Nieuwtjes over Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1480
- x 1861
- Contacteer:
Nieuwtjes over Thuis
Deze morgen , zondag op radio 2: als de muren konden praten met Anja Daems. Interviews met de acteurs op de set van Thuis. 9 uur en later op VRT Max. Dit even ter info voor de geïnteresseerden! Geniet ervan, ga ik ook doen. Deze morgen Brit en Eddy.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1779
- x 2750
Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie
Thanks voor de info, Daffy!
Blijkbaar zijn zij niet de enige Thuispersonages die al in de podcast zijn opgedoken.
Ook Lauren Müller (Thilly), Bart Van Avermaet (Waldek), Jeroen Lenaerts (Tim) en Daphne Paelinck & Geert Hunaerts (Christine en Peter) zijn al bij Anja te gast geweest.
Allemaal te (her)beluisteren op VTR Max
https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/radi ... en-praten/
Blijkbaar zijn zij niet de enige Thuispersonages die al in de podcast zijn opgedoken.
Ook Lauren Müller (Thilly), Bart Van Avermaet (Waldek), Jeroen Lenaerts (Tim) en Daphne Paelinck & Geert Hunaerts (Christine en Peter) zijn al bij Anja te gast geweest.
Allemaal te (her)beluisteren op VTR Max
https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/radi ... en-praten/
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1480
- x 1861
- Contacteer:
Deze morgen, maandag, in Win Win van Xavier Taverne (radio 2) ging het over 30 jaar Thuis en over de oplichting van Greet. ze hebben dat gedeelte laten herbeluisteren en getoond. Was gebracht door een medewerkster van Thuis, en het ging over hoe inhouden bepaald worden en hoe er aanvragen komen om bepaalde onderwerpen te behandelen. Was interessant.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1099
Waarom het huis van Frank en Simonne indertijd afbrandde...
https://www.hln.be/tv/de-eigenaar-wilde ... ~a8b33dd4/
‘Thuis’-fans zullen het zich wellicht nog herinneren: 5 jaar geleden brandde het huis van personages Frank en Simonneke af in de VRT1-soap door een kortsluiting. Acteur Jeroen Lenaerts (43), die de rol van Tim Cremers vertolkt, verklapt in de Radio 2-podcast ‘Als de muren konden praten’ wat de echte reden is waarom het huis uit het decor moest verdwijnen.
Bron. HLN
https://www.hln.be/tv/de-eigenaar-wilde ... ~a8b33dd4/
‘Thuis’-fans zullen het zich wellicht nog herinneren: 5 jaar geleden brandde het huis van personages Frank en Simonneke af in de VRT1-soap door een kortsluiting. Acteur Jeroen Lenaerts (43), die de rol van Tim Cremers vertolkt, verklapt in de Radio 2-podcast ‘Als de muren konden praten’ wat de echte reden is waarom het huis uit het decor moest verdwijnen.
Bron. HLN
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1099
Nieuwtjes over Thuis
De beste afleveringen uit 30 jaar Thuis nu op VRT Max.
Leuk nieuws voor de fans van ‘Thuis’. Op dinsdag 23 december viert de fictiereeks haar 30ste verjaardag. En om dat te vieren kan je nu een maand lang non-stop naar ‘Thuis’ kijken op VRT MAX. Elke dag wordt er een nieuw seizoen uitgelicht, met telkens tien van de meest memorabele afleveringen. Goed voor 300 afleveringen in totaal.
https://www.hln.be/tv/vrt-max-lanceert- ... ~acee0cf5/
Leuk nieuws voor de fans van ‘Thuis’. Op dinsdag 23 december viert de fictiereeks haar 30ste verjaardag. En om dat te vieren kan je nu een maand lang non-stop naar ‘Thuis’ kijken op VRT MAX. Elke dag wordt er een nieuw seizoen uitgelicht, met telkens tien van de meest memorabele afleveringen. Goed voor 300 afleveringen in totaal.
https://www.hln.be/tv/vrt-max-lanceert- ... ~acee0cf5/
0 x
- Thuisforum
- Administrator

- x 9
- x 63
Nieuwtjes over Thuis
Apart topicje voor info over thuis die niet rechtstreeks met de personages of lopende verhaallijnen te maken heeft.
Uiteraard hier geen spoilers...
Uiteraard hier geen spoilers...
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1099
Nieuwtjes over Thuis
Zal wel goed bedoeld zijn, die "beste afleveringen per seizoen" die ze momenteel op VRT Max tonen, maar heel chaotisch. Probeer soms in de lunch er eentje (of stuk van) op de gsm mee te pikken, maar het springt van de hak op de tak. Ene moment de trouw van Marianne met Geert, de ruzie van Rosa met Jenny in verband met Tom. Julia met Swa en de dochters. Dan weer Franky die homo blijkt én verliefd op Bram. Luc die ene moment vennoot is van Mo (en samen met Rosa) en dan ineens alleen baas met een sjoemelende Waldek. En dan Nina die er met 800 000 euro van Peter vandoor is, wat collega Tom blijkbaar niks kan schelen...
Ik denk dat ik het maar ga laten
Ik denk dat ik het maar ga laten
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1480
- x 1861
- Contacteer:
Nieuwtjes over Thuis
Maandag op Radio 2: gesprek met Dieter over de aankomende midseason aflevering, die zal getoond worden in een zaal met alle Thuis spelers. Er is ook een mooie prijs te winnen. Hij verklapte iets dat zal gebeuren die dag, en hij zei er zelf bij : het is geen spoiler. Dus misschien kan ik het hier kwijt??? Het gaat over Frank en Simonne en politie. Dat wilde hij kwijt, maar niks verklappen wat er zal gebeuren. Dus het is mysterieus gehouden. Voor de liefhebbers: het komt nog elke dag aan bod in de morgen bij Radio2 (na 10 uur) en alles kan herbeluisterd worden.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1480
- x 1861
- Contacteer:
Nieuwtjes over Thuis
Vandaag, zaterdag, in De Zoete Inval, (Radio 2) Peter Van Asbroeck, Jelle Cleymans en Herman Brusselmans. Oud Thuis spelers en fan van Thuis. De vragen werden gesteld door de acteurs uit Thuis. Dit naar aanleiding van 30 jaar Thuis. Kan nog herbeluisterd worden.
Moderator bericht:
Voor de geïnteresseerden:
https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/radi ... n-herman-/
Moderator bericht:
Voor de geïnteresseerden:
https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/radi ... n-herman-/
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1480
- x 1861
- Contacteer:
Nieuwtjes over Thuis
Deze morgen op Radio 2 Dr. Judith op bezoek. ze vertelde over de aflevering van deze avond en hoe er een accent gelegd wordt op Frank- Simonne, omdat dit acteurs zijn van het eerste uur. Ze wilde niks verklappen, alleen dat er heel veel zal gebeuren en er ook een feest zal zijn. Ben nieuwsgierig want volgens mij valt er niet zoveel te vieren als we kijken naar de teaser voor vanavond.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1779
- x 2750
Nieuwtjes over Thuis
Een artikel over de verhuis naar de nieuwe studio's - het 'Thuishuis' in Herent.
Met nog een paar kleine weetjes 'achter de schermen'
Vermits het achter een betaalmuur zit, hier de link waar we het artikel allemaal kunnen lezen:
https://archive.ph/bvOOp
Met nog een paar kleine weetjes 'achter de schermen'
Vermits het achter een betaalmuur zit, hier de link waar we het artikel allemaal kunnen lezen:
https://archive.ph/bvOOp
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1779
- x 2750
Nieuwtjes over Thuis
En ook in het Nieuwsblad een artikel over de verhuis:
Eindelijk ‘Thuis’ dankzij 800 verhuisdozen
Al een maand lang nemen ze er de nieuwe afleveringen op, maar gisteravond openden de cast en crew van ‘Thuis’ officieel hun nieuwe studio in Herent. Een verademing, na de voorbije jaren in de Manhattan in Leuven.
