Jean-Marc Weemaes

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Jean-Marc Weemaes

Bericht door satine »

Het ziet er naar uit dat Thilly de zaak Jean-Marc niet zomaar gaat loslaten.
Ik begreep de reactie van Karin en Waldek toen, die was heel menselijk - maar ze hadden de politie erbij moeten halen en het gerecht zijn werk laten doen.
Dus ik vind niet dat ze er zomaar mogen mee wegkomen, ondanks mijn sympathie voor de personages.
Het zou een totaal verkeerde boodschap zijn, ook al zijn er wereldwijd een groot aantal cold cases.
Maar Thilly gun ik de triomf niet, door haar voortdurende omhooggevallen en zelfingenomen houding.
Gisteren ging het eventjes beter toen ze een redelijk gesprek had met Tim, maar of dit blijft duren? Ze vindt zichzelf heel wat, altijd al.
En vroeg of laat komt ze toch bij Dieter uit, vrees ik.
En dan onrechtstreeks ook bij Britt.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Jean-Marc Weemaes

Bericht door Tiboko »

Ik sluit me hierbij aan.

De feeling van Thilly klopt wél natuurlijk en ook Tim had dit in zijn kort gesprek met Dieter door - dat er iets niet klopt.

Dieter die - zeker als het persoonlijk is - normaal élke steen zou omdraaien om "het gevaar" voor zijn plusdochter weg te nemen, doet nu heel geforceerd relax "Let it go" en "werk genoeg". Alsof hij 100 procent zeker is dat Jean-Marc geen gevaar meer vormt. En dat kan hij natuurlijk maar om één reden weten.

Dit krijgt zeker nog een staartje, vooral omdat er met Nancy e.a. teveel mensen op de hoogte zijn. Eén fout woord van haar en de boel explodeert.
Laatst gewijzigd door Tiboko op za 26 apr 2025, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 71
x 13

Jean-Marc Weemaes

Bericht door Anno_1995 »

Ik ben het helemaal met je eens, satine!
Ik vraag me af hoe lang Dieter het nog gaat volhouden om te blijven zwijgen als Thilly hem onder druk gaat blijven zetten. En als Thilly zich terug in de zaak gaat vastbijten, zal ze misschien toch nog wel iets van spoor vinden. In Thuis komen geheimen meestal altijd wel uit - net zoals in de realiteit eigenlijk - dus ik denk dat dit verhaal toch nog wel een staartje zal krijgen. Ik vrees dat Karin en Waldek misschien niet echt lang zullen kunnen genieten van hun getrouwde leventje. Qua dramagehalte zou het ook wel tellen moesten ze bijvoorbeeld op hun trouwdag gearresteerd worden.
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Jean-Marc Weemaes

Bericht door ThuisfanNL »

Door wat er allemaal gebeurd is met Jean-Marc denk ik dat daardoor het huwelijk van Karin en Waldek een groot fiasco zal worden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Jean-Marc Weemaes

Bericht door satine »

Dat zou heel goed kunnen - ergens zijn ze door het gedeelde geheim voor altijd met elkaar verbonden en zijn ze verplicht constant met elkaar rekening te houden.
En is er ook nog Tom - het vuur tussen Karin en Tom is nog steeds niet helemaal gedoofd, met de bezorgdheid om Robin die hen mee met elkaar verbindt.
Dus, het huwelijk zou wel eens één grote schijnvertoning kunnen zijn.
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Jean-Marc Weemaes

Bericht door frankeneddy1 »

Er heeft in Thuis nog nooit iemand lang in de gevangenis gezeten, dat zal nu dus ook wel niet gebeuren. Vaak zelfs vrijgesproken voor moord/doodslag.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Jean-Marc Weemaes

Bericht door Tiboko »

Als je Vince (10 jaar) niet meerekent omdat het voor zijn Thuis-tijd was, dan denk ik dat Stefaan de decaan met één jaar voor de onvrijwillige doodslag op Robrecht de recordhouder is. Eddy & co waren altijd korte periodes...

Afwachten wat het verdict wordt als Vince later dit seizoen voor zijn 2de doodslag voor de rechtbank komt.
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Jean-Marc Weemaes

Bericht door frankeneddy1 »

Ik weet niet of Eddy langer in de gevangenis zat, zat die niet redelijk lang vast in Rusland toen hij nog vrachtwagenchauffeur was?

Over JM: was hij het die dat mes meehad?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Jean-Marc Weemaes

Bericht door Tiboko »

Inderdaad, Eddy zat ooit vast in Rusland.

Het was Karin's mes, ze pakte dat omdat ze zich bedreigd voelde. Als het ooit zover komt dat ze hierover ondervraagd wordt (kan ook natuurlijk dat Waldek àlle schuld op zich neemt, hij heeft toch ook het lijk doen verdwijnen) dan zal ze wel gaan voor wettige zelfverdediging.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1368
x 1725
Contacteer:

Jean-Marc Weemaes

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: zo 27 apr 2025, 12:07 natuurlijk dat Waldek àlle schuld op zich neemt,
en dan trouwen ze in het prison! Is eens iets anders en de wedding planner zal niet meer nodig zijn! Maar we weten nog altijd niet wat er met dat lijk gebeurd is!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Jean-Marc Weemaes

Bericht door satine »

daffy duck schreef: zo 27 apr 2025, 16:54 Maar we weten nog altijd niet wat er met dat lijk gebeurd is!
Dat weet alleen Waldek - zelfs Karin weet het niet.
Maar superspeurneus Thilly gaat het zeker vinden!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Jean-Marc Weemaes

Bericht door Tiboko »

Gisteren zei Thilly tegen Emma dat ze denkt dat Dieter iets met de verdwijning van Jean-Marc te maken heeft. Nu is het zo dat Emma toch een goede band heeft met Britt, zeker als ze eerstdaags gaat mee voetballen - als die dat via Emma te weten komt gaan er paar mensen serieus aan het zweten gaan, vermoed ik.
0 x
Plaats reactie