Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?

Gesloten
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Dieren zijn onvoorspelbaar.
Als je rekening houdt met het feit dat voor de opname van elke aflevering maar een beperkte tijd is, is het niet handig om scènes telkens opnieuw te moeten opnemen omdat het dier niet doet wat het zou moeten doen.
Of te zitten wachten tot het doet wat het zou moeten doen.
Het is typisch voor soaps dat dieren alleen maar in beeld komen als ze belangrijk zijn in de verhaallijn.
Dus dat komt inderdaad niet overeen met de werkelijkheid, maar wel met de restricties van het maken van een soap.

En persoonlijk vind ik het qua dierenwelzijn niet ideaal om te verwachten dat een hond of kat hele dagen op set zou moeten doorbrengen.
Elke dag opnieuw, alleen maar voor het plezier van de kijker.
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Een hond is een sociaal dier en kan je nog mee naar de set nemen. Maar zoals hierboven, acteren is een ander paar mauwen.
Maar een kat daarentegen, dat is quasi onmogelijk en daar zou het beestje van afzien. Breng een kat naar een vreemde omgeving tussen vreemde mensen en die verstopt zich op de of onder eerste geschikte plek. Of ze loopt weg en je bent haar kwijt. Alleen al het vervoer is trouwens voor de meeste katten traumatiserend.
Het zou dus een kwelling zijn voor de meeste katten, terwijl een hond in het algemeen graag overal mee naartoe gaat en in het algemeen minder gereserveerd is naar vreemde mensen toe (uitzonderingen daargelaten).

Soit, ik vind het dus normaal dat er niet veel huisdieren in Thuis voorkomen. Ook kleine kinderen zie je maar weinig in beeld.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

catherine schreef: zo 06 mar 2022, 13:19 Soit, ik vind het dus normaal dat er niet veel huisdieren in Thuis voorkomen. Ook kleine kinderen zie je maar weinig in beeld.
Dat geldt overigens voor alle soapseries.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

daffy duck schreef: zo 06 mar 2022, 08:14 Vind dat de gemiddelde personages wat teveel neigen naar zelfstandige beroepen: advocaat, dokters, zelfstandigen ( Bowie, Ace, Viv, wijngaard, Bar Madam, de Withoeve,...) terwijl de middenklasse, werknemers wat in de minderheid zijn. Natuurlijk hebben we Tim, Tania, de werknemers van Ace,...maar in werkelijkheid is de middenklasse toch wel wat beter vertegenwoordigd. Het is nogal een wankel evenwicht momenteel.
Maar moesten de personages werken voor "een baas" of ergens in de fabriek of ergens op een (groot) kantoor, dan zouden ze niet ieder moment van de dag kunnen weglopen /hun werk in de steek laten voor wat dan ook :lol: Ik herinner me nog altijd (uit de beginperiode van Thuis) het kapsalon van Rosa. Die draaide de helft van de krulspelden in en liep daarna naar de "privé" om te konkelfoezen of te ruziën met Jenny, Luc, Marianne, Walter, Peggy :lol: Ik zei altijd bij mezelf : zo'n kapster, daar zou ik niet naartoe gaan. En nu is het al niet veel beter. In de frens kregen klanten geen drankjes als Tamara in haar "viezen" was en in de bar madam is het al niet veel beter zoals Angèle soms tekeer gaat. Geen enkele horeca zaak overleeft zulk gedrag.
1 x
Renée
Nog geen rang
x 5
x 36

Bericht door Renée »

Ik vind het raar dat Robrecht en Silke een taak moesten doen in de krokusvakantie. Normaal hebben ze na de examens een lesvrije week en daarna starten de lessen opnieuw. Of is dat veranderd?
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Renée schreef: do 10 mar 2022, 23:28 vind het raar dat Robrecht en Silke een taak moesten doen in de krokusvakantie.
Die taak kan ook al eerder opgeven zijn he met als deadline het eind van de krokusvakantie.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Karin heeft die net voor de krokusvakantie opgegeven omdat ze haar twee "favoriete" studenten wilde pesten.

