Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Dat Harry van de verzekering alweer in zijn huis mag. Zou de schade door die toch wel behoorlijk spectaculaire ontploffing / brand dan zo minimaal geweest zijn ??
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik ken mensen die na een brand van een ebike in de kelder, een half jaar niet meer in hun huis mochten. Idd ivm verzekering maar ook om alle roetsporen te verwijderen.
0 x
-
Lisanne666
- Nog geen rang
- x 25
De procedure om Wadek uit te sluiten van het vennootschap is er een die enkel in extreme gevallen wordt aangewend. Bv: fysiek geweld, complete desinteresse in het bedrijf, regelmatig dronken zijn op de werkvloer, het bedrijf actief ernstige schade toebrengen door incompetentie, relatie tussen vennoten is dusdanig verzuurd dat samenwerken onmogelijk wordt. EN dit alles moet onweerlegbaar kunnen worden bewezen.
Waldek is de enige die verstand heeft van wijn maken, oogsten, druiven kweken, hij is een onmisbare schakel. De drie vrouwen hebben hem al van in het begin uitgesloten, hij hoeft zijn aandelen helemaal niet te verkopen aan een niet vennoot (Tamara is werkneemster maar bezit geen aandelen) en zijn weigerig is in de verste verten geen reden tot uitsluiting. Geen enkele advocaat gaat zich hier aan wagen want geen enkele rechter zal meegaan in het verhaal van die drie vrouwen. Integendeel, door dit te doen maken ze zichzelf tot de partij waarmee niet kan samengewerkt worden.
Correct me if I'm wrong.
Waldek is de enige die verstand heeft van wijn maken, oogsten, druiven kweken, hij is een onmisbare schakel. De drie vrouwen hebben hem al van in het begin uitgesloten, hij hoeft zijn aandelen helemaal niet te verkopen aan een niet vennoot (Tamara is werkneemster maar bezit geen aandelen) en zijn weigerig is in de verste verten geen reden tot uitsluiting. Geen enkele advocaat gaat zich hier aan wagen want geen enkele rechter zal meegaan in het verhaal van die drie vrouwen. Integendeel, door dit te doen maken ze zichzelf tot de partij waarmee niet kan samengewerkt worden.
Correct me if I'm wrong.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Hier haal je eigenlijk wel aan waarom de gang naar de rechtbank gemaakt is, en ook waar het tijdens dat proces waarschijnlijk van af zal gaan hangen, toch? Dus het is niet persé iets wat niet overeenkomt met de werkelijkheid.Lisanne666 schreef: di 07 mar 2023, 09:58 relatie tussen vennoten is dusdanig verzuurd dat samenwerken onmogelijk wordt. EN dit alles moet onweerlegbaar kunnen worden bewezen.
Waldek is zeker een heel belangrijke schakel in het wijnmaken, maar onmisbaar is uiteindelijk niemand.Lisanne666 schreef: di 07 mar 2023, 09:58 Waldek is de enige die verstand heeft van wijn maken, oogsten, druiven kweken, hij is een onmisbare schakel. De drie vrouwen hebben hem al van in het begin uitgesloten, hij hoeft zijn aandelen helemaal niet te verkopen aan een niet vennoot (Tamara is werkneemster maar bezit geen aandelen) en zijn weigerig is in de verste verten geen reden tot uitsluiting.
Verder hebben de dames beslissingen zonder zijn medeweten en inbreng moeten nemen omdat hij in coma lag, niet omdat ze hem buitensloten. Na zijn revalidatie en uiteindelijke terugkeer waren er door de mislukte oogst inmiddels geldproblemen ontstaan die beide partijen graag op wilden lossen, maar helaas wel allebei op een andere manier, waardoor het verder de mist in gelopen is.
Welke oplossing goed en welke fout is, kan van tevoren eigenlijk door niemand precies ingeschat worden omdat dit van veel factoren afhankelijk is en pas achteraf duidelijk zal worden, dus daar hebben ze eigenlijk geen van allen een poot om op te staan.
Dat verschil van mening over de aanpak, heeft echter wel voor het probleem gezorgd dat beiden niet wilden wijken en dat Waldek daarop de handdoek in de ring wilde gooien omdat hij toch met zijn vriendin naar Zwitserland zou verhuizen, wat wél aantoonbaar is.
Wat ook aantoonbaar is, is dat hij zelf naar mensen heeft gezocht om zijn aandelen over te nemen en ook dat hij Tamara daarbij als kandidate had uitgekozen, maar daar vanaf gezien heeft toen de dames dat een goed idee bleken te vinden en hij bovendien alsnog in België zou blijven omdat zijn relatie voorbij was (wat hem in beide gevallen tot "moeilijke partij" kan maken).
Dus in mijn ogen is het allemaal niet zo ver gezocht (ik denk echt wel dat dit in het dagelijks leven ook kan gebeuren na een flink meningsverschil), en ik denk ook dat het er maar vanaf hangt waar een rechter waarde aan hecht, wat betreft wie er gaat winnen.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
En eigenlijk had hij er eerst ook geen probleem mee, maar heeft hij zich door Nora laten opdraaien dat het ook anders kon, vond zelfs het gesprek tussen hem en Karin over Kobe net nadat hij uit coma was, heel mooi tussen beide.Christel schreef: di 07 mar 2023, 11:25 Verder hebben de dames beslissingen zonder zijn medeweten en inbreng moeten nemen omdat hij in coma lag, niet omdat ze hem buitensloten.
