Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik vind het ook wat raar. Hoe heel deze verhaallijn werd gekaderd als 'het proces van de eeuw' op de sociale media van Thuis en Eén; sorry, ik voel dat niet. Alexander zat er te kort in en heeft net te weinig gedaan om nu beschouwd te worden als de grote aartsvijand van de familie De Decker/Bastiaens.

Wat ik wel erg fijn vindt, is dat men bij Thuis vaak teruggrijpt naar dezelfde actrice om de rechter te vertolken.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Icarus123 schreef: za 27 mei 2023, 15:51 Ik vind het ook wat raar.
vind het een beetje van een gemiste kans. Had graag eens Peter zien schitteren in een perfect opgebouwd pleidooi met al de stunten die Alexander al had uitgehaald op een rijtje. Ook na de bekentenis over de drugs in de boekentas kon dit argument aardig worden uitgespeeld. Ook Silke haar pleidooi tegen hem had hem de rode oortjes bezorgd die hij verdiende. (als hij die nog kon krijgen natuurlijk!)En dan Alexander daar zien afgaan als een gieter, liever dan te liggen zwemmen in een bloedplas! We hebben er geen genoegdoening aan gehad!
4 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef: vr 26 mei 2023, 21:17 De dader? Wellicht Marthe, die bang was dat haar ouders zouden ontdekken wat ze had uitgestoken
Vince of Ilias kan het ook gedaan hebben.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

daffy duck schreef: za 27 mei 2023, 17:54 We hebben er geen genoegdoening aan gehad!

De reden is natuurlijk dat Dieter & Tim, die na het afsluiten van de zaak Chris niks meer om handen hadden, nu nog een paar weken een projectje hebben. Wie heeft Alexander vermoord?

@apestaart

Dat was sarcastisch hé - Marthe (of haar ouders) hebben wel de minste reden van allemaal. Voor een onnozel jointje (of zelfs een zak wiet) riskeer je toch niet om x jaar in de gevangenis te belanden, of zouden ze zooooo dom zijn, die mensen :eek:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Politieagenten Jansen en Janssens waren weer op hun piekebest! Tim had dienstdoend hoofdinspecteur Diedie blijkbaar van de troon gestoten, want hij was de meest clevere die op het idee kwam van de ondervragingen. Terwijl Dieter direct de schitterende en opbeurende gedachte had en in de richting van Vince wees. Goed dat Marianne nog bedlegerig was anders ging Maithe haar ook nog interviewen en beschuldigen!
4 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

De ondervraging van Tom, bij en in de ziekenhuiskamer van Marianne…. Onmogelijk!
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: ma 29 mei 2023, 22:42 Goed dat Marianne nog bedlegerig was anders ging Maithe haar ook nog interviewen en beschuldigen!
Hahaha, dat dacht ik ook meteen, toen ze zo bedenkelijk stond te kijken na Marianne's niet bepaald subtiele opmerking dat er aan Alexander niet veel verloren was... :mrgreen: Nooit gedacht dat een hartaanval ook positieve kanten kon hebben, maar in Thuis is dat - met dat capabele politieteam - blijkbaar wel zo. Een goed alibi is daar bittere noodzaak! :thumbup: :lol:

Wat een kneuterbende is dat politiekorps toch, met Dieter op kop.
Hij is totaal niet objectief en probeert bij elke kans die hij krijgt zijn ex-schoonbroer een oor aan te naaien. Er is gewoon totaal geen professionaliteit of gezond verstand bij die man te ontdekken, hoe hard je ook je best doet. :doh: :nope:

Normaal zou dat allemaal nog niet zo verschrikkelijk zijn (ik bedoel; we hebben er in Thuis wel een geschiedenis met niet al te intelligente agenten opzitten, met Fernand en Jackie bijvoorbeeld :mrgreen: ), maar nu er elke keer hele verhaallijnen om draaien, vind ik dat toch best wel storende TV opleveren.
Gisteren ook weer; sommigen mogen naar het bureau komen of worden thuis ondervraagd en krijgen netjes meteen te horen waarom ze ondervraagd worden (dat Alexander dus overleden/vermoord is), terwijl anderen dan weer moeten vissen naar de reden van hun ondervraging, en dan hebben we als klap op de vuurpijl nog arme Vince die meteen als de eerste de beste crimineel afgevoerd wordt alsof ze de hele zaak eigenlijk al in kannen en kruiken hebben, terwijl ze hem nog geen enkele vraag gesteld hebben.
Verschil moet er wezen, zullen we maar zeggen. :crazy:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

En verder. Dries en Peter die samen ondervraagd worden, terwijl ze in dat timeframe 18u tot 22u niet de hele tijd samen waren.

Het voorspelbare. Olivier Das die al meteen raar zit te kronkelen bij het eerste verhoor. Als die man normaal gezien ook advocaat is, dan zou je toch verwachten dat hij iets rustiger is. Maar nee, nog zenuwachtiger dan Marianne :lol:

En dat het helemaal geen ontslag was maar een weekje vakantie, zoals Silke uit zijn gesprek met Cosyns kon leren, is hij blijkbaar ook al vergeten.

