O wacht, hij moet nog meubelen en huisgerief hebben, hopelijk wordt dat niet een volgende 'arme-ik-ronde'.
Vince Pauwels (Gert Winckelmans)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- satine
- Poster rang 5

- x 1718
- x 2652
Hopelijk zien we nu eindelijk eens een andere Vince, dan de eeuwige klager.
O wacht, hij moet nog meubelen en huisgerief hebben, hopelijk wordt dat niet een volgende 'arme-ik-ronde'.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1425
- x 1786
- Contacteer:
Hij is timmerman in opleiding, dus hij zal wel in een tweedehandswinkel één en ander kunnen op de kop tikken en herstellen. Die horen we de komende weken niet meer wegens te druk!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1718
- x 2652
Die steen valt inderdaad vaak op zijn kop, maar dat is soms ook wel omdat hij er onder gaat staan.heidiw schreef: za 14 feb 2026, 16:35 Kweetet Tiboko, maar voor mij is Vince iemand die, als er een steen uit de lucht valt die ook op zijn kop zal belanden. Dus mag hij van mij wel eens klagen.
Alles kwijt geraakt, gezin inclusief, omdat hij iemand had doodgeslagen. Niet veel mensen zouden hem dan met de glimlach en open armen na al die jaren terug in huis pakken. Zeker niet als hij gewoonlijk in 'stand donderwolk' verkeert.
En nu een enkelband omdat hij zo dom was om 'een lijk' te doen verdwijnen, terwijl hij beter gewoon de flikken had gebeld. Dan had die Abel misschien nog geleefd en daar zat ook niemand op te wachten, maar hij zou vrijuit gegaan zijn. Met de hulp van Eddy haar zelfverdediging daar zeker wel kunnen werken. Het was uiteindelijk gewoon een ongelukkige duw, dat hadden ze heel mooi kunnen inkleden.
En zoals Tiboko al zei, voor zover we weten was dit het eerste appartement waar hij zich kandidaat voor stelde. En hij had dit anders kunnen oplossen. Als hij na zijn gewone werkuren kan gaan klussen met zijn enkelband, had hij voor de bezichtiging ook een aanvraag kunnen doen.
Afgewezen worden is niet leuk, dat is voor iedereen zo, maar hij was er nog altijd over aan het doorbomen terwijl hij het telefoontje kreeg dat hij er toch mocht gaan wonen. Dat zelfbeklag hoort gewoon bij Vince en soms is dat wel veel.
Maar goed, hopelijk gaat het nu beter, ik misgun het hem zeker niet!
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1072
satine schreef: zo 15 feb 2026, 12:32 En hij had dit anders kunnen oplossen. Als hij na zijn gewone werkuren kan gaan klussen met zijn enkelband, had hij voor de bezichtiging ook een aanvraag kunnen doen.
Dit dus hé. Op zich is Vince een heel sympathieke jongen, maar al "die ellende" overkomt hem niet zomaar, hij zoekt het ook vaak. En gaat er dan makkelijker wijze van uit dat anderen (in dit geval de makelaar) maar begrip moeten hebben voor zijn situatie. Maar waarom zouden ze? Die mens deed gewoon zijn job en het is niet zijn fout dat Vince het vertikte om even te bellen naar de "enkelband verantwoordelijke" om die situatie uit te leggen. Idem dito met Cody. Die zei vanaf moment één dat de verhuur in handen was van een makelaar, dat hij zich daar niet mee bezig houdt. Maar door het geklaag van Vince, kreeg hij alsnog een kans (plus Tom's interventie, uiteraard). En serieus - Vince was niet de eerste geïnteresseerde voor het appartement, het stond wellicht al dagen online als te huur, het is pas toen hij er ging klussen dat hij van Cody hoorde dat het te huur stond. Dan zomaar verwachten dat wie voor hem op de lijst stond genegeerd zou worden omdat hij toevallig een "enkelband heeft" is toch een brug te ver...
Nu heeft hij geluk dat Cézar niet moeilijk doet, want wat Karin zei klopt helemaal : een mondelinge toezegging telt ook als "contract". Als zij naar de verhuurder (makelaar) had gebeld, volgde er zeker en vast minstens een schadevergoeding.
Maar we dwalen af, de conclusie is dat Vince goed bezig is, maar dat het traject nog niet af is. De goede raad die hij zijn maat Sunny altijd geeft, zou hij beter in zijn eigen leven ook toepassen, wat soms nog wat lastig ligt.
0 x