Tamara Vereken (Tine Priem)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

In dit geval echter: als de man van wie je aan het scheiden bent, alles probeert om je kapot te maken.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Na die tekening zou ze toch beter ook eens met Leo babbelen over waarom mama en papa niet meer samen zijn. Dat ze in zak en as zit is zeer te begrijpen, maar net nu moet ze rechtstaan en haar klauwen in Bob zetten.
Zoals de eerste mevrouw Trump zei bij haar scheiding: "don't get mad, get everything!". En daarna kan je gaan zitten treuren.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat laatste is zeker waar :yup: (misschien moeten ze haar "The First Wives Club" eens laten zien :mrgreen: :lol: )

Maar voor de rest is Bobs invloed op de gemoedstoestand van Leo, niet iets waar Tamara veel aan kan doen, vrees ik.
Wat Bob doet met Leo, is in feite een vorm van mishandeling. Daar ben je als fatsoenlijk mens niet tegen opgewassen, zeker niet als je niet bij de feiten in de buurt bent en ook niet rechtstreeks tegen die kleine kan en wil zeggen dat papa een verknipte psychopaat is.

In die zin zit ze nu wel heel erg gewrongen en ziet het er niet best uit. Je verwacht ook niet dat een vader zijn zoontje voor zoiets gebruikt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Kan verkeerd zijn doch Peter heeft toch ook rare dingen gezegd/gedaan tijdens de vechtscheiding en hoederecht over Vic :denk: Ik herinner me nog iets dat Vic naar peter's mening in een toxische (was de eerste keer dat ik dat woord hoorde :oops: ) omgeving opgroeide maar het verschil met Peter en Bob is dat Bob het slinks en stil doet terwijl Peter er meestal als een brulboei tegenaan ging.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Voor mij zit het grote verschil in het feit dat Bob al op voorhand tegen Leo zegt dat het bij hem veel fijner en leuker gaat zijn dan bij mama.
En laat doorschemeren dat mama opeens papa niet meer graag ziet, maar dat het omgekeerd niet het geval is. Dus is mama de slechte in heel de historie.
En dat zegt hij tegen Leo - Peter zei de dingen die hij zei niet tegen Vic, of heb ik dat gemist toen?
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 23 jan 2024, 14:12 En dat zegt hij tegen Leo - Peter zei de dingen die hij zei niet tegen Vic, of heb ik dat gemist toen?
Nee, dat heb je volgens mij niet gemist. Dat is precies wat voor mij ook het grote verschil maakt...
Bij Peter en Femke werd de rechtbank ingezet om het hoederecht te krijgen. Daar zijn door beide kampen zeker ook dingen gezegd die niet kloppen of door de beugel kunnen, maar dat is niet rechtstreeks tegenover Vic gebeurd.

Maar Bob zet Leo zélf in, in zijn conflict met Tamara.
Het feit dat Bob de band tussen Leo en zijn moeder hiermee volledig om zeep kan helpen, vind ik echt doodeng. Zoiets kan zomaar permanente schade toebrengen aan zo'n jong kind, want Leo houdt van zijn moeder en voelt zich terecht veilig bij haar. Die kan de leugens van Bob op geen enkele manier nuanceren, laat staan begrijpen...
1 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Wat Bob doet, is ronduit degoutant. Tegen een kind zeggen dat het bij hem 'oh zo veel leuker' zal zijn dan bij de mama. En Tamara die geen weerwoord kan bieden. Tenenkrullend.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Weer n maatschappelijk probleem aangekaart : na n scheiding hebben de vrouwen het financieel moeilijk. Tamara laat dan nog één van haar twee jobkes vallen ... Bob zal wel geen probleem hebben om de eindjes aan mekaar te knopen.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Mis Johan, niet iedere vrouw zit in financiële moeilijkheden als ze als alleenstaande moeder er voor komt te staan :yup: Ik was/ben daar het levende bewijs van :angel: :whistle:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Inderdaad Martha...
Misschien een maatschappelijk probleem, maar bij Tamara en Bob ligt dat vooralsnog wel anders dan in veel andere situaties, vind ik.

Het werk wat Tamara nu laat vallen was niet iets waar ze geld mee verdiende (de schulden liepen alleen maar op), dus het laten vallen van ViTa is hooguit positief voor haar financiële situatie in de toekomst. Verder werkt ze inmiddels enkele uren per week in vaste loondienst, maar draait al jaren geen 40-urige werkweken voor zover ik begrepen heb. Ze was dus sowieso al jaren voor een deel financieel afhankelijk van Bob, maar daar heeft ze wel zelf voor gekozen. Bob verdiende in beginsel al veel meer dan Tamara, gewoon vanwege het soort beroep wat ze gekozen hebben.

Tamara zal dus meer uren/harder moeten gaan werken voor meer geld omdat ze voor zichzelf moet gaan zorgen, dat wel.
Voor de rest kunnen we het pas over een maatschappelijk probleem aankaarten gaan hebben wanneer Bob geen alimentatie zou betalen voor Leo (wat irl nogal eens voorkomt) of wanneer hij Tamara volledig alleen op zou laten draaien voor de zorg voor Leo, waardoor ze niet kan gaan werken. Iets wat ook onderdeel is van dat maatschappelijke probleem waar "de vrouwen" nogal eens last van hebben...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Als Bob en Tamara voor co-ouderschap gaan, hoeft Bob waarschijnlijk geen alimentatie te betalen. Tenzij hij echt aanzienlijk meer verdient dan zij, maar daar zal dan de rechtbank moeten over beslissen in hun geval vrees ik. Ik zie Bob momenteel niet als de bezorgde ex die dat spontaan gaat doen.
En Leo gaat toch naar school, waarom zou Tamara dan niet kunnen gaan werken?
Ik heb altijd fulltime gewerkt, ook al zagen mijn kinderen hun vader maar 1 namiddag per 14 dagen, ook in de vakanties.
Er bestaat nog altijd iets als opvang en vakantiekampen allerhande, speelpleinen...
2 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Heb ik dat nu verkeerd begrepen maar zegt zij echt tegen Viv dat ze niets van Vita moet hebben? Die heeft er toch geld ingepompt, ik zou dan toch mijn deel terug willen denk ik.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: do 25 jan 2024, 14:24 Als Bob en Tamara voor co-ouderschap gaan, hoeft Bob waarschijnlijk geen alimentatie te betalen. Tenzij hij echt aanzienlijk meer verdient dan zij, maar daar zal dan de rechtbank moeten over beslissen in hun geval vrees ik. Ik zie Bob momenteel niet als de bezorgde ex die dat spontaan gaat doen.
En Leo gaat toch naar school, waarom zou Tamara dan niet kunnen gaan werken?
Dan ga ik in alle gevallen wel echt uit van de slechtste uitkomst of de moeilijkste omstandigheden, waarvan in dit geval inderdaad (nog) helemaal geen sprake is. ;)
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

vdbemdsa schreef: do 25 jan 2024, 14:28 Heb ik dat nu verkeerd begrepen maar zegt zij echt tegen Viv dat ze niets van Vita moet hebben? Die heeft er toch geld ingepompt, ik zou dan toch mijn deel terug willen denk ik.
Het probleem is dat dat geld er op dit ogenblik niet is, dus als ze het echt terugwilt, zou het via juridische proceduren zijn, die haar dan weer geld, moeite en veel tijd zullen kosten. Dat ze dan afweegt wat haar het meeste waard is, begrijp ik haar eigenlijk wel.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

martha schreef: do 25 jan 2024, 14:12 Mis Johan, niet iedere vrouw zit in financiële moeilijkheden als ze als alleenstaande moeder er voor komt te staan Ik was/ben daar het levende bewijs van
Klopt, u bent n uitzondering, gelukkig. Ik zit op Tinder en heb al enkele gescheiden 50+ vrouwen ontmoet en de meesten hebben toch wel financiele problemen.
0 x
Gesloten