Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1425
- x 1786
- Contacteer:
Zal ze nu eindelijk een beetje meer van haar afbijten en laten merken dat het zo niet verder kan. Zoals haar lover vriendin Anna noemde: mama. En toen Anna zich begon verontschuldigend op te stellen: ik ben nog wat aan het lezen. Ze zal zich niet meer thuisvoelen in haar eigen huis met die 2. En ze moet zichzelf al dingen beginnen ontzeggen, zoals met haar vriendinnen iets drinken, omdat ze voor Ayla moet zorgen. Ja het wordt problematisch.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1718
- x 2652
Ik denk dat het vooral Ayla is, die het voor Anna moeilijk maakt om de knoop door te hakken.
Als ze Selin buiten zet, moet Ayla mee vertrekken en Anna heeft toch wel een boontje voor het meisje, ze zorgt met veel liefde voor haar.
Maar dit mag ze niet zomaar voorbij laten gaan. Het was dan ook ronduit onbeschoft van Selin. Als ze echt kittekatoo wou doen, had ze Anna kunnen laten weten dat ze bij Inez bleef slapen. Tenzij die niet echt een eigen thuis heeft en hoopt bij Selin te trekken. En dus ook bij Anna.
Hopelijk houdt Anna dan ZEKER haar been stijf!
Als ze Selin buiten zet, moet Ayla mee vertrekken en Anna heeft toch wel een boontje voor het meisje, ze zorgt met veel liefde voor haar.
Maar dit mag ze niet zomaar voorbij laten gaan. Het was dan ook ronduit onbeschoft van Selin. Als ze echt kittekatoo wou doen, had ze Anna kunnen laten weten dat ze bij Inez bleef slapen. Tenzij die niet echt een eigen thuis heeft en hoopt bij Selin te trekken. En dus ook bij Anna.
Hopelijk houdt Anna dan ZEKER haar been stijf!
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1072
Anna heeft zichzelf al een tijd in die verzorgende mama rol.geduwd, het is dus geen verrassing dat Inez haar dan ook zo aansprak. Wellicht omschreef Selin haar huisgenoot ook zo bij Inez, de persoon "die als een mama voor mij en Ayla zorgt" - wat ze in realiteit ook doet.
Ik denk dat Anna vooral moeite had met de "sensuele kant" van hun relatie. Waren het gewoon vriendinnen, dan zou ze ook niet opgebleven zijn, wat toch wel raar overkwam - dat doe je als mama, niet meteen als roommate of zo.
En wellicht weet Inez niet dat Anna op vrouwen valt, dat detail heeft Selin ongetwijfeld verzwegen.
Ik denk dat Anna vooral moeite had met de "sensuele kant" van hun relatie. Waren het gewoon vriendinnen, dan zou ze ook niet opgebleven zijn, wat toch wel raar overkwam - dat doe je als mama, niet meteen als roommate of zo.
En wellicht weet Inez niet dat Anna op vrouwen valt, dat detail heeft Selin ongetwijfeld verzwegen.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1718
- x 2652
Of misschien is Anna opgebleven omdat ze Selin wou aanspreken over wat er gebeurd is, maar heeft ze daartoe de kans niet gekregen omdat Inez er bij was.
Ik zag dat niet meteen als 'mama', maar als iemand die gekwetst en teleurgesteld was en niet met dat gevoel wou gaan slapen.
Ik zag dat niet meteen als 'mama', maar als iemand die gekwetst en teleurgesteld was en niet met dat gevoel wou gaan slapen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1072
Zelfs als Inez daar niet bij was geweest, was dit (ergens na middernacht?) niet het moment om Selin hierop aan te spreken.
Als therapeute zou Anna toch wel kunnen bedenken dat je soms de dingen beter even laat bekoelen voor je ze aanpakt ???
Als therapeute zou Anna toch wel kunnen bedenken dat je soms de dingen beter even laat bekoelen voor je ze aanpakt ???
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1718
- x 2652
Echt, waaruit blijkt dit? En zelfs als het zo laat was, dan heeft Anna met al haar goedheid wel recht op een woordje uitleg van haar profiterende huisgenote.
En 'als therapeute'... die mensen hebben ook gevoelens. Als ze alles - ook haar eigen situatie - alleen maar als 'cases' zou zien, is ze geen goede therapeute.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1425
- x 1786
- Contacteer:
Dat is gebleken de afgelopen dagen...hoe ze liep te stralen en welgezind was. Het is dus een dubbele tegenvaller: niet zij is de uitverkorene en iemand anders komt haar huis binnen en zij moet het maar allemaal laten gebeuren. Dat denk ik niet. Go Anna, go girl!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1072
satine schreef: do 26 feb 2026, 15:13 En zelfs als het zo laat was, dan heeft Anna met al haar goedheid wel recht op een woordje uitleg van haar profiterende huisgenote.
Niemand betwist dat ze recht heeft op uitleg? Enkel dat ze beter gaan slapen was in plaats van daar als een ongeruste mama met een boek te zitten wachten op haar thuiskomende dochter. Verder is het "misverstand" vooral door Anna's schuld ontstaan natuurlijk. Ze had van meet af aan moeten zeggen tegen Selin dat ze wel wilde babysitten als ze naar de les was, maar niet als ze uitging. Maar integendeel - Anna moedigde haar nog aan om uit te gaan "want ook jij hebt recht op ontspanning Selin, je werkt zo hard".
Zoals ik al eerder zei, ik vermoed dat de misnoegdheid van Anna niet gaat over het uitgaan van Selin, wel omdat het met een lesbische vriendin is. Ze voelt zich "gepasseerd" omdat ze zelf al een gezinnetje voor zich zag met hun drieën.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1718
- x 2652
Selin vraagt aan Anna of ze thuis is die avond. Anna antwoordt dat ze inderdaad thuis is en dat ze zal koken. Risotto. Ze slaat daarom ook de uitnodiging van Judith af om samen met haar en Femke iets te gaan drinken.
Selin zegt niet dat ze uit gaat en dat ze gewoon hoopt dat Anna op Ayla zal passen. Maar nu ligt het misverstand bij Anna, omdat die Selin aanmoedigde om eens uit te gaan? Maar niet per se die avond dan, lijkt mij.
Na alle gratis dingen die ze bij Anna al krijgt, mag Selin wel wat duidelijker zijn, vind ik.
Maar zoveel mensen, zoveel meningen.
Selin zegt niet dat ze uit gaat en dat ze gewoon hoopt dat Anna op Ayla zal passen. Maar nu ligt het misverstand bij Anna, omdat die Selin aanmoedigde om eens uit te gaan? Maar niet per se die avond dan, lijkt mij.
Na alle gratis dingen die ze bij Anna al krijgt, mag Selin wel wat duidelijker zijn, vind ik.
Maar zoveel mensen, zoveel meningen.
0 x