Al denk ik niet dat er in een of ander reglement zou staan dat dit verboden is, dus "in werkelijkheid" kan dat ongetwijfeld wel.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: vr 11 mar 2022, 15:54 Karin heeft die net voor de krokusvakantie opgegeven
Dat was me ontgaan. Bedankt voor de verduidelijking👍
0 x
Reseda
Nog geen rang
x 13
x 26

Bericht door Reseda »

Een uitgeverij die direct een hele oplage drukt zonder Marianne zelfs maar een drukproef te bezorgen. Ze hebben haar dus letterlijk en figuurlijk een kat in een zak verkocht. Wat er voor de rest ook in dat contract staat: als ze daarmee naar de rechter stapt, krijgt ze vast en zeker haar geld terug.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Reseda schreef: vr 08 apr 2022, 22:57 als ze daarmee naar de rechter stapt, krijgt ze vast en zeker haar geld terug.
Als dat geld er dan nog is, want van een kale kip kun je niet plukken. :razz:
Dat hele proces rammelt van alle kanten, dus ik vrees ervoor... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Dat de politie niet veel kan doen tegen Robrecht. De wetgeving stelt duidelijk dat het toegankelijk maken van dergelijk beeldmateriaal strafbaar is. Door ze met zijn Fraternia vriendjes te delen is dit toch exact wat hij gedaan heeft. Of interpreteer ik dit verkeerd?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Ja klopt. Maar het is een soap hé :smile:

Als het allemaal zo rechtlijnig was, waren ze de week na de gaybashing al opgepakt natuurlijk en was de stalking-zaak nooit aan het licht gekomen.

Ik mag hopen dat beide zaken evenveel aandacht krijgen van de politie, want stalking is in mijn ogen ook een serieus misdrijf, zeker in de vorm zoals Stefaan het deed...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik vind een voyeur niet per se even erg als iemand die mensen in elkaar klopt of dat laat doen.
Uiteindelijk zijn de sms'jes na het nieuwe telefoonnummer wel gestopt en had Karin nergens meer last van, buiten haar slip en sjaal die verdwenen.
De sjaal die ze daarna netjes terug kreeg.
Niet dat ik het goedkeur, verre van - maar fysiek geweld tegen iemand die je totaal niet kent, alleen maar omdat diens geaardheid je niet zint, vind ik toch nog een andere zaak.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Ik probeer het allebei als serieuze dingen te zien.

Waarom moeten die twee "gekoppeld" worden als in de ene is veel erger dan de andere? Zo geef je slachtoffers van stalking het gevoel dat het allemaal nog wel meevalt. De mensen die door de BV gestalkt werden zullen het graag horen.

-Stefaan was op bezoek bij een werkneemster en stal lingerie.
-Stefaan stond bij nacht voor haar raam en stuurde daarbij berichtjes "oh je ziet er zo sexy uit in dat nachtkleedje".
-Toen Karin bij hem klaagde over "anonieme sms'jes" bracht hem dit niet tot inkeer. Hij suggereerde het zijn studenten en ze kreeg een extra sim-kaart/nummer dat enkel hij kende. Logisch dat de sms'jes toen stopten.
-Hij "steunde" Karin met "je kunt altijd bij mij terecht" terwijl hij gewoon bleef doorgaan.
-Hij gaf haar bewust een eigen kantoor, zodat hij haar zou kunnen begluren.
-Toen hij via zijn illegale camera achter de toedracht van de gaybashing kwam, trok hij zijn staart in bij de politie, want - ook al ging het om zijn zoon - het zou hem zélf in de problemen brengen.
-Toen hij ontdekte dat twee studenten op de hoogte waren van zijn gegluur, probeerde hij eerst de schuld op hen te steken...

Schuldinzicht? Ik betwijfel het.
Laatst gewijzigd door Tiboko op do 14 apr 2022, 09:26, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Stalking is emotioneel zwaar hoor Satine. En daar sta je dan met alle brieven (met envelop met poststempel), een lijst met geweigerde oproepen... En het enige wat ze doen is een melding noteren, niet eens een pv maken want ik was niet fysiek belaagd. Eén keer heeft een vrouwelijke agente een telefoontje gepleegd met de eis te stoppen. Haar collega's haalden gewoon de schouders op.
Maar voor zijn beeldmateriaal zal Stefaan waarschijnlijk wettelijk niet aangepakt worden, hij heeft ze immers voor zichzelf gehouden. Dat neemt echter niet weg dat het pervers is wat hij gedaan heeft.
0 x
Gesloten