Volledig mee eens, maar heeft zij het ook niet uitgelokt, ze reageerde constant op de pikante sms'jes dat ze kreeg, correctie, ze voelde haar zelfs vereerd.
Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Ze is idd meegegaan in die eerste berichtjes, voor de aandacht waarschijnlijk. Maar na die foto heeft ze direct een ander nummer aangevraagd.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Ik wil stalking zeker niet onderschatten. Het vreet echt wel aan je, dat weet ik ook wel.
Maar toch vond ik het feit dat ik met mijn oudste naar de eerste hulp moest na gaybashing, erger dan het feit dat ik maandenlang anonieme telefoontjes kreeg, ook midden in de nacht.
Maar dat zal misschien mijn moederinstinct geweest zijn.
Ik wil het echt niet afdoen als 'niet serieus'.
En voor de duidelijkheid: ik had het over Thuis hier.
Hoe ik afwoog hoezeer Karin 'eronder geleden had', in vergelijking met de slachtoffers van de gaybashings.
En ik lees toch ook dat ik schreef dat ik het verre van goedkeur, dat voyeurisme.
Ik heb in mijn vorige bericht het woord 'stalking' niet eens gebruikt.
Maar toch vond ik het feit dat ik met mijn oudste naar de eerste hulp moest na gaybashing, erger dan het feit dat ik maandenlang anonieme telefoontjes kreeg, ook midden in de nacht.
Maar dat zal misschien mijn moederinstinct geweest zijn.
Ik wil het echt niet afdoen als 'niet serieus'.
En voor de duidelijkheid: ik had het over Thuis hier.
Hoe ik afwoog hoezeer Karin 'eronder geleden had', in vergelijking met de slachtoffers van de gaybashings.
En ik lees toch ook dat ik schreef dat ik het verre van goedkeur, dat voyeurisme.
Ik heb in mijn vorige bericht het woord 'stalking' niet eens gebruikt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Bezwarend voor Stefaan is ook dat hij Karin afraadde om naar de politie te stappen, want "dat zou slecht zijn voor de reputatie van de Hogeschool". Tja.
Toch opletten met "ze ging in op zijn anonieme berichtjes en antwoordde uit vrije wil".
Daarmee zorg je voor twijfel, twijfel die bij slachtoffers van verkrachting ook altijd optreedt. "Ja ik had een kort rokje aan. Ja ik hem hem gekust. Ja ik gaf misschien de verkeerde signalen..."
De grens wordt overschreden door de dader en dat maakt het slachtoffer niet mee schuldig.
Als de VRT dergelijke onderwerpen in de serie aanvoert, moet ze dat veel serener doen. Dit is niet OK.
Toch opletten met "ze ging in op zijn anonieme berichtjes en antwoordde uit vrije wil".
Daarmee zorg je voor twijfel, twijfel die bij slachtoffers van verkrachting ook altijd optreedt. "Ja ik had een kort rokje aan. Ja ik hem hem gekust. Ja ik gaf misschien de verkeerde signalen..."
De grens wordt overschreden door de dader en dat maakt het slachtoffer niet mee schuldig.
Als de VRT dergelijke onderwerpen in de serie aanvoert, moet ze dat veel serener doen. Dit is niet OK.
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Dokters die aan de automaat op de gang koffieklets houden. Echt nog nooit meegemaakt. En ik kan nochtans een paar boeken vullen met anekdotes over werken in de zorg.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
is het niet raar dat Femke nu al minstens 3 afleveringen met dezelfde kledij rondloopt ? Trouwens, ze zou best advies zoeken bij een kleurconsulente want dat bleke groen past ( volgens mij tenminste) echt niet bij haar huidskleur .
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
Bwa, meestal loop ik ook drie dagen in dezelfde outfit
Zelfs in de tijd dat ik nog ging gaan "werken".
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Ik ook , maar wie in die vorm van Horeca werkt en er dan nog eens de eigenares is , zou toch wat "chiquer" gekleed moeten zijn ...
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Tamara is soms 'chiquer' gekleed, maar daarom vind ik het nog niet mooi.
Zoals dat 'pluimenvestje' of haar jeans-ensembles, dat is echt helemaal niet mijn ding.
Dat is persoonlijke smaak toch?
Zoals dat 'pluimenvestje' of haar jeans-ensembles, dat is echt helemaal niet mijn ding.
Dat is persoonlijke smaak toch?
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Een beetje ongeloofwaardige scène maandag, bij de 'verbranding' van Vic.
"Water, de rest komt later" kent niemand in Thuis blijkbaar.
En dat je met een kind naar de Spoed gaat als hij/zij zich verbrand heeft, tot daar aan toe; je kan altijd beter het zekere voor het onzekere nemen.
Maar dat "de dokter nog met hem bezig is", voor wat oppervlakkige tweedegraadswonden aan een arm/hand?
En een zware pijnstiller???
Mijn dochter verbrandde ooit 2/3 (tweedegraad) van haar gezicht en daar kwam op de Spoed geen dokter aan te pas.
