Thilly Van Santen (Lauren Muller)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Gelukkig gebeuren er veel zware misdaden in zo'n klein dorp.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef: wo 19 feb 2025, 08:33 Gelukkig gebeuren er veel zware misdaden in zo'n klein dorp.
En staat Tilly nu paraat om Janssen en Janssens wat inzicht te geven in de misdaad. Haar conclusies zullen wel gebaseerd zijn op ervaring! :yup:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Hoe blind en zelfingenomen kan iemand zijn? :roll:
Wil Thilly nu echt haar uit de lucht gevallen huwelijk met Harry vergelijken met wat Tim en Sam samen hadden?
Een jarenlange stabiele relatie, een eigen huis waar ze allebei keihard voor gewerkt hebben en risico's genomen, een dochter...

Dat ze echt niet wil inzien dat het niet aan haar is om te bepalen hoe Tim zijn verdriet moet verwerken, kan er bij mij niet in.
Niet iedereen is hetzelfde - en in haar geval: gelukkig maar.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hoe ze daar ook rondloopt en zit, een toevallige bezoeker zou denken dat ze daar de grote baas is - terwijl ze zelfs geen deftig verslagske kan maken...

En haar aannames, gebaseerd op niks. Zou Nancy Jean-Marc hebben kunnen... :eek:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Inderdaad. En zelfs al was Tim slechts een paar maanden samen met Sam, hadden ze geen huis of hadden ze geen kind samen.

Ik wist niet dat er een houdbaarheidsdatum stond op rouwen. Volgens Thilly dus wel! Thilly was efkes samen met Stan van Samang zeker (ik heb dat destijds niet gevolgd) Was zij dan al een maand later aan het rondhuppeln misschien? :(
2 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Het heeft niet veel gescheeld. Natuurlijk had ze ook verdriet, maar dat is niks te vergelijken met hetgeen Tim nu meemaakt. En ik vind het degoutant hoe ze daar als de grote chef in dat bureel zit te kennen geeft dat het allemaal draait om de zo belangrijke vrijgezellenavond en dan nog eens Tim schoffeert als hij z'n telefoon opneemt. Tim die al zolang in dat korps werkt. Ge moet maar het lef hebben om zo te handelen. En dan die uitspraak over Nancy. Nancy die geen vlieg zou. kwaad doen. En komaan Didi, je gelooft toch die oerdomme conclusie niet! :boo:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

daffy duck schreef: vr 07 mar 2025, 10:13 En dan die uitspraak over Nancy. Nancy die geen vlieg zou. kwaad doen. En komaan Didi, je gelooft toch die oerdomme conclusie niet!
Het ding is dat Thilly óók goed is in haar job, maar dat ze geen probleem heeft van een typisch Vlaams karaktereigenschap: namelijk bescheidenheid. :twisted: Ze weet het héél goed dat ze die kwaliteiten heeft, en ze schept er maar al te graag mee op.

Zoals ik al in een andere topic schreef: Die onderzoeken lijken haar goed af te gaan, ze zit op het juiste spoort. En gisteren was het ook zo toen ze suggereerde dat iemand uit de dichte omgeving van Britt Jean-Marc heeft opgeruimd, maar ik heb haar niet horen zeggen dat het Nancy zou zijn.
Dat is natuurlijk weer hoe Dieter het interpreteerde, en Nancy haar verhaal maakte het ook weer erger. Het is een typisch verhaal voor een FC De kampioenen-aflevering: alles berust op een misverstand!

Maar hoe ergerlijk we het misschien wel allemaal vinden: Thilly heeft blijkbaar wel bepaalde skills voor die job, of toch voor dat ene aspect van die job, nu nog al de rest :lol:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

hannanaske schreef: vr 07 mar 2025, 10:38 En gisteren was het ook zo toen ze suggereerde dat iemand uit de dichte omgeving van Britt Jean-Marc heeft opgeruimd, maar ik heb haar niet horen zeggen dat het Nancy zou zijn.
Ze vroeg wel waar Nancy toen was, dus ja, eigenlijk suggereerde ze Nancy ook als vermoedelijke dader.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Oei! Ik moet dus beter opletten dan. :oops:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Een beetje rare denkpiste van Thilly...

