Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

ThuisfanNL schreef: wo 05 nov 2025, 15:13 ...dat Nancy eindelijk heeft ingezien dat ze niet goed bezig was.

Ik mag hopen dat hier toch nog verder op wordt ingegaan, met mogelijk zelfs aansluitend een vorm van relatietherapie. Want alle schuld nu ineens bij Nancy leggen (haar gedrag liep de spuigaten uit - maar was in feite een overdreven reactie op wat ze al tijden als niet OK aanvoelde) en dat laatste nu zomaar onder de mat vegen, nee toch :denk:

-Ben ik dan zo dom, zei ze tegen Dieter.
-Nee integendeel, zei die. Want goed dat je nu beseft dat je...

Waarmee hij nog maar eens de vinger op de wonde legde, hun verhouding zit scheef. Ze "moeide" zich teveel met het leven en de problemen van wie ze liefheeft (Femke/Britt...), maar anderzijds "profiteerden" die daar ook van. Vooral bv Femke. Zelfs al meteen op de dag dat ze terug was - "mama kun jij morgen voor Vic opstaan ??"), back as usual. Maar ik denk niet dat dit mentaal nog zal lukken voor Nancy, ze is ongelukkig met hoe haar leven/relatie geworden is en de "anderen" zullen tegenover haar ook moeten veranderen om dat te verbeteren.

Benieuwd of Femke/Dieter/Rosa & co dat gaan willen of kunnen.

BTW dat "ongelukkig" zijn geldt nog méér in de relatie tussen Frank en Simonne. Terwijl zij (ook alweer overdreven) een vete uitvecht met Lyn, vindt hij er niks beter op dan die bewust keer op keer te steunen. Dit koppel heeft intussen (zeker nu ook kampioen moeial Rosa bij hen inwoont) zo goed als niks meer met elkaar gemeen/nog nul privacy samen/doen niks meer samen... De vraag is waarom die twee nog bij elkaar blijven, om financiële redenen, uit gemakzucht ?? Het is raar, want Frank zei al zo vaak "ik ga veranderen" - maar buiten dat hij nu dagelijks met Pips wandelt, zie ik geen enkele verandering/inzet van hem naar Simonne toe. Hij is nog steeds dezelfde gemakzuchtige kamerplant die het liefst de hele dag in zijn zetel zit, met een pintje. En tussendoor te roddelen (ook over zijn vrouw) met Rosa/Lyn of Eddy - naargelang wie er toevallig zijn pad kruist. Wat een lamzak :doh:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Tiboko schreef: wo 05 nov 2025, 17:00 maar buiten dat hij nu dagelijks met Pips wandelt, zie ik geen enkele verandering/inzet van hem naar Simonne toe. Hij is nog steeds dezelfde gemakzuchtig.
je bedoelt eigenlijk dat frank dagelijks met Pips in zijn armen rondloopt :lol: Heeft dat beestje geen pootjes misschien ? :lol:
En dat gemakzuchtig zijn : is dat niet iets dat bij veel koppels die heel lang bij elkaar zijn niet zo ? :denk: En ik denk dat Frank van oordeel is : ik ga zwitserland zijn in de vete tussen mijn suske en lyn en zeker geen olie op het vuur gooien door openlijk voor iemand partij te trekken :denk: Maar ..... alhoewel ik eigenlijk team Simonne was tov valse tik Lyn verdient Simonne toch een ferme klets tegen haar chinjong toen ze moedwillig de fiets van Lyn pikte. Ja Simonneke achterbaks :twisted:

En :lol: Eddy met de blinkende oogjes toen hij Greet zag en ipv mee te wandelen in het bos, de opdracht kreeg om de boven te poetsen :lol: Het zal nog niet direct in de sacoche zijn om engelse draad te trekken met Greet :lol: En madame de directrice keek en zuchtte ernaar :lol:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: do 06 nov 2025, 15:14 nog niet direct in de sacoche zijn om engelse draad te trekken met Greet
Neen, dat mag hij nog een beetje uitstellen en de draad inwisselen voor een degelijke dweil! Servant Eddy/
En dan was er nog Tom! Wat een wonderbaarlijke genezing was me dat! En Judith werd maar weer eens aan de kant geschoven en mama Marianne mocht terug haar intrede doen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Het einde van de aflevering van vandaag was niet zoals je normaal op een vrijdagavond kan verwachten. Totaal niet spectaculair.

Ik vraag me af wat Selin wil bereiken met haar klacht tegen Judith. Alles wat Judith tegen haar zegt lijkt zij anders te interpreteren. Het gaat om een misverstand. Judith zegt altijd met goede bedoelingen, wellicht moet zij wat meer rekening houden hoe haar worden door de andere opgevat kan worden. Ik sta aan de kant van Judith, want zij wou Selin gewoon laten weten dat het niet makkelijk zal zijn in haar situatie.