Een verpleegster heeft toen de eerste zorgen toegediend (lees: Flamigel aangebracht, nadat we thuis eerst een half uur gespoeld hadden) en als pijnstiller kreeg ze een paracetamolletje.
Ze was toen 16, dus dat ze aan een kind van ongeveer 10 jaar jonger een zware pijnstiller gaan geven voor een verbrand handje/armpje, lijkt met wel straf.
Maar goed, het is Thuis natuurlijk.
En dat Veerle niet goed recht kan komen uit haar zetel: waarom geen zetel met fatsoenlijke armleuningen???
Verder vind ik het apart dat Lowie en Viv, die vorige week in een zee van tranen uit elkaar gingen, nu met mekaar praten alsof ze gewoon toevallig vrienden zijn.
"Water, de rest komt later" kent niemand in Thuis blijkbaar.
En dat je met een kind naar de Spoed gaat als hij/zij zich verbrand heeft, tot daar aan toe; je kan altijd beter het zekere voor het onzekere nemen.
Maar dat "de dokter nog met hem bezig is", voor wat oppervlakkige tweedegraadswonden aan een arm/hand?
Mijn dochter verbrandde ooit 2/3 (tweedegraad) van haar gezicht en daar kwam op de Spoed geen dokter aan te pas.
Een verpleegster heeft toen de eerste zorgen toegediend (lees: Flamigel aangebracht, nadat we thuis eerst een half uur gespoeld hadden) en als pijnstiller kreeg ze een paracetamolletje.
Ze was toen 16, dus dat ze aan een kind van ongeveer 10 jaar jonger een zware pijnstiller gaan geven voor een verbrand handje/armpje, lijkt met wel straf.
Maar goed, het is Thuis natuurlijk.
En dat Veerle niet goed recht kan komen uit haar zetel: waarom geen zetel met fatsoenlijke armleuningen???
Verder vind ik het apart dat Lowie en Viv, die vorige week in een zee van tranen uit elkaar gingen, nu met mekaar praten alsof ze gewoon toevallig vrienden zijn.
2 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Inderdaad! Ik vind de continuïteit er hoe langer hoe harder op achteruit hollen in Thuis. Het komt op mij steeds vaker over alsof je naar aparte scènes zit te kijken in plaats van naar doorlopende verhaallijnen. Mensen gedragen zich net naar gelang het op dat moment uitkomt, ongeacht karakters of eerdere gebeurtenissen.satine schreef: wo 08 jun 2022, 10:11 Verder vind ik het apart dat Lowie en Viv, die vorige week in een zee van tranen uit elkaar gingen, nu met mekaar praten alsof ze gewoon toevallig vrienden zijn.
Héél vreemd...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Voor brandwonden groter dan een stuk van 2€ wordt idd aangeraden een arts te raadplegen, zeker bij kinderen. Hun temperatuurregeling en vochtbalans is heel anders dan bij een (jong)volwassene. En die pijnstiller zal ook wel als verdoving gediend hebben want met een krijsende hysterische 5-jarige doe je niet wat je wil.satine schreef: wo 08 jun 2022, 10:11 dat je met een kind naar de Spoed gaat als hij/zij zich verbrand heeft, tot daar aan toe; je kan altijd beter het zekere voor het onzekere nemen.
Maar "water en de rest komt later", heel erg dat dat niet in het verhaal stond. Direct onder een frisse (niet koud!) douche en kledij niet verwijderen als het synthetisch is.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Mja, we hebben de wonde niet gezien natuurlijk. En ik heb Vic in het ziekenhuis niet (meer) horen krijsen, maar dat kan aan mij liggen.
Alleen dat Femke achteraf vertelde dat hij krijste toen ze in de buurt van het verband kwam.
Maar al bij al vond ik iedereen wel heel paniekerig overkomen, terwijl ik alleen maar Vic met zijn vingers in de buurt van die pan zag.
Maar ook dat kan aan mij liggen.
Alleen dat Femke achteraf vertelde dat hij krijste toen ze in de buurt van het verband kwam.
Maar al bij al vond ik iedereen wel heel paniekerig overkomen, terwijl ik alleen maar Vic met zijn vingers in de buurt van die pan zag.
Maar ook dat kan aan mij liggen.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Ja, Vic wou die pannenkoek met zijn vingers pakken maar Kobe heeft dat willen verhinderen waardoor die kokende pan op zijn arm terecht is gekomen (of zo ongeveer).
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Als dat kind zo riep was 't volgens mij ook omdat Kobe weer uitvloog en dan werd er effectief zo'n drama van gemaakt : spoed en straffe pijnstiller etc etc .
In alle geval, die kleine zou NIET in de keuken mogen zijn als er gekookt wordt en al zeker niet door Kobe . Die had gisteren voor 'teerst een heel redelijk besluit genomen : hij en Vic MOGEN niet meer alleen zijn .
In alle geval, die kleine zou NIET in de keuken mogen zijn als er gekookt wordt en al zeker niet door Kobe . Die had gisteren voor 'teerst een heel redelijk besluit genomen : hij en Vic MOGEN niet meer alleen zijn .
0 x