Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
- Caligula
- Poster rang 5
Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
Ha, Helène en Marianne! We gaan die discussie nog een tijdje kunnen voeren denk ik zo, Thuis kennende.
Wat de uitstapjes betreft daar kan ik echt niks mis mee vinden. Zij en Geert hebben alvast een paar zaken gemeen.
Wat de uitstapjes betreft daar kan ik echt niks mis mee vinden. Zij en Geert hebben alvast een paar zaken gemeen.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik heb ook geen problemen met hun uitstapjes - alleen de manier waarop ze er toen over vertelden vond ik wel erg euhm.... apart.
0 x
-
- Poster rang 5
Nee, maar het omgekeerde moeten we dan ook niet gaan denken "Ocharme die Marianne, dat heeft ze toch allemaal niet verdiend." *deuh*satine schreef:Als ik eerlijk moet zijn: ik vind het een heerlijk personage om bezig te zien.lord F. schreef:maar ik bekijk alles niet zo zwart-wit zoals sommigen hier.
Ik was dan ook grote fan van Mathilde (die wij hier de Zwarte Kraai noemden)
Maar daarom hoef ik niet alles goed te vinden wat ze doet.

En zonder voor één van de 2 te supporteren >> ik zie ze toch ook graag samen bezig.

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5
Maar natuurlijk, dat is het "zout" van Thuis (met ook wat peper) Ik ben ook geen fan,noch van Helène,noch van Marianne.
Maar Marianne nu gaan afschilderen als het diep gekwetste en onschuldige slachtoffer, dat is een brug te ver.
Wie het zwaard hanteert....
Maar Marianne nu gaan afschilderen als het diep gekwetste en onschuldige slachtoffer, dat is een brug te ver.

0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Hoezo wordt Marianne afgeschilderd als een diep gekwetst en onschuldig slachtoffer?Caligula schreef:Maar Marianne nu gaan afschilderen als het diep gekwetste en onschuldige slachtoffer, dat is een brug te ver.

Diep gekwetst is ze vast wel, maar haar reactie daarop ging werkelijk alle perken te buiten. Dat is ook meermaals gezegd in haar eigen topic geloof ik, en dat ze Geert een schadevergoeding moet betalen, vind ik niet meer dan normaal. Maar ook Geert is wat mij betreft geen onschuldig zieltje in het hele verhaal. De manier waarop Marianne hem te pakken heeft genomen, was gemeen en oneerlijk en dus ook totaal niet verdiend. Maar dat ze daar ook eens te zien krijgen dat hij niet altijd die gepolijste, aimabele man is waar hij zich steeds voor uitgeeft, werd ook wel eens tijd. Geert kan heel vriendelijk en meegaand zijn, maar op het moment dat hij zich gekwetst voelt, wordt het een lompe, tactloze boer waar niet mee valt te praten.
Maar dat alles heeft weinig te maken met Hélène's uitgekookt karakter, als je het mij vraagt... Haar manier van doen laat hoe langer hoe meer zien dat ze geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken, en dat ze op geld uit lijkt te zijn, wordt ook steeds duidelijker. Dat mag toch ook wel eens gezegd worden zonder dat daar continue kanttekeningen bij geplaatst moeten worden dat de anderen het dan wel aan zichzelf te danken hebben en zo?

Dat gezegd hebbende, zie ik sowieso het probleem niet echt. Hélène en Geert die samen lopen te kwelen hoe gezellig ze het wel hebben, hoeft van mij totaal niet wegens nogal "over the top" gebracht steeds. Maar encounters tussen Hélène en Marianne zijn wat mij betreft heerlijke televisie, hoor. Op dat vlak ben ik dus fan van allebei

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- zanacht
- Poster rang 2
Feit is wel dat Hélène een waardigere tegenstander is dan Rosa tov van Marianne.
Marianne heeft in Hélène wel haar gelijke gevonden.
Marianne heeft in Hélène wel haar gelijke gevonden.
0 x
-
- Poster rang 4
Bij Marianne slaan uiteindelijk de stoppen door. Helene heeft geen stoppen die is gevaarlijker.
0 x
-
- x 435
Wat heet "waardig"??? Het zou pas waardig zijn geweest(voor mij toch) als Hélène haar "goudklomp" alleen naar de notaris had laten gaan om te praten met zijn (ex-)vrouw.ranske schreef:Bij Marianne slaan uiteindelijk de stoppen door. Helene heeft geen stoppen die is gevaarlijker.
Hélène is duizend keer erger dan Marianne, maar ik zal het niet blijven herhalen, hoor.

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Ik denk dat Helène stoppen heeft met dubbele zekering.ranske schreef:Bij Marianne slaan uiteindelijk de stoppen door. Helene heeft geen stoppen die is gevaarlijker.

Maar, en dat geef ik toe, Marianne nooit onderschatten hoor, want die heeft nog wel wat stoppen over.

0 x
Potentia Principatum
- Blokje
- Nog geen rang
- Contacteer:
Helemaal mee eens. De uitdrukking op haar gezicht toen Geert een schadeclaim kwam eisen was alleszeggend!ikke schreef: Hélène is duizend keer erger dan Marianne, maar ik zal het niet blijven herhalen, hoor.
0 x
Volg mijn thuis-blog op --> http://blog.tvblokje.be/
-
- x 435
En aan de hand van de eerste indrukken weten we natuurlijk alles over een persoon.satine schreef:Dat heb ik niet gedaan, ik heb er alleen op gewezen dat we van Hélène niet veel weten en dat de eerste indrukken ook niet meteen geweldig waren.Caligula schreef:Marianne vergoelijken is echt niet aan der orde.

