Hart onder de riem

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Hannah en Tim. Hannah moet op kinderleeftijd zonder mama verder (misschien komt er later een plusmama maar dat is hetzelfde niet). En Tim, die staat voor de wellicht moeilijkste beslissing van zijn leven en moet dat doen met een hysterische Simonne op zijn schouder.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Hart onder de riem

Bericht door daffy duck »

Tim heeft het al zo hard te verduren gehad. We hebben al kennis gemaakt met z'n miserie familie, z'n zus verloren. Nu ook nog geconfronteerd worden met dit, nu hij zo'n mooie gezin had. En dan is er nog Hannah! Zo hard voor een kind die het nog niet helemaal begrijpt maar toch al met zo'n verdriet geconfronteerd wordt nu.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Hart onder de riem

Bericht door Kiki_Dee »

Tim en Hannah
1 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Hart onder de riem

Bericht door frankeneddy1 »

Simonne ook wel. Het is voor haar ook erg hard hoor. Eerst zeggen ze haar dat haar kindje Samantha gestorven is, dan ziet ze haar 2/3 van Sams leven niet en nu ligt ze op sterven. Simonne is wanhopig en misschien niet erg realistisch maar zij verdient toch ook een hart onder de riem vinden jullie niet?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Hart onder de riem

Bericht door jessie V. »

Ja. Vind ik ook.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Eigenlijk een beetje voor Niels. De examens komen eraan, hij zit in een halve jungle, zijn lief wil alleen maar feesten en kan geen begrip opbrengen voor zijn studie, en omdat zijn lief de huisbaas op alle mogelijke manieren probeert te ondermijnen kan hij nog zijn woonst kwijt geraken.
Ook voor Lowie. Weer een dood spoor. Maar waarom denkt niemand eraan de BOOT te traceren en niet de valse naam van Bob?
En Simonne zal alleen maar valse hoop krijgen en veel geld verliezen. Aan de ene kant heb ik er medelijden mee, aan de andere kant wil ik haar tegen de muur hangen omdat ze zo naïef is.
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Hart onder de riem

Ik heb wel nog nooit gehoord dat iemand allergisch is voor kerstbomen. :denk:
0 x
taaigetje
Nog geen rang
x 13
x 34

Hart onder de riem

Bericht door taaigetje »

frankeneddy1 schreef: do 09 jan 2025, 22:39 Ik heb wel nog nooit gehoord dat iemand allergisch is voor kerstbomen.
Je kan allergisch zijn voor Colofonium, een stof die in de hars zit van de familie Spar en co. Huidcontact met takken, hars of zaagsel kan een jeukende rode huid veroorzaken. Een droog, schilferend soort eczeem of zelfs blaartjes met wondvocht.
Als een kerstboom gedurende langere tijd in een kamer staat kan ook je astma erger worden door sporen stuifmeel van sparren.
Door uitdroging laten deze los en kunnen gaan ‘stuiven’ en zo hooikoorts veroorzaken. (uit een allergie-platform gepikt) :bye:
1 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Hart onder de riem

O bedankt taaigetje! Zit jij op een allergie-forum ook?
0 x
elders
Nog geen rang
x 25

Hart onder de riem

Bericht door elders »

heidiw schreef: do 09 jan 2025, 21:43 En Simonne zal alleen maar valse hoop krijgen en veel geld verliezen. Aan de ene kant heb ik er medelijden mee, aan de andere kant wil ik haar tegen de muur hangen omdat ze zo naïef is.
Slachtoffers hang je niet aan de muur. Slachtoffers moet je helpen met de juiste middelen. Spijtig dat kwakzalvers die middelen nu juist gebruiken om ze niet te helpen maar om ze nog goter slachtoffer te maken. Je gaat toch ook niemand straffen, aan de muur hangen omdat ze bv niet kunnen voetballen, niet kunnen praten ? Of toch?

