Tom en zijn vuurwapen, hopelijk weet hij waar hij aan begint. Hij gaat schietlessen volgen, dat is toch al 1 verstandige beslissing.
De woorden van Christine hebben blijkbaar hun doel niet gemist, opeens maakt Lowie een bocht van 180 graden, hij gaat zelfs naar de psycholoog, waar ook Frank blijkbaar nu akkoord mee is.
Het zou mooi zijn als het IRL ook zo snel zou gaan, maar in Thuis kan alles.
Natuurlijk kon Christine het niet laten om Femke wat uit te dagen, want zoals zij de proclamatie ziet, zo zal het ook gebeuren.
We weten natuurlijk niet hoe dit de vorige jaren werd gedaan, maar voor een free podium vond ik het precies toch wat laat om dat nu nog te organiseren.
En ik ben naar aardig wat proclamaties geweest vroeger, daar was nooit een free podium, dat was iets voor het jaarlijkse schoolfeest.
Toen Christine zei dat er klassikaal iets gedaan zou worden, neem ik aan dat die leerkrachten en kinderen daar ook al een hele tijd mee bezig zijn.
In dit stadium van het schooljaar ligt de proclamatie normaal al vast en moeten alleen de praktische zaken nog besproken worden, zoals de catering.
Was Femke dan niet bij de vorige vergaderingen, toen het draaiboek werd opgesteld?
Maar Femke vertrok al tegen haar zin, en Christine heeft daar een neus voor, dus liet ze deze kans om Femke te jennen, niet liggen.
Haar voorstel om Femke alles te laten aankopen, vond ik niet ok, ik denk niet dat Vic al proclamatie had, dus waarom moet Feniks daarvoor opdraaien? Of ging het alleen om de 'groothandelsprijs' waar Christine dacht van te kunnen profiteren? Dat was mij niet helemaal duidelijk. Ik denk ook niet dat Sam staat te springen om alles voor die proclamatie via Bar Madam te laten betalen, want ook Hannah zit nog niet in het zesde.
En Femke ziet groen van jaloezie, zou ze Peter dan nog niet vergeten zijn, of heeft ze het gewoon moeilijk met het feit dat zij (weeral) alleen achter blijft?
Ik was vroeger helemaal geen fan van Christine, dat is veranderd in de tijd dat ze Jacques een paar keer op zijn plaats zette en ook al zou ik IRL niet meteen besties met haar willen zijn, ik moet toch vaak om haar lachen.
En ik vind haar en Peter veel leuker om samen te zien dan Femke en Peter.
Vince verzuipt weer in zelfmedelijden, waarop Eddy beslist dat HIJ dan deze keer zijn handje moet vasthouden. Dat hij dan vindt dat Femke Vince terug in huis moet nemen vond ik nogal apart, uiteindelijk weet Eddy niet waarom er een breuk is - en ook niet hoe Vince tegen Britt gedaan heeft.
Dat Femke zo gepikeerd reageerde kon ik nog ergens begrijpen, maar niet dat ze zo lang wachtte om de telefoon te beantwoorden. Toen ze nog smoor was op Vince heeft Eddy nooit moeilijk gedaan als ze daar aan de deur stond, hij ging zelfs weg om hen privacy te geven.
Simonne heeft eindelijk DE uitdaging gevonden die ze zo nodig had in haar leven: een vervolgcursus pottenbakken. Oh, zo spannend!
Nog wat beeldvulling in de wellness, de 'Staying alive' van Nancy was iets minder tenenkrommend dan de vorige pogingen van de schrijvers om grappig te zijn, maar ik zat eigenlijk alleen maar te denken dat ik ook zo'n hangzetel wil, maar dat ik niet weet waar ik hem zou kunnen hangen.
Karen en Waldek.....

Als het brandt, moet er geblust worden zeker?
Viv, die blijkbaar alweer over haar gekwetst en gebroken hart wil strijken wat Lowie betreft.
En Cédric die gaat solliciteren als ambulancier - zou die op termijn zien in Abel wat anderen niet zien?