2 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Helemaal eens met Christel en ook met dit:
Waldek is pas beginnen dwars liggen toen bleek dat hij de uitbreiding van de wijngaard niet kreeg en dat Rosa niet meer zou knielen voor hem, maar gewoon verder gaat met haar leven.vdbemdsa schreef: wo 08 mar 2023, 10:49 En eigenlijk had hij er eerst ook geen probleem mee, maar heeft hij zich door Nora laten opdraaien dat het ook anders kon, vond zelfs het gesprek tussen hem en Karin over Kobe net nadat hij uit coma was, heel mooi tussen beide.
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
inderdaad heidi maar opgepast "het is joris hé" of je moet straf schrijven van juf Christine

0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
De verhaallijn rond Veerle.
We doen dat wel effe, zegt Sam.
Ik vraag me af hoe, gaat Frank haar op het toilet helpen elke keer dat nodig is? Om maar 1 ding te noemen...
Ik vraag me af hoe, gaat Frank haar op het toilet helpen elke keer dat nodig is? Om maar 1 ding te noemen...
1 x
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
En waarom zou dat niet kunnen, ik ken veel mensen die de zorg op hun willen nemen, of toch eerst proberen, dat heb je toch wel over voor je moeder. En denk dat Frank voor het ogenblik nog de meest zorgzame persoon daar in huis is.satine schreef: di 14 mar 2023, 09:58 De verhaallijn rond Veerle.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Mja, 'Alles kan, behalve omhoog vallen' zei mijn oma zaliger altijd.
Ik zei niet dat het niet kon, ik vind het alleen niet echt overeenkomen met de werkelijkheid.
Veerle is wel miraculeus met sprongen vooruit gegaan, opeens kan ze terug praten, zelf eten, en stappen.
Het schema dat haar gaat helpen volgens Joren, wordt achter haar rug opgehangen en de familiefoto waar ze kan naar kijken, wordt aan de andere kant van de kamer gezet.
Dus is ze veel mobieler dan ik dacht.
Ik ben jammer genoeg geen mantelzorger geweest voor mijn moeder, zij is vrij jong gestorven.
Maar op FB lees ik toch dat het allemaal wel heeeeeel simplistisch wordt voorgesteld en dat gevoel had ik dinsdagochtend ook wel.
En iedereen is anders natuurlijk, maar ik zou het toch niet fijn vinden als mijn buurman, waarmee ik Rummikib speel, mij op en af het toilet zou moeten helpen, of de beddenpan onder mijn derrière zou schuiven.
En het kan aan mij liggen, maar ik zie in Sam helemaal geen warme, verzorgende vrouw.
Ook al snap ik dat de zoveelste verandering voor Veerle echt niet goed zou zijn, ik zie Sam dit geen jaren doen.
Niet als gerante van een café waar ze nu ook maar hun plan moeten trekken.
Ik zei niet dat het niet kon, ik vind het alleen niet echt overeenkomen met de werkelijkheid.
Veerle is wel miraculeus met sprongen vooruit gegaan, opeens kan ze terug praten, zelf eten, en stappen.
Het schema dat haar gaat helpen volgens Joren, wordt achter haar rug opgehangen en de familiefoto waar ze kan naar kijken, wordt aan de andere kant van de kamer gezet.
Dus is ze veel mobieler dan ik dacht.
Ik ben jammer genoeg geen mantelzorger geweest voor mijn moeder, zij is vrij jong gestorven.
Maar op FB lees ik toch dat het allemaal wel heeeeeel simplistisch wordt voorgesteld en dat gevoel had ik dinsdagochtend ook wel.
En iedereen is anders natuurlijk, maar ik zou het toch niet fijn vinden als mijn buurman, waarmee ik Rummikib speel, mij op en af het toilet zou moeten helpen, of de beddenpan onder mijn derrière zou schuiven.
En het kan aan mij liggen, maar ik zie in Sam helemaal geen warme, verzorgende vrouw.
Ook al snap ik dat de zoveelste verandering voor Veerle echt niet goed zou zijn, ik zie Sam dit geen jaren doen.
Niet als gerante van een café waar ze nu ook maar hun plan moeten trekken.
2 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Ik heb nochtans de indruk dat er meer en meer rondlopen die omhoog gevallen zijn, in het minst gehinderd door gebrek aan kennis of talent
Maar bon, over Veerle. Haar genezing gaat idd snel maar je mag niet vergeten dat ze op tijd bloedverdunners kreeg en daardoor veel minder kans had op blijvende schade. En voor het feestje wordt een thuiswacht van het ziekenfonds voorzien (wat niet kan geregeld worden op zo'n korte tijd
Maar wat totáál ongeloofwaardig is, is het proces rond Waldek en co. Binnen de 3 weken komt het op de rol en binnen de 5 dagen is er een uitspraak. Hallelujah, schakel de Thuisrechters in in het gerechtssysteem en de jarenlange achterstand is in 3 maanden weggewerkt.
0 x
-
frankeneddy1
- Poster rang 3

- x 121
- x 146
Dieter draagt 1 streep en Tim 2 terwijl het omgekeerd zou moeten zijn.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Had Tim die 2ed streep niet moedten afgeven ???
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Als ik Tim was, zou ik Christine oppakken voor smaad. Niet normaal hoe ze tegen een agent tekeer gaat !
1 x