Ik wil Christine hier wel even aan halen. Vind ik persoonlijk een heel mooie geste en houding wetende wat Femke allemaal niet gedaan heeft om haar te dwarsbomen. Eerbied daarvoor.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

elders schreef: vr 10 jan 2025, 08:13 gaat toch ook niemand straffen, aan de muur hangen omdat ze bv niet kunnen voetballen, niet kunnen praten ? Of toch?
Dat is niet het punt. Wel dat de anders redelijk nuchtere Simonne nu zo naïef is om een kwakzalver in te schakelen.
Want, hun manier van werken is idd altijd de zwakken uitzoeken. Wat ze over Sam vertelde was allemaal wel juist, maar ze kan het evengoed allemaal in de krant gelezen hebben en voor de rest was er veel gokwerk
Laatst gewijzigd door heidiw op vr 10 jan 2025, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Hart onder de riem

Bericht door Tiboko »

Gokwerk en algemeenheden. Ze "werkt hard", ze voelt veel warmte rond zich... je kunt het wel degelijk bij veel mensen zo opbouwen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Hart onder de riem

Bericht door satine »

En niet vergeten: ze heeft de foto's gezien toen ze binnen kwam.
Daar staat onder andere een foto van Lowie met Polly (de energie van een jonge man, waarvan Simonne dan dacht dat het over Joren ging) en een foto van Frank met Hannah (de vaderfiguur, die Frank in mijn ogen helemaal niet is voor Sam. Ze komen goed overeen, maar een vaderfiguur? :nope: )
Stond daar misschien ook een foto van Sam met Veerle, en vandaar dan de tweede moederfiguur? Dat is op de beelden niet echt duidelijk.
En verder haalt ze natuurlijk ook wel dingen uit wat Simonne haar verteld heeft, wat we niet gehoord hebben.
Heeft ze bijvoorbeeld gezegd 'en nu ligt ze daar, en ze is zo'n sterke vrouw' - dan borduurt iemand daar op verder.
Alleen maar positieve dingen, en die wil Simonne natuurlijk horen, die zou iedereen willen horen.
0 x
elders
Nog geen rang
x 25

Hart onder de riem

Bericht door elders »

Ik wil hier wel verduidelijken dat ook ik weet dat het om kwakzalverij gaat en dat die mensen op een geslepen manier zwakkere mensen inpalmen.
Hoe sterk een individu ook mag zijn, wanneer je je kind verliest op een fraktie van een seconde, ik bedoel dit is geen slepende ziekte geweest, dan ben je onvoorbereid en de rede vaak ver te zoeken. En zo zullen wel veel sterke mensen (niet lichamelijk) misschien wel een zwakke plek hebben en daar maken charlatans gebruik van.
Ik wou enkel duiden dat de manier van werken in feite er een is die door de correcte, gemeende gezondheidswerker wordt gevolgd, maar niet om mensen lees te zuigen, maar om ze tot rede te brengen.
Wanneer ik les gaf en met de oudervergadering een leerling moest beoordelen die een grote onvoldoende had (indertijd betekende dat aan het einde van het jaar, gebuisd in cijfers, geen letters). Dan probeerde ik eerst de situatie van de leerling in de familiale context te snappen. Liet ik ouders praten en luisterde ik vooral. Indien mogelijk deed ik dat zonder de leerling erbij want die werken onbewust als stoorzender. Nadien sprak ik met de leerling en luisterde ik naar zijn verhaal (kon ook voor het oudertreffen gebeuren). Dan pas probeerde ik het slechte resultaat te beoordelen. Die kennis werd dan ook gebruik tijdens de deliberatie, leerlingenbeoordeling met alle leerkrachten.

Helaas, in deze drukke wereld waar vooral tijd geld is, wordt er veel te weinig geluisterd en heeft men niet meer geleerd iets op een zinnige verduidelijkende manier uit te leggen. En hier speelt bv lichaamsuitdrukking een heel voorname rol. Gekruiste armen, open armen, ogen die steeds naar beneden kijken, ...
0 x
taaigetje
Nog geen rang
x 13
x 34

Hart onder de riem

Bericht door taaigetje »

frankeneddy1 schreef: vr 10 jan 2025, 04:43 O bedankt taaigetje! Zit jij op een allergie-forum ook?
Nee, ik ben gewoon geboren als kurieuzeneuze mosterdpot. Altijd aan het nadenken, bijleren, zoeken...ze zijn de 'stop' knop vergeten plaatsen in mijn hersenen :mrgreen:
0 x
Plaats reactie