Tom lijkt ineens over zijn depressie heen te zijn. Wat ongeloofwaardig.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

En Christine dartelt rond alsof ze nooit een lichte beroerte én bijna onuitstaanbare hoofdpijnen had...

Zou Du Bois dan toch gelijk gehad hebben over haar én Tom, die hij een dronken aansteller vond ??

Volgens mij wordt Niels de volgende Spoed-klant. Zo moe dat hij zelfs niet uit zijn bed raakte, ook al was hij vroeg gaan slapen ?? Benieuwd wat nu weer de reden gaat zijn...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

ThuisfanNL schreef: vr 07 nov 2025, 22:11 Ik sta aan de kant van Judith, want zij wou Selin gewoon laten weten dat het niet makkelijk zal zijn in haar situatie.
Ik sta ook aan de kant van Judith. Dat Selin het niet makkelijk heeft (gehad) ga ik niet ontkennen, maar buiten het feit dat ze opgevoed is door een bazige moeder voor wie het niet snel goed genoeg was, weten we over haar niet veel. Hopelijk komen we daar in de toekomst wat meer over te weten. Over haar ex-man, het werk dat ze vroeger deed, is ze noodgedwongen gaan werken door haar scheiding?
Momenteel geeft zij toch wel de indruk dat ze heel snel op haar teentjes getrapt is.
ThuisfanNL schreef: vr 07 nov 2025, 22:11 Tom lijkt ineens over zijn depressie heen te zijn. Wat ongeloofwaardig.
Zo gaat het in Thuis altijd, toch? :)
Een depressief personage is natuurlijk niet echt fijn om naar te kijken, maar dit is wel een kaakslag voor mensen die echt in een depressie zitten en dan te horen krijgen 'dat ze maar wat meer hun best moeten doen'.
Maar in het geval van Tom was het aanstelleritis - die man heeft heel gauw met zichzelf te doen, hoe hij zich ook gedroeg in de welness :roll:
Echt mama's boy.
Tiboko schreef: za 08 nov 2025, 09:58 Zou Du Bois dan toch gelijk gehad hebben over haar én Tom, die hij een dronken aansteller vond ??
Christine krijgt medicatie, toch? Nadat ze haar enkel verstuikt had, bleek wel dat ze graag de dramaqueen speelt, maar een beroerte is natuurlijk niet niks - EN vastgesteld in het ziekenhuis. Tom is gewoon een brulboei, al jaren.

En inderdaad, er klopt iets niet met Niels - de kamer in het ziekenhuis moet en zal gevuld blijven.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Kan ook weer een plot twist zijn om hem voor een bagatel naar de spoed te krijgen, om hem er nader kennis te kunnen laten maken met Cody - want Niels zit alweer een tijdje zonder partner en heeft duidelijk een boontje voor Du Bois - waarvan we qua relaties niks afweten.

@satine

Dat niks afweten van Selin's vorig leven (ex-man etc) kan je ook doortrekken naar Andreas. Ik hoorde deze week Marie tegen hem iets zeggen als "zie dat je maar niet wéér over je grenzen gaat, want de vorige keer is dat niet zo goed afgelopen."

Zou fijn zijn dat hier ook eens wat verder op in wordt gegaan, want toch relevant om hem beter te begrijpen.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

ThuisfanNL schreef: vr 07 nov 2025, 22:11 Het einde van de aflevering van vandaag was niet zoals je normaal op een vrijdagavond kan verwachten. Totaal niet spectaculair.
Awel ik vond het heel grappig : luidop heb ik er bij zitten lachen :lol: Er wordt altijd geklaagd dat Thuis één en al miserie en drama is maar het etentje ten huize Eddy was aangenaam om te kijken en donderdag was er de danspartij van Didi en zijn poes, een luchtige toets zonder dat het kinderachtig overkwam.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

ThuisfanNL schreef: vr 07 nov 2025, 22:11 niet zoals je normaal op een vrijdagavond kan verwachten. Totaal niet spectaculair.
Nee, het was voor de verandering 2 dagen op een rij verassend positief.
ThuisfanNL schreef: vr 07 nov 2025, 22:11 sta aan de kant van Judith
Ik ook. Alles wat zij aanhaalde heeft mij doen besluiten om geen 2 jaar extra te investeren in een master (en natuurlijk ook geen zin om nóg een keer een thesis te schrijven), hoewel ik het op alle vlakken aankon. En wat Selin niet beseft, hoofdverpleegkundige is een mooie titel met inhoudelijk vooral veel papierwerk. Plus, je bent de pispaal van iedereen: ontevreden personeel, ongeduldige en ongemanierde patiënten en hun aanhang, je oversten voor wie het nooit genoeg is... en ze heeft nu al lange tenen. Trouwens, haar lange mouwen kunnen niet door de beugel, het is onhygiënisch en was in mijn tijd toch verboden net zoals hoofdbedekking.
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

heidiw schreef: za 08 nov 2025, 17:28 haar lange mouwen kunnen niet door de beugel, het is onhygiënisch en was in mijn tijd toch verboden net zoals hoofdbedekking.
Tot in de jaren 70 waren het geen verpleegsters in de ziekenhuizen maar nonnen die de zieken verzorgden en die hadden ook hoofdbedekking en lange mouwen en gij nu.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ik stel me toch vragen over dat familietje van Christine en hun houding naar Eddy toe. Geeft mij een ongemakkelijk gevoel. Hautaine Peter die het zogezegd treiterig aanmoedigt, Christine met haar verkeerde info en haar neerkijken op, en dan Greet, wat moet ik daar van denken?? Is het normaal dat zij terugvalt op zijn niveau en ineens helemaal niet passend bij haar, haar bord begint uit te likken, z'n aperitief goed vindt?? Speelt zij het spel mee. van haar dochter om haar te pesten als dit aan haar oren komt?? Er is er maar één het slachtoffer van...iemand die zich uitslooft en z'n best doet. Weet wel dat hij niet onbesproken is, vooral als hij z'n gedacht niet krijgt, maar dit verdient hij toch niet.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Over Greet weten we natuurlijk ook niet veel. Of er nog andere kinderen zijn, of ze alleen is en hoe lang al, of ze werkt, sociale contacten, andere familie...
Misschien is ze wel even eenzaam als Eddy als ze zich niet bij haar dochter kan gaan moeien en is ze blij met de extra aandacht die ze van hem krijgt?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Dat ze single is, lijkt me wel duidelijk. Enerzijds zou Peter Eddy dan niet aanmoedigen, anderzijds zou ze dan niet op zijn uitnodiging zijn ingegaan. Want je moet al serieus wereldvreemd zijn om niet door te hebben dat Eddy zot van haar staat...

We moeten haar het voordeel van de twijfel gunnen (want ze is misschien inderdaad eenzaam en dan doet die aandacht goed), maar toch zijn er ook wat red flags.

1/ Christine is niet zomaar Christine, wellicht heeft ze veel trekjes van haar mama mee gekregen.
2/ Toen Eddy fier zei "wat vind je van mijn bedoening?" keek ze wat neerbuigend rond en mompelde iets van "is er hier ontsmettingsalcohol gestrooid" - leek dus bang "ik ga hier toch niets opdoen".
3/ Toen hij het over volgende keer had, kon ze niet snel genoeg zeggen "maar dan bij mij thuis hé". M.a.w. ik zie het niet zitten om hier nog eens te komen.

Eddy kennende gaat hij hier weer een ferme ontgoocheling oplopen, want ik denk dat Greet (tenzij ze dus effectief eenzaam is) een beetje met zijn gevoelens gaat spelen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

apestaart schreef: zo 09 nov 2025, 22:28 Tot in de jaren 70 waren het geen verpleegsters in de ziekenhuizen maar nonnen die de zieken verzorgden en die hadden ook hoofdbedekking en lange mouwen en gij nu
En toen kwam de grote ontdekking "hygiëne en overbrenging van bacteriën door gebrek eraan". Het zijn niet enkel je handen maar ook je onderarmen die je moet wassen/ontsmetten na contact met patiënten. Lange mouwen kan je moeilijk iedere keer smeren met alcohol. In ons ziekenhuis werken nog steeds 3 nonnen, en geen van de 3 draagt hoofdbedekking of lange mouwen. Waarom denk je trouwens dat lange (valse)nagels, ringen en uurwerken ook verboden zijn?
Volgens jouw redenering mag iedere verpleegkundige dan ook gewoon met pet, hoed, carnavalsmuts...gaan werken.
Ook, in de jaren 70 waren er al heel veel vrouwelijke burgerverpleegkundigen ipv nonnen aan het werk, dat is altijd al zo geweest. Wat niet meer is, is dat de nonnen baas zijn.
Laatst gewijzigd door heidiw op di 11 nov 2025, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Tiboko schreef: ma 10 nov 2025, 11:40 Toen Eddy fier zei "wat vind je van mijn bedoening?" keek ze wat neerbuigend rond en mompelde iets van "is er hier ontsmettingsalcohol gestrooid" - leek dus bang "ik ga hier toch niets opdoen".
Dat was toch omdat Eddy juist voor ze binnen kwam nog van zijn 'parfum' in het rond aan het spuiten was?
Tiboko schreef: ma 10 nov 2025, 11:40 Toen hij het over volgende keer had, kon ze niet snel genoeg zeggen "maar dan bij mij thuis hé".

Maar blijkbaar dacht Greet dat hij haar mocktails had gegeven, ge proeft toch dat ergens alcohol in zit, zeker als ge niet gewoon zijt dat te drinken?
Daarom dat ze los kwam waarschijnlijk - bij haar thuis zal het wat minder vlotjes gaan dan misschien.
Was het niet de bedoeling dat zij voor hem zou koken? Dan lijkt mij dat niet onlogisch.
0 x
Plaats reactie