Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Ik heb net de laatste 3 weken uitgesteld bekeken (wegens vakantie)…
De ondervragingen van John door Maïté. Worden zulke ondervragingen niet altijd opgenomen door een camera? Voor allerlei redenen, uit veiligheid, om eventueel te herbeluisteren…. ik kan mij niet voorstellen dat dat niet gebeurt.
De ondervragingen van John door Maïté. Worden zulke ondervragingen niet altijd opgenomen door een camera? Voor allerlei redenen, uit veiligheid, om eventueel te herbeluisteren…. ik kan mij niet voorstellen dat dat niet gebeurt.
1 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
Hoorde ik daar Christine zeggen "1 september" 
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Wordt dat niet meer gedaan dan?
Ik heb het zo gedaan, lang geleden en dat ging prima.
En ook al is het niet de bedoeling dat ze met een onderbroekje aan op het potje gaan zitten, soms deden ze dat wel.
Maar zo wenden ze wel aan het idee.
En ze waren alle 3 binnen de paar weken 'zindelijk', ruim voor ze twee jaar oud waren.
Ik heb het zo gedaan, lang geleden en dat ging prima.
En ook al is het niet de bedoeling dat ze met een onderbroekje aan op het potje gaan zitten, soms deden ze dat wel.
Maar zo wenden ze wel aan het idee.
En ze waren alle 3 binnen de paar weken 'zindelijk', ruim voor ze twee jaar oud waren.
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Ah? Bij de mijne niet hoor. Dat was met de billetjes bloot (maar het was wel zomer moet ik erbij zeggen) als we alleen thuis waren. En ze had zowel thuis als in de crèche leren rechtop zitten in een Bumbo wat wel op een potje lijkt (mss bestond dat bij jouw kinderen nog niet? Ik had er voordien eigenlijk ook nog nooit van gehoord). Maar lang heeft dat niet geduurd. Op school waren er toiletjes en thuis wou ze dan niet meer op dat potje.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Het idee achter het onderbroekje was dat als ze dan plasten, het een onaangenaam gevoel gaf, vooral als het afkoelde.
En dan zouden ze sneller de voorkeur geven aan het potje.
Dat was met blote billetjes minder. Je moest dan natuurlijk wel in de buurt zijn om het onderbroekje naar beneden te doen als ze aanstalten maakten om te gaan plassen.
Na een tijdje herken je dat wel.
En inderdaad, die Bumbo bestond toen nog niet, net zoals heel veel andere dingen.
Maar ze zijn allemaal zindelijk geworden, dat is het voornaamste.
En dan zouden ze sneller de voorkeur geven aan het potje.
Dat was met blote billetjes minder. Je moest dan natuurlijk wel in de buurt zijn om het onderbroekje naar beneden te doen als ze aanstalten maakten om te gaan plassen.
Na een tijdje herken je dat wel.
En inderdaad, die Bumbo bestond toen nog niet, net zoals heel veel andere dingen.
Maar ze zijn allemaal zindelijk geworden, dat is het voornaamste.
0 x
-
Sanneke
- Poster rang 1

- x 7
- x 6
Onderbroek aan op het potje, vind ik ook niet zo raar. Dat hoort bij het ontdekken. En onze jongste is ongeveer even oud als Jaan.
0 x
Sanne
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Als ik die oorspronkelijke uitleg van Vince goed begrepen heb, zou dat kantoor Sterkens (of hoe heetten die) met acht man daar voltijds op die zaak van Ilias gaan zitten. Hum. Nu weten we uit grote processen (zaak Dia e.d.) dat dit soort opdrachten makkelijk tot boven de 100 000 euro gaat. Die advocaten deden dat gratis, voor de publiciteit - omdat het een ruchtmakende zaak was.
Nu denk ik dat de moord op de racistische ex-rechter niet in die categorie (ruchtmakende zaak, die heel het land aanbelangt) thuishoort. Dat ze PRO DEO (zoals Vince tegen Vicky en zij tegen Ilias zei) gaan werken - met acht man full-time - is gewoon totaal van de pot gerukt. Want pro deo wordt uiteraard door de belastingbetaler betaald en wat belang heeft die er nu bij dat die zaak Cosyns tot de bodem wordt uitgespit. Nul
Nu denk ik dat de moord op de racistische ex-rechter niet in die categorie (ruchtmakende zaak, die heel het land aanbelangt) thuishoort. Dat ze PRO DEO (zoals Vince tegen Vicky en zij tegen Ilias zei) gaan werken - met acht man full-time - is gewoon totaal van de pot gerukt. Want pro deo wordt uiteraard door de belastingbetaler betaald en wat belang heeft die er nu bij dat die zaak Cosyns tot de bodem wordt uitgespit. Nul
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Angele kan van de ene moment op de andere naar Brazilie, je moet wel n geldig paspoort hebben en 4 a 5 inentingen tegen allerlei enge ziektes hebben gehad ! Ik denk niet dat Angele zulke spuitjes al heeft gehad omdat ze geen wereldreiziger is, zoals bv Thilly. Heel vreemd allemaal !
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
Dat alhoewel het al in de krant stond Robin blijkbaar nog nergens gezien of gehoord had via sociale media wat zijn oma heeft uitgespookt. Hij heeft toch een GSM (smartphone).
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Klopt, die tieners zijn toch verslaafd aan hun gsm.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Op die leeftijd gebruiken ze hun gsm meestal niet om nieuwssites te volgen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Ik heb tieners en die lezen het nieuws echt niet op de klassieke nieuwssites hoor. Dat gaat gewoon via de sociale media.
No way dus dat dit sensatiebericht niet via een of ander whatsapp groepje of dergelijke bij Robin is geraakt.
No way dus dat dit sensatiebericht niet via een of ander whatsapp groepje of dergelijke bij Robin is geraakt.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Direct de ochtend na haar aangifte, nog voor de school begint?Tiboko schreef: za 21 okt 2023, 14:11 No way dus dat dit sensatiebericht niet via een of ander whatsapp groepje of dergelijke bij Robin is geraakt.
Dat lijkt me wel heel snel.
Maar ik kan mij vergissen. Mijn kinderen waren op die leeftijd helemaal niet met nieuwsberichten bezig op social media, maar die zijn dan ook al ouder.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Wees blij Satine. Het is al zo ver gekomen dat er groepschats á la Gossip Girl gemaakt worden. En wat er daar op gepost wordt is echt gortig en ranzig.satine schreef: za 21 okt 2023, 14:15 Mijn kinderen waren op die leeftijd helemaal niet met nieuwsberichten bezig op social media, maar die zijn dan ook al ouder.
Gelukkig heeft het op de school van mijn dochter maar 2 dagen geduurd eer er ingegrepen werd. Maar zo ver van de realiteit staat het dus niet.
0 x