Blokje schreef:duizend
Helemaal niet mee eens. Heel kort door de bocht zelfs. Wat weten we eigenlijk over Hélène? We kennen ze ocharme een jaar. Als je ziet wat Marianne allemaal op haar kerfstok heeft, is het gewoon veel te vroeg om al dergelijke conclusies te maken.Blokje schreef:Helemaal mee eens. De uitdrukking op haar gezicht toen Geert een schadeclaim kwam eisen was alleszeggend!ikke schreef: Hélène is duizend keer erger dan Marianne, maar ik zal het niet blijven herhalen, hoor.
Trouwens, Marianne was minstens vijandig tegen Judith toen die een relatie begon me Tom dan Hélène tegen haar was toen die laatste haar intrede maakte.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik zie niet in wat er verkeerd is aan zeggen dat de eerste indruk niet bepaald geweldig was.
En ik begrijp eigenlijk nog minder waarom hier zoveel op Marianne gevit wordt.
Die heeft namelijk haar eigen topic - je vindt het hier

En ik begrijp eigenlijk nog minder waarom hier zoveel op Marianne gevit wordt.
0 x
-
- x 435
Nogal logisch dat wanneer er wordt gesteld dat Hélène erger is dan Marianne, dat daar op gereageerd wordt met de herinnering dat Marianne ook al heel wat op haar kerfstok heeft. En is niet echt praktisch als al de post met het woord Marianne in haar topic moeten zetten en al de post met het woord Hélène hier. Zo kan je nooit een overzichtelijke discussie houden. Daarbij alles wat hier over Marianne gezegd is was in de context van Hélène haar gedrag op de onderhandeling, dus ik zie echt niet wat het probleem is.satine schreef:En ik begrijp eigenlijk nog minder waarom hier zoveel op Marianne gevit wordt.
0 x
-
- x 435
Kan er wat minder gevit worden op de moddie?tvx1 schreef:Nogal logisch dat wanneer er wordt gesteld dat Hélène erger is dan Marianne, dat daar op gereageerd wordt met de herinnering dat Marianne ook al heel wat op haar kerfstok heeft. En is niet echt praktisch als al de post met het woord Marianne in haar topic moeten zetten en al de post met het woord Hélène hier. Zo kan je nooit een overzichtelijke discussie houden. Daarbij alles wat hier over Marianne gezegd is was in de context van Hélène haar gedrag op de onderhandeling, dus ik zie echt niet wat het probleem is.satine schreef:En ik begrijp eigenlijk nog minder waarom hier zoveel op Marianne gevit wordt.

Dank zij het ordelijk houden van 't forum, bestaat het nog. Vele fora gaan geen 10jaar mee....
1/ dit is wel degelijk het topic van Hélène!
2/ bij het registeren op dit forum hebben we allemaal (al dan niet met tegenzin) aangegeven dat we akkoord gaan met de regels van dit forum. Achteraf beginnen vitten en proberen regels naar eigen mening te veranderen is uit en boze!
3/ IK heb gezegd!
4/ Jullie moeten nu zwijgen en de moddie mag mijn "rommel" (na 't lezen ervan) verwijderen, indien het bestuur van 't fourm dat aangewezen vindt. AMEN!
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Schrijft Satine niet gewoon hetzelfde? Dat we van Hélène inderdaad niet veel weten? Dat is toch wat ik hier uit begrijp...tvx1 schreef:En aan de hand van de eerste indrukken weten we natuurlijk alles over een persoon.satine schreef:Dat heb ik niet gedaan, ik heb er alleen op gewezen dat we van Hélène niet veel weten en dat de eerste indrukken ook niet meteen geweldig waren.Caligula schreef:Marianne vergoelijken is echt niet aan der orde.![]()

En in dat ene, armzalige jaar heeft ze maar enkele positieve bijdragen geleverd, en dat is er zijn voor Judith en Tom toen Emma vermist werd, en voor Stan en Tom toen Tom later alleen voor Stan moest zorgen. Emma en Stan zijn dan ook haar eigen kleinkinderen en het laatste wat overblijft van Kurt, dus hoewel haar houding in die zaak zeker mooi is, vind ik het voor een oma die haar kleinkinderen niet kwijt wil, nou ook weer niet zo'n verrassing.tvx1 schreef:Helemaal niet mee eens. Heel kort door de bocht zelfs. Wat weten we eigenlijk over Hélène? We kennen ze ocharme een jaar.Blokje schreef:Helemaal mee eens. De uitdrukking op haar gezicht toen Geert een schadeclaim kwam eisen was alleszeggend!ikke schreef: Hélène is duizend keer erger dan Marianne, maar ik zal het niet blijven herhalen, hoor.
Maar buiten dat, heeft ze eigenlijk weinig anders gedaan dan ruzie stoken en mensen kwetsen met haar gedrag en opmerkingen. Iets waar ze ook nu weer met volle teugen van lijkt te genieten.
Iets subtieler (bijvoorbeeld Geert achter de schermen adviseren en wegblijven bij die confrontatie daar), had haar gesierd...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..