Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Arme Thilly - als zij er achter komt dat degene die ze nu beetje bij beetje als 'vriendin' begint te beschouwen, mee verantwoordelijk is voor de dood van Harry.
Dat heeft ze zeker niet verdiend.
Misschien moest Dieter nog maar eens doorzakken in Bar Madam en 'per ongeluk' zijn mond voorbij praten over Maité.
Dat zou ons wel een langdradige verhaallijn besparen.
Ze gaan niet Maité voor één of twee weken laten blijven. Die krijgt een heel netwerk. Geen toeval dat ze nu op weg is om goeie vrienden te worden met Thilly.
Wat dat appartement betreft, waar Silke & Viv gaan samen wonen, ik vraag me af of we dat ooit te zien gaan krijgen.
martha schreef: do 28 sep 2023, 15:26
En wat ik me ook afvraag : dat verhaal van Thilly over de abortus (als het de waarheid natuurlijk is want met Thilly weet je nooit of het gewoon bluf is) gaat Maité dat niet op zeker moment tegen haar gebruiken
Op welke manier? De vader is bij ons weten geen Thuispersonage en abortus is niet strafbaar.
Tenzij die vader vroeg of laat nog opduikt, maar dan is het ondertussen ook alweer zoveel jaren geleden en ik denk dat Thilly wel meer dan 1 ex/onenightstand heeft (gehad) in haar leven.
Of zou het een resultaat kunnen zijn van haar gerollebol met Lowie indertijd?
Want ze kan natuurlijk over 'het buitenland' praten zoveel ze wil...
satine schreef: do 28 sep 2023, 15:36
Of zou het een resultaat kunnen zijn van haar gerollebol met Lowie indertijd?
Ze is natuurlijk ook eens de koffer ingedoken met Tom, toen die net Judith had buiten gebonjourd.
Verder was er ook nog Vince en wie weet hoeveel anderen voor hem? Van alle personages in Thuis heeft Thilly volgens mij toch het grootst aantal bedpartners gehad.
Ik vind het wel raar dat Angele 'uitverkoren' wordt om naar Brazilie te gaan. Ik vermoed dat ze geen Engels kent, laat staan Portugees. Dit was meer iets voor Thilly (die geen gezin heeft), een wereldreizigster die nu plots huismus geworden is. Ook raar dat personeel van zo'n klein cafeetje een cursus mag volgen in Brazilie !
Goh, Thilly met haar gemoei!
Het is dat Dieter zichzelf serieus in nesten werkt als hij zegt wat hij weet, want hij heeft zijn werk niet fatsoenlijk gedaan en kan dus niet het hele verhaal vertellen - maar zou ze nog zo uit de hoogte doen als ze wist wie de vader van Maité is?
En ook dat het best wel eens zou kunnen dat Maité waarschijnlijk nog wel andere plannen heeft, buiten alleen een kind krijgen?
satine schreef: wo 04 okt 2023, 21:40
En ook dat het best wel eens zou kunnen dat Maité waarschijnlijk nog wel andere plannen heeft...
Ik denk dat ze die intussen laten vallen heeft, want voor wie of wat zou ze nog wraak moeten nemen, nu haar vader en zijn handlanger dood zijn en ze zijn geld op haar rekening (ergens) heeft staan? Waarom nog riskeren in de gevangenis te belanden, als je alles hebt wat je wou, inclusief een baby van de enige man die haar aan de galg kan praten, maar dat om die reden nooit zal doen.
Back on topic.
Dat Thilly eerst alles deed om haar zus en Dries weer samen te brengen (met tips etc), maar nu plots jaloers begint te reageren vind ik wel raar. Waarom toch?
Mja, echte redenen heeft ze niet meer, dat is waar. Daarom zei ik ook dat het 'zou kunnen'.
Maar ze heeft het wel plechtig aan haar vader belooft, dus wie weet, in de toekomst?
In ieder geval zou Thilly wel helemaal anders reageren op haar nieuwe bestie, als ze te weten komt wie dat is.
satine schreef: do 05 okt 2023, 09:50
Maar ze heeft het wel plechtig aan haar vader belooft, dus wie weet, in de toekomst?
In ieder geval zou Thilly wel helemaal anders reageren op haar nieuwe bestie, als ze te weten komt wie dat is.
Denk dat ik dit nog het meest frustrerende vind aan dit alles: je zit constant naar een "vriendschap" te kijken waarvan je weet dat er niks van klopt.
Maité laat niet het achterste van haar tong zien, want die zou met haar geld evengoed kunnen vertrekken. Die heeft in principe niks in het Thuisdorp verloren en blijft daar naar mijn mening dus ook niet zomaar rondhangen.
En Thilly is zo opdringerig als het maar zijn kan en doet nooit veel anders dan zich met andere mensen moeien en haar mening opdringen. Maakt niet uit wie ze tegenover zich heeft. Ze is in die zin nogal vlug "bevriend" met mensen, maar wel altijd met de dikke kanttekening erbij dat alles om haar en haar "alwetendheid" draait. Zelfs haar zus moet constant aan haar gedram en gehoon geloven, met héél af en toe een klein beetje menselijkheid. Maar dat is maar sporadisch en ik moet eerlijk bekennen dat ik me zelden zo geïrriteerd heb aan een zussenrelatie in een serie...
Wat mij betreft kan Thilly dus niet snel genoeg het deksel op haar neus krijgen wat Maité aangaat, want dit hele gebeuren is - naar mijn mening toch - alleen maar onlogische en ergerlijke beeldvulling van 2 dames die allebei denken dat de evenaar door hun achterste loopt en die verder geen enkel sociaal gewenst of "vergoelijkend" trekje laten zien.
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Ben ik de enige die vindt dat Thilly gisteren kattig en zelfs neerbuigend deed, toen het over Christine ging?
Heb ik een ruzie gemist? Of is de dame gewoon verveeld en heeft ze veel te weinig omhanden?
Of is Christine opeens quantité négligeable nu ze een nieuwe bestie heeft om haar te entertainen?
Ik vind Thilly heel opdringerig om na zo'n korte tijd al voor te stellen om een appartement te delen met Maité? Met een kindje op komst?
Als ze niet constant aan Harry wil herinnerd worden, kan ze misschien dat grote 'portret' van Harry ergens anders zetten. Niemand kan ernaast kijken.
Ik kon Maité geen ongelijk geven dat ze niet meteen op het voorstel van Thilly in ging, die laatste deed me wat aan een octopus denken, met tentakels overal.
Zou ze niet beter een hobby zoeken? Gaan pottenbakken met Simonne of zo?
satine schreef: vr 20 okt 2023, 11:05
Ik kon Maité geen ongelijk geven dat ze niet meteen op het voorstel van Thilly in ging, die laatste deed me wat aan een octopus denken, met tentakels overal.
Zou ze niet beter een hobby zoeken? Gaan pottenbakken met Simonne of zo?
Misschien is dat laatste een goed idee ja
Maar haar gedrag is meer dan opdringerig ja, vind ik ook. Om het benauwd van te krijgen gewoon!
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..