En die zal natuurlijk weer van niets weten
Tom De Decker (Wim Stevens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 950
- x 1517
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Goh Heidi, alhoewel ik het afkeur, had inderdaad Tom het niet door.En kan ik het hem niet kwalijk nemen. Denk maar aan de parabel van de verloren zoon met de vader en het gemeste kalf. Want heb zulke situaties ook al meegemaakt in mijn eigen leven bij familie etentjes, dat ik er voor spek en bonen bijzat, en daarom meestal geen woord meer zegde want dan was ik de ruziemaakster en zodra het kon stilletjes naar huis sloop. Ik herkende zo het plaatje, daarom dat het mij zo opgevallen was dat Stan bij het binnenkomen Thérèse volkomen negeerde. Het beste zou zijn dat zowel Tom als Robin eventjes helemaal geen contact meer met elkaar hebben en dan afwachten wie het eerste breekt.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 186
Robin heeft al zijn conclusies getrokken: hij wil met hem en de rest van de familie niks meer mee te maken hebben en ik vrees dat het niet voor eventjes zal zijn maar voor eens en altijd.martha schreef: do 18 sep 2025, 16:22 Het beste zou zijn dat zowel Tom als Robin eventjes helemaal geen contact meer met elkaar hebben en dan afwachten wie het eerste breekt.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
En hij heeft nog maar eens bewezen dat hij de naam vader niet waard is.
Niets nieuws onder de zon, alleen probeert hij het nu niet meer te verstoppen maar komt hij er zelf voor uit.
Niets nieuws onder de zon, alleen probeert hij het nu niet meer te verstoppen maar komt hij er zelf voor uit.
0 x
-
Trouwe kijker
- Nog geen rang
- x 117
- x 29
OMG, wat een klein kind is die man! Omdat zoonlief hem van Facebook gegooid heeft valt hij in een depressie. Heb zo'n vader! Hij is niet bepaald een rots in de branding en laat bij het minste zijn oren hangen of hij wordt woest en onbehouwen! 
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Maar toch vraag ik me af of er niets anders scheelt met Tom
Heeft hij niet onlangs geklaagd van maagklachten en ook dat hij heel slecht slaapt 
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Beetje raar allemaal. Toen Robin er nog was, maakten ze enkel maar ruzie en zei hij dat het voor hem niet meer hoefde. Nu hij (tijdelijk?) alwéér in Marokko zit en Tom van FB gegooid heeft, mist hij hem zo dat hij niet meer kan functioneren. Toch redelijk ongeloofwaardig, niet 
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Dat vind ik enorm jammer voor je Martha! Heel veel sterkte!!!
Maar in het geval van Tom:
Ik had wel wat met hem te doen gisteren - mooie scène tussen hem en mama Marianne.
Maar toch had dit alles kunnen vermeden worden. Het is niet dat Tom een warme en toegewijde vader was, al die jaren. Hij werd zo opgeslorpt door zoveel andere dingen en hij dacht dat het allemaal wel los zou lopen.
En ja, ik ben zelf ook ouder en ik kan me voorstellen dat dit - hoe dan ook - hard aankomt voor hem.
Dus ik hoop dat hij dit gevoel niet al te gauw helemaal vergeet, als Robin na verloop van tijd terug toenadering zoekt of toelaat.
Iets wat ik Tom wel toewens, want ook al is 'bloedverwantschap' niet altijd heilig en zaligmakend, Tom weet gewoon niet hoe hij moet 'vaderen'.
Hij heeft ook zomaar een jonge puber die hij totaal niet kende, in zijn armen geduwd gekregen. Een jongen die net zijn ouders en alles wat hij kende, verloor. Die door zijn stiefzus buiten gewerkt werd, omdat hij geen familie was. Die noodgedwongen in een ander land met een andere cultuur moest gaan wonen.
En ondertussen ging het leven hier verder... met alle gevolgen van dien.
Ik ben geen fan van Tom, maar hij heeft het ook niet altijd makkelijk gehad en foute keuzes maken we allemaal wel eens. Om achteraf vast te stellen dat de gevolgen niet te overzien zijn en maar moeilijk weer goed te maken.
Dus ik hoop dat Tom en zijn ondertussen meerderjarige zoon elkaar ergens vinden en gaandeweg een stabiele relatie kunnen opbouwen, met wederzijds begrip.
Maar in het geval van Tom:
Ik had wel wat met hem te doen gisteren - mooie scène tussen hem en mama Marianne.
Maar toch had dit alles kunnen vermeden worden. Het is niet dat Tom een warme en toegewijde vader was, al die jaren. Hij werd zo opgeslorpt door zoveel andere dingen en hij dacht dat het allemaal wel los zou lopen.
En ja, ik ben zelf ook ouder en ik kan me voorstellen dat dit - hoe dan ook - hard aankomt voor hem.
Dus ik hoop dat hij dit gevoel niet al te gauw helemaal vergeet, als Robin na verloop van tijd terug toenadering zoekt of toelaat.
Iets wat ik Tom wel toewens, want ook al is 'bloedverwantschap' niet altijd heilig en zaligmakend, Tom weet gewoon niet hoe hij moet 'vaderen'.
Hij heeft ook zomaar een jonge puber die hij totaal niet kende, in zijn armen geduwd gekregen. Een jongen die net zijn ouders en alles wat hij kende, verloor. Die door zijn stiefzus buiten gewerkt werd, omdat hij geen familie was. Die noodgedwongen in een ander land met een andere cultuur moest gaan wonen.
En ondertussen ging het leven hier verder... met alle gevolgen van dien.
Ik ben geen fan van Tom, maar hij heeft het ook niet altijd makkelijk gehad en foute keuzes maken we allemaal wel eens. Om achteraf vast te stellen dat de gevolgen niet te overzien zijn en maar moeilijk weer goed te maken.
Dus ik hoop dat Tom en zijn ondertussen meerderjarige zoon elkaar ergens vinden en gaandeweg een stabiele relatie kunnen opbouwen, met wederzijds begrip.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Vader zijn is altijd een bijberoep geweest voor Tom. Nooit prioriteit . En nu komt hij tot het besef dat hij ergens gefaald heeft. Moeilijk moet dat zijn omdat hij waarschijnlijk denkt dat de schade niet herstelbaar is. Misschien met de hulp van Judith komt er toch wat licht aan het einde van een voor hem toch lange en donkere tunnel.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Dan je wel maar ik kan zeggen dat het ondertussen goed is gekomen maar dat het voor mij wel een lastige tijd is geweest. Maar ok, het is voltooid verleden tijd.
En ik zie het ook wel terug goed komen tussen Tom & Robin.
1 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Wat verwachtte Tom eigenlijk van zijn moeder? Ze heeft zich verontschuldigd.
En Marianne IS niet de gemakkelijkste, maar dat is Tom ook niet. Had zij Robin moeten gaan terughalen uit Marokko?
Ik vraag me af wat we in dat gesprek gemist hebben, want mij leek het redelijk sereen allemaal.
En Marianne IS niet de gemakkelijkste, maar dat is Tom ook niet. Had zij Robin moeten gaan terughalen uit Marokko?
Ik vraag me af wat we in dat gesprek gemist hebben, want mij leek het redelijk sereen allemaal.
0 x
-
frankbomans
- Poster rang 1

- x 1
- x 9
Ik snapte het toch ook niet helemaal, ik vond het vrijdag een mooie scène en dan ineens die kwade reactie van Judith en heel dat gedoe met Claire erbij...satine schreef: di 28 okt 2025, 13:42 Ik vraag me af wat we in dat gesprek gemist hebben, want mij leek het redelijk sereen allemaal.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Krijg er ook nog kop nog staart aan ! Heb dat gesprek tussen moeder en zoon heel aanvaardbaar en positief gevonden en ineens is er precies oorlog daarrond. En dan komt Claire erbij, die nog van toeten en blazen weet ineens haar neus erin steken en allerlei beschuldigingen uiten. Het wordt alleen maar erger en erger op deze manier!frankbomans schreef: wo 29 okt 2025, 10:43 Ik snapte het toch ook niet helemaal, ik vond het vrijdag een mooie scène en dan ineens die kwade reactie van Judith en heel dat gedoe met Claire erbij...
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes