Speculatietopic

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Speculatietopic

Bericht door satine »

Onder het motto 'Iemand moet het doen' ;)...
Hier een draadje met speculaties over de seizoensfinales en andere bedenkingen, die eventueel met spoilers kunnen aangevuld worden.

Gekopieerd uit het topic van Thilly Van Santen:
Level10 schreef: wo 14 mei 2025, 22:18 Amai zeg, zo opdringerig doen bij Britt. Heeft ze dat zo geleerd in haar "opleiding"...
Ik vraag mij af of ze met haar 'gesprekjes' haar boekje niet te buiten gaat.
Het is haar zaak niet (meer), ze spreekt mensen die ze verdenkt in haar eentje aan, om niet te zeggen dat ze hen overvalt met haar vragen en ze vernoemde gisteravond duidelijk de naam van Jean-Marc.
Als alles toch zou uitkomen, is dit dan geen reden om Karin en Waldek vrij te pleiten wegens procedurefouten? :denk:
Ik ken hier (gelukkig) niets van, maar het zou wel een serieuze afgang zijn voor onze superspeurneus, moest dit gebeuren. :mrgreen:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Wat gebeurt in de seizoensfinale? Speculaties?

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: do 15 mei 2025, 09:55 Als alles toch zou uitkomen, is dit dan geen reden om Karin en Waldek vrij te pleiten wegens procedurefouten?
Kan wel zijn dat ze daar gaan op werken, nadat Britney gisteren alles verteld had aan Karin, zei ze toch direct dat ze ervoor ging zorgen dat het ging stoppen, en een goede advocate kan daar dus op werken.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik zou het jammer vinden als zowel Karin als Waldek uit Thuis worden geschreven, maar het kan natuurlijk wel.
Daarom hoop ik dat er geen proces plaats vindt - want dat vind ik in Thuis altijd heel saai - en dat ze niet veroordeeld worden en achter tralies vliegen.
0 x
MeneerToertjes
Nog geen rang

Bericht door MeneerToertjes »

Iedereen gaat er maar vanuit dat die Jean-Marc echt dood is. Zou mij niets verbazen als hij nog in leven is. De seizoensfinale heeft een schurk nodig - Jacques, Chris, Maité, Cosyns - en welke andere optie is er? Gène? Dat gaat geen spanning opleveren, aangezien Marie en Andreas voorlopig wel zullen blijven. Dan heb je ook al dat gezeur omtrent een proces niet opnieuw. Dat van Vince moet er ook nog steeds komen. Zal ook wel weer in de seizoensfinale zijn..
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Zou wel bizar zijn als Jean-Marc ineens uit het niets plots weer zou opduiken, om niet te zeggen totaal ongeloofwaardig. Waar zat hij dan ondertussen, je kunt in België - met al die anpr camera's - niet zomaar verdwijnen. Bovendien zou heel de clan rond "de moord" inclusief Waldek die het lijk liet verdwijnen dan voor niks al weken gestresst hebben.

Dus omdat Thilly officieus wat ongemakkelijke vragen stelt aan Britt spreken we van procedurefouten? Als Karin haar - wat er lijkt aan te komen - out of the blue laat verbieden (via klacht) om nog met Britt te praten, maakt zij (Karin dus) zichzelf nog verdachter natuurlijk, want dan laat ze uitschijnen dat Britt inderdaad iets te verbergen heeft en dat zij (Karin dus) bang is dat Britt haar mond voorbij gaat praten. Wel straf dat Thilly haar pijlen op Britt richt, terwijl Nancy een zoveel makkelijker doelwit lijkt te zijn.

Overigens nog een maand tot de finale, ik vind het persoonlijk nog wat vroeg om nu al te speculeren over wat er allemaal kan gebeuren...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Speculaties en/of seizoensfinale

Bericht door satine »

Tiboko schreef: do 15 mei 2025, 18:20 ik vind het persoonlijk nog wat vroeg om nu al te speculeren over wat er allemaal kan gebeuren...
Vermits er in het Speculaties-hoekje dikwijls gespeculeerd wordt aan de hand van de spoilers, heb ik een topic aangemaakt waar ook aan de hand van spoilers mag gespeculeerd worden.
En vermits het hier niet zo heel druk is meestal, leek het me een beetje overbodig om daarna nog een apart topic te openen voor de finale.
Vandaar..

Maar iedereen is uiteraard vrij om hier al dan niet te posten - het is geen verplichting ;)
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Was geen kritiek hoor, gewoon mijn persoonlijk aanvoelen dat er nog zoveel wendingen kunnen komen met nog zoveel afleveringen voor de boeg, dat de finale dus nog veraf lijkt. Maar uiteraard niks op tegen dat mensen dat nu al doen.

Ik ga het met alle plezier lezen, zoals alle andere bijdragen hier :smile:
1 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 122
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Ze kunnen ook trouwen in de gevangenis 8)
0 x
bragolin-01
Nog geen rang
x 13

Bericht door bragolin-01 »

Tiboko schreef: do 15 mei 2025, 18:20 Als Karin haar - wat er lijkt aan te komen - out of the blue laat verbieden (via klacht) om nog met Britt te praten, maakt zij (Karin dus) zichzelf nog verdachter natuurlijk, want dan laat ze uitschijnen dat Britt inderdaad iets te verbergen heeft en dat zij (Karin dus) bang is dat Britt haar mond voorbij gaat praten.
Er is anders wel een aannemelijke verklaring mogelijk:
Britt kan alleen maar haar normale leven weer opnemen als ze zichzelf ervan blijft overtuigen dat Jean-Marc naar een ver buitenland is gevlucht en niet meer durft terug te keren. Telkens als Thilly haar confronteert met de mogelijkheid dat Jean-Marc nog in de buurt is en haar op elk ogenblik opnieuw kan komen opzoeken krijgt ze weer paniekaanvallen. Als haar advocaat is het de taak van Karen om haar client te helpen bescherming te zoeken tegen deze voortdurende belaging door een politieagente.die haar boekje ver te buiten is gegaan.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Alleen was Thilly niet de enige die vragen had bij de 360 graden ommezwaai van Britt. Zelfs haar eigen mama moest eerst ontdekken dat J-M dood was voor ze kon "toestaan" dat Britt weer gewoon als Rosa en alleman over straat paradeert, want ze was óók doodsbang dat Britt opeens tegen J-M zou aanlopen, net als Cédric, Emma en nog veel anderen...

Psychologisch zal het wél kloppen (de piste van Karin/paniekaanvallen) maar in realiteit (als J-M niet dood was geweest) was dít een onverantwoord risico.

Vandaar dat Thilly wéét dat J-M dood is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik ben even de draad kwijt wat betreft de onderlinge relaties in Thuis. Wij zien de personages om beurt voorbij komen, maar daarom hebben ze onderling niet altijd een goede band.
Dus, hoe goed kent Thilly Britt eigenlijk? Ze heeft met haar vader samen gewerkt en nu is Dieter haar collega, maar wat doet haar vermoeden dat het gedrag van Britt opeens zo anders is, buiten het feit dat Dieter een open boek is?

Het is toch niet zo dat zij en Britt besties zijn, of vergis ik mij?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Thilly woont samen met Emma en die is close met Britt. Ze vertelde Thilly over de paniekaanvallen etc en dat ze blij was dat Britt weer buiten kwam en zelfs weer kwam voetballen. Als lid van het korps wist Thilly natuurlijk hoe bang Britt was voor J-M - Dieter heeft dat vaak genoeg gedeeld...

Op een dag besloot Britt geen "paniekaanvallen" meer te hebben en gewoon weer het leven van alledag op te pikken. Toen ze ook weer op het voetbal verscheen, vond Emma dat heel moedig - maar Britt reageerde heel nonchalant/afwijzend op haar bezorgdheid. Britt zei zelfs "ik heb het gehad met de bezorgdheid van al die mensen" (inclusief Niels, Cédric & co). Dát vertelde Emma tegen Thilly, gewoon als small talk.

Thilly connecteerde dat met het gedrag van Dieter, die ineens ook niet meer bezorgd was, inclusief paniekzaaier Nancy. Je moet al een uil zijn om dan niet te beseffen dat er iets niet klopt, want heel de "clan" rond Britt maakt zich ineens geen zorgen meer over dat monster. Dat Karin dan ook nog eens reageerde met een klacht, sterkt Thilly in haar verdenking.

Maar dus ze zijn geen besties, de connectie is Emma, die wél alles weet over Britt. Vermits we in het spoiler topic zitten - reagerend op wat Karin vanavond zei tegen Britt "ik zal het je niet kwalijk nemen als je je mond toch..." vrees ik dat Britt vroeg of laat Emma in vertrouwen gaat nemen, waarop die voor een gewetensprobleem komt te staan.

Voilà nu tóch speculatie :smile:
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Dankjewel Tiboko, nu ben ik weer helemaal mee. :thumbup:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Laatste shot van de de seizoensfinale volgens ik : Thilly die ergens ligt, al dan niet bloedend en dan de hamvraag waar we 2 maanden kunnen op broeden : wie is de dader(es) ?

En verdorie, waarom weten we nog altijd niet wanneer Waldek & Karin gaan trouwen want buiten Marianne heeft niemand van de thuispersonages al een "save the date" aka uitnodiging gekregen.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 551

Bericht door Kiki_Dee »

MeneerToertjes schreef: do 15 mei 2025, 16:31 De seizoensfinale heeft een schurk nodig
Gene?
0 x
Plaats reactie