Daar ben ik het helemaal mee eens...satine schreef: di 03 jan 2023, 11:23 Ik had wel verwacht dat Viv standvastiger zou zijn, zoals ze altijd al geweest is, eens ze iets beslist heeft.
Maar de schrijvers houden teveel van drama en valse romantiek om een kans voor de zoveelste karaktermoord te laten liggen.
Tenminste, die indruk geven ze toch.
Ik zou het logischer gevonden hebben als Viv een tijdje uit het Thuisdorp verdwenen was, of in een naburige gemeente was gaan wonen tot ze haar verliefdheid wat had kunnen verwerken en een plaats geven.

Maar aangezien het de personages zijn die dit gedrag uitvoeren, kreeg Viv dan ook een lap van mij.

In die zin krijgt Tamara er ook een, want ook daar zie ik de oprechte liefde niet meer nadat Bob haar destijds genadeloos aan de kant gooide voor Christine. Hetzelfde geldt voor Rosa, die nu maar overfladdert naar Dirk omdat het met Waldek voor de zoveelste keer op niks uitgelopen is.
Ik vind het zo ergerlijk dat alles en iedereen maar aan elkaar geplakt wordt zonder er rekening mee te houden dat niet iedereen constant "verliefd" hoeft rond te lopen, dat bepaalde mensen een verleden hebben samen, en dat ze gevoelens en trots hebben. En vooral dat je het verleden wel kunt vergeven, maar niet vergeten.
Het wordt (voor mij toch) steeds moeilijker om welk koppel dan ook, nog serieus te nemen...