Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Gesloten
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Sam is gerante van Bar Madam. Ze moet de boel daar draaiende houden. Volgens mij mag ze er ook eens op toezien hoe haar personeel sommige klanten behandelt. Als hun pet verkeerd staat dan hebben sommigen wel een heel kort lontje en is de beleefdheid ver te zoeken. ze reageren hun stemming af. Soms heel ongezond om daar een drankje te nuttigen!
Laatst gewijzigd door daffy duck op wo 18 jan 2023, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Wat een warboel daar in dat huishouden! Allemaal nodeloze drukte moest er wat meer begrip, geduld en gevoel zijn. Zowel Sam als Joren kunnen toch wat meer empathie hebben voor de situatie. Joren heeft zoveel spijt rond de situatie met zijn mama, maar in feite jaagt hij Sam ook in die richting door niet mee te voelen hoe Sam haar mama behandelt door haar weg te sturen voor hem. Maar vooral ook Sam: natuurlijk is de situatie voor haar niet gemakkelijk, maar een demente patient in een onzekere, onstabiele omgeving brengen is zeker not done!
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Volgens mij gaat die binnen heel kort, met Niels samenwonen en dan heeft Sam voor niks de harteloze uitgehangen !
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik snap niet waarom Sam haar neefje op dit moment boven haar moeder plaatst. Veerle heeft haar hulp (plus een veilige omgeving) nochtans zoveel meer nodig. Ik snap nog minder waarom ze nog tegen haar blijft praten alsof het mensje nog totaal normaal is. Begrijpt Sam niet wat dement zijn is? Misschien moet ze eens met Judith gaan praten, die kan haar wellicht wat tips geven.
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 7

Bericht door frankbomans »

Is er eigenlijk iemand die kan lachen met die "toneeltjes" rond het personage Sam? :crazy:
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Wat bedoel je met toneeltjes?
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik erger mij heel hard aan haar pubertaal en stopwoordjes en haar dominant gedrag.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

johan1969 schreef: zo 12 feb 2023, 10:58 Ik erger mij heel hard aan haar pubertaal en stopwoordjes en haar dominant gedrag.
Heb dit nooit een tof personage gevonden, vind ook niet echt dat die bij Tim past, maar ja, is maar een serie he
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Pfff, wat een omhooggevallen mens toch soms!
Als je met Valentijn geen hartjes en 'toestanden' wil zien en bepaalde muziek niet wil horen, blijf dan thuis en maak het daar gezellig.
En dan haar 'Verstaan?' er nog bij.

Alsof ze de koningin van het Thuisdorp is. :roll:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

satine schreef: di 14 feb 2023, 09:09 Alsof ze de koningin van het Thuisdorp is.
Iedereen plooit zich om haar een gezellige valentijn te bezorgen (Frank en Simonne die op Hanna en Veerle passen) en is ze dankbaar? Neen, madam begint haar eisen te stellen. Ofwel vier je Valentijn, ofwel niet, maar zaag daar niet over. Neem het er gewoon bij en schik je in de situatie, maar laat niet iedereen opdraaien om het enkel naar jouw zin te krijgen!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vond het gisteren nogal merkwaardig dat Sam dus blijkbaar niets van die kleine dingen weet die het omgaan met een dement persoon makkelijker maken.
Boeken, internet, professionals,... niets of niemand werd geconsulteerd blijkbaar.
En dat is jammer. Maar ook wel Sam.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

satine schreef: do 23 mar 2023, 09:25 vond het gisteren nogal merkwaardig dat Sam dus blijkbaar niets van die kleine dingen weet die het omgaan met een dement persoon makkelijker maken.
Satine, ik heb jaren op de gesloten afdeling gewerkt en ik weet het soms ook niet meer hoe ik met mijn eigen dementerende moeder moet omgaan. Professionele omgang is heel anders dan familiale want daar is geen grens.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat kan, maar als blijkt dat een simpele tip van Judith wel verschil maakt, had Sam daar toch kunnen naar informeren, voor ze zo ferm zei dat ze dat allemaal wel aan zou kunnen?
Als je nooit iets uitprobeert, geraak je nooit ergens. Misschien had ze niet aan alle tips iets gehad, maar aan sommige andere dan weer wel.

En het is niet alsof ze voor de rest niets anders aan haar hoofd heeft.
Vorig jaar kon ze amper de rekeningen betalen, dit jaar heeft ze zelf momenteel geen inkomen en hangt Tim een schadeclaim boven het hoofd.
Of ze de kosten van het gemiste feest gaan moeten betalen of niet - dit geeft toch allemaal weer extra stress.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: do 23 mar 2023, 12:45 Dat kan, maar als blijkt dat een simpele tip van Judith wel verschil maakt, had Sam daar toch kunnen naar informeren, voor ze zo ferm zei dat ze dat allemaal wel aan zou kunnen?
Dit maakt wel het grote verschil, vind ik. Sam heeft ervoor gekozen om Veerle thuis te verzorgen, wat natuurlijk heel mooi is, maar normaal gesproken lees je jezelf dan toch in en kijk je - waar mogelijk - of je meer informatie kunt vinden om dat alles in elk geval iets makkelijker te maken?
Als professional heb je meer kennis, en hoewel ik me heel goed voor kan stellen dat je die kennis in een privésituatie toch anders gebruikt dan professioneel, denk ik wel dat je daar hoe dan ook een voordeel van hebt.

Als je net als Sam helemaal blanco in zo'n traject stapt en je neemt de ingrijpende beslissing om je dementerende moeder in huis te nemen, dan vind ik het toch ook best wel apart dat je jezelf daar blijkbaar helemaal niet over informeert. :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Hysterisch mens.
0 x
Gesloten