Geweten is dat de politie Jean-Marc via de garagist linkt aan het mishandelen van Karin op straat...

Gisteren zitten zij en Dieter te overlopen wie Jean-Marc iets kan aangedaan hebben. Van de "vriendjes" van de hockeyclub komen ze zelfs tot Britt en Nancy. Maar geen van beiden ziet Karin (nochtans zijn meest recente slachtoffer én degene die hem liet veroordelen) als mogelijke verdachte. Straf :denk:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Het Thilly en Dieter gesprek verliep idd in twee passages. Bij die tweede passage ben ik efkes iets te drinken gaan halen en heb toen idd gemist dat ze vroeg waar Nancy was.... 8)

Bij deze TAKE TWO: Thilly en tact gaan absoluut niet samen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

hannanaske schreef: vr 07 mar 2025, 10:38 Het ding is dat Thilly óók goed is in haar job, maar dat ze geen probleem heeft van een typisch Vlaams karaktereigenschap: namelijk bescheidenheid. Ze weet het héél goed dat ze die kwaliteiten heeft, en ze schept er maar al te graag mee op.
Ik vind bescheidenheid geen probleem. :nope:
En de grens tussen zelfverzekerdheid en arrogantie is soms heel dun en dat laatste vind ik wel een probleem.
Verder is Thilly inderdaad goed in wat ze doet (of tenminste, die indruk geeft ze nu, het is pas aan de eindmeet dat de medailles worden uitgedeeld ;) ) maar wat ze niet goed kan of graag doet, doet ze gewoon niet. Iets wat je zelf ook al aanhaalde Hannanaske.
Dus als er een dag komt dat Dieter (of een andere collega) dat deel van haar job niet meer doet, zou ze zichzelf dan nog zo geweldig vinden?
Haar opmerking een tijdje geleden tegen Tim, toen ze zei dat iedereen doet waar die goed in is, schoot bij mij echt wel in het verkeerde keelgat.
Ten eerste is Tim haar persoonlijke secretaris niet en Tim doet geen bureauwerk omdat hij daar (alleen) zo goed in is, maar om niet elke dag risico's te nemen in buitendienst omdat hij nu de volle verantwoordelijkheid draagt ivm Hannah.

Dus nee, Thilly is niet bescheiden, maar ze heeft wel een aantal minder mooie eigenschappen vind ik.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de geweldige vrijgezellenavond die ze voor Lyn ineen gaat boksen. Is een stripact door Sunny en Vince echt het beste wat ze kan bedenken?
Dat ze maar oppast dat ook Eddy niet komt opdraven met zijn Tarzanslipje - al dan niet met velcro. :D
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik vermoed dat het Thilly zelf is die graag de stripact zou zien (ze heeft al met hen beiden geslapen, dacht ik?) en dat dit nu de uitgelezen kans is...

En "Thilly & goed in haar job" is relatief. Zowel Tim als Dieter hebben eerder al zaken opgelost. Als nieuwkomer bij het korps moet dit bij haar nog gebeuren. Afwachten dus maar :yup:
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Tilley is gewoon een betweter pur sang en voor de rest ga ik daar geen woorden meer aan vuil maken. :mad:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: vr 07 mar 2025, 13:10 Ik ben trouwens ook benieuwd naar de geweldige vrijgezellenavond die ze voor Lyn ineen gaat boksen. Is een stripact door Sunny en Vince echt het beste wat ze kan bedenken?
En ik dacht zelfs dat zij dit niet bedacht heeft, maar dat het een suggestie van Rosa was.
0 x
Plaats reactie