Inhouden seizoen 29
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Inhouden seizoen 29
Ik hoop dat Vince haar niet vermoord heeft, anders verdwijnt hij uit thuis. Vince is voor mij toch een leuk personage waar ze nog alle kanten mee uit kunnen
0 x
-
- Poster rang 1
- x 1
- x 56
Inhouden seizoen 29
Ik hoop al bijna dat het Abel is die Sofia om gelijk welke reden vermoord heeft, want wat een tenenkrullend acteerwerk is dat. Hij verschijnt tenminste al niet in de inhouden, dus zijn rol zal hopelijk wat beperkt blijven.
Wat de echte dader betreft, de spoilers zijn wat verwarrend (met opzet, uiteraard). Vince lijkt te voor de hand liggend. Maar er is buiten Vince toch echt geen enkel ander personage met een link met Sofia, behalve Femke/Karin/Rosa, die haar een paar keer ontmoet hebben. Ik ben benieuwd wat hier achter zit.
Wat de echte dader betreft, de spoilers zijn wat verwarrend (met opzet, uiteraard). Vince lijkt te voor de hand liggend. Maar er is buiten Vince toch echt geen enkel ander personage met een link met Sofia, behalve Femke/Karin/Rosa, die haar een paar keer ontmoet hebben. Ik ben benieuwd wat hier achter zit.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
Inhouden seizoen 29
Ik zou, als de dader bekend is, nu toch graag eens een reconstructie zien van hoe die dat ongezien en zo snel voor elkaar heeft gekregen 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
Met alle respect voor de acteur zelf, maar hier denk ik hetzelfde over.Nicolaske schreef: vr 12 jan 2024, 07:34 Ik hoop al bijna dat het Abel is die Sofia om gelijk welke reden vermoord heeft, want wat een tenenkrullend acteerwerk is dat. Hij verschijnt tenminste al niet in de inhouden, dus zijn rol zal hopelijk wat beperkt blijven.
Als hij een blijver is, dan hoop ik dat hij zo overkomt omdat hij nog in zijn rol moet groeien.

Dat zou ik ook wel willen weten. Maar als ik denk aan hoeveel losse eindjes er achter bleven na de Chris/Maité- historie, dan vrees ik daarvoor.heidiw schreef: vr 12 jan 2024, 08:33 Ik zou, als de dader bekend is, nu toch graag eens een reconstructie zien van hoe die dat ongezien en zo snel voor elkaar heeft gekregen![]()
Als ik nog maar alleen denk aan de jukebox in Bar Madam denk die opeens uit zichzelf begon te spelen terwijl er niemand in de buurt was en nergens een spoor van inbraak - dan zou het best wel eens kunnen dat we ook deze keer op onze honger gaan moeten blijven zitten, zoals al zo vaak gebeurd is in Thuis.
2 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Inhouden seizoen 29
Vooral omdat de dader én koelbloedig (op het morbide af) én makkelijk aan materiaal moest geraken, maar ook zijn weg moest weten in de Withoeve (om ongezien dat lijk te verslepen) en ook nog handig met vaten in de kelder van de wijngaard. Dat zie ik die stagiair (Abel) of student (Gaby) toch niet zo meteen allemaal doen. Bovendien moet het iemand zijn die razend kwaad was op Sophia, om wat voor reden dan ook. Ik denk dat als ze dan zomaar een onbekende (of toch bijna) uit de hoed zouden toveren, dit toch wel compleet ongeloofwaardig zou zijn.heidiw schreef: vr 12 jan 2024, 08:33 Ik zou, als de dader bekend is, nu toch graag eens een reconstructie zien van hoe die dat ongezien en zo snel voor elkaar heeft gekregen
0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
Inhouden seizoen 29
Wel, ze was vroeger rechter werd gezegd. Ik kan me inbeelden dat er wel meer zullen zijn die zich door haar onterecht veroordeeld voelden en een eitje wilden pellen. En ik hoop echt dat Vince er voor niets tussen zit, want natuurlijk is zijn DNA in die loods gevonden. Hij werkte er per slot.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
Hetzelfde DNA is blijkbaar gevonden op de zakken waarin de stoffelijke resten zaten?
Dan zouden die ook uit de loods komen, als Vince er niets mee te maken heeft.
En dat laatste hoop ik ook - het zou fijn zijn om eens verrast te worden met een onverwachte wending. Liefst met een aannemelijke uitleg erbij.
Een mens mag blijven hopen nietwaar?
Dan zouden die ook uit de loods komen, als Vince er niets mee te maken heeft.
En dat laatste hoop ik ook - het zou fijn zijn om eens verrast te worden met een onverwachte wending. Liefst met een aannemelijke uitleg erbij.
Een mens mag blijven hopen nietwaar?

0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
Inhouden seizoen 29
Misschien was het in eerste instantie niet de bedoeling dat die Sofia daadwerkelijk dood moest, ze kon met haar handlanger (Vince ? ) afgesproken hebben om voor "dood te spelen" zodat zij later Waldek konden chanteren (heeft die Sofia niet tegen Vince gezegd dat hij zou moeten "betalen" voor datgene wat vroeger tussen hen was gebeurd ?
) en misschien is dat plan van Sofia dus mislukt, werd ze daadwerkelijk al dan niet per ongeluk levenloos en heeft Vince, in een heel rappe film
zoals (toen ik kind was) in de "comdedy capers"
haar de trap afgesleurd (de withoeve heeft geen lift denk ik) in een kuip gewurmd en laten oplossen. In feite is dat rol van Vince in Thuis (na het vertrek van zijn gezin) uitgespeeld.
En nu moet ik denken dat er de voorbije weken wel veel aandacht werd besteed aan het spoelen van de wijnvaten

En nu moet ik denken dat er de voorbije weken wel veel aandacht werd besteed aan het spoelen van de wijnvaten

0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
Inhouden seizoen 29
Mijn theorie na vandaag: de vrouw die zich voordeed als Sofia Ledoux is Katy Mertens, de weduwe van de man die Vince in een stomdronken razernij doodsloeg. Volgens haar werd Vince niet genoeg gestraft gezien hij zelf zegt dat het OM een veel zwaardere straf eiste maar rechter Ledoux hem gunstig gezind was. Mertens begint Vince te volgen, ziet waar hij werkt en papt aan met Waldek onder de naam Sofia Ledoux. Die laatste is intussen al dood, half opgelost in zwavelzuur en begraven. Daarna voert ze de rest van haar plan uit: Waldek drogeren (raar dat dat nooit getest is maar bon), dood spelen en zich uit de voeten maken terwijl hij in volle paniek hulp zoekt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Inhouden seizoen 29
En daar komen de scenaristen weer in drijfzand terecht. Waarom zou Vince wraak nemen op een rechter die hem "maar" 10 jaar gaf in plaats van 20 jaar? Dan houdt die hypothese (zoals Vince zegt) nooit stand.
En dan blijft nog de vraag waarom Vince óók deed (tegenover Waldek, Rosa en co) dat Katy Sofia was, welk voordeel had hij daarbij ??? Integendeel, haar "ontmaskeren" zou hem juist de dankbaarheid van collega Waldek opleveren...
Dit gezegd zijnde klopt er niks van de "story Vince". Als de doodslag op die man van Mertens onvrijwillig was (net zoals bij Marianne), in een dronken bui - dan varieert de straf in België tussen 3 maand (minimum) en 2 jaar (maximum), maar zeker geen 10 jaar
En dan blijft nog de vraag waarom Vince óók deed (tegenover Waldek, Rosa en co) dat Katy Sofia was, welk voordeel had hij daarbij ??? Integendeel, haar "ontmaskeren" zou hem juist de dankbaarheid van collega Waldek opleveren...
Dit gezegd zijnde klopt er niks van de "story Vince". Als de doodslag op die man van Mertens onvrijwillig was (net zoals bij Marianne), in een dronken bui - dan varieert de straf in België tussen 3 maand (minimum) en 2 jaar (maximum), maar zeker geen 10 jaar

0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1362
- x 1721
- Contacteer:
Inhouden seizoen 29
Help! <Het Ketnetniveau zal daar terug zijn!
Madam Soleil to the rescue!
Voila zie, 't heeft lang geduurd!Yvetje schreef: za 13 jan 2024, 10:49 Frank reageert zijn gemoed af op Eddy en dat pikt die laatste niet.
Hij heeft misschien nog een overschotje zuur in de tank. Kan hij haar ook oplossen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1362
- x 1721
- Contacteer:
Inhouden seizoen 29
Kan toch niet waar zijn zeker! Zijn we daar klaar voor?? We hadden nog maar één koppeltje dat overeen kwam en lap, laat het niet ook een heftige uitdaging zijn om samen te blijven. Klein meningverschilletje zou nog kunnen !

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
martha schreef: di 02 jan 2024, 14:48 En waarom stond de deur van het appartementje van Eddy wijdopen?
Zou dit iets te maken hebben met het feit dat het DNA van Vince gevonden is? Dat Vince niets met de moord te maken heeft maar dat het wel de bedoeling is dat hij ervoor opdraait, doordat iemand daar DNA van hem heeft verzameld? (kan dat, door gedragen kleding of zo?satine schreef: di 02 jan 2024, 15:28 Dat vroeg ik mij ook af - en waarom de GSM blijkbaar in de zak van de jas van Vince zat.

Hoe die GSM daarmee te maken heeft, is me niet duidelijk. Heeft iemand die meegenomen, zodat die later aan de moord kon gelinkt worden en heeft die de verkeerde meegenomen, denkende dat die van Vince was?
Of is hij is de verkeerde jas terug gestoken en komt Eddy ook nog in het vizier van de flikken, als medeplichtige?
Of was het om "bewijsmateriaal' in het appartement te gaan droppen en heeft de GSM er niks mee te maken?
Of was het allebei gewoon stom toeval...
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Inhouden seizoen 29
Of slordigheid van de acteurs ??
Zoals Rosa die begin van de week bij Waldek binnenstapte, haar jas over de stoel hing en daarna weer zonder jas buiten ging, de winterse kou tegemoet...
Zoals Rosa die begin van de week bij Waldek binnenstapte, haar jas over de stoel hing en daarna weer zonder jas buiten ging, de winterse kou tegemoet...
0 x