Wie heeft Geert gedood?

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Wie heeft Geert vermoord?

Bericht door Christel »

Captain Cuckoo schreef:
k de vis schreef:
Captain Cuckoo schreef:Volgende vraag die zich opdringt: is alles administratief al in orde zodat Hélène alles erft? Zo niet was het een maat voor niks.
ze zijn toch getrouwd? dan is zij toch wettige erfgename?
Met die schenking van die € 160.000 aan Britney en Sandrine heeft Geert Hélène al eens hevig verrast. Wie weet heeft hij nog dergelijke schikkingen getroffen waarvan zij (nog!) geen weet heeft?
Dat zou zomaar kunnen, inderdaad. Ik zou het in elk geval prachtig vinden als dat weer iets is waarbij Hélène op haar neus kijkt, net als bij die schenking pasgeleden. Tenenkrommend hoe dat mens zich in bochten liegt en overal mee weg lijkt te komen...

Wat ik me ook afvraag, is of Sandrine en Britney dat geld nog gaan krijgen. Zou Geert dat al op papier geregeld hebben? Of zou Hélène dat geld zelf maar geven om in een goed blaadje te blijven bij Ann en Mayra?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Wie heeft Geert vermoord?

Bericht door k de vis »

het vreemde is wel dat enkel Marianne onder het bloed zat, ze kan het mes dan wel uit Geert getrokken hebben, degene die het mes gestoken heeft zou toch ook bloedsporen moeten hebben :denk:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Wie heeft Geert gedood?

Bericht door Christel »

Dat denk ik eigenlijk niet... Als je zo'n ding recht in iemands buik steekt, dan begint dat, in tegenstelling tot een slagaderlijke bloeding, langzaam te bloeden. Er zat een handvat aan die briefopener, dus de hand komt ook niet heel dicht bij de wond.
Dat Marianne onder het bloed zat, kan verklaard worden doordat zij tegen Geert aan zat toen de wond effectief begon te bloeden, zeker nadat de briefopener eruit gehaald werd. Ze probeerde het bloeden ook met haar hand te stelpen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Op de manier waarop Marianne vlak na de moord op Geert de briefopener vast had, kon zij hem onmogelijk in de buik gestoken hebben, edelachtbare. Als bewijs wil ik verwijzen naar de talrijke YouTube filmpjes over het incident.
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Wat er zal gebeuren, Marianne wordt opgepakt. Niemand zal twijfelen dat zij het heeft gedaan. Dat telefoontje naar Tom eerder, de diefstal van de GSM van Hélène, .....allemaal in haar nadeel. Haar kinderen zullen de kant van Hélène kiezen. Marianne zal als een eenzame kapotte vrouw zitten wegkwijnen in de gevangenis.
En dan na x aantal tijd zal er iets aan het licht komen waardoor het allemaal keert.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Wat we ook niet met zekerheid weten is, of het geld reeds van de rekening van Marianne is overgeschreven naar de rekening van Geert. Ik had begrepen dat Marianne 1 maand de tijd kreeg om te betalen. En tussen 5 juni( dag van de uitspraak) en 26 juni(overlijden van Geert) zit er minder dan 1 maand...
Ook de fiscus zal nog wel een graantje willen meepakken, veronderstel ik.
Voor zover ik weet kunnen ze bij een overlijden 3 jaar terug gaan in de tijd, om uit te zoeken van waar al het geld op de rekening komt, en hoeveel successierechten er dus op moeten betaald worden. (Ik werk niet op een bank, noch bij een notaris , dus hoe het allemaal zit met erfenissen en successierechten , dat weet ik niet...) Maar als Hélène van mening moest zijn, dat al het geld op Geerts rekening nu van haar is, vrees ik wel dat ze bedrogen zal uitkomen!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Christel, ik vind dat jij moet solliciteren om de detective te zijn die deze zaak in 1-2-3 oplost zodat we er niet meer een half seizoen mee verveeld zitten, bravo! Doen hé! :angel:
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Christel, ik vind dat jij moet solliciteren om de detective te zijn die deze zaak in 1-2-3 oplost zodat we er niet meer een half seizoen mee verveeld zitten, bravo! Doen hé! :angel:
Ik vrees toch dat ze het aan inspecteurs Cremers en Van Aert gaan overlaten.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Ik heb niet veel zin in deze verhaallijn, het moet niet te lang aanslepen in september.

Anderzijds... William kan Henri niet zijn. Hij is getrouwd met Marianne...? Op het gemeentehuis gaan ze toch deftig de identiteit na van mensen die trouwen. Je moet waarschijnlijk een geboorteakte voorleggen of toch minstens een identiteitskaart (ik ben niet getrouwd, ik zou het dus niet weten, maar dat kan toch niet anders?)?

William moet dus identiteitspapieren hebben die zijn naam bevestigen. Of hij heeft eerst de echte William vermoord en zijn identiteit gestolen. Maar een moord plegen om een andere moord te kunnen plegen, dat is riskant. Je kan al gearresteerd worden nog voor je aan het echte werk kan beginnen...

Bovendien heeft Marianne een hoop mensen ontmoet die William kent en die hem allemaal aanspreken als William. Dat gaat te ver om "nep" te zijn. Ik vermoed dat William is wie hij zegt te zijn.

Ik denk dat Henri nog iemand anders is. Een onbekende misschien...? Ik zou niet weten welke oude bekende ze kunnen opvoeren.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

William maakt zich hier verdacht door het feit dat hij Marianne beschuldigt... Hij was zo verliefd( of speelde goed toneel) dus dan zou hij of moeten zeggen dat hij het niet gezien heeft, of gewoon glashard liegen om zijn echtgenote te beschermen.. dat zou in mijn ogen een logische reactie zijn!

Als hij onder één hoedje speelt met Hélène , kan het gewoon afgesproken spel zijn, dat zij hem "Henri" noemt..
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Helene kan hem gewoon Henri noemen en achter de rug van Marianne alles doen. Schuilnaam.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Maar als ze Henri aan de lijn had en Geert in de buurt was, dan zei ze "Dag Rita" (dus Rita was een schuilnaam voor Henri). Dan kon ze Henri in haar gsm toch opnemen onder de schuilnaam Rita? Volgens mij is de echte naam van die mens Henri. En William is getrouwd met Marianne met op zijn identiteitskaart de naam William.
Moest ik een affaire hebben, dan zou ik die persoon in mijn gsm steken met een fictieve naam van iemand van het andere geslacht...
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

annekeHU schreef:Wat we ook niet met zekerheid weten is, of het geld reeds van de rekening van Marianne is overgeschreven naar de rekening van Geert.
Als het nog niet overgeschreven is, wat ik vermoed, is de vraag of Marianne het geld nog zal moeten overmaken. Zij was die som verschuldigd als schadeloosstelling aan Geert. Als die er niet meer is (bij ontstentenis noemt men dat) zal een rechtbank daarover opnieuw moeten oordelen. Pech voor Hélène.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Soapseut schreef:Maar als ze Henri aan de lijn had en Geert in de buurt was, dan zei ze "Dag Rita" (dus Rita was een schuilnaam voor Henri). Dan kon ze Henri in haar gsm toch opnemen onder de schuilnaam Rita? Volgens mij is de echte naam van die mens Henri. En William is getrouwd met Marianne met op zijn identiteitskaart de naam William.
Moest ik een affaire hebben, dan zou ik die persoon in mijn gsm steken met een fictieve naam van iemand van het andere geslacht...
Of Henri kan gewoon de tweede voornaam zijn van de persoon in kwestie. Nogal wat mensen hebben meer dan één voornam. Zo denk ik bijvoorbeeld aan Hermine Dominique Vertonghen, Geert Maria Lodewijk Smeekens en Frank Lucien Willem Bomans.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Captain Cuckoo schreef:
annekeHU schreef:Wat we ook niet met zekerheid weten is, of het geld reeds van de rekening van Marianne is overgeschreven naar de rekening van Geert.
Als het nog niet overgeschreven is, wat ik vermoed, is de vraag of Marianne het geld nog zal moeten overmaken. Zij was die som verschuldigd als schadeloosstelling aan Geert. Als die er niet meer is (bij ontstentenis noemt men dat) zal een rechtbank daarover opnieuw moeten oordelen. Pech voor Hélène.
Weet ik niet, als een van de partijen er niet meer is, is de rechtszaak "uitgedoofd" dacht ik. Dus blijft het geld bij Marianne, tenzij ze het al heeft overgemaakt aan Geert. Als dat zo is, heeft Geert dan de regeling getroffen betreffende Sandrine en Britney? Weet ik ook niet.
Nog iets, Marianne heeft wel gezegd dat "al haar papieren" bij Peter zijn. Wat dat juist betekent weet ik ook niet natuurlijk.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten