Verpleegster Laura (Sofie Palmers)

Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Caligula »

lord F. schreef:Maar zo zijn de meeste toch? :)
(en nu krijg ik iedereen uit de zorgsector over me)
Maar niet mij! Die Laura heeft waarschijnlijk heel wat patienten te verzorgen. Een beetje medelijden met haar aub als ze daar op een wel heel moeilijke valt. Het is ook maar een mens hé.
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vind dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Je zal zo'n mens moeten verzorgen. :mrgreen:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik heb toevallig ervaring met de opleiding van verzorgenden.
Als je daar op deze manier je zorgvragen aanspreekt op stage, dan word je daar ZEKER op aangesproken.
Blijf je het dan doen, dan krijg je gewoon een onvoldoende op je stage en mag je je jaar dubbelen.
Want je laat je 'patiënt' ten allen tijde in zijn of haar waardigheid.

En ik geef meteen toe dat haar houding toen ze aan Laura werd voorgesteld, zeker niet van Marianne's mooiste momenten was.
Maar Laura was al over haar patiëntJES bezig tegen Ann, toen had ze Marianne nog niet eens gezien.
0 x
nelleke
Nog geen rang

Bericht door nelleke »

ikke schreef:
tvx1 schreef:
Kwast schreef:
tvx1 schreef:Heel flauw van Marianne om haar frustratie op Laura af te reageren. Dat meiske kan toch niets doen aan haar miserie. :thumbdown:
O jawel, die toon. Laura spreekt tegen een volwassen vrouw niet tegen een peuter.
Zeker? Soms twijfel ik daar wel eens aan.:lol:
Dan nog: zo spreek je zelfs niet tegen kleuters! Ik dacht dat ze tegenwoordig bij opleidingen voor verzorgenden ed er de nadruk op leggen dat ze niet mogen betuttelen??? "Thuis" komt (weer)een tram achter?
Ik denk dat de makers van thuis juist dit thema een beetje wil uitvergroten om mss net duidelijk te maken dat het heel vernederend kan zijn om zo met 'hulpbehoevenden' om te gaan. En al zeker zo een typekes a la Marianne...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Tijd voor een eigen pagina mss voor Laura hier? ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
nelleke
Nog geen rang

Bericht door nelleke »

lord F. schreef:Tijd voor een eigen pagina mss voor Laura hier? ;)
Da is echt. Die doet 1 Aflevering mee en is al bijna 'het onderwerp v d dag' :D
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Verpleegster Laura (Sofie Palmers)

Bericht door lord F. »

Een actrice met toch wat ervaring blijkbaar >> http://2be.be/en-toen-kwam-ons-ma-binnen/sofie-palmers
(die dat Laura speelt dus)
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

lord F. schreef:Maar zo zijn de meeste toch? :)
(en nu krijg ik iedereen uit de zorgsector over me)
Ik heb zelf ervaring met die opleiding (maar niet afgemaakt, niets voor mij) en inderdaad, ik vond dat daar ook zo tegen die mensen werd gedaan. Misschien niet met verkleinwoordjes, maar toch dat toontje en die manier van doen. Als je dan echter als stagiair zelf eens begint... (Al zat dat dus totaal niet in mij en kwam ik nogal geforceerd over.)

(Als er hierover nog opmerkingen zijn, misschien geen slecht idee om een apart topic te openen hierover.)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Iemand in zijn waarde laten moet dan wel wederzijds zijn.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:Ik snap echt niet waarom er hier zo velen die thuishulp zo afbreken. Ze doet toch ook alleen maar zo omdat An haar uitvoerig gewaarschuwd heeft over de patiënt. En vinden jullie nu echt dat iemand die als eerste indruk haar thuishulp volledig keurt met haar ogen en dan als kennismakings zin "Ik dacht dat ik een volwaardige thuishulp ging krijgen, maar een kan slechts een stagiair af voor mij" zegt, een normale, respectvolle behandeling verdient??? Daarbij ik vond Laura haar manier van doen echt niet zo erg als sommigen er hier van maken.
Onlangs werd er nog over gesproken op de radio: over het overdreven betuttelen van (oudere) mensen .
Ik vond Laura's manier van spreken verschrikkelijk irritant, voor de rest was ze OK, maar : " boterhammekes opeten, kussentje opschudden, pipike doen" ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHH; Hét voorbeeld van hoe het zeker NIET moet.
Als jij zo behandeld wilt worden, tvx1, mij goed, maar de eerste de beste verplegende die mij op die manier aanspreekt, zal 't geen 2 keer doen, zeker weten!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dit wordt een onderwerp voor DIW denk ik. Grapje. Denken jullie nu echt dat het in RL beter is? Come on people,denk eens aan de bijna 7 miljard mensen die dat niet hebben en er zelfs nooit van gehoord hebben? Dat mens doet gewoon haar best en het is dan pech voor de doodverwende Marianne dat ze daar niet mee omkan. Verwende nesten!
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Dit wordt een onderwerp voor DIW denk ik. Grapje. Denken jullie nu echt dat het in RL beter is? Come on people,denk eens aan de bijna 7 miljard mensen die dat niet hebben en er zelfs nooit van gehoord hebben? Dat mens doet gewoon haar best en het is dan pech voor de doodverwende Marianne dat ze daar niet mee omkan. Verwende nesten!
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:Dit wordt een onderwerp voor DIW denk ik. Grapje. Denken jullie nu echt dat het in RL beter is? Come on people,denk eens aan de bijna 7 miljard mensen die dat niet hebben en er zelfs nooit van gehoord hebben? Dat mens doet gewoon haar best en het is dan pech voor de doodverwende Marianne dat ze daar niet mee omkan. Verwende nesten!
Ja, daar ben ik zelfs van overtuigd. Ik heb een oude moeder, een nog oudere tante en schoonouders die in een rusthuis verblijven. Ik heb het nog gene enkele keer meegemaakt dat ze op dergelijke manier worden aangesproken. En 't zou niet lang duren vóór ik erop reageer, moesten ze die mensen op zo'n onnozele manier aanspreken.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Het zou ook maar saai zijn moesten ze net die ene in Thuis opvoeren die de patiënten niet betutteld. :)
Nu ik hoop dat Marianne ze vandaag niet weggejaagd heeft met haar beschuldigingen want ik vind het wel een leuk duo. :mrgreen:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

O, ja natuurlijk. En al direct beschuldigd worden van diefstal. Ze is toch zo'n prachtige en onschuldige patiente nietwaar. Arm wicht. Zo'n vreselijke vrouw als thuishulp hebben, het zal je maar overkomen hé. :mrgreen:
Afghanistan of Syrië zou haar mss beter liggen. Waar zijn jullie mee bezig zeg? Dat Thuis RL uit het oog verliest,daar kan ik mee leven maar jullie... Ik heb jaren in Afrika gewerkt (toenmalig Zaîre) en ik kan je verzekeren dat thuishulp, wel ja...
En dat is idd een herhaling ikke.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten