Ilias Pauwels (Bram Spooren)
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Normaliter zou Ilias nu ontslagen worden. Drinken op en tijdens zijn werk, en dan nog drinken van de bar van zijn baas. En dan al die tumult veroorzaken terwijl je als je in een café werkt net de vrede moet bewaren en de gemoederen moet sussen.
Hij kan dat duidelijk niet!
Hij is ook de weg van zijn vader aan het opgaan..
Hij kan dat duidelijk niet!
Hij is ook de weg van zijn vader aan het opgaan..
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Dronken of niet, een klant slaan is al genoeg reden tot ontslag. Waar zit Sam nu ?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik dacht gisteravond dat Ilias heel blij mocht zijn dat Tim politie is en dat hij niet te maken had met de rijkswacht van vorige eeuw, want dan had hij een paar fikse meppen mogen verwachten.
En zat zijn is geen excuus, dat is het nooit.
Die man was inderdaad wel giftig en hij was heel bewust Ilias aan het uitdagen, maar de reactie van Ilias was echt buiten proportie.
Uiteindelijk heeft Ilias die man ook heel bewust bedrogen, hij had al een grote mond toen de man verhaal kwam halen.
Ik hoop dat de zachte handschoentjes en de mantel der liefde nu even in de kast blijven, tot Ilias door krijgt dat hij momenteel niet alleen fout bezig is, maar ook gewoon profiteert van mensen als Peter en (vooral) Frank.
Zou Ilias trouwens al een domicilie hebben?
En zat zijn is geen excuus, dat is het nooit.
Die man was inderdaad wel giftig en hij was heel bewust Ilias aan het uitdagen, maar de reactie van Ilias was echt buiten proportie.
Uiteindelijk heeft Ilias die man ook heel bewust bedrogen, hij had al een grote mond toen de man verhaal kwam halen.
Ik hoop dat de zachte handschoentjes en de mantel der liefde nu even in de kast blijven, tot Ilias door krijgt dat hij momenteel niet alleen fout bezig is, maar ook gewoon profiteert van mensen als Peter en (vooral) Frank.
Zou Ilias trouwens al een domicilie hebben?
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Lijkt me niet en wellicht geldt hetzelfde voor zijn vader, die "tijdelijk" in de barrels woont.
Hoe gaat dat dan als hij iets officieels per post moet ontvangen ?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Als je geen domicilie hebt ben je niet gedekt door de mutualiteit en kan je geen enkele uitkering bekomen, als je daar recht op zou hebben. Onder andere… Eigenlijk word je dan niet meer als inwoner van dit land beschouwd.Lijkt me niet en wellicht geldt hetzelfde voor zijn vader, die "tijdelijk" in de barrels woont.
Hoe gaat dat dan als hij iets officieels per post moet ontvangen ?
Vince heeft als gevangenisverlater mogelijk een referentieadres gekregen bij het OCMW, en dat is een officieel adres. Maar nu hij toch al geruime tijd een vast inkomen heeft zullen die hem aanzetten om een woning te huren. Je kan zomaar niet technisch dakloos blijven als je een vast inkomen hebt.
En waar Vicky en Febe hun domicilie momenteel hebben is mij ook een raadsel want die logeren in een kamer van een b&b of hotel. Als die zomaar in de Withoeve ingeschreven staan vormen die voor de wet samen een gezin met Femke, Nancy en Dieter. Met alle gevolgen vandien voor alle partijen.
Op dat punt rammelt het in Thuis aan alle kanten!
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik dacht dat hun verblijf in de Withoeve tijdelijk is, zolang de werken duren aan het huis waar Vicky woonde.catherine schreef: di 25 apr 2023, 13:00 En waar Vicky en Febe hun domicilie momenteel hebben is mij ook een raadsel want die logeren in een kamer van een b&b of hotel.
Misschien staat hun domicilie nog op dat adres?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
^ Ah, het was mij ontgaan dat ze daar terug naartoe zouden keren. Ik dacht dat de huur dan te hoog zou worden voor haar.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Eerlijk gezegd ben ik daar ook niet 100% zeker van.
Ik ga daarvan uit omdat er weinig over gezegd is (buiten dan inderdaad de huur die verhoogd zou (kunnen) worden), en omdat Vicky geen aanstalten maakt om iets anders te zoeken.
Nu ik er over nadenk, zou het dan wel vreemd zijn dat Peter niet voorgesteld heeft aan Ilias om voorlopig daar ook zijn domicilie terug te zetten.
De toekomst zal het uitwijzen.
Ik ga daarvan uit omdat er weinig over gezegd is (buiten dan inderdaad de huur die verhoogd zou (kunnen) worden), en omdat Vicky geen aanstalten maakt om iets anders te zoeken.
Nu ik er over nadenk, zou het dan wel vreemd zijn dat Peter niet voorgesteld heeft aan Ilias om voorlopig daar ook zijn domicilie terug te zetten.
De toekomst zal het uitwijzen.

0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Je domicilie er laten staan zou eventueel nog kunnen, maar ze er terug zetten is moeilijker want je moet er ook effectief ‘wonen’. Er wordt tegenwoordig veel strikter mee omgegaan omdat er zoveel domicilefraude is. Uw wettelijke verblijfplaats moet zijn waar je effectief woont en niet ergens anders. De wijkagent zou dat komen controleren en vaststellen dat de woning in verbouwing is, tijdelijk onbewoonbaar, en dat er niemand in woont op dat moment.Nu ik er over nadenk, zou het dan wel vreemd zijn dat Peter niet voorgesteld heeft aan Ilias om voorlopig daar ook zijn domicilie terug te zetten.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat klopt inderdaad - maar dan vraag ik mij af waarom Ilias geen domicilie heeft.
Hij had die studio gehuurd, maar daar is hij nooit gaan wonen, blijf je dan niet automatisch op je oude domicilie staan, als blijkt dat je daar niet woont?
Of kon hij zich zomaar uitschrijven, maar met welk doel dan? Het brengt toch geen voordelen op?
Hij had die studio gehuurd, maar daar is hij nooit gaan wonen, blijf je dan niet automatisch op je oude domicilie staan, als blijkt dat je daar niet woont?
Of kon hij zich zomaar uitschrijven, maar met welk doel dan? Het brengt toch geen voordelen op?
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Ik denk niet dat Vicky's adres nog op de oude woning staat, die ging immers gerenoveerd worden om te verhuren aan iemand anders (mits meerprijs). Ik vind het trouwens wel positief dat ze mensen laten zien die het niet zo breed hebben. Het zijn niet enkel advocaten en dokters in Thuis.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Klopt - ze zei tegen Peter dat ze dit na de renovatie niet meer ging kunnen betalen. Op de Withoeve wonen is dus eigenlijk een vreemde keuze, want twee kamers huren (zelfs met familiekorting) komt wellicht duurder uit dan haar vorige woning, waar Ilias wellicht ook nog 1/3de mee betaalde.
Je kunt Vicky er sowieso niet van beschuldigen op lange termijn te denken, het is meer van leef vandaag, morgen zien we wel...
Ik vraag me trouwens af waar ze al haar spullen (meubels, kleren e.d.) heeft gelaten. Opslag huren kost toch ook geld ?
Maar terug on topic. Die fietsen van Ilias staan daar nu dag in dag uit buiten in de regen. Roesten die dan niet?
Je kunt Vicky er sowieso niet van beschuldigen op lange termijn te denken, het is meer van leef vandaag, morgen zien we wel...
Ik vraag me trouwens af waar ze al haar spullen (meubels, kleren e.d.) heeft gelaten. Opslag huren kost toch ook geld ?
Maar terug on topic. Die fietsen van Ilias staan daar nu dag in dag uit buiten in de regen. Roesten die dan niet?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Dat is inderdaad allemaal zo onrealistisch gebracht Satine.maar dan vraag ik mij af waarom Ilias geen domicilie heeft.
Normaal wijzig je je domicilie pas nadat je verhuisd bent en Ilias is nooit naar die studio gegaan. Er zijn genoeg mensen, met schulden bv, die bij iemand gaan intrekken en bewust hun oude domicilie laten staan in de hoop zo de deurwaarders te ontlopen. Als de wijkagent (na melding) dan geen kennis heeft van een nieuwe woonplaats dan wordt die persoon ambtelijk geschrapt, maar dat is een procedure waar wel ettelijke maanden kunnen over gaan.
Jezelf zomaar uitschrijven op een adres zonder te verhuizen doe je nooit, tenzij je in het buitenland gaat wonen. Daar zullen ze op Bevolking zeker naar vragen als je je zomaar wil uitschrijven.
Daar rammelt het hier zo, zeker met Peter in het spel bij deze familie (want Vicky heeft ook haar domicilieprobleem)
1 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Ik zie Sam, Ilias nog vergeven en hij mag in Bar Madam blijven werken. Een goed gesprek en alles is weer ok. 

0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486