Een jong demente advocaat, zowaar. Trek met zo'n man naar de rechtbank :doh:

Lijkt me na dag 1 al case closed. Dader gevonden. Ongetwijfeld had hij een affaire met Nathalie Cosyns en heeft Alexander dit ontdekt. Zoiets.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

daffy duck schreef: ma 29 mei 2023, 22:42 Politieagenten Jansen en Janssens waren weer op hun piekebest! Tim had dienstdoend hoofdinspecteur Diedie blijkbaar van de troon gestoten, want hij was de meest clevere die op het idee kwam van de ondervragingen. Terwijl Dieter direct de schitterende en opbeurende gedachte had en in de richting van Vince wees. Goed dat Marianne nog bedlegerig was anders ging Maithe haar ook nog interviewen en beschuldigen!
Tenenkrullend die twee, zeker als je bedenkt wat ze in het verleden al hebben uitgestoken: Marianne onterecht in de gevangenis wegens moord op Geert, Adil bij de moord op Frederieke, Peggy bij het accident van Lucas, Waldek bij de verdwijning van Julia... Keer op keer tonen ze dat ze weigeren verder te kijken dan hun neus lang is. Bovendien, houdt de 'recherche' zich normaal gezien niet bezig met dit soort zaken? Ik herinner mij dat vroeger de misdaadonderzoeken vaak gedaan werden door gastacteurs: dat zou men terug moeten doen. Kan men inspecteur Stoop niet terug optrommelen (bij de huiszoeking rond de papieren van Steven hebben ze hem ook even teruggehaald)? Die gaf tenminste een professionele indruk én had gevoel voor humor.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Icarus123 schreef: wo 31 mei 2023, 14:12 Bovendien, houdt de 'recherche' zich normaal gezien niet bezig met dit soort zaken?
Dat is helemaal juist! 👍 Politieagenten zonder uniform die weten waar ze mee bezig zijn en bovendien onpartijdig kunnen naar de zaak kijken. Zoals al die foto's daar hangen en pijltjes gezet worden. Precies zoals in een kleuterschool!
1 x
Lisanne666
Nog geen rang
x 25

Bericht door Lisanne666 »

Van enige geloofwaardigheid en realisme trekt thuis zich al lang niks meer aan.
Recentste voorbeelden:
Nancy gaat een politieagente in haar eigen huis bedreigen en.... Niks.
Een zak wiet in iemand zijn rugzak steken (de reden waarom is volgens mij nog nooit gebeurd.: Advocaat chanteert minderjarige met .... Ouders op de hoogte brengen van roken van joint. En dus doet het hersenloze schepsel dat. En komt er mee weg.

Vince, Waldek, Silke... Allemaal naar Cosyns. Is dat buiten De Dekker de enige advocaat?

Vince, net uit de gevangenis, rijdt Alexander en Olivier net niet aan. Met een camionette van zijn werk. Ongemaskerd en belachelijk herkenbaar achter het stuur zittende. Is verbaasd wanneer er een klacht ingediend wordt

Vader Tom is verkrachter. En niemand weet dat ? Ondanks een hele verhaallijn met zoon die uit verkrachting voortkwam, zijn moeder daar om een of andere reden voor wou doodslaan maar zelf doodgeslagen werd door de dochter van verkrachter? Dat is toen in geen enkele krant verschenen maar als Alexander het zegt wel?

Silke de harde tante laat zich volledig inpakken door Alexander. Weet t zo een persoonlijkheidsverandering

En als klap op de vuurpijl: het lachwekkend slechte, totaal niet met de werkelijkheid overeen komende onderzoek van Peppie en Kokkie naar de moordenaar van Alexander.

Politie (Lokale politie, geen recherche) Komen zo maar bij mensen op het werk, thuis, op cafe, zelfs in het ziekenhuis IN DE KAMER waar net een oude dame van een hartaanval hersteld.... En allemaal zonder advocaat.

De een mag thuis ondervraagd worden en de ander wordt zomaar zonder verwittigen, zonder uitnodiging tot verhoor uit zijn woning weggeplukt en moet mee naar den bureau! Hij kreeg tenminste een advocaat. En dan het gedrag van Dieter... Onbeschrijfelijk gewoon. Ik erger mij zodanig in die hypocriete, overspelige, blaaskaak zijn vooringenomenheid, zijn totaal onprofessioneel gedrag, dat het niet meer aangenaam is en ikn het niet meer kon zien. En Tim de corrupte flik, die staat erbij en kijkt ernaar.
En dan Vince die de dag nadien al in de krant staat met initialen...
Neen. Neen. Neen. NEEN!
6 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Ik zal nog 2 keer nadenken om in alle rust in Bar Madam of de wijnbaar iets te nuttigen! Je moet wel zien dat je geen hartpatiënt bent want gegarandeerd vliegt er daar iets door de ruimte zoals deze keer de krant bij Ilias of wordt r met de deuren geploft of geschreeuwd zoals in de wijnbaar als Dieter, mislukte alwetende hoofdinspecteur, z'n intrede doet! Altijd iets te beleven als je van je drankje geniet! :yup:
3 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat dacht ik nou ook. Ze staan daar ruzie te maken, grote monden , schreeuwen waar de klanten bij zitten.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

Mooie interactie tussen marianne en nanske :thumbup: Deed me denken (jaren geleden) toen nancy door mike in het hospitaal was geklopt Marianne met evenveel zorg en emphatie naast het ziekbed van Nancy zat.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef: do 01 jun 2023, 17:48 Mooie interactie tussen marianne en nanske :thumbup: Deed me denken (jaren geleden) toen nancy door mike in het hospitaal was geklopt Marianne met evenveel zorg en emphatie naast het ziekbed van Nancy zat.
Grappig, ik moest daar toevallig ook aan denken gisteren. ;)
Inderdaad een heel mooie interactie tussen die 2! :thumbup:
Zo mooi ook, dat verrukte gezicht van Marianne met "de boekskes" :lol: En Nancy die zat te blinken omdat ze daarmee 100% in de roos geschoten had...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie