Joren De Witte (Mathieu Carpentier)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hij vertelt het ook niet op de juiste manier natuurlijk. De juiste manier zou zijn "we hebben iets aangereden, tien minuten rondgekeken en niks gevonden. Daarna zijn we doorgereden..."

Zoals Joren het gisteren vertelde: "Ik heb Zihame aangereden en ben dan als een lafaard gevlucht". Snap niet goed waarom hij zo overtuigd is dat het zo is gebeurd, terwijl hij op die manier ook Eddy in een slecht daglicht stelt.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: za 18 dec 2021, 11:50 Snap niet goed waarom hij zo overtuigd is dat het zo is gebeurd
Inderdaad, wie is, om iets te noemen, nog nooit over een losliggend putdeksel gereden en bijna door het dak gevlogen van dat kabaal?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dat Joren, die een heel intense (en verscheurende) relatie achter de rug heeft met een jongen (Stan dus). Ook met meisjes ervaring heeft (Emma). En bedolven onder de tips van Thilly een stoet one night stands heeft gehad, zowel met jongens als met meisjes. Dat zo iemand dus al de hele tijd zo onwennig doet als Niels in de buurt is en hem uiteindelijk mee op date vraagt? :think:

Anyway. Zo goed hij en Stan met elkaar matchten (interesse in zwemmen, gamen, humor...), zo weinig heeft hij gemeen met Niels. Niks eigenlijk. Zal dus puur fysiek zijn, die aantrekking.
0 x
Farfalla
Nog geen rang
x 18

Bericht door Farfalla »

Is de verhaallijn van de aanrijding van Joren en Eddy met 'iets" eigenlijk afgesloten?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Die verhaallijn is min of meer afgerond, want officieel was Zihame's ongeval een accident zonder derde betrokkenen.

En al wie op de hoogte is, denkt - zonder dat dit ooit bewezen werd - dat Joren de dader is. Vooral hijzelf. Vreemd nog steeds dat de hoofdinspecteur van politie zich laat chanteren, terwijl hij zelf nooit zekerheid heeft gezocht of Sams neefje hier ook effectief schuld aan had.

Hij is ook nooit met de betrokkenen naar de plaats getrokken waar "ze" iets geraakt hebben, vond Tim de flik helemaal niet nodig.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Natuurlijk heeft Joren het volste recht om boos te blijven op zijn oma.
Ik vind het wel jammer dat hij daarmee ook alle goeie dingen weg gooit, het feit dat zij hem liefdevol heeft opgevangen toen het thuis zo slecht ging en een hele tijd heel goed voor hem gezorgd heeft. Tot het moment dat er beslist werd dat het beter voor hem was om bij jongere mensen te wonen, niet omdat zijn oma per se van hem af wou.

Hij heeft ondertussen al zowel zijn vader als zijn moeder verloren, zonder dat dingen waren uitgepraat of bijgelegd. En dat is spijtig. En pijnlijk.
En dat brengt massa's schuldgevoelens met zich mee - ik vraag mij af of hij het nu met zijn oma ook zo ver gaat laten komen.
Dat zou ik wel heel jammer vinden.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 18 jan 2023, 11:33 Hij heeft ondertussen al zowel zijn vader als zijn moeder verloren, zonder dat dingen waren uitgepraat of bijgelegd.
Dat is wat ik niet begrijp. Hij heeft zélf al vaak foute beslissingen genomen in zijn leven (de manier waarop Bill stierf was voor een groot deel Joren's schuld) en een hoop foute dingen gedaan (de zaak Zihame) - hij nog meer dan een ander zou moeten beseffen dat de wereld niet zo zwart-wit is als hij nu meent te denken.

En hij kan ook een voorbeeld nemen aan Niels. Die heeft zijn vader nooit laten vallen, ondanks zijn afkeurende houding over zijn studies/geaardheid plus wat Stefaan zelf uitspookte. Die begripvolle houding tegenover Veerle zou nu meer gepast zijn.

Bovendien snap ik niet waarom hij als 19-jarige per se bij Sam wil blijven wonen, terwijl er een kamer vrij is gekomen in het huis waar Viv, Silke en zijn vriendje Niels wonen. Waarom zoekt hij geen compromis ?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Volgens wat ik lees online zou Joren geboren zijn op 25 mei 2001, dus die wordt binnenkort 22.
Dat is toch wel een mooie leeftijd om op eigen benen te gaan staan, tenzij natuurlijk Sam hem nog 'nodig' heeft voor Hannah, of voor de huur.
Maar wat Hannah betreft, zijn er ook nog Frank en Simonne.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het ligt misschien aan mij, maar ik kijk elke keer weer met verbazing naar het bijna kruiperige gedoe van Sam als het over Veerle en Joren gaat.
Hoe geweldig ze het vindt dat Joren zijn oma heeft kunnen vergeven, of het op zijn minst toch gaat proberen.
Ook het feit dat Joren dit vooral doet voor zichzelf, omdat hij die kwaadheid niet wil voelen.

Geen haar op zijn hoofd dat denkt aan al die keren dat zijn oma voor hem klaarstond, aan al die jaren dat ze liefdevol voor hem gezorgd heeft.
Ook het feit dat zijn moeder na de afwijzing(en???) dan maar gewoon zichzelf verder de dood in gedronken heeft in plaats van niet meteen op te geven, is van geen belang.
En ook niet dat hij zelf niet 1 keer moeite heeft gedaan om te weten hoe het met haar was.
Het blijft je moeder en na de dood van zijn vader had ik dat toch ergens wel verwacht.
Maar dat kan ook aan mijn persoonlijke ervaring liggen.

Ik heb altijd sympathie gehad voor Joren, je zal maar zo'n jeugd hebben en dan uiteindelijk toch nog een lieve, empatische en plichtsbewuste jongeman worden, maar bij deze verhaallijn wringt het bij mij toch een beetje.
Zo, dat moest ik even kwijt. ;)
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Blij dat ik niet de enige ben... ;)
Ik vind het ook behoorlijk pijnlijk om te zien hoe er over de hele geschiedenis tussen Joren en Veerle wordt heengestapt zonder ergens maar eens te benoemen wat Veerle wél allemaal voor hem heeft gedaan.

En dat wordt dan blijkbaar allemaal aan de kant geveegd voor een moeder die er nooit voor hem was, die heeft laten zien dat ze alcohol eigenlijk altijd belangrijker vond dan haar zoon en die net voor haar dood pas tot inkeer kwam, maar daarvoor nooit enige moeite voor hem gedaan heeft.

Ik ga er maar vanuit dat dit meer komt door de manier waarop de verhaallijn (in mijn ogen slecht en niet uitgediept) geschreven is, want ik mag toch hopen dat dat normaal gesproken niet zo zwart/wit bekeken wordt door een kleinzoon, en dat er niet op zo'n manier wordt afgerekend met de grootmoeder die gedurende je hele leven altijd keihard haar best voor je heeft gedaan en waar je zogezegd altijd een heel nauwe band mee hebt gehad. :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Zou Joren bij zijn nonkel gaan werken? Ik heb de indruk dat dit in het buitenland is ofzo, want ze spraken erover dat hij Niels niet meer zou zien.
Nog een personage dat verdwijnt?
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Het probleem met Joren en Niels is dat ze in heel verschillende fases van hun leven zitten. Niels studeert nog (en nog lang) en Joren werkt, wil samenwonen etc. Ik vind ook de Niels eigl weinig over heeft voor Joren. Dan bedoel ik niet zijn 'overspel' noch het feit dat hij niet mee wil verhuizen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

vond het eigenlijk jammer dat men nooit verder de zwemcarrière voor Joren in petto had. Was wel een optimistische verhaallijn geweest. Iemand die succes had in Thuis. Uitzondering en mooi om te volgen. Die acteur heeft er wel de constructie voor en was eens een heel andere kijk op het leven van iemand uit de personages.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Gesloten