Wout Desmytere
Het was geen klusje van een dag, zelfs niet van een paar weken. Er kwamen, volgens de productie, 300 vrachtwagens en 800 verhuisdozen bij kijken. Maar zie: intussen zijn we september en staan de woonkamer van Frank en Simonneke, de volledige Bar Madam en de andere decors van Thuis veilig en wel in het Vlaams-Brabantse Herent.
“Als ik thuis vertrek zeg ik nu: ik ga op hotel”
Al een kleine maand wordt Vlaanderens populairste soap opgenomen in het nieuwe ‘ThuisHuis’, een ‘multifunctionele en moderne studio’ aan de Mechelsesteenweg. Met verstevigde buitenmuren, dak en vloer en voorzien van klimaatvriendelijke technieken. Denk aan zonnepanelen, screens en vloerverwarming. Gisteren knipten cast en crew, in aanwezigheid van onder anderen VRT-CEO Frederik Delaplace en het stadsbestuur, op de officiële opening het lint door.
Marter in de plafonds
De verhuizing uit de iconische, maar verkommerende Manhattan-studio’s werd anderhalf jaar lang voorbereid. Dertig jaar lang werd de soap opgenomen in de tot tv-studio omgebouwde conservenfabriek in hartje Leuven. Een stukje televisiegeschiedenis, maar anno 2026 geen ideale uitvalsbasis. Zeker niet als je er een reeks met het tempo van Thuis opneemt. In de loop der jaren is veel gezegd en geschreven over het asbest dat in de muren zat, het lekkende dak en de marter – jawel – die in de plafonds huisde.
“We hadden er ook geen goede vergaderruimtes voor lezingen of voor het schrijfteam”, zei Peter Bouckaert, managing director van Het Thuishuis, vlak voor de verhuizing. “Zij zaten in een veel te grote refter die in de winter flink verwarmd moest worden.” Dat is nu wel anders: de ploeg beschikt in totaal over zo’n 2.400 vierkante meter, verdeeld over drie studio’s. In twee studio’s wordt gefilmd, de derde dient – onder andere – als opslag- en bouwplaats voor decors.
De bovenste verdieping wordt ingezet voor al het voorbereidende werk. Kostuum- en schminkateliers, 16 ruime loges waarin de acteurs hun teksten kunnen doornemen. We moeten toegeven: het voelt bijzonder ruim en aangenaam aan. “Veel glas, veel licht, een geweldig uitzicht over de natuur, het is luxe. Als ik thuis vertrek zeg ik nu: ik ga op hotel. We komen uit kruipkelders, hé”, zegt Bart ‘Waldek’ Van Avermaet met een lach. “Op sommige plekken zag je gewoon helemaal geen daglicht.”
Met de officiële opening van de nieuwe studio moet een bladzijde worden omgedraaid. Thuis kende een aantal tumultueuze jaren. De uitbesteding van de soap aan een extern productiehuis (Het Thuishuis is een dochterbedrijf van Eyeworks, red.), na jarenlang intern bij de VRT te zijn gemaakt, zorgde in 2022 voor een kleine schokgolf aan de Reyerslaan. Niet iedereen zag Thuis destijds graag naar een andere studio vertrekken, twee crewleden stapten zelfs naar de arbeidsrechtbank omdat de overname niet correct verlopen zou zijn. Zij werden eerder dit jaar in het ongelijk gesteld. Ook de zoektocht naar de nieuwe studio verliep niet vlekkeloos. Voor de bouw werd samengewerkt met projectontwikkelaar ION, maar andere partijen vonden dat ze geen eerlijke kans hadden gekregen om hun zaak voor te leggen.
