tom...) "ik ben bang dat hij wéér iets stoms gaat doen"...

Net zoals bij zijn pa krijg je dit er niet uit met een goeie mentor hoor.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: di 07 nov 2023, 12:17 Hij had (heeft) die mentor met Frank
En die heeft een even kort lontje. Ok, Frank bedoelt het meestal wel goed en heeft het goed voor met mensen waar hij om geeft, maar hij gaat ook niet meer doodvallen van zijn eerste mislukte stunt he. En als hij begint te stoken en te poken ben je ook nog niet thuis. En met Eddy heeft die nu voorlopig ook zijn handen vol :crazy:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Begin hem nu echt toch een beetje van een mislukte, bewuste leeghanger te vinden. Zoals hij daar rondhangt in de Bar Madam. Hij zou beter z'n leven terug opnemen en achter de toog staan en het voorstel aannemen om daar voltijds te werken. Dan zou hij tenminste nog iets nuttigs doen i.p.v. nog steeds te teren op het compassiegevoel.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Hoe Ilias uitvloog tegen Viv was ook niet normaal. En zijn principes om het geld niet te aanvaarden, zet hij nu blijkbaar ook opzij.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

johan1969 schreef: za 11 nov 2023, 16:27 Hoe Ilias uitvloog tegen Viv was ook niet normaal.
Gewoon een onbeschofterik, dat is hij! En zeggen dat hij niet lijkt op z'n vader, vergeet het! Precies hetzelfde ondoordachte gedrag en nooit vatbaar zijn voor rede. KLein lontje dat ontvlamt bij het minste dat hem tegengaat! Hij zal nog zoveel moeten leren om dit totaal onaanvaardbaar gedrag in goede kanalen te leiden. Maar ja, blijkbaar ziet hij het zelf niet in...
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

daffy duck schreef: za 11 nov 2023, 16:47 KLein lontje dat ontvlamt bij het minste dat hem tegengaat!
De hoeveelste keer is dit al niet dat hij zwaar uitvliegt tegen klanten? Dat en de keer dat hij door Simonne met zijn vingers in de kassa betrapt werd, plus de keren dat hij het gewoon tijdens zijn shift ineens afbolde (o.m. op de avond dat Cosyns vermoord werd) - dat Sam die gewoon in dienst blijft houden is een mega mirakel :eek:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: za 11 nov 2023, 18:44 dat Sam die gewoon in dienst blijft houden is een mega mirakel
Precies...
Ilias blijft maar kansen krijgen van iedereen en is alleen goed in gejammer als hij het zelf weer eens verprutst heeft.
En dan heeft hij ook nog eens een miserabel en totaal onacceptabel opvliegend karakter.
Normaal gesproken zou zo iemand geen mens meer overhouden, denk ik dan. Ik vind het echt ergerlijk hoe hij daar maar blijft rondhangen zonder ooit eens de consequenties van zijn gedrag te dragen, en niemand die hem dat eens klip en klaar zegt.

En ja, hij heeft een tijd onnodig vast gezeten en dat wens ik niemand toe. Maar had hij zich een beetje fatsoenlijk en verantwoordelijk gedragen, dan had de politie hem nooit gelinkt aan Alexander, laat staan dat ze genoeg in handen gehad zouden hebben om hem überhaupt vast te houden.

Hij kruipt zo graag in de slachtofferrol elke keer en ziet maar niet in dat hij zelf voor het grootste deel verantwoordelijk is voor alles wat hem overkomt... :roll: :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

En nu hij eindelijk wat geld heeft, lijkt hij vast van plan dat zo snel als mogelijk over de balk te gooien.

Wat een complete niksnut :mrgreen:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Tiboko schreef: di 14 nov 2023, 00:15 Wat een complete niksnut
Daar gingen m'n haren ook van ten berge rijzen! Is die helemaal de pedalen kwijt en denkt hij werkelijk van altijd te mogen blijven in De Withoeve? Zomaar, gewoon lekker je bedje daar spreiden? Werkelijk? Wat een ondoordachte beslissingen neemt die jongen. En Viv zou toch ook beter moeten weten!
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Weet Viv waar dat geld vandaan komt? Ik had de indruk dat zij dacht dat hij een beetje aan het overdrijven was en dat het niet zo chique zou zijn als hij liet uitschijnen.

Maar inderdaad, als dat zijn idee is om zijn leven terug op de rails te krijgen, dan is dit niet de manier.
Ben benieuwd aan welke foliekes hij het nog gaat opsmossen - hopelijk gebruikt hij zijn verstand.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

satine schreef: di 14 nov 2023, 08:37 hopelijk gebruikt hij zijn verstand.
Ha, Ilias en verstand gebruiken dat gaat eenmaal niet samen als hij überhaupt verstand heeft want ik heb zo de indruk van niet. :mad:
1 x
Gesloten