Veerle Vanhoof (Karin Tanghe)
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Veerle was gisteren boos op Simonne en noemde haar 'Elke' - zou Simonne lijken op de mama van Joren die haar gezin in de steek gelaten heeft indertijd?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
zou wel kunnen. Natuurlijk verdient Veerle medeleven voor haar ziekte en kan ze haar gedrag moeilijk onder controle houden. Maar aan de andere kant: voor Simonne moet het toch ook niet makkelijk zijn als je in je huis zo behandeld wordt. Ze moet zich daarover stellen, maar toch, moet toch een soms storend zijn.satine schreef: di 15 nov 2022, 08:46 zou Simonne lijken op de mama van Joren die haar gezin in de steek gelaten heeft indertijd?
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Dat is ook heel storend. Die mensen kunnen er inderdaad niets aan doen maar ze kunnen je heel hard kwetsen met hun gedrag en uitspraken. En dit zal ook wel hard klinken, maar net daarom heb ik mijn moeder een aantal maanden gewoon niet binnen gelaten toen ze aan de deur stond. Nu is haar toestand stabieler en komt ze ook niet meer om ruzie te maken maar gewoon omdat ze bedenkt eens tot hier te komen. Het gaat voorbij, maar met veel tijd en boterhammen.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Dat is gisteren nog ter sprake gekomen en Elke is inderdaad de moeder van Joren en zal ik eens wat zeggen, vroeg of laat zal zij in de serie komen opduiken en aan Joren te horen zal het geen hartelijk ontvangst zijn.satine schreef: di 15 nov 2022, 08:46 Veerle was gisteren boos op Simonne en noemde haar 'Elke' - zou Simonne lijken op de mama van Joren die haar gezin in de steek gelaten heeft indertijd?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Toch wel jammer dan. Want er kan inderdaad veel gebeurd zijn, en Veerle kan zich dat herinneren als een heel vervelende periode. Maar zoals wij voorheen gezien hebben was de papa van Joren ook geen doetje. Dus wat is de oorzaak dat ze het gezin in de steek heeft gelaten. Eerst eens luisteren misschien en wie weet, de schuld ligt nooit enkel bij 1 persoon.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Joren was ook nog heel jong toen zijn mama vertrok. Wellicht was het voor haar niet makkelijk om samen te leven met een dronkaard als Bill. Alleen begrijp ik niet zo goed de rol van Veerle in dit alles. Heeft ze Joren mee opgevoed? Want dat is toch wel heel onduidelijk.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Een moeder die haar kind achterlaat bij een dronkaard, ik blijf het vreemd vinden.
Dan moet ze wel een ontzettend goede reden gehad hebben.
@ Tiboko: voor Joren bij Sam en Tim kwam wonen heeft hij een hele tijd bij Veerle gewoond. Maar na een tijdje werd dat te veel en werd en beslist dat Joren beter bij jongere mensen ging wonen.
Dan moet ze wel een ontzettend goede reden gehad hebben.
@ Tiboko: voor Joren bij Sam en Tim kwam wonen heeft hij een hele tijd bij Veerle gewoond. Maar na een tijdje werd dat te veel en werd en beslist dat Joren beter bij jongere mensen ging wonen.
Dat is gisteravond inderdaad gezegd, zo'n kleine 12 uur nadat ik hier de vraag gesteld had.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Dat ze het beste voor had met Joren begrijp ik heel goed. Maar toch was het niet aan haar om tegen Elke te zeggen dat hij haar nooit meer wou zien. Dat was een beslissing die Joren zelf moest maken en nu maakt hij die op basis van iets wat jaren verzwegen werd. Trouwens, heel dit verhaal hangt weer met haken en ogen aan elkaar want niemand die er nog aan denkt dat Joren al lang bij Sam en Tim woonde toen Bill verongelukte.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Wie weten niet hoe het eraan toe ging voordat Elke vertrok. Was ze toen al veel afwezig en lieten zij en Bill Joren dikwijls aan zijn lot over? Veel dingen die we niet weten uit die periode. Maar dan nog had Sam zich niet moeten moeien, nu wordt Joren met een schuldgevoel opgezadeld voor iemand die (in zijn ogen) niet naar hem omkeek.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Voor zover ik het mij herinner is Elke plots verdwenen. Heeft ze Bill en Joren van de ene dag op de andere in de steek gelaten.
Ik dacht dat het was omdat Bill dronk, maar het kan ook zijn dat hij pas na haar weggaan is beginnen drinken. Volgens wat we nu weten dronk Elke al een tijd en naar wat Veerle vandaag zei, was Elke al een paar keer hervallen en wou Veerle haar kleinzoon die teleurstelling besparen.
Joren had toen ook zijn vader nog niet zo lang tevoren verloren, Veerle had dat ongeluk gehad ergens ver weg (Thailand?) waarbij haar vriend overleden is en ze blijkbaar zo erg gewond was dat Sam naar daar moest om haar mee te verzorgen.
Ik kan me voorstellen dat het toen allemaal wat te veel was voor Veerle. Uiteindelijk was de overleden Bill ook hààr zoon.
En ik weet uit ervaring dat ouders lang niet altijd hun beloftes houden. Of dat ze hun kinderen in de steek laten om opeens terug tevoorschijn te poppen eens die meerderjarig zijn.
Dus ik begrijp Veerle wel ergens.
En zelfs als ze er toen helemaal naast zat, vraag ik mij af waar Sam het recht vandaan haalt om zo tegen haar moeder tekeer te gaan.
Niet alleen heeft haar moeder dementie, ze heeft haar zelf uit haar vertrouwde omgeving gehaald zonder dat ze ooit echt tijd heeft voor haar, zonder dat ze ooit echt luistert, zonder dat haar moeders mening van tel is.
En ondertussen laat ze de opvoeding van haar eigen dochter ook maar voor wat het is. Hoe minder ze er moet naar omkijken, hoe beter. Die indruk heb ik al een hele tijd.
Verder heeft Joren zijn portie al gehad met Bill, die ook opeens kwam opdagen in zijn leven en zijn plaats opnieuw opEISTE, terwijl die al een hele tijd niets van zich had laten horen.
Joren was al eens achter gebleven met het gevoel dat hij in de steek gelaten was.
Dat Veerle hem die pijn opnieuw wou besparen, vind ik een impulsieve reactie. Misschien niet de beste, maar wel vol liefde.
Iemand willen beschermen is ook liefde.
En Sam verdient flink wat lappen.
Geloof me, er zijn mensen die het met heel wat 'minder moeder' moeten doen dan Sam.
Ik dacht dat het was omdat Bill dronk, maar het kan ook zijn dat hij pas na haar weggaan is beginnen drinken. Volgens wat we nu weten dronk Elke al een tijd en naar wat Veerle vandaag zei, was Elke al een paar keer hervallen en wou Veerle haar kleinzoon die teleurstelling besparen.
Joren had toen ook zijn vader nog niet zo lang tevoren verloren, Veerle had dat ongeluk gehad ergens ver weg (Thailand?) waarbij haar vriend overleden is en ze blijkbaar zo erg gewond was dat Sam naar daar moest om haar mee te verzorgen.
Ik kan me voorstellen dat het toen allemaal wat te veel was voor Veerle. Uiteindelijk was de overleden Bill ook hààr zoon.
En ik weet uit ervaring dat ouders lang niet altijd hun beloftes houden. Of dat ze hun kinderen in de steek laten om opeens terug tevoorschijn te poppen eens die meerderjarig zijn.
Dus ik begrijp Veerle wel ergens.
En zelfs als ze er toen helemaal naast zat, vraag ik mij af waar Sam het recht vandaan haalt om zo tegen haar moeder tekeer te gaan.
Niet alleen heeft haar moeder dementie, ze heeft haar zelf uit haar vertrouwde omgeving gehaald zonder dat ze ooit echt tijd heeft voor haar, zonder dat ze ooit echt luistert, zonder dat haar moeders mening van tel is.
En ondertussen laat ze de opvoeding van haar eigen dochter ook maar voor wat het is. Hoe minder ze er moet naar omkijken, hoe beter. Die indruk heb ik al een hele tijd.
Verder heeft Joren zijn portie al gehad met Bill, die ook opeens kwam opdagen in zijn leven en zijn plaats opnieuw opEISTE, terwijl die al een hele tijd niets van zich had laten horen.
Joren was al eens achter gebleven met het gevoel dat hij in de steek gelaten was.
Dat Veerle hem die pijn opnieuw wou besparen, vind ik een impulsieve reactie. Misschien niet de beste, maar wel vol liefde.
Iemand willen beschermen is ook liefde.
En Sam verdient flink wat lappen.
Geloof me, er zijn mensen die het met heel wat 'minder moeder' moeten doen dan Sam.
3 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Arme Joren !! dat is nu de liefste personnage uit de serie en wat heeft die al allemaal op zijn dak gekregen !
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ze gaat toch wel erg snel achteruit... Dit is echt niet meer het beginstadium van dementie.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Dat is Thuis hè, ze gaan dat geen jaren rekken zo een aftakelende ziekte..Ze gaat toch wel erg snel achteruit... Dit is echt niet meer het beginstadium van dementie.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Nu zij een herseninfarct opgelopen heeft vrees ik dat dat het begin van haar einde is, tegen het einde van het seizoen is zij dood als het al niet vroeger zal zijn.

1 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Is dat nu echt nodig om telkens die afschuwelijke scene met die arme vrouw te geven ? We weten ondertussen wat er gaande is en ik kan me voorstellen dat mensen die te maken hebben met dementie ( henzelf of familieleden ) dit echt niet willen zien in een soap !
0 x