Kerstbomen
Toch overheerste gisteren vooral tevredenheid. “What you see is what you get”, aldus Geert ‘Peter’ Hunaerts. “En als je dit ziet, dan is het de juiste keuze gebleken om met onze productie naar hier te verhuizen. Als je erop terugkijkt, hebben we eigenlijk te lang in de Manhattan gezeten. Die toestanden daar waren niet meer normaal, maar als acteur focus je op je personage, op de scène. Op de job, gewoon. En nu kunnen we die in geweldige omstandigheden doen. De dynamiek is veranderd, dat gaat het eindresultaat alleen maar sterker maken.”
Intussen worden al de kerstafleveringen gefilmd, de sets waar we doorlopen staan bomvol dennenbomen. “Kerst en Nieuwjaar, ik vier dat al mijn halve leven dubbel”, zegt Bart Van Avermaet. “Het is wel grappig: op een bepaald moment zal een scène die nog in Leuven is gefilmd, opgevolgd worden door eentje die in Herent is opgenomen. Aan ons om ervoor te zorgen dat het niet opvalt.”

Link naar het artikel: https://www.nieuwsblad.be/media-en-cult ... 24919.html
Eindelijk ‘Thuis’ dankzij 800 verhuisdozen
Al een maand lang nemen ze er de nieuwe afleveringen op, maar gisteravond openden de cast en crew van ‘Thuis’ officieel hun nieuwe studio in Herent. Een verademing, na de voorbije jaren in de Manhattan in Leuven.
Wout Desmytere
Het was geen klusje van een dag, zelfs niet van een paar weken. Er kwamen, volgens de productie, 300 vrachtwagens en 800 verhuisdozen bij kijken. Maar zie: intussen zijn we september en staan de woonkamer van Frank en Simonneke, de volledige Bar Madam en de andere decors van Thuis veilig en wel in het Vlaams-Brabantse Herent.
“Als ik thuis vertrek zeg ik nu: ik ga op hotel”
Al een kleine maand wordt Vlaanderens populairste soap opgenomen in het nieuwe ‘ThuisHuis’, een ‘multifunctionele en moderne studio’ aan de Mechelsesteenweg. Met verstevigde buitenmuren, dak en vloer en voorzien van klimaatvriendelijke technieken. Denk aan zonnepanelen, screens en vloerverwarming. Gisteren knipten cast en crew, in aanwezigheid van onder anderen VRT-CEO Frederik Delaplace en het stadsbestuur, op de officiële opening het lint door.
Marter in de plafonds
De verhuizing uit de iconische, maar verkommerende Manhattan-studio’s werd anderhalf jaar lang voorbereid. Dertig jaar lang werd de soap opgenomen in de tot tv-studio omgebouwde conservenfabriek in hartje Leuven. Een stukje televisiegeschiedenis, maar anno 2026 geen ideale uitvalsbasis. Zeker niet als je er een reeks met het tempo van Thuis opneemt. In de loop der jaren is veel gezegd en geschreven over het asbest dat in de muren zat, het lekkende dak en de marter – jawel – die in de plafonds huisde.
“We hadden er ook geen goede vergaderruimtes voor lezingen of voor het schrijfteam”, zei Peter Bouckaert, managing director van Het Thuishuis, vlak voor de verhuizing. “Zij zaten in een veel te grote refter die in de winter flink verwarmd moest worden.” Dat is nu wel anders: de ploeg beschikt in totaal over zo’n 2.400 vierkante meter, verdeeld over drie studio’s. In twee studio’s wordt gefilmd, de derde dient – onder andere – als opslag- en bouwplaats voor decors.
De bovenste verdieping wordt ingezet voor al het voorbereidende werk. Kostuum- en schminkateliers, 16 ruime loges waarin de acteurs hun teksten kunnen doornemen. We moeten toegeven: het voelt bijzonder ruim en aangenaam aan. “Veel glas, veel licht, een geweldig uitzicht over de natuur, het is luxe. Als ik thuis vertrek zeg ik nu: ik ga op hotel. We komen uit kruipkelders, hé”, zegt Bart ‘Waldek’ Van Avermaet met een lach. “Op sommige plekken zag je gewoon helemaal geen daglicht.”
Met de officiële opening van de nieuwe studio moet een bladzijde worden omgedraaid. Thuis kende een aantal tumultueuze jaren. De uitbesteding van de soap aan een extern productiehuis (Het Thuishuis is een dochterbedrijf van Eyeworks, red.), na jarenlang intern bij de VRT te zijn gemaakt, zorgde in 2022 voor een kleine schokgolf aan de Reyerslaan. Niet iedereen zag Thuis destijds graag naar een andere studio vertrekken, twee crewleden stapten zelfs naar de arbeidsrechtbank omdat de overname niet correct verlopen zou zijn. Zij werden eerder dit jaar in het ongelijk gesteld. Ook de zoektocht naar de nieuwe studio verliep niet vlekkeloos. Voor de bouw werd samengewerkt met projectontwikkelaar ION, maar andere partijen vonden dat ze geen eerlijke kans hadden gekregen om hun zaak voor te leggen.
Kerstbomen
Toch overheerste gisteren vooral tevredenheid. “What you see is what you get”, aldus Geert ‘Peter’ Hunaerts. “En als je dit ziet, dan is het de juiste keuze gebleken om met onze productie naar hier te verhuizen. Als je erop terugkijkt, hebben we eigenlijk te lang in de Manhattan gezeten. Die toestanden daar waren niet meer normaal, maar als acteur focus je op je personage, op de scène. Op de job, gewoon. En nu kunnen we die in geweldige omstandigheden doen. De dynamiek is veranderd, dat gaat het eindresultaat alleen maar sterker maken.”
Intussen worden al de kerstafleveringen gefilmd, de sets waar we doorlopen staan bomvol dennenbomen. “Kerst en Nieuwjaar, ik vier dat al mijn halve leven dubbel”, zegt Bart Van Avermaet. “Het is wel grappig: op een bepaald moment zal een scène die nog in Leuven is gefilmd, opgevolgd worden door eentje die in Herent is opgenomen. Aan ons om ervoor te zorgen dat het niet opvalt.”

Link naar het artikel: https://www.nieuwsblad.be/media-en-cult ... 24919.html
1 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1127
- x 625
Nieuwtjes over Thuis
zie ik dat goed ? Staat "An" Monica Van Lierde vooraan op de foto ? Ook "ons" Kaat is nog van de partij zie ik en Greet ook maar geen Frank, Simonne, Cody doch misschien hadden die acteurs juist die dag geen opnames. 
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1779
- x 2750
Nieuwtjes over Thuis
Ik zie geen 'Ann', eerlijk gezegd - waar staat die dan?
En Kaat en Cody waren er wel degelijk: Kaat vijfde van links en Cody derde van rechts.
Frank en Simonne zie ik ook niet, dat klopt wel - maar die hadden misschien andere verplichtingen.

En Kaat en Cody waren er wel degelijk: Kaat vijfde van links en Cody derde van rechts.
Frank en Simonne zie ik ook niet, dat klopt wel - maar die hadden misschien andere verplichtingen.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 1010
- x 1604
Nieuwtjes over Thuis
We zijn deze zomer nog aan de Manhattan gepasseerd, op weg naar Werchter. En dan dacht ik toch ook "amai, zijn die nooit bang geweest dat het plafond ging naar beneden vallen?"
Blij voor de acteurs en de medewerkers dat ze eindelijk, hoe iconisch de site ook was, een betere studio gevo.den hebben.
Blij voor de acteurs en de medewerkers dat ze eindelijk, hoe iconisch de site ook was, een betere studio gevo.den hebben.
0 x