Nieuwe franky (seizoen 17)

Izzy
Nog geen rang

Re: Franky Bomans (Braam Verreth)

Bericht door Izzy »

:cry: Nee, nee, nee! Braam moet blijven! Hij was perfect voor de rol van Franky (en hij zag er veel beter uit dan deze vervanger). Ik ga je missen Braam!
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Mede door de verhaallijn van vorig seizoen, is Braam voor mij DE Franky Bomans, een type dat je niet kan vervangen zoals bv. Frank, Simonne of Bram echt een grote eigenheid hebben als personage dat je niet kunt vervangen.
Heb gezien dat er een facebookgroep is opgericht met als naam: Wij willen dat Braam Verreth Franky blijft spelen

Ik ben alvast lid om te tonen dat ik niet achter die vervanging sta. Ik vraag me af: als ze hem werkelijk wouden vervangen: zijn er dan geen knappere exemplaren die een beetje kunnen acteren.
0 x
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

Ook ik schrok wel van dit nieuws hoor! Ik kan mij vooral vinden in wat Robmolle hier schreef, oké dat ze iemand vervangen als het echt nodig is maar dat ze Franky dan op z'n minst eventjes laten verdwijnen en dan laten terugkeren als iemand anders. Dan komt het toch iets minder ongeloofwaardig over denk ik...
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Ben het eens met iedereen hierboven.
Maar helaas de paashaas denk ik, nee weet wel zeker, dat het niet gaat helpen zo een facebook oproep met Braam moet blijven. Want hij is al weg sinds april, dat is dus al drie maand. En denk dat ze (thuis schrijvers) verder er niet wakker van liggen wat wij er van vinden, dat bewijst toch het feit dat ze geen eens de moeite doen om er een serieus verhaal rond te schrijven dat Braam er uit is gegaan. Ze hadden dat op verschillende manieren kunnen oplossen. Maar neen ze kiezen liever voor boem patat een nieuw personage die dan gewoon gaat vervangen worden terwijl hij op een brommer zit. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat de ene moment er een acteur op een brommer zit en de andere moment die acteur vervangen is door een andere. Ik vindt dat niet kunnen. Maar wij hebben niets te zeggen en al die acties gaan niets helpen. Ze zullen wel weten dat de mensen hier lang over zullen zeveren maar ze denken bij zichzelf ach dat waait wel over en binnen x aantal tijd spreekt niemand er nog over, denken de schrijvertjes van Thuis. Maar als ze pech hebben dan vergissen ze zich en dan blijven de mensen wel zagen en verliezen ze misschien zelfs kijkertjes. Ik ga blijven kijken maar ben het absoluut niet eens met de manier waarop ze Braam vervangen gewoon alsof wij idioten zijn die het verschil niet zouden zien tussen twee acteurs.

En verder denk ik dat het niet alleen raar gaat zijn een nieuwe Franky maar ook de combinatie met Bram,
dat gaat totaal nergens op slagen, dat zijn bijna twee dezelfde types, ik bedoel beide wat mannelijk macho achtig,
terwijl het net leuk was dat Braam zo wat zachter was en dan samen met Bram, niet dat Bram niet zacht was, want
ergens heeft die ook nog wel een babyface, maar toch was hij wat mannelijker dan Braam. En nu die nieuwe, die lijkt
in de verste verten niet op Franky en is dan eerder té mannelijk en vooral hij ziet er veel te oud uit, alsof hij veel ouder is dan Bram en dat vindt ik ook niet kloppen.

Enfin er gaat hier nog veel over gezeverd worden dat is een feit dat vast staat.
En als het dan weer september is dan gaan we zien of die nieuwe kan acteren of niet.
Het lijkt me alvast ook niet tof dat hij waarschijnlijk met een Nederlands accent praat.
Met andere woorden eigenlijk is er niets goed aan die nieuwe LoL wel ergens ocharme voor die nieuwe,
maar ja wij zijn nu eenmaal onze Braam gewoon hé en het zal lang duren eer we hem vergeten zijn.
Maar de thuisschrijveretjes zullen er vanuit gaan dat wij hem snel vergeten en de nieuwe snel aanvaarden

:bye:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Shabba schreef:Mede door de verhaallijn van vorig seizoen, is Braam voor mij DE Franky Bomans, een type dat je niet kan vervangen zoals bv. Frank, Simonne of Bram echt een grote eigenheid hebben als personage dat je niet kunt vervangen.
Heb gezien dat er een facebookgroep is opgericht met als naam: Wij willen dat Braam Verreth Franky blijft spelen

Ik ben alvast lid om te tonen dat ik niet achter die vervanging sta. Ik vraag me af: als ze hem werkelijk wouden vervangen: zijn er dan geen knappere exemplaren die een beetje kunnen acteren.
Net zomin als een andere werkgever kan verhinderen dat een werknemer verandert van werk, net zomin kan verhindert worden dat een acteur uit "Thuis" het voor bekeken houdt.
Ik vind die facebookgroep dikke zever, maar hou niemand tegen om daar zijn/haar frustraties bot te vieren. Liever daar dan hier, zou ik zeggen... maar ik insinueer niets, hoor. :mrgreen:
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik kijk niet meer, puur omdat ik niet akkoord ga met hoe de scenarioschrijvers dit oplossen.
Dat Braam wou vertrekken, erg jammer. Hij gebruikt zelf "theater" als reden ( vele mensen uit thuis combineren thuis met theater), maar misschien ligt de echte reden wel elders, al ga ik wat ik weet uit respect hier niet op het forum vermelden.

Dan vraag ik me af: was Braam's beslissing dan zo drastisch dat de scenarioschrijvers de verhaallijnen die al maanden vastlagen niet meer konden aanpassen en moest men in allerijl op zoek naar een vervanger?
Ik had einde maart bij het interview van reyers laat, feestje voor de 3000ste aflevering, de thuisdag nooit ergens het gevoel dat hij zou stoppen. Ben dus verrast.

En de nieuwe acteur is iets jonger dan Bert, maar oogt makkelijk 10-15 jaar ouder. Heb hem eens op youtube gezocht ik zie hem qua energieniveau, speltype totaal niet bij Bert passen.

En wat die facebookgroep betreft, dat is ergens ook een manier om te tonen van: Braam jongen, jij bent onze Franky. We hebben je zo graag bezig gezien als Franky. Daar is toch niets verkeerds mee.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Shabba schreef:Ik kijk niet meer, puur omdat ik niet akkoord ga met hoe de scenarioschrijvers dit oplossen.
Dat Braam wou vertrekken, erg jammer. Hij gebruikt zelf "theater" als reden ( vele mensen uit thuis combineren thuis met theater), maar misschien ligt de echte reden wel elders, al ga ik wat ik weet uit respect hier niet op het forum vermelden.
Ik vind zeggen dat je iets weet en het dan niet doen heel flauw. Zwijg dan gewoon. :mrgreen:
Niet dat je mij nu zo vreselijk nieuwsgierig maakt, maar 'uit respect' dingen insinueren en dan de mensen gewoon hun eigen verhaal laten bedenken is misschien nog erger voor Braam dan het gewoon vertellen.
Als je geen B wil zeggen, slik die A dan ook maar in, de volgende keer. :hand:
0 x
robmolle
Nog geen rang

Bericht door robmolle »

Ik heb effe nagedacht hoe ze t kunnen oplossen dat er plots een nieuwe franky is. Waarschijnlijk zal het zo niet zijn, maar kom...
Franky en bram knallen met hun brommertje tijdens hun vlucht ergens tegen. Op een of andere manier vat de brommer vuur, franky ligt er bewusteloos naast, bram is tijdens het accident verder weggeslingerd. Franky raakt zwaar verbrand en de eerte weken,maanden zien we hem in het ziekenhuis liggen, helemaal ingepakt met verband. Na x aantal tijd gaat het verband er af ... en daar is de nieuwe franky.
Dit idee hadden ze trouwens makkelijker kunnen uitvoeren als franky tijdens de grote brand zich in ter smissen bevond ;-)
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Shabba schreef:Ik kijk niet meer, puur omdat ik niet akkoord ga met hoe de scenarioschrijvers dit oplossen.
Meen je dat nu écht dat je niet meer gaat kijken omdat Braam uit Thuis is gegaan?
Ben ook niet akkoord maar ga wél blijven kijken.
We zullen er gewoon mee moeten leren leven. Zoals met zoveel dingen in het leven....die vaak veel erger kunnen zijn...

robmolle schreef: Franky raakt zwaar verbrand en de eerte weken,maanden zien we hem in het ziekenhuis liggen, helemaal ingepakt met verband. Na x aantal tijd gaat het verband er af ... en daar is de nieuwe franky.
Dit idee hadden ze trouwens makkelijker kunnen uitvoeren als franky tijdens de grote brand zich in ter smissen bevond ;-)
Zo zou ik dat ook doen. Vindt ik perfect.
Maar net als jij denk ik dat dit het niet gaat worden.
Sterker nog; na alles wat ik heb gelezen over de nieuwe Franky denk ik zelfs dat ze niets gaan doen,
dat ze gewoon verder doen zoals ze bezig waren en dat Franky dan gewoon nieuw is zonder verdere uitleg,
zonder verder script aanpassing, zonder dat hij ongeluk krijgt of wat dan ook, gewoon eerste aflevering in sept
zien we Bram en Franky op de brommer verder rijden en ze missen Frank op een haar en dan zal Simone hem kalmeren,
en dan is het verhaal daar rond gewoon ineens gedaan en gaan ze verder alsof er niets gebeurd is.
Dat is wat ik denk dat er zal gaan gebeuren maar hé mss heb ik het wél mis hee.
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

Ganja schreef:Enfin er gaat hier nog veel over gezeverd worden dat is een feit dat vast staat.
En als het dan weer september is dan gaan we zien of die nieuwe kan acteren of niet.Het lijkt me alvast ook niet tof dat hij waarschijnlijk met een Nederlands accent praat.
Met andere woorden eigenlijk is er niets goed aan die nieuwe LoL wel ergens ocharme voor die nieuwe,
maar ja wij zijn nu eenmaal onze Braam gewoon hé en het zal lang duren eer we hem vergeten zijn.
Maar de thuisschrijveretjes zullen er vanuit gaan dat wij hem snel vergeten en de nieuwe snel aanvaarden

't is niet omdat hij in Maastricht gestudeerd heeft, dat hij met een Nederlands accent praat he ;)

een hele hoop Vlaamse jongeren gaan daar studeren omdat die school een héél groot aanzien op het vlak van acteursopleiding heeft (ik ken er zelf ook enkele die daar gestudeerd hebben), 't zal wel gewoon een Vlaamsche jongen zijn :)
0 x
I think this line is mostly filler
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

alma schreef: 't is niet omdat hij in Maastricht gestudeerd heeft, dat hij met een Nederlands accent praat he ;)

een hele hoop Vlaamse jongeren gaan daar studeren omdat die school een héél groot aanzien op het vlak van acteursopleiding heeft (ik ken er zelf ook enkele die daar gestudeerd hebben), 't zal wel gewoon een Vlaamsche jongen zijn :)

Het is absoluut niet omdat hij in Nederland studeerde dat ik dit zegde.
Ik heb gelezen dat hij een Limburger is die Nederlands praat of met Nederlands accent.
Dus ja Vlaamse jongen maar mét Nederlands accent of zeer Nederlands pratend.
Enfin we zullen het in september horen ik zeg nu maar wat ik heb gelezen.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik weet niet of Braam hier leest, maar hoe jij Franky Bomans neerzette, heeft zoveel voor mij betekend. Ik weet via via dat je er veel van je eigen sociale, zachte persoonlijkheid hebt ingestoken en zal dit nooit vergeten.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Rieka schreef:
Shabba schreef:Ik weet niet of Braam hier leest, maar hoe jij Franky Bomans neerzette, heeft zoveel voor mij betekend. Ik weet via via dat je er veel van je eigen sociale, zachte persoonlijkheid hebt ingestoken en zal dit nooit vergeten.
AMAI, Shabba jij hebt het goed zitten, hé?
Misschien moet je via facebook naar zijn (mail)adres vragen? Of via de VRT?
Ken mensen die hem kennen, dus als ik wil heb ik zelf zijn adres. Maar Braam is iemand die heel weinig over zijn privéleven praat en ik respecteer dat. Ik wil alleen maar zeggen dat hoe hij bepaalde verhaallijnen heeft neergezet heel veel voor mij hebben betekend. Het doet dan ook pijn dat hij vertrekt. Ik weet dat er nog vele mensen zo over denken, heb echt geen intentie om belachelijk over te komen.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Shabba schreef:
Rieka schreef: AMAI, Shabba jij hebt het goed zitten, hé?
Ken mensen die hem kennen, dus als ik wil heb ik zelf zijn adres. Maar Braam is iemand die heel weinig over zijn privéleven praat en ik respecteer dat. Ik wil alleen maar zeggen dat hoe hij bepaalde verhaallijnen heeft neergezet heel veel voor mij hebben betekend. Het doet dan ook pijn dat hij vertrekt. Ik weet dat er nog vele mensen zo over denken, heb echt geen intentie om belachelijk over te komen.
Dan snap ik nog minder waarom je dit hier komt vertellen! :crazy:
Moest ik in jouw plaats zijn, dan vroeg ik toch zijn adres en schrijf hem dan een brief waarmee hij dan kan doen wat hij wil en dan weet je zeker dat er een kans is dat ie jouw appreciatie te lezen krijgt.
Hier dergelijke dingen posten heeft mijns inziens geen enkel positief effect. Je komt als een geobsedeerde over, is't dat wat je wilt????
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Shabba schreef:
Rieka schreef:
Shabba schreef:Ik weet niet of Braam hier leest, maar hoe jij Franky Bomans neerzette, heeft zoveel voor mij betekend. Ik weet via via dat je er veel van je eigen sociale, zachte persoonlijkheid hebt ingestoken en zal dit nooit vergeten.
AMAI, Shabba jij hebt het goed zitten, hé?
Ken mensen die hem kennen, dus als ik wil heb ik zelf zijn adres. Maar Braam is iemand die heel weinig over zijn privéleven praat en ik respecteer dat.
En respect voor de forummers hier dan?
Braam wil je er niet mee lastig vallen, maar wij moeten het hier weer lezen tot we er bij neervallen?

Want ik heb het onprettige gevoel dat je hier ook weer gaat over doorbomen tot in het oneindige.
0 x
Gesloten